OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? TAK
1 a. Jeśli tak, to z jakiego? LIBRUS
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? NIE
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? NIE
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi? NIE DOTYCZY
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie NIE
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? NIE DOTYCZY
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? NIE
- za brak pracy domowej? NIE
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? NIE
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? TAK
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
uczeń wykazuje się pełną znajomością faktografii i terminologii odpowiedniej dla nauczanego przedmiotu, umie prezentować i uzasadnić własne stanowisko. Samodzielnie selekcjonuje i interpretuje fakty, wysnuwa oryginalne wnioski, dokonuje niezależnych ocen. Wobec odmiennych poglądów wykazuje postawę obiektywną. Dokonuje integracji wiedzy czerpanej z różnych źródeł informacji oraz własnych doświadczeń, ocen i refleksji. Aktywnie uczestniczy w pracach na lekcjach. Osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych i olimpiadach. Operuje bardzo bogatym i poprawnym słownictwem.
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? TAK
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? NIE
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? NIE DOTYCZY
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? NIE
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? NIE DOTYCZY
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? NIE
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? NIE DOTYCZY
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? NIE DOTYCZY
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13): NIE DOTYCZY
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? TAK
dbać o schludny wygląd:
a) ucznia obowiązuje strój estetyczny, niewyzywający, adekwatny do sytuacji szkolnej, nie powinien wzbudzać szczególnej uwagi oraz kontrowersji. Okrycie nie powinno być przezroczyste, mieć dużych dekoltów, cienkich ramiączek, natomiast musi mieć długość zasłaniającą cały tułów i ramiona.
b) ubranie nie może zawierać wulgarnych i obraźliwych nadruków – również w językach obcych oraz zawierać niebezpiecznych elementów,
c) obuwie powinno zapewniać komfort i bezpieczeństwo poruszania się po szkole, a także w czasie zajęć wychowania fizycznego;
d) paznokcie ucznia także powinny być krótkie i estetyczne; nie powinny utrudniać ćwiczenia na zajęciach wychowania fizycznego i zagrażać bezpieczeństwu innych uczniów,
e) uczeń w uroczyste dni szkolne(np. akademie z okazji rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego) oraz podczas reprezentowania szkoły w obchodach świąt państwowych(np. akademia z okazji Święta Niepodległości), zobowiązany jest nosić strój galowy tj. biała bluzka lub koszula, spodnie lub spódnica w kolorze granatowym lub czarnym;
13) nosić tarczę przypiętą po lewej stronie klatki piersiowej;
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? NIE
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? NIE DOTYCZY
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? NIE DOTYCZY
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
1. Uczniowie przynoszą telefony/urządzenia elektroniczne do szkoły na własną odpowiedzialność.
2. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, zgubienie lub kradzież telefonu/urządzenia przyniesionego przez ucznia.
3. Ładowanie telefonu w szkole jest dopuszczalne wyłącznie po uzyskaniu zgody nauczyciela w miejscu przez niego wskazanym i pod jego nadzorem.
4. W uzasadnionych przypadkach szkoła zapewnia rodzicom i uczniom możliwość wzajemnego kontaktu przez sekretariat szkoły.
5. W szkole obowiązuje bezwzględny zakaz używania telefonów/urządzeń w zakresie wszystkich ich funkcji:
1) podczas zajęć edukacyjnych;
2) podczas zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych organizowanych przez szkołę (w tym np. podczas wyjść edukacyjnych i zajęć w ramach wycieczek);
3) podczas koncertów, audycji i innych imprez organizowanych przez szkołę.
6. W przypadkach wymienionych w ust. 5, telefony/urządzenia pozostają wyłączone i schowane.
7. Uczniów obowiązuje zakaz nagrywania dźwięku i obrazu za pomocą telefonu/urządzenia bez uzyskania odpowiedniej zgody, a w szczególności:
1) fotografowania i nagrywania nauczyciela w czasie zajęć szkolnych oraz poza nimi;
2) fotografowania i nagrywania innych pracowników szkoły;
3) fotografowania i nagrywania innych uczniów na lekcjach i poza nimi;
4) fotografowania i nagrywania koncertów, audycji, przesłuchań i innych form szkolnej aktywności artystycznej, a w szczególności publikowania i udostępniania pozyskanych w ten sposób zdjęć/nagrań.
8. Szczególnym restrykcjom podlegają działania uważane za cyberprzemoc:
1) fotografowanie i nagrywanie innych osób w sytuacjach i w sposób naruszający ich dobra osobiste lub wizerunek, z naruszeniem przyjętych norm etycznych i społecznych;
2) przesyłanie i publikowanie zdjęć i nagrań bez zgody osoby sfotografowanej lub nagranej, szczególnie wtedy, gdy może to ją obrazić, skrzywdzić lub narazić na szwank jej wizerunek;
3) nękanie telefonami lub wiadomościami tekstowymi o treści agresywnej lub powodującymi krzywdę innych osób;
4) posiadanie, udostępnianie i przesyłanie za pomocą telefonu/urządzeń treści zawierających elementy przemocy, pornografii oraz inne treści nielegalne.
9. Nauczyciel może ustalić wykorzystanie telefonu/urządzenia jako pomocy dydaktycznej i zezwolić na jego użycie podczas zajęć na ściśle określonych zasadach.
10. Nauczyciel ma prawo wydać polecenie odłożenia telefonów/urządzeń w wyznaczone miejsce.
11. Dopuszcza się możliwość pozostawienia włączonego telefonu komórkowego na zajęciach edukacyjnych wyłącznie w przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, szczególnie zdrowotnych.
12. Zasady użytkowania telefonów na wycieczkach i wyjazdach organizowanych przez szkołę każdorazowo ustala kierownik wycieczki. O przyjętych zasadach informuje się uczniów i ich rodziców.
13. Za nieprzestrzeganie zasad używania telefonów/urządzeń, na ucznia może być nałożona kara wynikająca ze statutu szkoły.
14. Jeśli uczeń dopuszcza się działań o charakterze cyberprzemocy, wychowawca klasy lub dyrektor szkoły wzywa rodziców (prawnych opiekunów), a jeśli to konieczne – powiadamia odpowiednie organy lub odpowiednie służby.
15. Za złamanie postanowień statutu wyciągane będą konsekwencje karne zgodnie z §57, dotyczącym nagród i kar.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? NIE
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony? NIE DOTYCZY
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon? NIE DOTYCZY
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? TAK
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? NIE (teoretycznie TAK, nie jest to więzienie)
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? TAK
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? TAK
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są: OTWARTE
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji: OTWARTE
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? TAK
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze TAK
- wnętrze szatni (Tak/Nie) TAK
- teren wokół szkoły TAK
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? NIE
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? TAK
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? TAK
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? NIE
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? TAK
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na: własnym koncie Rady
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? TAK
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. Ostatnie sprawozdanie dotyczy poprzedniego roku szkolnego. Tymczasem wszystkie pytania obejmują wciąż trwający rok szkolny. Dopiero po jego zakończeniu jest możliwe przedstawienie wnioskowanego dokumentu - tak, aby nie został popełniony błąd metodologiczny nadania.
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? NIE
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
zakup rekwizytów na Dzień Patrona Szkoła - konkurencje organizowane przez rodziców, zakup pamiątkowych długopisów dla maturzystów, zakup nagród dla uczniów biorących udział w konkursach, finasowanie wyjazdów na konkursy o zasięgu wojewódzkim, dofinasowanie poczęstunku dla uczniów- wymiany uczniowskie, pomoc materialna dla uczniów będących w trudnej sytuacji – zakup kurtki, okularów, biletów do teatru), zakup słodyczy z okazji mikołajek, Dnia Dziecka……..
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców. wrzesień 2022
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców. NIEKOMPLETNE PYTANIE - BRAK MOŻLIWOŚCI ODPOWIEDZI.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego – wrzesień 2024
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? NIE (w statucie są Zasady wybierania tych organów oraz ich funkcjonowania, zakres działania i zadania określa regulamin samorządu uczniowskiego)
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? NIE
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? TAK
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”. - 6 wniosków w zakresie organizacji pracy szkoły
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”. 12 opinii : w sprawie opinii dotyczących dni wolnych od zajęć edukacyjnych, przyznania stypendium PRM, skreślenia ucznia z listy uczniów, wycieczki
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? AKTUALNIE TRWA NABÓR PRACOWNIKÓW W ZWIĄZKU Z PRZYGOTOWANIEM NOWEGO ROKU SZKOLNEGO
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? VACAT WICEDYREKTORA, VACAT NAUCZYCIELA PODSTAW PRZEDSIĘBIORCZOŚCI/BIZNESU I ZARZĄDZANIA
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? TAK
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 1/2 etatu
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. zatrudnienie za zgodą Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? TAK
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? - TAK
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?-364
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? -123
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? 3
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? 0
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak/Nie - NIE
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie- NIE
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie- NIE
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie- NIE
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie- N IE
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie – NIE
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie- TAK
57 a. Jeżeli tak, to jakie? -łąka kwietna
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)? SZKOŁA NIE MA STOŁÓWKI, ALE OFERUJE UCZNIOM BISTRO, W KTÓRYM SĄ WSZYTSKIE PRODUKTY.
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
VIDE: 58.
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? TAK
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? TAK
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? NIE
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? NIE DOTYCZY
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? TAK
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie - TAK
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/TAK
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? TAK
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? TAK
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie - NIE
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.- NIE DOTYCZY
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.NIE DOTYCZY