Content-Type: multipart/alternative; boundary="===============6504740491058335265==" MIME-Version: 1.0 Subject: =?utf-8?q?Konsultacje_spo=C5=82eczne_w_Nadle=C5=9Bnictwach?= From: sprawa-33841@fedrowanie.siecobywatelska.pl To: dabrowa@torun.lasy.gov.pl Reply-To: sprawa-33841@fedrowanie.siecobywatelska.pl Date: Tue, 08 Dec 2020 13:19:08 -0000 Return-Receipt-To: sprawa-33841@fedrowanie.siecobywatelska.pl Disposition-Notification-To: sprawa-33841@fedrowanie.siecobywatelska.pl Message-ID: <160743354865.49508.4184737668302188939@fedrowanie.siecobywatelska.pl> --===============6504740491058335265== Content-Type: text/plain; charset="utf-8" MIME-Version: 1.0 Content-Transfer-Encoding: 8bit Na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które: 1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL. 2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020. Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej. Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele. Pytania: 1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie: a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną. c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób. e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną. 2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane? W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje: "Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc. "Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje "Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc. Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację. Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33841@fedrowanie.siecobywatelska.pl W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707 Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkinie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji -- Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa www.siecobywatelska.pl NIP 526282872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego -- Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa www.siecobywatelska.pl NIP 526282872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego > W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-12-02 10:10:00.217218+00:00 z > adresu Piotr.Barwik@torun.lasy.gov.pl: > Twoja wiadomość Do: > 1204 N.Dąbrowa Piotr Barwik Temat: Konsultacje > społeczne w > Nadleśnictwach Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:29 (UTC+01:00) > > Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb została usunięta > nieprzeczytana: 2 > grudnia 2020 11:05:20 (UTC+01:00) Sarajewo, > Skopie, Warszawa, Zagrzeb. --===============6504740491058335265== Content-Type: text/html; charset="utf-8" MIME-Version: 1.0 Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Na podstawie ustawy z dnia 3 pa=C5=BAdziernika 2008 r. o udost=C4=99pnia= niu informacji o =C5=9Brodowisku i jego ochronie, udziale spo=C5=82ecze=C5= =84stwa w ochronie =C5=9Brodowiska oraz o ocenach oddzia=C5=82ywania na =C5= =9Brodowisko, wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poni=C5=BCsze pytania. Pyt= ania odnosz=C4=85 si=C4=99 do wszelkich proces=C3=B3w konsultacji spo=C5=82= ecznych, zg=C5=82aszania uwag i wsp=C3=B3=C5=82uczestniczenia strony spo=C5= =82ecznej w decyzjach o gospodarce le=C5=9Bnej, kt=C3=B3re:
1. odby=C5= =82y si=C4=99 poza procesem tworzenia Planu Urz=C4=85dzenia Lasu (PUL), czy= li, inaczej m=C3=B3wi=C4=85c tych, kt=C3=B3re dotyczy=C5=82y wdra=C5=BCania= ju=C5=BC zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. mia=C5=82y = miejsce w Nadle=C5=9Bnictwie na przestrzeni od 1 listopada 2017 do 3 listop= ada 2020.
Przyj=C4=99te definicje termin=C3=B3w u=C5=BCytych we wniosku:= "strona spo=C5=82eczna", "kana=C5=82y komunikacji i zg=C5= =82aszanie postulat=C3=B3w, uwag i wniosk=C3=B3w" podano poni=C5=BCej.=
Pytania zadaje Sie=C4=87 Obywatelska Watchdog Polska, kt=C3=B3ra jest w= nioskodawc=C4=85, we wsp=C3=B3=C5=82pracy z inicjatyw=C4=85 Lasy i Obywatel= e.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przes=C5=82anie listy przypadk=C3=B3w z = okresu od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020, gdy przedstawiciele strony = spo=C5=82ecznej zg=C5=82aszali postulaty, wnioski i uwagi dotycz=C4=85ce pr= owadzenia gospodarki le=C5=9Bnej na terenie Nadle=C5=9Bnictwa? Dla ka=C5=BC= dego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zg=C5=82asza=C5=82 postulat= y, wnioski i uwagi dotycz=C4=85ce prowadzenia gospodarki le=C5=9Bnej na ter= enie Nadle=C5=9Bnictwa?
b. zagadnie=C5=84, kt=C3=B3rych dotyczy=C5=82y p= ostulaty, wnioski, b=C4=85d=C5=BA uwagi zg=C5=82aszane przez stron=C4=99 sp= o=C5=82eczn=C4=85.
c. kana=C5=82=C3=B3w komunikacji Nadle=C5=9Bnictwa ze= stron=C4=85 spo=C5=82eczn=C4=85
d. rezultat=C3=B3w zg=C5=82aszania post= ulat=C3=B3w, wniosk=C3=B3w i uwag przez stron=C4=99 spo=C5=82eczn=C4=85, a = w szczeg=C3=B3lno=C5=9Bci informacji, czy w wyniku zaanga=C5=BCowania stron= y spo=C5=82ecznej Nadle=C5=9Bnictwo zmodyfikowa=C5=82o swoje plany prowadze= nia gospodarki le=C5=9Bnej i je=C5=BCeli tak, to w jaki spos=C3=B3b.
e. = dokumentacji komunikacji ze stron=C4=85 spo=C5=82eczn=C4=85.
2. Czy w na= jbli=C5=BCszych 12 miesi=C4=85cach Nadle=C5=9Bnictwo planuje wprowadzenie z= mian w procesach rozpatrywania postulat=C3=B3w, wniosk=C3=B3w i uwag strony= spo=C5=82ecznej oraz prowadzenia z ni=C4=85 dialogu na temat gospodarki le= =C5=9Bnej? Je=C5=BCeli tak, to jakie zmiany s=C4=85 planowane?
W pytania= ch powy=C5=BCej przyj=C4=99li=C5=9Bmy nast=C4=99puj=C4=85ce definicje:
&= quot;Kana=C5=82y komunikacji": spos=C3=B3b w jaki Nadle=C5=9Bnictwo ko= munikuje si=C4=99 ze stron=C4=85 spo=C5=82eczn=C4=85, mi=C4=99dzy innymi ob= ejmuje: BIP, stron=C4=99 internetow=C4=85, gazety, radio, media spo=C5=82ec= zno=C5=9Bciowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (ema= il), telefon, komunikatory internetowe, bezpo=C5=9Brednie spotkania, etc."Strona spo=C5=82eczna": mieszka=C5=84cy/ki, lokalne spo=C5=82e= czno=C5=9Bci, indywidualne dzia=C5=82aczki/e, organizacje pozarz=C4=85dowe,= samorz=C4=85d lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zg=C5=82= aszanie postulat=C3=B3w, wniosk=C3=B3w i uwag": ka=C5=BCda z formalnyc= h i nieformalnych form wyg=C5=82aszania opinii i pr=C3=B3b wsp=C3=B3=C5=82u= czestniczenia w decyzjach o gospodarce le=C5=9Bnej, obejmuje m.in. 1. przes= =C5=82anie zapytania, 2. przes=C5=82anie uwag, =C5=BC=C4=85dania, b=C4=85d= =C5=BA wniosku o podj=C4=99cie konkretnych dzia=C5=82a=C5=84, 3. przes=C5= =82anie skargi, 4. Wyra=C5=BCenie zaniepokojenia (r=C3=B3wnie=C5=BC w posta= ci artyku=C5=82u prasowego zainicjowanego przez stron=C4=99 spo=C5=82eczn= =C4=85), 5. wystosowanie petycji, 6. udzia=C5=82 w spotkaniu na temat gospo= darki le=C5=9Bnej, etc.
Je=C5=BCeli przedstawicielami strony spo=C5=82ec= znej by=C5=82y osoby fizyczne i Nadle=C5=9Bnictwo nie mo=C5=BCe poda=C4=87 = ich danych osobowych, prosz=C4=99 opisa=C4=87 takiego przedstawiciela/lk=C4= =99 og=C3=B3lnie, precyzuj=C4=85c o jaki typu przedstawicieli strony spo=C5= =82ecznej chodzi np.: grupa mieszka=C5=84c=C3=B3w, lokalna aktywistka, etc = . Je=C5=BCeli dokumentacja zawiera dane osobowe os=C3=B3b fizycznych prosim= y o anonimizacj=C4=99 dokument=C3=B3w. Je=C5=BCeli uwagi wnoszone by=C5=82y= anonimowo, prosimy o t=C4=99 informacj=C4=99.
Wnosimy o udost=C4=99pnie= nie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33= 841@fedrowanie.siecobywatelska.pl

W razie dodatkowych pyta=C5=84 prosimy dzwoni=C4=87 na numer telefonu: 5= 15-832-707

Katarzyna Batko-To=C5=82u=C4=87 i Marzena B=C5=82aszczyk - cz=C5=82onkin= ie zarz=C4=85du, zgodnie z zasadami reprezentacji

--
Stowarzyszenie Sie=C4=87 Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursyno= wska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
K= RS 0000181348 S=C4=85d Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydzi= a=C5=82 Gospodarczy Krajowego Rejestru S=C4=85dowego

--

Stowarzyszenie Sie=C4=87 Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynows= ka 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS= 0000181348 S=C4=85d Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydzia= =C5=82 Gospodarczy Krajowego Rejestru S=C4=85dowego

> W nawi=C4=85zaniu do pisma z dnia 2020-12-02 10:10:00.217218+00:00 z > adresu Piotr.Barwik@torun.lasy.gov.pl: > Twoja wiadomo=C5=9B=C4=87= Do: > 1204 N.D=C4=85browa Piotr Barwik Temat: Konsultacje > spo=C5= =82eczne w > Nadle=C5=9Bnictwach Wys=C5=82ano: 4 listopada 2020 21:49:29 (UTC+0= 1:00) > > Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb zosta=C5=82a usuni=C4=99ta > nieprzeczytana: 2 > grudnia 2020 11:05:20 (UTC+01:00) Sarajewo, > Skopie, Warszawa, Zagrzeb. --===============6504740491058335265==--