Chorkówka, 6.10.2020 r.
Urząd Gminy Chorkówka
38-458 Chorkówka 175
WOSO.1431.43.2020
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
sprawa-30048@fedrowanie.siecobywatelska.pl
dot. udostępnienia informacji publicznej – wniosek z 28 września 2020 r.
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z 28 września 2020 r.,
na podstawie art. 10 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(Dz. U. z 2019 r. poz. 1429 z późn. zm.) informuję:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku
odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się
profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa
urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie
wszystkie
usługi
są
możliwe
do
realizacji
bez
pojawiania
się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje
Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia
zmian technologicznych związanych z transformacją
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na
poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.
Z poważaniem
Wioletta Klimek
Sekretarz Gminy Chorkówka
Otrzymują:
1. Adresat
2. UG/WOSO – aa.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
sporządzona zgodnie z art.13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE(RODO)
Administratorem danych osobowych zawartych we wniosku o udostępnienie informacji publicznej jest
Gmina Chorkówka (zwana dalej: „Administratorem”) reprezentowana przez Wójta. Kontakt do
Administratora: Chorkówka 175, tel. (0-13) 4386930, e-mail: wojt@chorkowka.pl. Kontakt do
Inspektora Ochrony Danych iod@chorkowka.pl, tel. 13 4386937.
Podstawa prawna przetwarzania danych to art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do
wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze wynikającego z realizacji przepisów
ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji spraw związanych
z wypełnieniem obowiązku nałożonego na Administratora powyższymi przepisami.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do spełnienia powyższego celu (przesłania
odpowiedzi). W przypadku konieczności wydania decyzji administracyjnej podanie danych jest
obowiązkowe, w tym przypadku niepodanie danych osobowych będzie skutkowało pozostawieniem
sprawy bez rozpatrzenia.
Państwa dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne do osiągnięcia celu oraz przez okres
wymagany kategoria archiwalną BE5 – 5 lat od zakończenia sprawy.
Administrator nie przekazuje danych innym odbiorcom. Dane nie są również przekazywane do państwa
trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują następujące uprawnienia: prawo
dostępu do danych osobowych; prawo do żądania sprostowania danych osobowych; prawo do usunięcia
danych osobowych – w przypadku gdy ustała podstawa do ich przetwarzania, zgoda została wycofana,
dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem, dane osobowe muszą być usunięte w celu
wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa; prawo do żądania ograniczenia
przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy: osoba, której dane dotyczą kwestionuje
prawidłowość danych osobowych, przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane
dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia, Administrator nie
potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia,
obrony lub dochodzenia roszczeń.
Przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
w przypadku niezgodne z prawem przetwarzania Państwa danych osobowych.
W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji,
w tym decyzji będących wynikiem profilowania.