Re: Odpowiedź na wniosek przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #168 z Nadleśnictwo Spała
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.
2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.
3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk
Członkinie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-18 08:51:03.091058+00:00 z adresu {{ email }}:
> Dzień dobry, W związku z wnioskiem o udostępnienie informacji przesłanym droga
> elektroniczną w dniu 04.11.2020 do Nadleśnictwa Spała w załączeniu przesyłamy
> odpowiedzi na zadane pytania. Z poważaniem Renata Jaguścik Specjalista
> ds. Administracji i Edukacji tel. kom.: +48 602 470 643 [logo spala
> mniejsze] 97-215 Inowłódz, Spała, ul. Gabrysiewicza 2 tel.: +48 44 725 70 50,
> tel. sekr.: +48 44 725 70 50 spala.lodz.lasy.gov.pl Informujemy, że
> nadawcą wiadomości i administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Spała z
> siedzibą w Spale ul. A. Gabrysiewicza 2. Przetwarzanie Państwa danych osobowych
> przez Nadleśnictwo Spała odbywa się w ramach korzystania przez Państwa z jego
> usług. Państwa dane osobowe - zgodnie z obowiązującym prawem - Nadleśnictwo
> Spała będzie mogło przekazać podmiotom przetwarzającym je na zlecenie
> nadleśnictwa oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie
> obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania. Osoby fizyczne, których
> dane dotyczą dysponują m. in. prawem żądania dostępu do danych, sprostowania,
> usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, a także wycofania zgody na
> przetwarzanie danych osobowych, zgłoszenia sprzeciwu oraz skorzystania z innych
> praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Każde przetwarzanie
> Państwa danych musi być oparte na właściwej oraz zgodnej z obowiązującymi
> przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych w
> celu świadczenia przez Nadleśnictwo Spała usług, jest realizacja zawartych umów,
> zleceń oraz Państwa zamówień.