Chorkówka, 12.02.2020 r.
Urząd Gminy Chorkówka
38-458 Chorkówka 175
WOSO.1431.4.2020
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
Ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
dot. udostępnienia informacji publicznej – wniosek z 10 lutego 2020 r.
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 10 lutego 2020 r.,
na podstawie art. 10 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) informuję:
1. Czy radni przyjęli uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie
gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym? - Nie
2. Jak przygotowywano ww. raport (należy wybrać właściwą odpowiedź)
a) pracowali nad nim poszczególni pracownicy wydziałów i składali informacje do
koordynatora lub osoby odpowiedzialnej (np. sekretarza)
b) powstał specjalny zespół, który dyskutował o zawartości raportu przed jego przygotowaniem
c) raport napisała jedna osoba pracująca w gminie lub gminnej instytucji
d) raport przygotowała firma zewnętrzna we współpracy z wyznaczoną w gminie
osobą/osobami
e) całość przygotowania raportu została powierzona zewnętrznemu podmiotowi
f) raport powstał w inny sposób. Prosimy o opisanie, w jaki.
3. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na
temat treści ww. raportu (należy wybrać wszystkie możliwe odpowiedzi):
a) nie informowano o tym mieszkańców,
b) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
c) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
d) informowano w radiu bądź telewizji samorządowej,
e) informowano
w
mediach
społecznościowych
prowadzonych
przez
gminę
lub
wójta/burmistrza/prezydenta,
f) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych
przez samorząd,
g) informował wójt/burmistrz/prezydent lub inny przedstawiciel urzędu podczas spotkań
z mieszkańcami,
h) władze gminy informowały o możliwości zabrania głosu w inny sposób. Prosimy o opisanie
w jaki.
4. Ilu radnych zabrało głos podczas debaty na temat raportu o stanie gminy? - 1
5. Ilu mieszkańców zgłosiło się do zabrania głosu w debacie na temat raportu o stanie gminy? - 0
6. Ilu mieszkańców wypowiedziało się w debacie na temat raportu o stanie gminy? – nie dotyczy
Z poważaniem
Wioletta Klimek
Sekretarz Gminy Chorkówka
Otrzymują:
1. Adresat
2. UG/WOSO – aa.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
sporządzona zgodnie z art.13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE(RODO)
Administratorem danych osobowych zawartych we wniosku o udostępnienie informacji publicznej
jest Gmina Chorkówka (zwana dalej: „Administratorem”) reprezentowana przez Wójta. Kontakt do
Administratora: Chorkówka 175, tel. (0-13) 4386930, e-mail: wojt@chorkowka.pl. Kontakt do
Inspektora Ochrony Danych iod@chorkowka.pl, tel. 13 4386937.
Podstawa prawna przetwarzania danych to art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne
do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze wynikającego z realizacji
przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji spraw związanych
z wypełnieniem obowiązku nałożonego na Administratora powyższymi przepisami.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do spełnienia powyższego celu
(przesłania odpowiedzi). W przypadku konieczności wydania decyzji administracyjnej podanie
danych jest obowiązkowe, w tym przypadku niepodanie danych osobowych będzie skutkowało
pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
Państwa dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne do osiągnięcia celu oraz przez
okres wymagany kategoria archiwalną BE5 – 5 lat od zakończenia sprawy.
Administrator nie przekazuje danych innym odbiorcom. Dane nie są również przekazywane do
państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują następujące uprawnienia:
prawo dostępu do danych osobowych; prawo do żądania sprostowania danych osobowych; prawo do
usunięcia danych osobowych - w przypadku gdy ustała podstawa do ich przetwarzania, zgoda została
wycofana, dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem, dane osobowe muszą być usunięte
w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa; prawo do żądania
ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy: osoba, której dane dotyczą
kwestionuje prawidłowość danych osobowych, przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem,
a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje
ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń.
Przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
w przypadku niezgodne z prawem przetwarzania Państwa danych osobowych.
W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych
decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.