Re: FW: Wniosek o informację publiczną przez CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI CP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w sprawie Żywienie w szpitalach #586 z CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI CP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dzień dobry,
przesyłam w załączeniu odpowiedzi na zadane przez Państwa pytania.
Jednocześnie nadmieniam, że szpital prowadzony jest przez Centrum
Przedsiębiorczości CP Sp. z o.o. od 1 sierpnia 2018 r. i nie mamy
możliwości, żeby odpowiedzieć Państwu na pytania dotyczące okresu
wcześniejszego - nie mamy dostępu do takich informacji.
--
Pozdrawiam
Barbara Zejma
Dział Prawny
*Szpital Powiatowy w Pszczynie*
ul. Antesa 11, 43-200 Pszczyna
prowadzony przez:
*Centrum Przedsiębiorczości CP Sp. z o.o z siedzibą w Woli*
ul. Kopalniana 6, 43-225 Wola
NIP: 638-15-22-246, REGON: 2765812
Tel.Sekretariat: 32 214 83 00
>
> --- Treść przekazanej wiadomości ---
>
> *Temat: *
>
>
>
> Wniosek o informację publiczną
>
> *Data: *
>
>
>
> Thu, 17 Oct 2019 08:22:46 -0000
>
> *Nadawca: *
>
>
>
> sprawa-16991@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> <mailto:sprawa-16991@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
>
> *Odpowiedź-Do: *
>
>
>
> sprawa-16991@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> <mailto:sprawa-16991@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
>
> *Adresat: *
>
>
>
> szpital@powiat.pszczyna.pl <mailto:szpital@powiat.pszczyna.pl>
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy
> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
> publicznych:
>
> 1. Czy w szpitalu zatrudniono dietetyka/dietetyków? (chodzi o
> bezpośrednie zatrudnienie przez szpital, a nie przez firmę
> cateringową). Jeżeli tak, to wnosimy o udostępnienie zakresu jego/ich
> obowiązków.
> 2. Ilu pacjentów przypada na jednego zatrudnionego dietetyka?
> 3. Czy w szpitalu istnieje możliwość uzyskania indywidualnej porady
> dietetyka? Jeżeli tak, to w jaki sposób informuje się o tym pacjentów?
> 4. Jaka jest wysokość całościowej dziennej stawki żywieniowej
> przypadającej na 1 pacjenta szpitala?
> 5. Czy szpital korzysta z usług zewnętrznej firmy cateringowej? Jeżeli
> tak, to czy w podpisanej umowie określono minimalną kwotę/procent
> przeznaczone na zakup składników użytych do przygotowania posiłków?
> 6. Czy szpital posiada dokumentację regulującą jakość produktów
> używanych do przygotowania posiłków – chodzi o wartość odżywczą i
> kaloryczną posiłków oraz dopuszczalną ilości konserwantów, barwników,
> dodatków? Jeśli tak, wnosimy o jej udostępnienie.
> 7. Czy w szpitalu kontroluje się jakość posiłków podawanych pacjentom?
> Kto (stanowisko) odpowiada za te kontrole i jak często one się odbywają?
> 8. Czy w szpitalu kontroluje się, czy pacjent spożywa odpowiednią
> ilość pokarmu? Kto (stanowisko) odpowiada za te kontrole i jak często
> one się odbywają?
> 9. Czy w umowie z zewnętrzną firmą cateringową określono wymóg
> zatrudnienia dietetyka?
> 10. Czy w szpitalu istnieje procedura zgłaszania skarg dotyczących
> niewłaściwego żywienia bądź zatrucia? Czy wyznaczono osobę
> odpowiedzialną za kontakt w sprawie zgłoszenia ww. skarg?
> 11. Prosimy o podanie liczba skarg dotyczących niewłaściwego żywienia
> /zatrucia w szpitalu zgłoszonych do szpitala w 2017 i 2018 roku.
> 12. Czy w 2018 r. lekarze przechodzili jakiekolwiek szkolenie z
> zakresu zasad prawidłowego żywienia chorych w szpitalu?
> 13. Prosimy o podanie liczby i rodzajów diet stosowanych przez szpital
> wraz ze wskazaniem źródeł ich opracowania (wiedza lekarza/wiedza
> dietetyka/publikacje naukowe/źródła internetowe/wewnętrzne regulacje
> szpitala).
> 14. Jeśli szpital nie jest w stanie zapewnić pacjentowi diety
> wskazanej przez lekarza (np. bezmlecznej czy bezglutenowej), to w jaki
> sposób zapewnia wówczas posiłki pacjentowi?
> 15. Czy na życzenie pacjenta szpital zapewnia dietę wegetariańską lub
> wegańską?
> 16. Czy szpital zapewnia chorym doustne suplementy pokarmowe
> wspomagające powrót do zdrowia (np. wspomagające gojenie ran,
> dostarczające dodatkowe ilości białka)?
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: sprawa-16991@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> <mailto:sprawa-16991@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
>
> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
> zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> tel: 22 844 73 55
> www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
> www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl>
> www.funduszesoleckie.pl <http://www.funduszesoleckie.pl>
> www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>
> NIP 526282872
>
>
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
> Wolny od wirusów. www.avg.com
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
>
>
> <#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>