BP.1431.40.2020
Konin, 13.02.2020 r.
Pani Katarzyna Batko-Tołuć
Pan Szymon Osowski
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-19919@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 10.02.2020 r. o udostępnienie
informacji publicznej wyjaśniam:
1) Czy radni przyjęli uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących
raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o
samorządzie gminnym?
Radni Rady Miasta Konina nie podjęli uchwały w sprawie szczegółowych
wymogów dotyczących raportu o stanie gminy (raport przygotowywany
przez Biuro Prezydenta Miasta).
2) Jak przygotowywano ww. raport (należy wybrać właściwą odpowiedź)
a) pracowali nad nim poszczególni pracownicy wydziałów i składali
informacje do koordynatora lub osoby odpowiedzialnej (np.
sekretarza)
b) powstał specjalny zespół, który dyskutował o zawartości raportu
przed jego przygotowaniem
c) raport napisała jedna osoba pracująca w gminie lub gminnej
instytucji – na podstawie danych z komórek organizacyjnych urzędu i
niektórych jednostek organizacyjnych miasta
d) raport przygotowała firma zewnętrzna we współpracy z wyznaczoną w
gminie osobą/osobami
e) całość przygotowania raportu została powierzona zewnętrznemu
podmiotowi
f) raport powstał w inny sposób. Prosimy o opisanie, w jaki.
3) Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie
można zabrać głos na temat treści ww. raportu (należy wybrać wszystkie
możliwe odpowiedzi):
na stronie internetowej miasta Konina w Biuletynie Informacji
Publicznej Biuro Rady Miasta zamieściło informację:
I N F O R M A C J A
Przewodniczącego Rady Miasta Konina
z dnia 29 maja 2019 r.
O ZASADACH ZGŁASZANIA SIĘ MIESZKAŃCÓW DO UDZIAŁU W DEBACIE NAD RAPORTEM O
STANIE MIASTA KONINA ZA 2018 ROK
1. Na podstawie art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019.
poz. 506) Prezydent Miasta Konina co roku do dnia 31 maja przedstawia
Radzie Miasta Konina raport o stanie gminy.
2. Raport obejmuje podsumowanie działalności Prezydenta w roku
poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii,
uchwał Rady Miasta Konina
i Konińskiego Budżetu Obywatelskiego.
3. Rada Miasta Konina rozpatrzy raport podczas sesji, na której
podejmowana będzie uchwała Rady Miasta Konina w sprawie udzielenia lub
nieudzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Konina w dniu 26
czerwca 2019 r. Raport rozpatrywany będzie w pierwszej kolejności. Nad
przedstawionym raportem o stanie miasta przeprowadza się debatę.
4. W debacie nad raportem o stanie miasta mieszkańcy gminy mogą zabierać
głos.
5. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie nad raportem o
stanie miasta, składa do Przewodniczącego Rady Miasta Konina pisemne
zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 50 osób.
6. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który
zostanie zwołana sesja, podczas której będzie przedstawiany raport o
stanie miasta. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu
według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Miasta Konina
zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi
15.
W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres
zamieszkania mieszkańca miasta Konina zamierzającego wziąć udział w
debacie oraz co najmniej 50 podpisów osób udzielających poparcia.
Zgłoszenia należy składać wg wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej
informacji do Urzędu Miejskiego w Koninie, Plac
Wolności 1, Biuro Rady Miasta.
Termin składania zgłoszeń upływa z dniem 25 czerwca 2019 r.
Niniejsza informacja wraz z wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie
zamieszczona zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu
Miejskiego oraz na stronie internetowej www.konin.pl. Informacja
zostanie także ogłoszona na tablicy.
4) Ilu radnych zabrało głos podczas debaty na temat raportu o stanie
gminy?
Podczas debaty na temat raportu o stanie gminy głos zabrało 3 radnych
oraz przewodniczący 3 klubów radnych.
5) Ilu mieszkańców zgłosiło się do zabrania głosu w debacie na temat
raportu o stanie gminy?
Do zabrania głosu w debacie na temat raportu o stanie gminy zgłosił 1
mieszkaniec Konina.
6) Ilu mieszkańców wypowiedziało się w debacie na temat raportu o stanie
gminy?
W debacie na temat raportu o stanie gminy wypowiedział się 1
mieszkaniec.
Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej oraz wskazaniem we wniosku sposobu doręczenia
informacji, odpowiedź przekazuję elektronicznie na adres sprawa-
19919@fedrowanie.siecobywatelska.pl.
z up. Prezydenta Miasta Konina
Marek Zawidzki
Sekretarz Miasta Konina
Klauzula informacyjna dla klientów Urzędu Miejskiego w Koninie
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z
dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Konina,
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - iod@konin.um.gov.pl,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych
zadań urzędu - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o
ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz na podstawie Art.
9 ust.1, ust.2 lit. g ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z
dnia 27 kwietnia 2016 r. - akty prawne na podstawie, których działają
Wydziały Urzędu Miejskiego w Koninie,
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione
do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami
prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
6) posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych
osobowych, prawo do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych,
prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
8) podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem (akty
prawne na podstawie, których działają Wydziały Urzędu Miejskiego w Koninie)
jest obligatoryjne.