Re: odpowiedź na pismo przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #53 z Nadleśnictwo Chrzanów
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.
2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.
3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk
Członkinie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-17 09:46:53.179071+00:00 z adresu {{ email }}:
> Dzień dobry. W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa pismo. Z
> poważaniem Elżbieta Durak Specjalista ds. ochrony przeciwpożarowej,
> łowiectwa, szkód górniczych Tel. kom.: +48 668 125 284 ul.
> Oświęcimska 31 32-500 Chrzanów tel. 32 623 23 40 wewn. *331
> Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Administrator
> Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach wymiany korespondencji
> jest Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Chrzanów z
> siedzibą w Chrzanowie przy ul. Oświęcimskiej 31, 32-500 Chrzanów,
> reprezentowane przez Nadleśniczego. Mogą się Państwo kontaktować z
> Administratorem pod adresem e-mail: <mailto:{{ email }}>
> {{ email }} lub dzwoniąc pod numer telefonu: +48 32 623 41
> 54. Inspektor Ochrony Danych We wszystkich sprawach związanych z ochroną
> danych mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym inspektorem ochrony danych,
> pisząc na adres: <mailto:{{ email }}> {{ email }} Cel
> i podstawy przetwarzania Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks
> postępowania administracyjnego, w związku z art. 6 ust. 1 lit. c oraz lit. f
> Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
> 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
> osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
> dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO); dane
> osobowe przetwarzane są w celu wymiany korespondencji. Odbiorcy danych
> osobowych Odbiorcami Państwa danych będą: - podmioty upoważnione
> do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, -
> podmioty współpracujące oraz realizujące usługi dla PGL LP Nadleśnictwa
> Chrzanów. Okres przechowywania danych
> Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do wykonania
> obowiązujących przepisów prawa. Prawa osób, których dane dotyczą Mają
> Państwo: 1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
> 2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych; 3)
> prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych; 4) prawo do
> wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych; 5) prawo do wniesienia
> skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
> 00 - 193 Warszawa). Informacja o wymogu podania danych Podanie przez
> Państwa danych osobowych jest niezbędne do prowadzenia korespondencji. Nie
> podejmuje się decyzji w sposób zautomatyzowany, czyli na podstawie
> automatycznej analizy danych. Dane nie są przekazywane do krajów trzecich.