Content-Type: multipart/alternative; boundary="===============3672479242573043209==" MIME-Version: 1.0 Subject: =?utf-8?q?Konsultacje_Plan=C3=B3w_Urz=C4=85dzenia_Lasu?= From: sprawa-33942@fedrowanie.siecobywatelska.pl To: rdlp@szczecinek.lasy.gov.pl Reply-To: sprawa-33942@fedrowanie.siecobywatelska.pl Date: Thu, 26 Nov 2020 22:04:48 -0000 Return-Receipt-To: sprawa-33942@fedrowanie.siecobywatelska.pl Disposition-Notification-To: sprawa-33942@fedrowanie.siecobywatelska.pl Message-ID: <160642828837.12263.16790826739515891395@fedrowanie.siecobywatelska.pl> --===============3672479242573043209== Content-Type: text/plain; charset="utf-8" MIME-Version: 1.0 Content-Transfer-Encoding: 8bit Szanowni Państwo, w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Z wyrazami szacunku, Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji -- Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa www.siecobywatelska.pl NIP 526282872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego -- Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa www.siecobywatelska.pl NIP 526282872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego > W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-04 20:51:40.767071+00:00 z > adresu rdlp@szczecinek.lasy.gov.pl: > Na podstawie prawa do > informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe > pytania. > Pytania odnoszą się do konsultacji społecznych w procesie tworzenia > > Planu Urządzenia Lasu (PUL) we wszystkich Nadleśnictwach w > Regionalnej Dyrekcji. > Wnioskujemy o przesłanie odpowiedzi dla > każdego Nadleśnictwa osobno . Pytania > dotyczą procesu > tworzenia obecnie obowiązujących PUL (według stanu na > październik > 2020). Jeżeli w Regionalnej Dyrekcji znajdują się Nadleśnictwa, w > > których rozpoczął się proces tworzenia nowego PUL, wnioskujemy o > przesłanie > dodatkowo również informacji o toczącym się procesie > tworzenia nowego PUL, > jeżeli jest to już możliwe. W takim wypadku > wnioskujemy o oddzielne odpowiedzi > na każde pytanie dla każdego z > procesów tworzenia PUL (obowiązującego i > nowotworzonego). > Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest > > wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele. > Przyjęte definicje > terminów użytych we wniosku: "strona > społeczna", "mieć możliwość zgłaszania uwag > i wniosków" oraz > "kanały komunikacji" podano poniżej. Pytania: 1. Na > > jakim etapie tworzenia PUL strona społeczna zgłosiła wnioski i uwagi > dotyczące > treści tworzonego planu? Prosimy o wybranie wszystkich > właściwych odpowiedzi a) > Przed rozpoczęciem prac nad PUL b) > Podczas Komisji Założeń Planu (KZP) c) > Podczas Narady > Techniczno-Gospodarczej (NTZ) d) Podczas Komisji Projektu Planu > > (KPP) e) W innym momencie tworzenia PUL (prosimy wyjaśnić) > > _______________________________________________________________ f) > Strona > społeczna nie zgłosiła żadnych wniosków i uwag do > tworzonego PUL Wnioskujemy > o udzielenie odpowiedzi dla każdego > Nadleśnictwa osobno. 2. Na jakim > etapie tworzenia PUL > strona społeczna miała możliwości zgłaszania wniosków i > uwag? > Prosimy o wybranie wszystkich właściwych odpowiedzi: a) Podczas > Komisji > Założeń Planu (KZP) b) Podczas Narady Techniczno- > Gospodarczej (NTZ) c) > Podczas Komisji Projektu Planu (KPP) d) > W innym momencie tworzenia PUL (prosimy > wyjaśnić) > _______________________________________________________________ e) > > Strona społeczna nie miała możliwości składania wniosków i uwag > Wnioskujemy o > udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa > osobno. 3. Jakimi kanałami > komunikacji strona społeczna na > terenie każdego Nadleśnictwa została > poinformowana o możliwości > wzięcia udziału w konsultacjach w procesie tworzenia > PUL? > Prosimy o podanie konkretnego tytułu i daty publikacji w wypadku > ogłoszeń > prasowych oraz adresu internetowego w wypadku > umieszczenia ogłoszenia na > internecie (strona nadleśnictwa, BIP, > periodyki online itp.) Wnioskujemy o > udzielenie odpowiedzi dla > każdego Nadleśnictwa osobno. 4. Czy kanały > komunikacji różniły > się w zależności od typu uczestnika reprezentującego stronę > > społeczną? Jeżeli tak, wnosimy o wyszczególnienie jakimi kanałami > powiadamiani > byli różni przedstawiciele strony społecznej. W > szczególności wnioskujemy o > wyszczególnienie, którzy > przedstawiciele strony społecznej zostali zawiadomieni > o procesie > konsultacji bezpośrednio (telefon, email, poczta tradycyjna). > > Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno. > 5. Z > jakim wyprzedzeniem została stronie społecznej > zakomunikowana możliwość wzięcia > udziału w konsultacjach? Jeżeli > odpowiedź różni się dla różnych przedstawicieli > strony społecznej > i różnych etapów sporządzania PUL, prosimy o wyszczególnienie. > > Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno. > 6. Czy z > komunikacji i ze spotkań konsultacyjnych ze stroną > społeczną były sporządzane > notatki/protokoły/podsumowania? Jeżeli > tak wnioskujemy również o przesłanie > treści tych dokumentów. > Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego > Nadleśnictwa > osobno. 7. Jakie uwagi i wnioski dotyczące treści > > tworzonego PUL złożyli przedstawiciele strony społecznej? Dla > każdego ze > złożonych wniosków, pomysłów i zastrzeżeń wnioskujemy > o przesłanie: a) > dokumentacji z nimi związanej złożonej przez > stronę społeczną b) informacji, > czy w ostatecznym kształcie PUL > wniosek, pomysł lub zastrzeżenie zostało (a) > odrzucone, (b) > uwzględnione w całości, (c) uwzględnione częściowo? c) dla > > wniosków, pomysłów i zastrzeżeń uwzględnionych w całości, bądź > uwzględnionych > częściowo, wnioskujemy o przesłanie informacji, w > jaki sposób wniosek, pomysł > lub zastrzeżenie zostało uwzględnione > w ostatecznym kształcie PUL. d) dla > wniosków, pomysłów i > zastrzeżeń odrzuconych wnioskujemy o podanie powodu dla > którego > wnioski odrzucono. Jeżeli takie informacje znajdują się w > raporcie z > konsultacji, wystarczająca jest jego kopia, o ile nie > została ona już > uwzględniona w odpowiedzi na pytanie 6. > Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi > dla każdego Nadleśnictwa > osobno. 8. Czy w najbliższych dwóch latach > Regionalna Dyrekcja > planuje wprowadzenie zmian w procesach konsultacji > społecznych > podczas procesu tworzenia PUL oraz informowaniu o nich? Jeżeli tak, > > to jakie zmiany są planowane? W celu zapewnienia precyzji w > komunikacji > załączamy definicje terminów użytych w pytaniach: > "Strona społeczna": > mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, > indywidualne działaczki/e, organizacje > pozarządowe, samorząd > lokalny oraz inne organizacje i instytucje. "Mieć > możliwość > składania uwag i wniosków": sytuacja gdy strona społeczna: 1. jest > > poinformowana o możliwości, trybie i sposobie w jaki może zgłaszać > wnioski i > uwagi oraz 2. ma stworzone warunki by to zrobić. > "Kanały komunikacji": > sposób, w jaki Nadleśnictwo komunikuje się > ze stroną społeczną; Kanały > komunikacji obejmują m.in.: BIP, > strony internetowe, gazety, radio, media > społecznościowe, > obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), > > telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc. > Wnosimy o > udostępnienie wskazanych informacji w formie > elektronicznej na adres email: > {{EMAIL}} W razie dodatkowych > pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: > 515-832-707 Szymon > Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, > zgodnie z > zasadami reprezentacji --===============3672479242573043209== Content-Type: text/html; charset="utf-8" MIME-Version: 1.0 Content-Transfer-Encoding: 8bit

Szanowni Państwo,

w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie.

Z wyrazami szacunku,

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji

--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

> W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-04 20:51:40.767071+00:00 z > adresu rdlp@szczecinek.lasy.gov.pl: > Na podstawie prawa do > informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe > pytania. > Pytania odnoszą się do konsultacji społecznych w procesie tworzenia > > Planu Urządzenia Lasu (PUL) we wszystkich Nadleśnictwach w > Regionalnej Dyrekcji. > Wnioskujemy o przesłanie odpowiedzi dla > każdego Nadleśnictwa osobno . Pytania > dotyczą procesu > tworzenia obecnie obowiązujących PUL (według stanu na > październik > 2020). Jeżeli w Regionalnej Dyrekcji znajdują się Nadleśnictwa, w > > których rozpoczął się proces tworzenia nowego PUL, wnioskujemy o > przesłanie > dodatkowo również informacji o toczącym się procesie > tworzenia nowego PUL, > jeżeli jest to już możliwe. W takim wypadku > wnioskujemy o oddzielne odpowiedzi > na każde pytanie dla każdego z > procesów tworzenia PUL (obowiązującego i > nowotworzonego). > Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest > > wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele. > Przyjęte definicje > terminów użytych we wniosku: "strona > społeczna", "mieć możliwość zgłaszania uwag > i wniosków" oraz > "kanały komunikacji" podano poniżej. Pytania: 1. Na > > jakim etapie tworzenia PUL strona społeczna zgłosiła wnioski i uwagi > dotyczące > treści tworzonego planu? Prosimy o wybranie wszystkich > właściwych odpowiedzi a) > Przed rozpoczęciem prac nad PUL b) > Podczas Komisji Założeń Planu (KZP) c) > Podczas Narady > Techniczno-Gospodarczej (NTZ) d) Podczas Komisji Projektu Planu > > (KPP) e) W innym momencie tworzenia PUL (prosimy wyjaśnić) > > _______________________________________________________________ f) > Strona > społeczna nie zgłosiła żadnych wniosków i uwag do > tworzonego PUL Wnioskujemy > o udzielenie odpowiedzi dla każdego > Nadleśnictwa osobno. 2. Na jakim > etapie tworzenia PUL > strona społeczna miała możliwości zgłaszania wniosków i > uwag? > Prosimy o wybranie wszystkich właściwych odpowiedzi: a) Podczas > Komisji > Założeń Planu (KZP) b) Podczas Narady Techniczno- > Gospodarczej (NTZ) c) > Podczas Komisji Projektu Planu (KPP) d) > W innym momencie tworzenia PUL (prosimy > wyjaśnić) > _______________________________________________________________ e) > > Strona społeczna nie miała możliwości składania wniosków i uwag > Wnioskujemy o > udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa > osobno. 3. Jakimi kanałami > komunikacji strona społeczna na > terenie każdego Nadleśnictwa została > poinformowana o możliwości > wzięcia udziału w konsultacjach w procesie tworzenia > PUL? > Prosimy o podanie konkretnego tytułu i daty publikacji w wypadku > ogłoszeń > prasowych oraz adresu internetowego w wypadku > umieszczenia ogłoszenia na > internecie (strona nadleśnictwa, BIP, > periodyki online itp.) Wnioskujemy o > udzielenie odpowiedzi dla > każdego Nadleśnictwa osobno. 4. Czy kanały > komunikacji różniły > się w zależności od typu uczestnika reprezentującego stronę > > społeczną? Jeżeli tak, wnosimy o wyszczególnienie jakimi kanałami > powiadamiani > byli różni przedstawiciele strony społecznej. W > szczególności wnioskujemy o > wyszczególnienie, którzy > przedstawiciele strony społecznej zostali zawiadomieni > o procesie > konsultacji bezpośrednio (telefon, email, poczta tradycyjna). > > Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno. > 5. Z > jakim wyprzedzeniem została stronie społecznej > zakomunikowana możliwość wzięcia > udziału w konsultacjach? Jeżeli > odpowiedź różni się dla różnych przedstawicieli > strony społecznej > i różnych etapów sporządzania PUL, prosimy o wyszczególnienie. > > Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno. > 6. Czy z > komunikacji i ze spotkań konsultacyjnych ze stroną > społeczną były sporządzane > notatki/protokoły/podsumowania? Jeżeli > tak wnioskujemy również o przesłanie > treści tych dokumentów. > Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego > Nadleśnictwa > osobno. 7. Jakie uwagi i wnioski dotyczące treści > > tworzonego PUL złożyli przedstawiciele strony społecznej? Dla > każdego ze > złożonych wniosków, pomysłów i zastrzeżeń wnioskujemy > o przesłanie: a) > dokumentacji z nimi związanej złożonej przez > stronę społeczną b) informacji, > czy w ostatecznym kształcie PUL > wniosek, pomysł lub zastrzeżenie zostało (a) > odrzucone, (b) > uwzględnione w całości, (c) uwzględnione częściowo? c) dla > > wniosków, pomysłów i zastrzeżeń uwzględnionych w całości, bądź > uwzględnionych > częściowo, wnioskujemy o przesłanie informacji, w > jaki sposób wniosek, pomysł > lub zastrzeżenie zostało uwzględnione > w ostatecznym kształcie PUL. d) dla > wniosków, pomysłów i > zastrzeżeń odrzuconych wnioskujemy o podanie powodu dla > którego > wnioski odrzucono. Jeżeli takie informacje znajdują się w > raporcie z > konsultacji, wystarczająca jest jego kopia, o ile nie > została ona już > uwzględniona w odpowiedzi na pytanie 6. > Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi > dla każdego Nadleśnictwa > osobno. 8. Czy w najbliższych dwóch latach > Regionalna Dyrekcja > planuje wprowadzenie zmian w procesach konsultacji > społecznych > podczas procesu tworzenia PUL oraz informowaniu o nich? Jeżeli tak, > > to jakie zmiany są planowane? W celu zapewnienia precyzji w > komunikacji > załączamy definicje terminów użytych w pytaniach: > "Strona społeczna": > mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, > indywidualne działaczki/e, organizacje > pozarządowe, samorząd > lokalny oraz inne organizacje i instytucje. "Mieć > możliwość > składania uwag i wniosków": sytuacja gdy strona społeczna: 1. jest > > poinformowana o możliwości, trybie i sposobie w jaki może zgłaszać > wnioski i > uwagi oraz 2. ma stworzone warunki by to zrobić. > "Kanały komunikacji": > sposób, w jaki Nadleśnictwo komunikuje się > ze stroną społeczną; Kanały > komunikacji obejmują m.in.: BIP, > strony internetowe, gazety, radio, media > społecznościowe, > obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), > > telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc. > Wnosimy o > udostępnienie wskazanych informacji w formie > elektronicznej na adres email: > {{EMAIL}} W razie dodatkowych > pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: > 515-832-707 Szymon > Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, > zgodnie z > zasadami reprezentacji --===============3672479242573043209==--