Szanowni Państwo
Katarzyna Batko — Tołuć
i Szymon Osowski
Sieć Obywatelska Watchdog
Polska
ul. Ursynowska 22/2
02 — 605 Warszawa
sprawa-17552Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
Wasz znak: Data: Nasz znak: Data:
- 20.01.2020 Or.1431.2.2020 28.01.2020
Dotyczy: udostępnienia informacji publicznej
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej otrzymany
dnia 20 stycznia 2020 roku poniżej odnosimy się do przedstawionych pytań.
Ad.1. Czy radni przyjęli uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o
stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym?
Odp. Nie. Podczas posiedzenia Komisji przypomniano o takiej możliwości, jednakże radni
zabierając głos podnieśli, iż nie widzą potrzeby uchwalenia szczegółowych wymogów
dotyczących raportu.
Ad.2. Jak przygotowywano ww. raport (należy wybrać właściwą odpowiedź)
a) pracowali nad nim poszczególni pracownicy wydziałów i składali informacie do
koordynatora lub osoby odpowiedzialnej (np. sekretarza)
b) powstał specjalny zespół, który dyskutował o zawartości raportu przed jego
przygotowaniem
c) raport napisała jedna osoba pracująca w gminie lub gminnej instytucji
d) raport przygotowała firma zewnętrzna we współpracy z wyznaczoną w gminie
osobą/osobami
e) całość przygotowania raportu została powierzona zewnętrznemu podmiotowi
f) raport powstał w inny sposób. Prosimy o opisanie, w jaki.
Ad.3. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można
zabrać głos na temat treści ww. raportu (należy wybrać wszystkie możliwe odpowiedzi):
a) nie informowano o tym mieszkańców
b) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej
c) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd
d) informowano w radiu bądź telewizji samorządowej
e) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub
wójta/burmistrza/prezydenta
f) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych
przez samorząd
9) informował wójt/burmistrz/prezydent lub inny przedstawiciel urzędu podczas spotkań z
mieszkańcami, informacje przekazywał również zastępca wójta
h) władze gminy informowały o możliwości zabrania głosu w inny sposób. Prosimy o
opisanie w jaki.
Odp. Przewodniczący Rady Gminy poprzez ogłoszenie poinformował mieszkańców, którzy
chcą zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy o konieczności złożenia do niego
pisemnych zgłoszeń, popartych podpisami co najmniej 20 osób w terminie do 21 czerwca
2019 roku (piątek).
4. Ilu radnych zabrało głos podczas debaty na temat raportu o stanie gminy?
Odp. Jeden
5. Ilu mieszkańców zgłosiło się do zabrania głosu w debacie na temat raportu o stanie gminy?
Odp. Nikt
6. Ilu mieszkańców wypowiedziało się w debacie na temat raportu o stanie gminy?
Odp. Nikt
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Kikole
ul. Pl. Kościuszki 7
87 — 620 Kikół
Osoba, która wytworzyła informację publiczną:
Agnieszka Wasilewska
o. U
Józef Predenkiewicz
GMINA KIKÓŁ an
87-620 Kikół
ul. Plac Kościuszki 7 m
urzad(Okikol.pl
Klauzula informacyjna zgodna z RODO!
Informuję, że od dnia 25 maja 2018 roku, tj. dnia obowiązywania rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych
Ww związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych):
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Kikół (obsługiwana przez Urząd
Gminy i reprezentowana przez Wójta Gminy Kikół) z siedzibą Plac Kościuszki 7; 87-620
Kikół tel. 54 289 46 70
2) W Urzędzie Gminy w Kikole powołany został Inspektor Ochrony Danych Osobowych (dane
kontaktowe: adres e-mail: iod©kikol.pl, numer telefonu 54 286 46 70)
3) Pani/Pana dane osobowe zawarte we wniosku o udostępnienie informacji publicznej
przetwarzane będą w celu jego rozpoznania zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 6
września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r., poz. 1764
z późn. zm.; dalej jako: „ustawa o dip”);
4) dane osobowe będą udostępnione pracownikom Administratora, sądom administracyjnym i
powszechnym;
5) podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 4 ust. | pkt | ustawy o dip;
6) podanie danych jest niezbędne do rozpoznania wniosku oraz enwntualnego ich udostępnienia
innym odbiorcom wskazanym w pkt 4 klauzuli;
7) posiada Pani/Pan prawo do:
« żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
* wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
* _ przenoszenia danych,
+ wniesienia skargi do organu nadzorczego,
8) Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji,
w tym profilowaniu;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami
archiwalnymi, tj. ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tekst
jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 217) i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w
sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie
organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14 poz. 67 z późn. zm.).
i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej: jako RODO