REGULAMIN_DZIAŁALNOŚCI_RADY_RODZICÓW.pdf
|
1 REGULAMIN DZIAŁALNOŚCI RADY RODZICÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. STANISŁAWA LIGONIA W KSIĄŻENICACH Regulamin został opracowany na podstawie art. 83 i 84 Ustawy Prawo Oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.) oraz Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 120 z późn. zm.) I. Struktura i zasady wyborów Rady oraz jej organów wewnętrznych 1. Podstawowym ogniwem organizacji ogółu rodziców jest Zebranie Klasowe. 2. Zebranie Klasowe wybiera spośród rodziców danej klasy Radę Klasową, składającą się z co najmniej 3 osób. 3. Kandydatów do Rady Klasowej zgłaszają rodzice uczestniczący w Zebraniu Klasowym. Do zgłoszenia kandydatury osoby nieobecnej na zebraniu należy dołączyć jej pisemną zgodę. 4. Wybór następuje zwykłą większością głosów. 5. Sprawy związane z procedurą wyborczą nieuregulowane w niniejszym regulaminie rozstrzyga Zebranie Klasowe. 6. W skład Rady wchodzi po jednym przedstawicielu Rad Klasowych, wskazanych przez Zebranie Klasowe. 7. Odwołanie członka Rady może nastąpić w czasie każdego zebrania Klasowego w przypadku rezygnacji z członkostwa w Radzie lub na wniosek ¼ liczby Rodziców uczniów klasy, zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym, z zachowaniem zasad reprezentatywności rodziców, przy obecności co najmniej połowy Rodziców uprawnionych do głosowania. 8. Rada Rodziców składa się z nie mniej niż 7 przedstawicieli Rodziców – Przewodniczącego i minimum 6 członków. 9. Spośród członków Rady należy wyłonić Prezydium Rady – osoby pełniące następujące funkcje : a) Przewodniczącego, b) zastępcy przewodniczącego, c) Sekretarza, d) Skarbnika, e) trzech członków f) Komisję Rewizyjną składającą się z trzech członków Rady. 10. Do podstawowych zadań Prezydium rady należy: a) bieżące kierowanie pracami Rady w okresie między zebraniami, w tym gospodarką finansową Rady, - realizowanie preliminarza Rady, 2 b) wykonywanie uchwał Rady, c) koordynowanie prac Rad Klasowych, d) nadzór nad pracami komisji powołanych przez Radę, e) Prezydium reprezentuje Radę i ogół Rodziców uczniów Szkoły wobec Dyrektora i innych organów Szkoły oraz na zewnątrz, f) w imieniu Rady dokumenty skutkujące zobowiązaniami finansowymi podpisują Przewodniczący i Skarbnik Rady, g) pracami Rady i Prezydium kieruje Przewodniczący, a w razie jego nieobecności jego zastępca, h) szczegółowy zakres zadań i obowiązków członków Prezydium na wniosek Przewodniczącego określa uchwała Prezydium. 12. Wybory do Rady odbywają się corocznie, nie później niż do 30 września danego roku szkolnego. 13. W uzasadnionych przypadkach na wniosek Prezydium i przy pozytywnej opinii dyrektora szkoły Rada Rodziców może przedłużyć swoją kadencję na następny rok szkolny. II. Cele i zadania Rady Rodziców 1. Reprezentowanie rodziców wobec Dyrektora Szkoły i Rady Pedagogicznej. 2. Ułatwienie Szkole współpracy z rodzicami w sprawach związanych z nauką i wychowaniem. 3. Współpraca ze statutowymi organami Szkoły w celu polepszenia warunków pracy dydaktyczno- wychowawczej i funkcjonowania Szkoły. 4. Rozwijanie i propagowanie inicjatyw, postaw i działań sprzyjających rozwojowi uczniów, uczennic i Szkoły. 5. Wspieranie organizacyjne i rzeczowe uczniów. 6. Racjonalne gospodarowanie funduszami jej powierzonymi. 7. Podział środków na przedszkole i szkołę odbywa się według zasady, iż środki przeznaczone wyłącznie na rzecz przedszkola muszą stanowić 50% składki zebranej przez rodziców dzieci przedszkolnych. III. Rada Rodziców realizuje swoje cele poprzez: 1. Współpracę i wzajemną pomoc wszystkich rodziców (opiekunów prawnych) uczniów Szkoły. 2. Współpracę ze wszystkimi organami Szkoły. 3. Współdziałanie z organami władz państwowych i samorządowych, jednostkami gospodarczymi i szkolnymi. 4. Współpracę z instytucjami naukowymi, organizacjami społecznymi, edukacyjnymi, kulturalnymi i innymi instytucjami. 5. Inne działania sprzyjające rozwojowi regulaminowych celów Rady. 3 IV. Do kompetencji Rady Rodziców należy: 1. Suwerenne określanie swojej wewnętrznej organizacji - oznacza to, że nikt z władz szkoły (Dyrektor, Rada Pedagogiczna) nie może wpływać na jej skład ani na strukturę. 2. Gromadzenia środków finansowych dla wspierania działalności statutowej szkoły i wydawania ich zgodnie z własną wolą, uchwalenie corocznego preliminarza Rady i jego zmian. 3. Występowania do Dyrektora oraz pozostałych organów szkoły w sprawach związanych: a) z jakością nauczania, b) z wychowywaniem dzieci, c) z finansami szkoły, d) z bezpieczeństwem. 4. Uchwalenie w porozumieniu z Dyrekcją i Radą Pedagogiczną programu wychowawczego szkoły, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, a realizowanego przez nauczycieli i programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do nauczycieli, uczniów i rodziców. 5. Wyrażanie zgody na działalność w szkole stowarzyszeń i innych organizacji. Rada ma prawo zakazania wstępu na teren szkoły organizacjom, które mogą mieć zgubny wpływ na rozwój dzieci. 6. Opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora Szkoły. 7. Zwracanie się z wnioskiem do Dyrektora Szkoły o ocenę pracy nauczyciela. 8. Opiniowanie dorobku zawodowego nauczycieli za okres stażu lub ubiegających się o wyższy stopień awansu zawodowego na wniosek Dyrektora Szkoły. 9. Uczestnictwo przedstawiciela Rady w konkursie wyłaniającym Dyrektora Szkoły. 10. Rada ma prawo wystąpić z wnioskiem o utworzenie Rady Szkoły. 11. Rada ma prawo zgłosić swojego przedstawiciela do Rady Szkoły, komisji oraz innych ciał, których przepisy przewidują udział przedstawiciela Rodziców uczniów Szkoły. V. Działalność Rady Rodziców 1. Ustępująca Rada działa do chwili wyboru i ukonstytuowania się nowej Rady. 2. Członkowie Rady pełnią swoje funkcje społecznie. 3. Nowo wybrana Rada ma obowiązek ukonstytuowania się na pierwszym zebraniu najpóźniej do końca września. 4. Uchwały Rady podejmowane są zwykłą większością głosów spośród członków obecnych w danym dniu na zebraniu. W przypadku równej ilości głosów, głos Przewodniczącego jest decydujący. 4 Dopuszcza się, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, do podejmowania pewnych działań lub decyzji, poprzez głosowanie, drogą elektroniczną. W tym celu, każdy z członków, zobowiązany jest do udostępnienia swego adresu do komunikacji elektronicznej (mail, sms) pozostałym członkom Rady. 5. Uchwały Rady są protokołowane. Uchwały Rady, Komisji Rewizyjnej i Prezydium podpisuje Przewodnicząca Rady Rodziców. 6. Za prowadzenie czynności protokolarnych odpowiedzialny jest Sekretarz bądź osoba go zastępująca. 7. Zebrania Rady są protokołowane i podpisywane przez Przewodniczącego lub zastępcę przewodniczącego i osobę protokołującą, a jego treść może być przesłana każdemu członkowi rady na jego wniosek. 8. Posiedzenia Rady odbywają się minimum raz na dwa miesiące. Zebrania mogą się odbywać częściej w zależności od potrzeb Rady lub w określonych przypadkach. 9. Informacje o terminie kolejnego posiedzenia Rady zamieszczane są każdorazowo z co najmniej 7- dniowym wyprzedzeniem poprzez wiadomość w dzienniku elektronicznym. 10. W przypadku ustąpienia członka prezydium Rady, skład Rady jest uzupełniany na najbliższym posiedzeniu. 11. Przekazanie obowiązków skarbnika powinno być dokonane protokolarnie po uprzednim zbadaniu gospodarki finansowej przez Komisję Rewizyjną. 12. W zebraniach Rady mogą brać udział Dyrektor Szkoły lub jego delegat, każdy z Rodziców (opiekunów prawnych), osoby zaproszone przez Radę. W/w osoby nie mają prawa udziału w głosowaniu. 13. Rada może tworzyć stałe lub doraźne komisje spośród innych osób – dla wykonania określonych zadań. 14. Członkowie Rady są zobowiązani do nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach, które mogą naruszyć dobro osobiste uczniów, ich rodziców (opiekunów prawnych), nauczycieli i innych pracowników szkoły. 15. Rada dwa razy w roku na zakończenie każdego semestru składa ogółowi Rodziców Szkoły sprawozdanie ze swojej działalności wraz z informacją o wynikach działań kontrolnych Komisji Rewizyjnej. VI. Zadania Komisji Rewizyjnej 1. Komisja Rewizyjna jest organem sprawującym kontrolę nad gospodarką finansową Rady Rodziców. 2. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy przede wszystkim opiniowanie rocznego sprawozdania finansowego Rady i przedstawianie wniosków wszystkim Członkom Rady, które powinno być zbadane do dnia pierwszego zebrania rodziców w nowym roku szkolnym. 3. Komisja Rewizyjna może działać poprzez zespoły kontrolne, w składzie co najmniej trzech osób, 5 powoływanych na wniosek Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. 4. Członkowie zespołu kontrolnego mają prawo żądać od Członków Prezydium składania pisemnych bądź ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw. Kontrolowani są obowiązani udostępnić wszystkie dokumenty dotyczące zakresu kontroli. 5. Po zakończeniu kontroli zespół kontrolny sporządza protokół, z którym zapoznaje Prezydium. VII. Zasady gospodarki finansowej i wydatkowania funduszy Rady 1. Rada gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności szkoły z następujących źródeł: a) dobrowolnych składek rodziców (opiekunów prawnych), b) wpłat osób fizycznych, organizacji, instytucji i fundacji, c) z dochodowych imprez organizowanych przez Radę dla sympatyków Szkoły, d) innych źródeł. 2. Proponowaną wysokość składek Rodziców (opiekunów prawnych) Rada ustala na początku każdego roku szkolnego. Na pierwszym Zebraniu Klasowym rodzice (prawni opiekunowie) deklarują wysokość składki jaką planują wpłacić na potrzeby Rady. 3. Rodzice będący w trudnej sytuacji finansowej mogą zadeklarować składkę w innej wysokości niż ustalona na zebraniu lub mogą deklarować swoje świadczenia w robociźnie na rzecz szkoły. W wyjątkowych przypadkach zwalnia się ich z powyższych zobowiązań. 4. Fundusze, o których mowa w punkcie 1 mogą być wydatkowane na wspieranie celów statutowych Szkoły, w tym szczególnie udzielenie Szkole pomocy materialnej w zakresie realizacji programu wychowawczego, programu profilaktyki i opieki nad uczniami. 5. Sposób wydatkowania Funduszu Rady Rodziców określa plan finansowy zatwierdzany na pierwszych posiedzeniach Rady na początku każdego roku szkolnego. 6. Wniosek o przyznanie środków z Funduszu Rady mogą składać: a) dyrektor, b) członkowie Rady Pedagogicznej, c) wychowawcy klas, d) rady klas, e) samorząd uczniowski. f) rodzice w określonych przypadkach (Załącznik nr 1 Regulaminu Rady). 6 VIII. Obsługa Rachunkowa środków finansowych Rady Rodziców 1. Rada prowadzi w banku bieżący rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w celu dokonywania dobrowolnych wpłat i przechowywania na nim środków oraz dokonywania bieżących wypłat i przelewów. 2. Do reprezentowania Rady w banku upoważniony jest Przewodniczący, zastępca przewodniczącego oraz Skarbnik Rady, których wzory podpisów zostały złożone w banku. 3. Wzory podpisów są ważne do czasu przekazania prawa dysponowania rachunkiem bankowym nowo wybranej Radzie. 4. Rada na początku roku szkolnego sporządza preliminarz. 5. Rada wyznacza Skarbnika do pełnienia bezpośredniego nadzoru nad dysponowaniem środkami finansowymi Rady. Wpłat na Fundusz Rady Rodziców można dokonywać przelewem na konto Rady. IX. Postanowienia końcowe 1. Działalność Rady Rodziców musi być zgodna z obowiązującymi przepisami. 2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 marca 2024 r., a część dotycząca wyborów wchodzi w życie z dniem 1 września 2024 r. 3. Sprawy nieuregulowane w Regulaminie rozstrzyga Rada Rodziców w drodze Uchwały, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 4. Po zatwierdzeniu Regulaminu Rady Rodziców lub jego poprawek (w drodze Uchwały) oraz podpisaniu go przez Przewodniczącego Rady, umieszcza się go na stronie internetowej Szkoły oraz Facebooku Rady Rodziców. Niniejszy Regulamin został uchwalony na posiedzeniu Rady Rodziców w dniu 28.02.2024 r. ….............................................................. (podpis Przewodniczącego Rady Rodziców)
|
Regulamin_korzystania_z_telefonów_komórkowych.pdf
|
SZKOŁA PODSTAWOWA im. St. Ligonia 44-213 Książenice, ul. Ks. J. Pojdy 100 Identyfikator: 000730773
Tel. 43-11-024 REGULAMIN KORZYSTANIA Z TELEFONÓW KOMORKOWYCH
w Szkole Podstawowej im St. Ligonia w Książenicach
Niniejszy regulamin dotyczy uczniów Rozdz. I zasady używania telefonów komórkowych i innych urządzeń
1. Obowiązuje całkowity zakaz używania telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych (tablety, kamery, aparaty, itd.) przez ucznia na zajęciach lekcyjnych, pozalekcyjnych, świetlicowych, przerwach międzylekcyjnych.
2. W przypadku kiedy uczeń przynosi telefon i inne urządzenie do szkoły ma obowiązek przechowywać urządzenia, o których mowa w pkt I w swojej indywidualnej szafce podczas całego pobytu w szkole.
3. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności materialnej za rzeczy pozostawione w szafce indywidualnej.
4. W momencie zaistnienia konieczności kontaktu z rodzicem uczeń ma udostępniony telefon w sekretariacie szkoły.
5. W przypadku nieprzestrzegania zasad niniejszego Regulaminu szkoła przewiduje zastosowanie kar z Rozdz. II.
6. W przypadku nieprzestrzegania przez ucznia regulaminu, nauczyciel ma prawo odebrać uczniowi telefon komórkowy.
7. Odebrany przez nauczyciela telefon przekazany jest dyrekcji szkoły i przechowywany w metalowej szafie na dokumenty.
8. Po odebraniu uczniowi telefonu lub innych urządzeń nauczyciel zawiadamia rodzica o terminie odbioru telefonu i sankcjach przewidzianych dla ucznia w tej sytuacji.
Rozdz. II kary za nieprzestrzeganie regulaminu 1. Pisemne upomnienie wychowawcy za pierwsze użycie telefonu , urządzeń wbrew
Regulaminowi. 2. Dwukrotne nieprzestrzeganie regulaminu skutkuje obniżoną oceną z zachowania.
JYRĘKTOR SZKOŁ: 1)
Książenice, dn. 08.02.2019 r. mgr Stilomea Morawin
Niniejszy regulamin jest wprowadzony w życie Zarządzeniem dyrektora i stanowi załącznik do tego Zarządzenia nr 8/2018/2019.
|
sprawozdanie_za_II_półrocze_2023-24.pdf
|
Sprawozdanie za II półrocze 2023/2024 Rada Rodziców Szkoły Podstawowej im. Stanisława Ligonia w Książenicach
Stan budżetu Rady Rodziców na dzień 19 stycznia 2024 r. (po | półroczu) prezentował się następująco: e 20 259,20 zł - stan na koncie bankowym (obejmował wpłaty składek na Radę Rodziców oraz wpłaty za bilety na zabawę karnawałową (12 420,00 zł)), e 11 591,78 zł - stan gotówki w kasetce (w tym 2 160,00 zł - opłata za bilety na zabawę karnawałową).
Na dzień 30 czerwca 2024 r. na konto bankowe Rady Rodziców wpłynęło 16 189,84 zł tytułem składek, zgodnie z poniższym zestawieniem:
liczba uczniów
suma wpłat
W maju br. przy sali OSP w Książenicach został zorganizowany festyn rodzinny. Podczas wydarzenia zorganizowano szereg atrakcji, m.in. występy przedszkolaków i dzieci szkolnych, dmuchańce, konkurencje sportowe, watę cukrową, popcorn, lody, pokazy sprzętu strażackiego i policyjnego.
Koszt organizacji imprezy wyniósł 3 251,21 zł (w tym koszt bonów na lody, które dzieci mogły wykorzystać do 21.06.2024 r. w Fajne Cafe w Książenicach).
Inicjatywy klasowe z okazji Dnia Dziecka
Decyzją Rady Rodziców klasy i grupy przedszkolne naszej szkoły miały możliwość zawnioskowania o dofinansowania inicjatyw (wycieczek, warsztatów, imprez itp.) organizowanych w ramach Dnia Dziecka. Kwota dofinansowania wynosiła 20 zł na dziecko. Od kwietnia do czerwca 2024 r. wszystkie klasy i grupy przedszkolne złożyły wnioski o w/w dofinansowanie.
Sumaryczna kwota wsparcia wyniosła 5 300,00 zł.
Zakończenie Roku Szkolnego 2023/2024
W związku z zakończeniem roku szkolnego zostały poniesione następujące koszty: zakup upominków dla wszystkich uczniów i przedszkolaków (lampka rowerowa i słodkości): 2 174,64 zł zakup książek i dyplomów dla zerówki: 457,50 zł zakup książek i dyplomów dla uczniów klas III: 955,93 zł zakup bonów i dyplomów dla uczniów klasy VIII: 891,13 zł zakup książek dla uczniów paskowych: 1 396,88 zł zakup upominków - bidonów dla sportowców: 162,97 zł dofinansowania do stypendiów dla uczniów: 1 400,00 zł s zakup kwiatów dla wszystkich pracowników szkoły oraz trójki ki. VIII: 619,97 zł Razem: 8 059,02 zi
Stan budżetu Rady Rodziców na dzień 13 sierpnia 2024 r. prezentuje się następująco: e 5834,26 zł - stan na koncie bankowym, e 266,58 zł - stan gotówki w kasetce.
RADA RODZICÓW Przewodnicząca Rady Rodziców: ao przy zgp ało ia w ataIE
|
Zgoda_na_publikację_wizerunku.pdf
|
Oświadczenie
Administratorem danych osobowych zawartych w niniejszym oświadczeniu jest Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Stanisława Ligonia w Książenicach , ul. Księdza Pojdy 100, 44-213 Książenice, tel. 32 43 11 024, e-mail: dyrektor(Qspksiazenice.czerwionka-leszczyny.pl Inspektorem Ochrony Danych jest Przemysław Kawa.: e-mail: iodQQcsw.edu.pl. Zdjęcia i filmy będą publikowane przez okres obowiązywania niniejszej zgody, a Administrator zobowiązuje się w przypadku wycofania zgody do niezwłocznego usunięcia wszelkich zdjęć i filmów przedstawiających daną osobę z wyłączeniem sytuacji, w której osoba stanowi jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza. Celem rozpowszechniania wizerunku jest promocja szkoły. Informujemy również o przysługującym prawie do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawie do przenoszenia danych, prawie do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, a także o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego. Informujemy, że zezwolenie Administratorowi danych na rozpowszechnianie wizerunku jest dobrowolne. Niewyrażenie zgody będzie powodowało, że wizerunek Państwa dziecka nie będzie rozpowszechniany. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie w formie oświadczenia, które można złożyć w sekretariacie szkoły. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Oświadczam, że wyrażam/nie wyrażam* zgody na rozpowszechnianie wizerunku mojego dziecka
(imię i nazwisko dziecka) zgodnie z art. 81 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
(tj. Dz. U. 2021 r. poz. 1062), w postaci zdjęć i filmów na stronie internetowej szkoły www.spksiazenice.czerwionka-leszczyny.pl w materiałach promujących szkołę,
(data i czytelny podpis rodziców/prawnych opiekunów)
* niepotrzebne skreślić
|
Udzelenie_informacji_publicznej.pdf
|
SZKOŁA PODSTAWOWA im. Stanisława Ligonia w Książenicach 44-213 Książenice, ul. Ks. J. Pojdy 100 Identyfikator: 000730773 Tel. 32 43-11-024
Książenice, dnia 14.08.2024 r.
SP.0143.1.2024
Stowarzyszenie Do!PAmina Lab
Na podstawie art.10 ust. 1 art. 13, 14 Ustawy z dnia 06.09.2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2022 poz. 902), udzielam informacji publicznej w dniu 14.08.2024 r., na wniosek Stowarzyszenia Do!PAmina Lab, który wpłynął do Szkoły Podstawowej w Książenicach w dniu 06.08.2024 r Mgr Ewa Sosnowska Dyrektor Szkoły Podstawowej w Książenicach udziela informacji publicznej w zakresie zawartym we wniosku.
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie — „w klasach IV —VIII z przedmiotów: j. polski, historia, j. angielski, matematyka, przyroda dopuszcza się stosowanie średnich ważonych, na zasadach określnych w wymaganiach edukacyjnych.”
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa,
itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
Nauczyciele ustalają wagi ocen w zależności od specyfiki przedmiotu, np.:
j. polski: waga 5 sprawdzian, zadanie klasowe, dyktando; waga 4 odpowiedź ustna, kartkówka; waga 3 praca na lekcji; waga 2 czytanie, recytacja; waga 1 aktywność, praca w grupie
j. angielski: waga $ sprawdzian, udział w konkursie; waga 4 kartkówka, waga 3 odpowiedź
ustna, projekt, czytanie, pisanie, słuchanie; waga 2 aktywność
matematyka: waga 5 sprawdzian, test; waga 3 kartkówka, waga 2 odpowiedź ustna, praca na
lekcji, zestawy powtórkowe; waga 1 aktywność,
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
„Ll) ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
a) w najwyższym stopniu opanował wiedzę i posiadł umiejętności wynikające z podstawy programowej i realizowanego przez nauczyciela programu nauczania z zajęć edukacyjnych w danej klasie oraz wynikającą z wymagań edukacyjnych;
b) samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
c) korzysta z różnych źródeł wiedzy
d) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami przy rozwiazywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych;
e) proponuje niekonwencjonalne rozwiązania;
f) potrafi samodzielnie wnioskować, uogólniać i dostrzegać związki przyczynowo — skutkowe,
g) najwyższy poziom wiedzy i umiejętności potrafi wykorzystać w różnego rodzaju formach rywalizacji w dobrym tego słowa znaczeniu ( konkursy, zawody i inne).”
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie 12a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
„W szkole zakazuje się uczniom używanie telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych (tablety, kamery, aparaty itd.) podczas zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych, świetlicowych, przerw międzylekcyjnych, zgodnie z Zarządzeniem dyrektora nr 8/2018/2019, określającym zasady używania telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych (tablety, kamery, aparaty itd.) przez uczniów.”
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
Zasady te określa Regulamin korzystania z telefonów komórkowych na terenie szkoły.
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Szafa metalowa na dokumenty w sekretariacie szkoły
Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy”
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie — chyba że przerwa pod opieką nauczyciela ma miejsce na boisku szkolnym
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
- otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka): - korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennie podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
Zakup nagród i upominków dla uczniów z okazji imprez szkolnych np. dnia sportu, mikołajek, Dnia Dziecka itp.
Dofinansowanie do wycieczek klasowych, sfinansowanie szkolenia dotyczącego cyberbezpieczeństwa dla uczniów, dofinansowanie do płatnych konkursów np. „Kangur”, Zakup książek i dyplomów dla uczniów z okazji zakończenia roku szkolnego
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców. 28.02.2024 r.
37. Proszę o wpisanie "nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
19.02.2020 r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy”
2022 r. Wniosek o zakup luster do toalet uczniowskich .
2023 r. Wniosek o zakup ławeczek lub innych miejsc do siedzenia dla uczniów na korytarze 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy”.
2022 r. Opinia dotycząca kandydatki do Młodzieżowej Rady Miasta
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
— Psycholog 0,55 etatu
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i
ukończonych kursów.
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce? 219
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? 219
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? 0
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? 106
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację?
Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach?
Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne
urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie
powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w
przypadku fali upałów)? Tak/Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa
altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie?
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień
(stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennie biorą udział w wycieczkach
szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać
podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie — Standardy ochrony małoletnich
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak/Nie.
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy”.
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, proszę
o wpisanie "nie dotyczy”.
DYREKTOR SZKOŁY
mgr Ewa Sosnowska
|