Dzień dobry,
W odpowiedzi na wniosek z dnia 28 września 2020 r. o udzielenie informacji publicznej Urząd Gminy w Pawonkowie informuje, że:
Ad 1. Tutejszy urząd oferuje mieszkańcom gminy rozwiązania cyfrowe:
a)załatwienie spraw za pośrednictwem ePuap,jednak niewielka ilość mieszkańców korzysta z tej możliwości z powodu konieczności posiadania podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego (miesięcznie 3 wnioski głównie w sprawie dowodów osobistych). Ponadto wdrażany jest system potwierdzenia profilu zaufanego,
d)załatwienie spraw zwykłym e-mailem. Z tej formy korzysta znaczna większość mieszkańców naszej gminy.
Ad 2.
Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawienia się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50%-do75%) np. e-mapa, płatności internetowe za podatek, odpady komunalne, koncesję za alkohol, wszelkie zaświadczenia itp.) Odpowiedź b.
Ad 3. W momencie udzielania odpowiedzi na wniosek w tutejszym urzędzie nie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów. Odpowiedź b.
Ad 4.
W transformacji cyfrowej urzędu brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją. Odpowiedź a oraz problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową. Odpowiedź d.
Ad. 5
Obecnie Urząd Gminy nie uczestniczy w żadnym programie cyfrowej transformacji urzędu.
Z poważaniem Grażyna Poloczek- Sekretarz Gminy