Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez SZKOŁA PODSTAWOWA IM. GENERAŁA MARIUSZA ZARUSKIEGO W ZIELONKACH- PARCELI
w sprawie Szkoła jest nasza #664
z SZKOŁA PODSTAWOWA IM. GENERAŁA MARIUSZA ZARUSKIEGO W ZIELONKACH- PARCELI
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla spamu lub prawdopodobnego spamu.
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam dokument.
> 30.09.2024 12:33 CEST m.dabrowska m.dabrowska <{{ email }}> napisał(a):
>
>
> Dzień dobry,
>
> jestem w trakcie przygotowywania odpowiedzi. Prześlę ją jak najszybciej będzie to możliwe.
>
> > 23.09.2024 09:44 CEST DopaminaLab <{{ email }}> napisał(a):
> >
> >
> >
> > Dzień dobry,
> >
> > Do dnia 23.09.2024r. nie otrzymaliśmy od Państwa odpowiedzi na wniosek (załączony poniżej) o udostępnienie informacji publicznej z dnia 29.07.2024r. Przypominamy, że są Państwo zobowiązani do udzielenia odpowiedzi a udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, który w Państwa przypadku został już znacznie przekroczony. W razie jakichkolwiek wątpliwości, trudności lub dodatkowych pytań, potrzeby wyjaśnienia i wsparcia w przygotowaniu odpowiedzi, pozostajemy w kontakcie i służymy wsparciem.
> >
> > W przypadku udzielenia odpowiedzi na ww. wniosek, prosimy potraktować tę wiadomość, jako niebyłą.
> >
> > Prosimy o odpowiedź na adres {{ email }}
> >
> > --
> >
> > Z poważaniem i pozdrowieniami
> > W imieniu Zespołu
> > Anna Dęboń
> > Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
> > tel. 504820333
> > e-mail: {{ email }} mailto:%7B%7B%20email%20%7D%7D
> > NIP: 6292493017
> > KRS: 0000773382
> >
> > Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się.
> > Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich.
> >
> > >
> > >
> > > W nawiązaniu do pisma z dnia 2024-07-29 z adresu {{ email }}:
> > >
> > > >
> > > > Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
> > > > Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email {{ email }}
> > > >
> > > > Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
> > > >
> > > > Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie prawidłowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostępnienie odpowiednich danych i informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytań ale większość z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w związku z czym odpowiedź na wniosek nie powinna zająć więcej niż 30-40 minut.
> > > >
> > > > OCENIANIE
> > > >
> > > > 1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
> > > > 1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
> > > > - Librus
> > > > - Vulcan
> > > > - inne (jakie?)
> > > >
> > > > 2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
> > > >
> > > > 3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
> > > > 3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
> > > >
> > > > 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
> > > >
> > > > 5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
> > > >
> > > > 6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
> > > > - za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
> > > > - za brak pracy domowej? Tak/Nie
> > > > - za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
> > > >
> > > > 7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
> > > >
> > > > 8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
> > > >
> > > > ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
> > > >
> > > > 9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
> > > >
> > > > 10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
> > > > 10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
> > > >
> > > > 11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
> > > > 11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
> > > >
> > > > 12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie
> > > > 12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
> > > >
> > > > 13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
> > > > 13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
> > > >
> > > > 14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
> > > > - punkty ujemne z zachowania
> > > > - upomnienie nauczyciela/nauczycielki
> > > > - upomnienie dyrektora/dyrektorki
> > > > - nagana
> > > > - nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
> > > > - inne (jakie?)
> > > >
> > > > 15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
> > > >
> > > > 16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
> > > >
> > > > 17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
> > > > 17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
> > > > 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
> > > >
> > > > 18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
> > > >
> > > > 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
> > > >
> > > > 20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
> > > > Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”
> > > >
> > > > 21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
> > > > - rodzic/opiekun prawny
> > > > - uczeń/uczennica
> > > > - nie dotyczy
> > > >
> > > > 22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
> > > >
> > > > BEZPIECZEŃSTWO
> > > >
> > > > 23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
> > > >
> > > > 24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
> > > > - wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
> > > > - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
> > > >
> > > > 25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
> > > > - zamknięte na klucz
> > > > - otwarte
> > > >
> > > > 26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
> > > > - zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
> > > > - otwarte
> > > >
> > > > 27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
> > > > 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
> > > > - korytarze (Tak/Nie)
> > > > - wnętrze szatni (Tak/Nie)
> > > > - teren wokół szkoły (Tak/Nie)
> > > > - inne (proszę wpisać jakie):
> > > > - nie dotyczy
> > > >
> > > > ORGANY SZKOŁY
> > > >
> > > > 28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
> > > >
> > > > 29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
> > > >
> > > > 30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
> > > >
> > > > 31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
> > > >
> > > > 32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
> > > >
> > > > 33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
> > > > - indywidualnym koncie jednego z rodziców
> > > > - własnym koncie Rady
> > > > - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
> > > > - nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
> > > >
> > > > 34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
> > > > 34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
> > > > 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
> > > >
> > > > 35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
> > > >
> > > > 36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
> > > >
> > > > 37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
> > > >
> > > > 38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
> > > >
> > > > 39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
> > > > 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
> > > >
> > > > 40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
> > > >
> > > > 41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
> > > > 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
> > > > 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
> > > >
> > > > KADRY
> > > >
> > > > 42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
> > > >
> > > > 43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
> > > >
> > > > 44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
> > > > 44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
> > > > 44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
> > > >
> > > > ADMINISTRACYJNE
> > > >
> > > > 45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
> > > >
> > > > 46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
> > > >
> > > > 47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?
> > > >
> > > > 48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
> > > >
> > > > 49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
> > > >
> > > > 50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?
> > > >
> > > > ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
> > > >
> > > > 51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak/Nie
> > > >
> > > > 52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
> > > >
> > > > 53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
> > > >
> > > > 54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
> > > >
> > > > 55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
> > > >
> > > > 56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
> > > >
> > > > 57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
> > > > 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
> > > >
> > > > 58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
> > > > - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
> > > > - tak, wegetariańskie
> > > > - tak, wegańskie
> > > > - tak, wegetariańskie i wegańskie
> > > > - nie
> > > >
> > > > 59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
> > > > - tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
> > > > - tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
> > > > - nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
> > > > - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
> > > >
> > > > 60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
> > > >
> > > > INNE
> > > >
> > > > 61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
> > > >
> > > > 62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
> > > >
> > > > 63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
> > > > Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
> > > >
> > > > 64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
> > > >
> > > > 65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
> > > >
> > > > 66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
> > > >
> > > > 67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
> > > >
> > > > 68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak/Nie
> > > >
> > > > 69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
> > > >
> > > > 70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
> > > > 70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
> > > > 70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
> > > >
> > > > UZASADNIENIE
> > > > W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi, nieustające przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów trudności i wyzwań, związanych ze zmianami i rzeczywistością szkolną oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierającej ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w dziejących się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i młodzież opieką i wsparciem. Inicjatywę wspiera Sieć Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców. Szkoła jest nasza.
> > > >
> > > > W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub wątpliwości, prosimy o kontakt: {{ email }} mailto:{{ email }}
> > > >
> > > > --
> > > >
> > > > Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się.
> > > > Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich.
> > > >
> > >
> >
> >
>
> Z poważaniem
>
> Magdalena Dąbrowska
> Dyrektor Szkoły Podstawowej im. gen. Mariusza Zaruskiego w Zielonkach-Parceli
> ul. Południowa 2, Zielonki-Parcela
> 05-082 Stare Babice
>
>
Z poważaniem
Magdalena Dąbrowska
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. gen. Mariusza Zaruskiego w Zielonkach-Parceli
ul. Południowa 2, Zielonki-Parcela
05-082 Stare Babice