Odpowiedź_Sieć_Obywatelska_z_podpisem.pdf
|
|
zał._nr.1_zakres_obowiązków.pdf
|
ZAKRES CZYNNOŚCI
KINGA BIERNACKA - STEFAŃSKA DIETETYK
SPZ ZOZ w Pruszkowie
stanowisko podlega: Z-cy Dyrektora ds. pielęgniarek i położnych;
Pełni zastępstwo i jest zastępowana przez pracownika wyznaczonego przez Z-cę Dyrektora ds. pielęgniarek i położnych;
Zakres ogólnych obowiązków pracownika:
l. 2.
a w
u
seeda
przestrzeganie przepisów prawa pracy i Regulaminu pracy, w tym porządku i czasu pracy, zachowanie tajemnicy służbowej i ochrony danych prawnie chronionych, w tym zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawce na szkodę,
dbanie o mienie Szpitala i jego ochronę oraz o porządek i ład w miejscu pracy, przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych,
przestrzeganie zasad etycznych i współżycia społecznego oraz dbanie o powagę Szpitala poprzez godne zachowanie i ubiór,
stałe podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych w drodze samokształcenia,
informowanie przełożonego o zaistniałych problemach,
kształtowanie właściwej atmosfery w miejscu pracy,
posiadanie pełnej znajomości obowiązujących powszechnie aktów prawnych i wewnętrz- nych zarządzeń w obszarze realizowanych zadań oraz bieżące śledzenie ich zmian.
Zakres szczegółowych obowiązków pracownika:
s.
cena stanu odżywienia, sposobu żywienia i zapotrzebowania na makro- i mikroskładniki odżywcze pacjentów,
. rozpoznawanie, zapobieganie i leczenie niedożywienia, w tym niedożywienia szpitalnego,
a także nadwagi i otyłości,
. planowanie i wdrażanie opartego na podstawach naukowych żywienia indywidualnego,
zbiorowego i leczniczego dla zróżnicowanych pod względem wieku, zawodu oraz warun- ków życia grup ludności,
profilaktyka i leczenie dietetyczne chorób żywieniowozależnych,
stosowanie żywienia klinicznego z wykorzystaniem diet naturalnych oraz produktów lecz- niczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego w leczeniu chorób przebiegających z nie- dożywieniem lub powstających na tle wadliwego żywienia i konsekwencji chorób,
prowadzenie oświaty zdrowotnej w zakresie zasad prawidłowego żywienia (edukacja ży- wieniowa),
. prowadzenie dokumentacji dotyczącej żywienia pacjentów,
8. ustalenie diety i nadzór nad realizacją jej założeń,
1) kształtowanie prawidłowych zachowań żywieniowych ze szczególnym uwzględnieniem wyboru od- powiednich produktów, planowania posiłków i zastosowania właściwej technologii sporządzania po-
traw.
Zakres odpowiedzialności pracownika: Pracownik ponosi określoną prawem odpowiedzialność za prawidłowe, rzetelne oraz terminowe wykonywanie zadań i obowiązków ustalonych w niniejszym zakresie czynności oraz za zaniechanie niezbędnego działania lub działania nieprawidłowe, a ponadto: 1. Odpowiada za wykonywanie powierzonych zadań według kryteriów legalności, rzetelności i gospodarności, 2. Ponosi odpowiedzialność karną za naruszenie tajemnicy służbowej oraz ochronę danych prawnie chronionych, w tym danych osobowych.
DY RZEK TOR SPZZQZ w Pruszkowie
Tomasz Sjawatyniec
ZATWIERDZAM
Powyższy zakres obowiązków przyjmuję do wiadomości i stosowania.
|
zał._nr.2_umowa_Vendi_posiłki_13_03_2018.pdf
|
UMOWA SPZZOZ/ NR ZP-272.5.2018
Zawarta w dniu 13.03.2018 r w Pruszkowie pomiędzy:
Samodzielnym Publicznym Zespołem Zakładów Opieki Zdrowotnej w Pruszkowie, ul. Armii Krajowej 2/4,
NIP 534-19-49-570
Regon 000310290
reprezentowanym przez:
Dyrektora SPZZOZ - Tomasza Sławatyńca zwany dalej „ZAMAWIAJĄCYM”
a
Vendi Serwis Sp. z o.o.
ul. Traktorowa 126
91-204 Łódź
NIP: 5222899038 Regon 14156811600000
Zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego nr: 0000313772 PEŁNOMOCNIK
reprezentowanym przez: ...............
Rafał Urbanowicz —
zwanym dalej „WYKONAWCĄ” w dalszej części umowy zwanymi także „ Stronami”
W wyniku dokonania przez „Zamawiającego” wyboru oferty „Wykonawcy” w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie art. 138 o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) została zawarta umowa o następującej treści:
$1.
1. Przedmiotem umowy jest usługa dostarczania posiłków (śniadań, Il śniadań, obiadów, podwieczorków i kolacji) dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Pruszkowie ul. Armii Krajowej 2/4, zarówno w dni powszednie jak i świąteczne przez Dostawcę na rzecz Zamawiającego.
2. Przedmiotem zamówienia jest dostarczanie (wykonanie i dostawa) gotowych posiłków dla pacjentów Szpitala, zarówno w dni powszednie jak i świąteczne, przez okres 24 miesięcy od dnia podpisania umowy.
3. Zamawiający szacuje, że liczba żywionych dorosłych pacjentów wyniesie około 90 osób dziennie
4. Pod pojęciem żywienia pacjentów rozumieć należy przygotowywanie i dostarczanie przez wykonawcę do zamawiającego gotowych posiłków w liczbie 3 posiłków dziennie (śniadanie , obiad i kolacja), ewentualnie dla niektórych pacjentów również Il śniadania i podwieczorki przeznaczonych dla pacjentów, według diet, o określonych przez zamawiającego.
5. Posiłki dostarczane będą o stałych godzinach: śniadania i Il śniadanie dostarczane będą w godz. 7:15 do 8:00 obiady w godz. 12:20 do 12:40 podwieczorek, kolacja w godz. 16:30 - 17.00.
6. Pod pojęciem posiłku należy rozumieć zestaw potraw o określonej wielkości porcji, przygotowany zgodnie z zasadami wskazanej diety i spełniający określone w zamówieniu szczegółowe wymagania
zamawiającego w zakresie diet. y WA 5 | I
7. Przedmiot zamówienia obejmuje dowóz posiłków w szczelnie zamkniętych pojemnikach w ilościach
wynikających z ogłoszenia o zamówieniu (Załącznik nr 1 do Umowy) oraz oferty wykonawcy,
stanowiącej załącznik nr 2 do Umowy.
8. Podane ilości posiłków są ilościami szacunkowymi i Zamawiający ma prawo zmniejszyć lub
zwiększyć ilość zamówienia +/- 20% w razie zmniejszenia lub zwiększenia zapotrzebowania.
9. Dostawy będą odbywały się na podstawie zamówień Zamawiającego określających asortyment i
ilość zapotrzebowanych posiłków.
10. Zamówienia będą składane pisemnie, telefonicznie lub za pośrednictwem faxu na jeden dzień
przed terminem dostawy.
11 Dostawca zobowiązuje się do realizacjj dostawy w wyznaczonym terminie do siedziby
Zamawiającego.
12. Wraz z posiłkami Dostawca dostarczać będzie pisemną dokumentację określającą dzienną ilość
środków spożywczych dla jednej osoby (odpowiednio dla diety) z podaniem ich kaloryczności i
składników odżywczych.
13. Asortyment i ilość dostarczonego przedmiotu umowy musi odpowiadać złożonemu przez
Zamawiającego zamówieniu, jak również musi być dostarczony w temperaturze określonej w
ogłoszeniu o zamówieniu.
14. Wykonawca zapewnia realizację zamówienia z uwzględnieniem następujących diet dla chorych, determinowanych stanem pacjentów:
L. zwykła
2. lekkostrawna
3: cukrzycowa
4. cukrzycowa beztłuszczowa 5 wysokobiałkowa
6. wysokobiałkowa płynna da wrzodowa
8. wątrobowa
9. bezmleczna
10. bezglutenowa
11. bogato resztkowa
12. ubogo resztkowa
15. Kaloryczność posiłków odpowiednich dla każdej z w/w diet winien ustalić dietetyk, wskazany w ofercie.
16. W poszczególnych dietach uwzględnia się trzy posiłki główne na, które składa się:
a) Śniadanie: podawane dla chorego zawsze uwzględnia zupę mleczną, pieczywo mieszane, masło, dodatek do pieczywa (wędliny, ser) oraz dodatek warzywno — owocowy oraz kawę mleczną.
b) Obiad: zupa, drugie danie, kompot.
c) Kolacja: pieczywo, masło, dwa dodatki do pieczywa, herbata oraz dodatek warzywno — owocowy. 15. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie dostarczanie na jego koszt gotowych posiłków 3 razy dziennie dla pacjentów wraz z pisemną dokumentacją określającą ilość dzienną środków spożywczych dla jednej osoby (odpowiednio dla diety) z podaniem ich kaloryczności i składników odżywczych. Odbiór posiłków musi nastąpić za potwierdzeniem jakości i kompletności dostawy, przez osobę wyznaczoną przez zamawiającego, za pisemnym potwierdzeniem osób dostarczających.
16. Posiłki muszą być przygotowywane zgodnie z przyjętymi zasadami dla pacjentów szpitala z zachowaniem sezonowości oraz specyfiką schorzeń pacjentów danego oddziału, odpowiednią gramaturą i kalorycznością zgodnie z normami Instytutu Żywności i Żywienia oraz wytycznymi Zamawiającego (diety indywidualne)
17. Posiłki powinny być wyporcjowane dla każdego pacjenta z podziałem na oddziały: śniadanie, kolacja: wędlina, masło, dodatek warzywny lub owocowy, pieczywo itd.: obiad - ziemniaki, mięso, surówki, kompot itd.
18. Wykonawca ponosi odpowiedzialność prawną i materialną za: realizację usług gastronomicznych
w stosunku do organów kontroli /Stacji Sanitarno- Epiodemiologicznej, PIP BHP i P.poż./, przestrzeganie wszelkich przepisów prawnych w zakresie działalności związanej z wykonywaniem przedmiotu zamówienia.
19. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania i prowadzenia usługi zgodnie z system jakości ISO 22000 oraz zobowiązany jest posiadać Decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego dopuszczająca środki transportu do przewozu żywności.
20. Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia protokołu pokontrolnego Stacji Sanitarno — Epidemiologicznej.
21. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania ustawy z 25 sierpnia 2006 r. bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2006 r. Nr 171, poz. 1225 ze zmianami) obowiązujących rozporządzeń organów ustawodawczych UE z zakresu bezpieczeństwa żywności a w szczególności Wykonawca zobowiązuje się do przechowywania próbek potraw dostarczanych do Zamawiającego zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz. U. nr 594 tekst jednolity z późn. zmian.) oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 17 kwietnia 2007 r. w sprawie pobierania i przechowywania próbek i żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego ( Dz.U.2007nr 80 poz. 545 ).
22. Wykonawca zapewni w cenie posiłki w okresie świątecznym Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Powyższe posiłki powinny mieć charakter świąteczny z uwzględnieniem tradycyjnych potraw.
23. Odbiór odpadów pokonsumpcyjnych po każdym posiłku w odpowiednich pojemnikach zgodnie z zaleceniami Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w celu utylizacjj zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zakup i dostarczanie pojemników na odpady do Zamawiającego leży po stronie Wykonawcy.
24. Pojemniki (termosy) w których dostarczane będą posiłki winny posiadać ważny atest dopuszczający do przechowywania produktów spożywczych, muszą być nieuszkodzone a ich stan czystościowy i epidemiologiczny nie budził zastrzeżeń. Zamawiający wymaga żeby posiłki w diecie podstawowej dostarczane były w oddzielnych termosach dla poszczególnych oddziałów.
25. Wykonawca będzie dowoził posiłki swoim transportem, temperatura dostarczanych posiłków do pacjenta: gorących powyżej +65*C napoje, zupy +707C, dania zimne +5?C. Zamawiający wymaga aby termosy z posiłkami dostarczane były dla każdego oddziału osobno.
26. Zamawiający będzie informował telefonicznie lub faksem z jednodniowym wyprzedzeniem Wykonawcę o ilości posiłków jakie należy przygotować i na jakie oddziały.
27. Zamawiający wymaga, aby termosy z posiłkami były dostarczone w wyznaczone miejsce, przy tunelu dostawczym na poziomie „-1”, a osoba wyznaczona przez Zamawiającego dokona odbioru posiłków, po potwierdzeniu kompletności, terminowości i jakości transportowanych posiłków.
28. Zamawiający wymaga aby mycie termosów odbywało się w siedzibie Wykonawcy.
$ 2.
1. Wykonawca będzie uwzględniał reklamacje jakościowe i ilościowe dotyczące dostaw przedmiotu umowy na swój koszt w jak najkrótszym czasie od zgłoszenia przez Zamawiającego, nie później niż do czasu podania posiłku pacjentowi. Reklamacje będą dokonywane drogą telefoniczną lub faksem na numer wskazany przez Wykonawcę przy zawieraniu niniejszej Umowy.
2. W przypadku nie dostarczenia posiłków, w terminie określonym w 8 1 pkt. 5, Wykonawca pokryje koszt ' zakupu i dostarczenia gotowego posiłku przez innego dostawcę według wyboru Zamawiającego.
3. Wykonawca zobowiązuje się do przechowywania próbek potraw dostarczanych do Zamawiającego zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz. U. nr 594 tekst jednolity z późn. zmian.) oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 17 kwietnia 2007 r. w sprawie pobierania i przechowywania próbek i żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego ( Dz.U.2007nr 80 poz. 545 ).
83. Strony zawierają umowę na okres 24 m-cy od daty podpisania umowy. 84.
1. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić za faktycznie dostarczone i odebrane ilości posiłków potwierdzone protokołem odbioru. 2. Koszt posiłków obejmuje odbiór dwa razy dziennie termosów, w których dostarczone są posiłki oraz czynności ich mycia przez Wykonawcę. 3. Wykonawca otrzyma za realizację przedmiotu zamówienia wynagrodzenie w wysokości netto 764 693,33 zł, tj. brutto 825 868,80 zł, wedle cen jednostkowych określonych w ofercie tj. załączniku nr 2 do Umowy.
4. W wynagrodzeniu, określonym w ust. 3 zawarte są wszelkie koszty i opłaty wymagane
obowiązującymi przepisami w chwili zakupu. 5. Zamawiający zastrzega możliwość zakupu o 20% mniejszej lub większej ilości posiłków w stosunku do określonej w ofercie.
85.
1. Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień umowy w sytuacjach określonych w ustawie Pzp. 2. Zamawiający zastrzega sobie także prawo do zmiany treści Umowy w przypadku zaistnienia jednej z poniższych okoliczności: 1)zmian wynikających z siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności za- grażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacz- nych rozmiarach; 2)zmiany przepisów, na podstawie których ustala się stawkę VAT; 3)zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki go- dzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o mini- malnym wynagrodzeniu za pracę; 4)zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wy- sokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; 5)podczas realizacji Umowy wystąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa istotna dla realiza- cji Umowy, w takim przypadku nastąpi zmiana Umowy dostosowująca ją do zmienionych przepisów prawa z zastosowaniem zasad korzystnych dla Zamawiającego i z uwzględnieniem jego interesu ekonomicznego i kosztów realizacji Umowy; 6)zmiana Wykonawcy w przypadku, gdy nastąpi zmiana formy organizacyjnej Wykonawcy (w tym przekształcenie); 7)zmiana Wykonawcy w przypadku, gdy nastąpi kumulatywne przystąpienie do długu na pod- miot, który wykaże że nie zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia, które Zamawiający wskazał wobec Wykonawcy; 8)zmiana Wykonawcy poprzez zastąpienie dotychczasowego Wykonawcy innym podmiotem, który przejmując wszelkie obowiązki dotychczasowego Wykonawcy wykona Umowę na wa- runkach nie gorszych oraz wykaże, że nie zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia z Po- stępowania i spełnia, tak jak dotychczasowy Wykonawca, warunki udziału w Postępowaniu; 9)zmiana Wykonawcy poprzez zastąpienie dotychczasowego Wykonawcy innym podmiotem, który przejmie uzgodniony zakres obowiązków dotychczasowego Wykonawcy i wykona Umo- wę na warunkach nie gorszych oraz wykaże, że nie zachodzą wobec niego przesłanki wyklu-
h |
czenia z Postępowania, jeżeli dotychczasowy Wykonawca zgodzi się na potrącenie ze swojego wynagrodzenia kar umownych, a także na ponoszenie odpowiedzialności odszkodowawczej wobec Zamawiającego i innych podmiotów, które poniosły szkodę wskutek niewykonania lub nieprawidłowego wykonania obowiązków przez podmiot, który przejął obowiązki Wykonaw- cy; 10)inne, które nie będą w sposób istotny ingerować w realizację Umowy. 3. Każda ze stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmian spełniającą wymogi określone w ust. 2 wraz z tą propozycją przedłoży: 1) opis proponowanych zmian i harmonogram wykonania zmian; 2) propozycję dotyczącą jakichkolwiek koniecznych modyfikacji w Harmonogramie i szacunek w jaki sposób zakładane zmiany wpłyną na termin realizacji Przedmiotu Umowy; 3) szacunki dotyczące wpływu zmian na wynagrodzenie należne Wykonawcy wraz z uzasadnieniem; uzasadnienie zmiany, w tym wykazanie przesłanek opisanych w ust. 2. 4. Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian o których mowa w ust. 2 pkt. 2,314.
8 6.
1. Strony postanawiają, że zapłata będzie następowała, na podstawie prawidłowo sporządzonego rachunku wystawionego przez Wykonawcę, w terminie. 307 60 dni od daty doręczenia rachunku za miesięczne dostawy przedmiotu zamówienia. Forma płatności: przelew na rachunek bankowy Wykonawcy, którego numer zostanie wskazany na fakturze.
2. Podstawą wystawienia rachunku będzie podpisany przez Strony protokół odebranych w miesiącu poszczególnych posiłków.
3. Dniem dokonania zapłaty jest dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
87.
1. Strony ustalają, na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, kary umowne w następujących wysokościach:
1). 5% wartości brutto faktury wystawionej przez Wykonawcę za miesiąc poprzedzający miesiąc, w którym doszło do niewykonania lub nienależytego wykonania umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, przy czym w przypadku wystąpienia powyższych okoliczności w pierwszym miesiącu obowiązywania umowy karę umowną wylicza się na podstawie wartości brutto faktury wystawionej za pierwszy miesiąc.
2. Strony ustalają, że Zamawiający będzie miał prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych w przypadku powstania szkody przewyższającej wysokość ustalonych kar umownych.
3. Kary umowne, o których mowa w ust. 1 mogą być potrącane z należnego Wykonwcy wynagrodzenia w pełnej wysokości.
88.
1. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach.
2. Umowa może być rozwiązana przez każdą ze Stron za uprzednim 3 miesięcznym wypowiedzeniem ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
3. Zamawiający może wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku gdy:
1) Wykonawca nie przystąpił do realizacji dostaw w terminie obowiązywania umowy; 2) Wykonawca przerwał realizację dostaw na okres powyżej 3 dni;
3) Wykonawca wyrządził Zamawiającemu szkodę; 4) Dostawca nie wykonuje dostaw lub wykonuje je w sposób nienależyty, sprzeczny z umową i mimo wezwania do zmiany sposobu wykonania nadal nie wywiązuje się z umowy w sposób prawidłowy.
$9.
Wszelkie spory wynikające z realizacji treści niniejszej umowy, w przypadku nie osiągnięcia porozumienia w drodze bezpośrednich negocjacji, rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
810
1. Wszelkie zawiadomienia, w tym również zmiany umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
2. Nie jest dopuszczalna pod rygorem nieważności zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
3. W sprawach nie uregulowanych umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawa Prawo zamówień publicznych oraz warunki ogłoszenia.
$11
Umowa niniejsza sporządzona została w 4 jednobrzmiących egzemplarzach po 2 egz. dla każdej Strony wraz z załącznikami.
ZAŁĄCZNIKI: Ł ogłoszenie 2. _ oferta wykonawcy ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA "orzżózi p |EŁNOMOCNIK SPZZOZ w Pratkoje” PEŁNOŃ Tomasz watynie R Urb icz / ; U Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Pruszkowie 05-800 Pruszków, ul. Armii Krajowej 2/4 VENDI SERVIS Sp.z 0.0. tel. 22 758-80-02 Ks. Rej. 000000007132 AAS OPO
REGON 000310290 NIP 534-19-49-570 Regon 141568116, NIP 522-28-99-038
Hanhq Sugzyńska
DWQÓQKAT
A |03] 2048
|
zał._nr.3_Rodzaje_diet_stosowanych_w_szpitalu.odt
|
Diety wydawane pacjentom w SPZOZ w Pruszkowie W SPZOZ w Pruszkowie podawane są następujące diety:
Dieta nr/symbol Rodzaj Przeznaczenie Dieta I Podstawowa (zwykła) pacjentom przebywającym na leczeniu w szpitalu, którzy nie wymagają żywienia dietetycznego Dieta II Lekkostrawna w schorzeniach układu pokarmowego lub innych wg zaleceń lekarza Dieta III Kleikowa Stosowana jest w ostrych schorzeniach przewodu pokarmowego, wątroby, trzustki, pęcherzyka żółciowego, nerek, w stanach pooperacyjnych, w chorobach zakaźnych. Celem tej diety jest oszczędzanie narządu zmienionego chorobowo. Powinna być stosowana 1-3 dni. Podstawowym składnikiem są kleiki z ryżu, kaszy, płatków, suchary i czerstwa bułka Dieta IV Lekkostrawna z ograniczeniem substancji pobudzających wydzielanie soku żołądkowego wrzód żołądka i dwunastnicy Dieta V Lekkostrawna z ograniczeniem węglowodanów łatwoprzyswajalnych cukrzyca i innych przypadkach chorobowych, zależnie od wskazań lekarza
Dieta VI Lekkostrawna z ograniczeniem tłuszczu – ostrym i przewlekłym zapaleniu wątroby, – ostrym i przewlekłym zapaleniu trzustki, – przewlekłym zapaleniu pęcherzyka i dróg żółciowych, – kamicy żółciowej (pęcherzykowej i przewodowej), – okresie zaostrzenia wrzodziejącego zapalenia jelita grubego Dieta PA Dieta Papkowata Ma zastosowanie w: chorobach jamy ustnej i przełyku (zapalenia, nowotwór, zwężenie przełyku, żylaki przełyku) w przypadku utrudnionego połykania i gryzienia w niektórych chorobach przebiegających z gorączką po niektórych zabiegach chirurgicznych Dieta ta jest zbliżona do diety lekkostrawnej. Różnica polega na konsystencji potraw, które są w formie papkowatej. Dieta P Dieta o zmienionej konsystencji Dieta płynna
Stosowana jest u chorych u których występują nudności, wymioty, biegunka oraz w innych chorobach według wskazań lekarza. Dieta ta dostarcza pacjentowi odpowiedniej ilości płynów, natomiast nie dostarcza energii i składników pokarmowych. Dieta ta nie może być długo stosowana (1-2dni).W 2-3 dobie po diecie płynnej stosuje się suchary, kleiki i stopniowo rozszerza się do diety łatwo strawnej. Dieta PW Dieta o zmienionej konsystencji Dieta płynna wzmocniona Stosowana jest w chorobach jamy ustnej i przełyku, u chorych nieprzytomnych, ewentualnie u innych przypadkach według wskazań lekarza. Ma na celu dostarczenie odpowiedniej ilości energii i składników pokarmowych oraz ochronę przewodu pokarmowego przed drażnieniem mechanicznym, chemicznym i termicznym pokarmów. Wszystkie posiłki mają konsystencję płynną-pokarmy są miksowane lub przecierane po ugotowaniu. Dieta specjalna -bezglutenowa
celiakia
-wegetariańska
- -bezmleczna
- -bogatobiałkowa wyniszczenie organizmu, silne oparzenia lub zranienia, choroby gorączkowe.
-bogatoresztkowa
- zaparciach stolca i nadmiernej pobudliwości jelita grubego -ubogoresztkowa - -z ograniczeniem węglowodanów łatwoprzyswajalnych oraz niskiej zawartości tłuszczu - - lekkostrawna niskobiałkowa niewydolność nerek oraz wątroby Dieta Ś Dieta ścisła Brak posiłków
2.Przygotowywanie diet odbywa się według następujących punktów: Dystrybucja posiłków dietetycznych w SPZOZ w Pruszkowie odbywa się poprzez system bemarowy. Dostarczane są posiłki w specjalnych pojemnikach żywnościowych przez firmę zewnętrzną na podstawie umowy zawartej z placówką. sprawdzenie jakości , temperatury, organoleptyczności dostarczonych posiłków przez osobę/y odbierającą lub wyznaczoną przez osobę kierującą placówką żywienia zbiorowego zwanym dalej "szpitalem". przygotowanie, porcjowanie, gotowe posiłki przekładane są do pojemników gastronomicznych, wstawianych do specjalnie izolowanych wózków bemarowych, przewożone i wydawane na oddziałach szpitala.
3.Osoba kierująca zakładem żywienia zbiorowego, zwanym dalej "szpitalem", wyznacza osobę/y odpowiedzialną za przygotowanie i podawanie diet.
4.Założenia poszczególnych diet podawanych w SPZOZ w Pruszkowie: Posiłki podawane są 3-4 razy dziennie, w przypadku cukrzycy i w zależności od zaleceń lekarza lub dietetyka podawane są 4-5 razy dziennie. Posiłki są różnorodne,dostarczające optymalną ilość składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz utrzymanie pacjenta w stanie odżywienia, Wartość energetyczna diet podawanych na terenie placówki powinna wynosić około 2000 kcal, wyjątek stanowią dieta bogatobiałkowa gdzie średnią wartość przyjęto normy przy małej aktywności fizycznej, dla kobiet 2000 kcal, dla mężczyzn 2270 kcal. Założenia składu energetycznego i charakterystyki poszczególnych diet wydawanych w placówce.
Dieta podstawowa: - Białkio-15,5% sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Tłuszcze-29,5 % sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Węglowodany- 55% sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Błonnik pokarmowy- 30-40g w ciągu doby. Dieta bogatoresztkowa: - Białkio-14,5% sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Tłuszcze-29,5 % sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Węglowodany- 56% sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Zwiększenie ilości podaży błonnika pokarmowego > 40g w ciągu doby. Dieta łatwostrawna: -Założenia składu energetycznego jak w diecie podstawowej, wyjątek stanowi ilość błonnika zmniejszona do 25 g wciągu doby. Dieta łatwostrawna z ograniczeniem tłuszczu: - Białkio-16,5% sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Tłuszcze-17 % sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Węglowodany- 66,5% sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. Dieta łatwostrawna z ograniczeniem substancji pobudzających wydzielanie soku żołądkowego: - Białkio-16% sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Tłuszcze-31,5 % sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Węglowodany- 52,5% sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. Dieta o zmienionej konsystencji-papkowata: - Białkio-16% sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Tłuszcze-30 % sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Węglowodany- 54 % sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. Dieta Płynna Stosowana jest u chorych u których występują nudności, wymioty, biegunka oraz w innych chorobach według wskazań lekarza. Dieta ta dostarcza pacjentowi odpowiedniej ilości płynów, natomiast nie dostarcza energii i składników pokarmowych. Dieta ta nie może być długo stosowana (1-2dni).W 2-3 dobie po diecie płynnej stosuje się suchary, kleiki i stopniowo rozszerza się do diety łatwo strawnej. Dieta Płynna Wzmocniona: Stosowana jest w chorobach jamy ustnej i przełyku, u chorych nieprzytomnych, ewentualnie u innych przypadkach według wskazań lekarza. Ma na celu dostarczenie odpowiedniej ilości energii i składników pokarmowych oraz ochronę przewodu pokarmowego przed drażnieniem mechanicznym, chemicznym i termicznym pokarmów. Wszystkie posiłki mają konsystencję płynną-pokarmy są miksowane lub przecierane po ugotowaniu. Dieta bogatobiałkowa: - Białko-20 % sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Tłuszcze-28 % sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Węglowodany- 52 % sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. Dieta niskobiałkowa: - Białkio-8 % sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Tłuszcze-30 % sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. - Węglowodany- 62 % sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego. Dieta lekkostrawna z ograniczeniem węglowodanów łatwoprzyswajalnych: - Ograniczenie lub wykluczenie produktów bogatych m.in. w glukozę, fruktzę. sacharozę (węglowodany łatwoprzyswajalne), a zwiększenie podaży węglowodanów złożonych (m.in. skrobia, błonnik pokarmowy). Dieta bezglutenowa: Wyłączenie produktów zawierające zboża glutenowe: pszenica, żyto, jęczmień, owies. Dieta ścisła: Stosowana jest w ostrych stanach zapalnych wątroby, trzustki i kłębków nerkowych, u leczonych chirurgicznie oraz w krwotokach z przewodu pokarmowego. Dietę stosuje się przez 1-2 dni w zależności od jednostki chorobowej. U pacjentów chirurgicznych do 4 dni. Następnie stopniowo wprowadza się płyny obojętne, następnie dietę klikową. Oparto na podstawie źródła: „Zasady prawidłowego żywienia chorych w szpitalach”; red. prof. dr. hab. n. med. Mirosław Jarosz wyd. Instytut Żywności i Żywienia 2011. Załącznik nr 1 Strona 5 z 5
|
zał.nr.2_skan_Aneks_do_umowy_Vendi.pdf
|
173 ANEKS nr 1 do umowy nr SPZZOZ/ NR ZP-272.5.2018 z dnia 13 marca 2018r. zawarty w Pruszkowie dnia 15 stycznia 2019 roku, pomiędzy:
Samodzielnym Publicznym Zespołem Zakładów Opieki Zdrowotnej w Pruszkowie, z siedzibą w Pruszkowie, pod adresem: ul Armii Krajowej 2/4, KRS 0000176316, NIP 5341949570, REGON 000310290, reprezentowanym przez:
Dyrektora SPZZOZ - Tomasza Sławatyńca, zwanym dalej: „Zamawiającym”
a
Vendi Servis Spółką z Ograniczoną Odpowiedzialnością, z siedzibą w Łodzi, pod adresem: ul. Traktorowej 126, nr kodu 91-204, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieście w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000313772, NIP 5222899038, REGON 141568116, reprezentowaną przez:
Rafał Urbanowicza — Pełnomocnika, Zwaną dalej „Wykonawcą”
Preambuła
Strony umowy nr ZP-272.5.2018 z dnia 13 marzec 2018 roku (dalej: Umowa), z uwagi na:
1. ustalenie minimalnej stawki godzinowej za każdą godzinę wykonania zlecenia lub świadczenia usług, która począwszy od dnia 1 stycznia 2019 roku wynosi 14,70 złotych brutto/godz. - na podstawie $ 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 września 2018 roku w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2019 r. (Dz.U. z 2018 poz. 1794);
2. treść art. 142 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych oraz 85 pkt 2.3 Umowy, przewidujące odpowiednią zmianę wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz zmiany minimalnej stawki godzinowej, jeżeli zmiana ta ma wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę;
3. fakt, że przedmiot Umowy wykonują osoby, których dotyczą zmiany określone w pkt 1, co począwszy od dnia 1 stycznia 2019 roku spowoduje po stronie Wykonawcy zwiększenie miesięcznych kosztów realizacji Umowy o kwotę 1 304,84 złotych brutto;
zawierają aneks do Umowy o następującej treści: 81 1. Strony zgodnie postanawiają zmienić załącznik nr 2 do Umowy i nadać mu następujące brzmienie:
nowa cena nowa cena netto brutto
osobodzień
2. Zmiana określona w ust. 1 wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 roku i obowiązują począwszy od stycznia 2019 roku.
)
Pozostałe postanowienia Umowy pozostają bez zmian.
82 W sprawach nieuregulowanych w niniejszym aneksie stosuje się w pierwszej kolejności przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, a w drugiej kolejności przepisy kodeksu cywilnego. Wszelkie zmiany niniejszego aneksu wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Niniejszy aneks sporządzono w 3 egzemplarzach, w tym 2 egz. dla Zamawiającego i 1 egz. dla Wykonawcy.
N
Ń
N Ą
peŁWOMSCNIWYkonawcy:
|