DI Ii
I
KA.0> 1015
© POLITECHNIKA | Rektor - (
BYDGOSKA
im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich "pp
Bydgoszcz, 10 marca 2025 r.
Rektor Politechniki Bydgoskiej
im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
z siedzibą w Warszawie
ul. Ursynowska 22/2,
02-605 Warszawa
Znak sprawy: R.044.4.2025
Na podstawie art. 16 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902; dalej: u.d.i.p.) oraz art. 64 $ 2 w zw. zart. 14$ lai$ 1d ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572; dalej:
k.p.a.) wzywam Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie do
uzupełnienia braków formalnych wniosku z dnia 24 lutego 2025 r. w przedmiocie udostępnienia
informacji publicznej w zakresie udzielenia informacji, jakie wynagrodzenie brutto otrzymał kanclerz
uczelni w styczniu 2023 r., kwietniu 2023 r., lipcu 2023 r., grudniu 2023 r., styczniu 2024 r., kwietniu
2024 r., lipcu 2024r., grudniu 2024 r. oraz jakie wynagrodzenie brutto otrzymali wicerektorzy
w styczniu 2023 r., kwietniu 2023 r., lipcu 2023 r., grudniu 2023 r., styczniu 2024 r., kwietniu 2024 r.,
lipcu 2024 r., grudniu 2024r. ze wskazaniem imion i nazwisk poszczegółnych osób fizycznych
i przypisaniem do nich konkretnych kwot otrzymanego wynagrodzenia, złożonego do Politechniki
Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich za pośrednictwem maila poprzez:
1) złożenie wniosku wraz z wymaganym podpisem,
2) wskazanie adresu do doręczeń
- w ciągu 7 dni od dnia odbioru niniejszej korespondencji pod rygorem pozostawienia wniosku bez
rozpoznania. Jeżeli zamierzają Państwo prowadzić korespondencję przy pomocy środków komunikacji
elektronicznej, wówczas wniosek należy złożyć za pośrednictwem adresu do doręczeń elektronicznych
organu tj. AE:PL-86707-31199-DFJBE-28 albo elektronicznej skrzynki podawczej organu pod
adresem skrytki ePUAP: /UTPBYDGOSZCZ/SkrytkaESP.
Al. Prof. S. Kaliskiego 7, 85-796 Bydgoszcz www.pbs.edu.pl
tel. +48 52 374 94 44
e-mail: biuro.rektoraQ©pbs.edu.pl
Wnioskiem przesłanym na skrzynkę poczty elektronicznej rektor(QQpbs.edu.pl zwrócono się
o udostępnienie informacji publicznej m.in. w zakresie, jakie wynagrodzenie brutto otrzymał kanclerz
uczelni w styczniu 2023 r., kwietniu 2023 r., lipcu 2023 r., grudniu 2023 r., styczniu 2024 r., kwietniu
2024 r., lipcu 2024 r. oraz grudniu 2024 r. oraz jakie wynagrodzenie brutto otrzymali wicerektorzy
w styczniu 2023 r., kwietniu 2023 r., lipcu 2023 r., grudniu 2023 r., styczniu 2024 r., kwietniu 2024 r.,
lipcu 2024 r. oraz grudniu 2024 r. ze wskazaniem imion i nazwisk poszczególnych osób fizycznych
i przypisaniem do nich konkretnych kwot otrzymanego wynagrodzenia.
W przedmiotowej sprawie dysponent informacji po wstępnym badaniu wniosku doszedł do
przekonania, że we wskazanym zakresie konieczne jest wydanie decyzji administracyjnej, co w świetle
art. 16 ust. 2 u.d.i.p. uzasadnia zastosowanie przepisów k.p.a. Przepisy ogólnego prawa
administracyjnego procesowego stosuje się nie tylko do samej decyzji administracyjnej, lecz do całego
postępowania zmierzającego do wydania takiej decyzji, w tym także do wymogów formalnych podania
w postępowaniu administracyjnym (wyr. NSA z 19.6.2020 r., I OSK 1342/19, Legalis). Zgodnie z art.
63 $ 3 in principio k.p.a. podanie wniesione pisemnie lub ustnie do protokołu powinno być podpisane
przez wnoszącego. Przepis art. 14 $ 1d k.p.a. stanowi, że pisma kierowane do organów administracji
publicznej mogą być sporządzane na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej. Do
opatrywania ich podpisami i pieczęciami stosuje się przepisy $ lai lb. W myśl natomiast art. 14 $ la
zd. 3 k.p.a. pisma utrwalone w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub kwalifikowaną pieczęcią
elektroniczną organu administracji publicznej ze wskazaniem w treści pisma osoby opatrującej pismo
pieczęcią. Wniosek z dnia 24 lutego 2025 r. nie spełnia powyższego wymogu, dlatego konieczne jest
zastosowanie niniejszego wezwania.
POUCZENIE
Art. 39 k.p.a. [Sposoby doręczania]
$ 1. Organ administracji publicznej doręcza pisma na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art.
2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, zwany dalej "adresem do doręczeń
elektronicznych", chyba że doręczenie następuje na konto w systemie teleinformatycznym organu albo w
siedzibie organu.
$ 2. W przypadku braku możliwości doręczenia w sposób, o którym mowa w $ I, organ administracji publicznej
doręcza pisma za pokwitowaniem:
1) przez operatora wyznaczonego z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7
ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, albo
2) przez swoich pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy.
TI Ii
I
$ 3. W przypadku braku możliwości doręczenia w sposób, o którym mowa w $ 1i$ 2 pkt I, organ administracji
publicznej doręcza pisma:
1) przesyłką rejestrowaną, o której mowa w art. 3 pkt 23 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe
(Dz.U. z 2023 r. poz. 1640), albo
2) przez swoich pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy.
Art. 39! k.p.a. [Doręczenie drogą elektroniczną] W przypadku doręczenia w sposób, o którym mowa w art. 39
$ 1, pisma doręcza się stronie lub innemu uczestnikowi postępowania na:
1) adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 ustawy
z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, zwanej dalej "bazą adresów elektronicznych", a w
przypadku pełnomocnika - na adres do doręczeń elektronicznych wskazany w podaniu, albo
2) adres do doręczeń elektronicznych powiązany z kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia
elektronicznego, za pomocą której wniesiono podanie, jeżeli adres do doręczeń elektronicznych strony łub innego
uczestnika postępowania nie został wpisany do bazy adresów elektronicznych.
REKTOR
prof. dr hab. inż. Marek Adamski
/-podpisano kwalifikowanym podpisem elektronicznym/
Otrzymują:
5 DE — w trybie doręczenia elektronicznego PUH
I
z
Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeck
ich
Al. prof. 5, Kaliskiego 7
85-796 BYDGOSZCZ
EPO
PUH4165885614866 241
Umowa nr:558222 Data nadania: 10.03.2025
Sieć Obywatełska Watchdog Polska z siedzibą w Wars
zawie
Ursynowska 22/2
02-605 WARSZAWA
Potwierdzenie integralności oraz pochodzenia dokumentu elektronicznego od podmiotu
publicznego
Niniejszy dokument stanowi integralne odzwierciedlenie treści dokumentu przekazanego w
wersji elektronicznej do Poczty Polskiej S.A. za pośrednictwem systemu teleinformatycznego
zintegrowanego z systemem teleinformatycznym Poczty Polskiej S.A. zgodnie z art. 58 ust. 4 ustawy
z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. poz. 2320).
integralność oraz pochodzenie dokumentu elektronicznego od podmiotu publicznego zostały
zapewnione z wykorzystaniem środka identyfikacji elektronicznej.
Dokument elektroniczny został przekształcony na wersję papierową zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy z
dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. poz.2320).
Adres Doręczeń ,
Elektronicznych Nadawcy AE:PL-86707-31199-DFJBE-28
Data: 10.03.2025 Czas: 12:00:52
Liczba kartek 2 + 1 kartka adresowa zawierająca potwierdzenie integralności
dokumentu
Poczta Polska S.A - Operator Wyznaczony, o którym mowa w art. 3
Autor wydruku pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z |
2020 r. poz. 1041 i 2320)
Data i czas wydruku Data: 10.03.2025 Czas: 14:16:09 |
|
|
*
|
EE Z EZ aan AEWESNER PRZESYŁKA NIESTEMPLOWANA |
GAIA ARE OPŁATA POBRANA TAXE PERCUE-POLOGNE ż
(SADA MY ZL Umowa z Pocztą Polską S.A.
w -
MDL TA pasazer lzy ir