Odpowiadając na wniosek o dostęp do informacji publicznej informuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem – o ile jest to możliwe

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25%usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
samodzielnie?
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Komentarz:
Cyfryzacja urzędu postępuje dość wolno wynika ona w małej części z
problemów kadrowych, a w dużej z rosnącymi kosztami związanymi z zakupem
i utrzymaniem oprogramowania, jednocześnie w gminach wiejskich niewielki
odsetek mieszkańców korzysta z już istniejących rozwiązań elektronizacji
urzędu, a wybierają kontakt osobisty, zdecydowanie większość spraw
załatwianych obecnie drogą elektroniczną to sprawy kierowane do urzędu
przez osoby niebędące mieszkańcami gminy lub przebywające

Andrzej Konieczka
Sekretarz Gminy Dąbrowa
kom. 661 237 336