Content-Type: multipart/alternative; boundary="===============7000731179039556778==" MIME-Version: 1.0 Subject: =?utf-8?q?Konsultacje_spo=C5=82eczne_w_Nadle=C5=9Bnictwach?= From: sprawa-33736@fedrowanie.siecobywatelska.pl To: konstantynowo@poznan.lasy.gov.pl Reply-To: sprawa-33736@fedrowanie.siecobywatelska.pl Date: Sat, 12 Dec 2020 21:31:24 -0000 Return-Receipt-To: sprawa-33736@fedrowanie.siecobywatelska.pl Disposition-Notification-To: sprawa-33736@fedrowanie.siecobywatelska.pl Message-ID: <160780868463.1219.3888838221579164649@fedrowanie.siecobywatelska.pl> --===============7000731179039556778== Content-Type: text/plain; charset="utf-8" MIME-Version: 1.0 Content-Transfer-Encoding: 8bit Szanowni Państwo, w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne. Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że: 1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020. 2. Definicję podaną we wniosku: „Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc. należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna. "Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc. Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie. 3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii. 4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc. Z wyrazami szacunku, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk Członkinie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji -- Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa www.siecobywatelska.pl NIP 526282872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego -- Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa www.siecobywatelska.pl NIP 526282872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego > W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-18 06:02:59.284033+00:00 z > adresu Wojciech.Fabisiak@poznan.lasy.gov.pl: > Szanowni Państwo, > Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski > zawarte w > Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym > > przez Nadleśnictwo Konstantynowo w dniu 4 listopada 2020 roku. > 1. > Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich > trzech lat, gdy > przedstawiciele strony społecznej zgłaszali > postulaty, wnioski i uwagi dotyczące > prowadzenia gospodarki > leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku > wnioskujemy > o podanie: 1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi > > dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? > 2. > zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi > zgłaszane przez > stronę społeczną. 3. kanałów komunikacji > Nadleśnictwa ze stroną społeczną > 4. rezultatów zgłaszania > postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a > w > szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony > społecznej > Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia > gospodarki leśnej i jeżeli > tak, to w jaki sposób. 5. > dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną. > Zmuszeni jesteśmy > prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż > w > obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej > > informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte > we wniosku > dotyczą wszelkich przejawów "współuczestniczenia > strony społecznej w decyzjach o > gospodarce leśnej" w postaci > "zgłaszania postulatów, wniosków i uwag", które > definiujecie > m.in. jako "przesłanie zapytania". Nie sposób przyjąć - jak wynika > > z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa > (choćby o > obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy > nadleśnictwa, zagadnienia > przyrodnicze etc.) jest "formą > wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w > decyzjach o > gospodarce leśnej". Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często > > możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub > > wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a > w związku z > tym czy zapytanie było czy nie "formą wygłaszania > opinii i prób > współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce > leśnej". Państwa wniosek > obejmuje też w znacznej mierze > informacje, które nie są albo nie mogą być przez > nadleśnictwo > gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego > > obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie > gromadzi choćby > informacji o przypadkach "wyrażania > zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego > zainicjowanego przez > stronę społeczną". Tak samo nie rejestruje każdego "udziału > w > spotkaniu na temat gospodarki leśnej" każdej osoby z zewnątrz w > sytuacji, gdy > szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. > Nie gromadzimy i nie > archiwizujemy, czy to w formie papierowej, > czy cyfrowej, korespondencji o > nieokreślonym statusie, > niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, > postulatów czy > oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz > > bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w > ogóle > niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i > dysponujemy informacjami > o wnioskach, postulatach i uwagach > odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej w > nadleśnictwie, które > były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism > > składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, > elektroniczną, > ewentualnie również pytań lub komentarzy na > profilu nadleśnictwa w serwisie > społecznościowym oraz odpowiedzi > na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie > jesteśmy w stanie > wytworzyć informacji w pełni odpowiadającej warunkom > określonym w > Państwa wniosku. Przykładowo, w odniesieniu do nawet spełniających > > warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań > formułowanych przez > internautów w serwisach społecznościowych pod > adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy > zobowiązani ani często nie > jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy > mieszczą się > w Państwa definicji "strony społecznej" (tym bardziej, że mogą > > posługiwać się anonimowymi profilami). Wreszcie nawet > udostępnienie > informacji, co do których jest to możliwe i zgodne > z ustawą z dnia 6 września > 2001 r. o dostępie do informacji > publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa > wnioskowanym, > wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, > > wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok > NSA z 7 > grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z: § > ogromnym zakresem > czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku; § > brakiem możliwości oddelegowania > przez nadleśnictwo pracownika > lub pracowników wyłącznie do przetwarzania > wnioskowanych > informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań > > nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem > fizycznej > możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność > przeglądania papierowych > archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w > nadleśnictwie pracują z powodu pandemii > COVID-19 w systemie > zdalnym lub hybrydowym); § koniecznością dodatkowej pracy > > związanej z anonimizacją danych osób fizycznych w przypadku > udostępniania > informacji odnośnie ich uwag, wniosków i > postulatów, w tym dokumentacji > korespondencji; § możliwą > koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo > dodatkowej osoby > lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu > > przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w > rozsądnym > czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność > przejrzenia i analizy > prywatnych wiadomości oraz komentarzy > internautów na profilu nadleśnictwa w > serwisie społecznościowych > za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na > żądanej liście > przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych w postaci > > publikacji w mediach "zainicjowanych przez stronę społeczną" w > sytuacji, gdy > nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia > takich informacji i > prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów > ukazujących się w ogólnodostępnych > mediach); informuję, że > informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może > być przez > nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 > > ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji > publicznej. Co więcej, > przekształcenie i przetworzenie > wnioskowanych informacji będzie wymagało, z > uwagi na okoliczności > wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych > > dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, > na > podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo > obliczy i przedstawi > te koszty i pobierze od Państwa jako > wnioskodawców opłatę w wysokości > odpowiadającej tym kosztom. W > związku z powyższym, w celu umożliwienia nam > prawidłowej > odpowiedzi, wzywam Państwa do: § uzupełnienia wniosku poprzez > > m.in. dokładniejsze niż "przestrzeń ostatnich trzech lat" wskazanie > zakresu dat, > którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także > doprecyzowanie pytań zawartych we > wniosku poprzez > skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i > > możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście > może > gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną > możliwość, by to > robić); § wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 > pkt 1) ustawy z dnia 6 września > 2001 r. o dostępie do informacji > publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie > tych informacji, w > tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu > > publicznego. Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim > wydłużonym > terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć > żądane informacje, by > udzielić Państwu odpowiedzi, a także > wyliczyć, ile będzie kosztowało > przetworzenie tych danych i > poinformować Państwa o opłacie. 2. Czy w > najbliższych 12 > miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach > > rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz > prowadzenia z > nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, > to jakie zmiany są > planowane? W przypadku konsultacji > społecznych przy tworzeniu planu > urządzania lasu lub prognozy > oddziaływania na środowisko, proces ten jest > opisany i wynika z > przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, > > rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r. w > sprawie > szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu > urządzenia lasu, uproszczonego > planu urządzenia lasu oraz > inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w > Lasach > Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora > generalnego > Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą > nadleśnictwa jest stosowanie > wyżej wskazanych regulacji, a nie > planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku > wszelkich innych > "procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony > > społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki > leśnej" sposób ich > rozpatrywania lub prowadzenia jest > zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony > jest od tego, jaki > postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub > > organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i > formy > odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. > Nie sposób mówić zatem > o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w > "procesach", jeśli te ostatnie wynikają > i uzależnione są od > każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. > Dlatego > ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż > pytanie > o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie > nastąpiły, nie jest pytaniem o > informację publiczną podlegającą > udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 > grudnia 2010 r., > II SAB/Wa 219/10). Z upoważnienia Zastępcy Nadleśniczego > > Wojciech Fabisiak Spec. SL ds. Użytkowania Lasu tel. +48 618137791 > wew. 39 > tel. kom.: +48 696 080 137 > [cid:image001.png@01D69313.02464670] > > [cid:image002.png@01D69313.02464670] Nadleśnictwo Konstantynowo > 62-053 > Konstantynowo, Konstantynowo 1 tel.:+48 61 81 37 791 > fax.:+48 61 81 32 238 > NIP 777-00-05-592, Regon 630011438 e-mail: > > konstantynowo@poznan.lasy.gov.pl<mailto:konstantynowo@poznan.lasy. > gov.pl> > konstantynowo.poznan.lasy.gov.pl Pragniemy > poinformować, iż administratorem > Państwa danych osobowych jest > Nadleśnictwo Konstantynowo. Pełna treść obowiązku > informacyjnego > znajduje się na naszej stronie www kliknij tutaj<http://www.konst > > antynowo.poznan.lasy.gov.pl/rodo/-/asset_publisher/30Vce1SHTAep/cont > ent/polityka > -prywatnosci?inheritRedirect=false&redirect=http%3A% > 2F%2Fwww.konstantynowo.pozna > n.lasy.gov.pl%2Frodo%3Fp_p_id%3D101_ > INSTANCE_30Vce1SHTAep%26p_p_lifecycle%3D0%26 > p_p_state%3Dnormal%2 > 6p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_count%3D1 > >. > Niniejsza wiadomość została wysłana w celu realizacji czynności > urzędowych, > wykonania zadania realizowanego w interesie > publicznym lub sprawowania władzy > powierzonej w związku z > realizowaniem zadań przez Administratora. --===============7000731179039556778== Content-Type: text/html; charset="utf-8" MIME-Version: 1.0 Content-Transfer-Encoding: 8bit

Szanowni Państwo,

w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.

Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.

2. Definicję podaną we wniosku:

„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.

należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.

"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.

3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.

4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.

Z wyrazami szacunku,

Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk
Członkinie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji

--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

> W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-18 06:02:59.284033+00:00 z > adresu Wojciech.Fabisiak@poznan.lasy.gov.pl: > Szanowni Państwo, > Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski > zawarte w > Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym > > przez Nadleśnictwo Konstantynowo w dniu 4 listopada 2020 roku. > 1. > Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich > trzech lat, gdy > przedstawiciele strony społecznej zgłaszali > postulaty, wnioski i uwagi dotyczące > prowadzenia gospodarki > leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku > wnioskujemy > o podanie: 1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi > > dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? > 2. > zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi > zgłaszane przez > stronę społeczną. 3. kanałów komunikacji > Nadleśnictwa ze stroną społeczną > 4. rezultatów zgłaszania > postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a > w > szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony > społecznej > Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia > gospodarki leśnej i jeżeli > tak, to w jaki sposób. 5. > dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną. > Zmuszeni jesteśmy > prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż > w > obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej > > informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte > we wniosku > dotyczą wszelkich przejawów "współuczestniczenia > strony społecznej w decyzjach o > gospodarce leśnej" w postaci > "zgłaszania postulatów, wniosków i uwag", które > definiujecie > m.in. jako "przesłanie zapytania". Nie sposób przyjąć - jak wynika > > z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa > (choćby o > obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy > nadleśnictwa, zagadnienia > przyrodnicze etc.) jest "formą > wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w > decyzjach o > gospodarce leśnej". Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często > > możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub > > wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a > w związku z > tym czy zapytanie było czy nie "formą wygłaszania > opinii i prób > współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce > leśnej". Państwa wniosek > obejmuje też w znacznej mierze > informacje, które nie są albo nie mogą być przez > nadleśnictwo > gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego > > obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie > gromadzi choćby > informacji o przypadkach "wyrażania > zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego > zainicjowanego przez > stronę społeczną". Tak samo nie rejestruje każdego "udziału > w > spotkaniu na temat gospodarki leśnej" każdej osoby z zewnątrz w > sytuacji, gdy > szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. > Nie gromadzimy i nie > archiwizujemy, czy to w formie papierowej, > czy cyfrowej, korespondencji o > nieokreślonym statusie, > niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, > postulatów czy > oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz > > bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w > ogóle > niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i > dysponujemy informacjami > o wnioskach, postulatach i uwagach > odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej w > nadleśnictwie, które > były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism > > składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, > elektroniczną, > ewentualnie również pytań lub komentarzy na > profilu nadleśnictwa w serwisie > społecznościowym oraz odpowiedzi > na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie > jesteśmy w stanie > wytworzyć informacji w pełni odpowiadającej warunkom > określonym w > Państwa wniosku. Przykładowo, w odniesieniu do nawet spełniających > > warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań > formułowanych przez > internautów w serwisach społecznościowych pod > adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy > zobowiązani ani często nie > jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy > mieszczą się > w Państwa definicji "strony społecznej" (tym bardziej, że mogą > > posługiwać się anonimowymi profilami). Wreszcie nawet > udostępnienie > informacji, co do których jest to możliwe i zgodne > z ustawą z dnia 6 września > 2001 r. o dostępie do informacji > publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa > wnioskowanym, > wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, > > wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok > NSA z 7 > grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z: § > ogromnym zakresem > czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku; § > brakiem możliwości oddelegowania > przez nadleśnictwo pracownika > lub pracowników wyłącznie do przetwarzania > wnioskowanych > informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań > > nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem > fizycznej > możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność > przeglądania papierowych > archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w > nadleśnictwie pracują z powodu pandemii > COVID-19 w systemie > zdalnym lub hybrydowym); § koniecznością dodatkowej pracy > > związanej z anonimizacją danych osób fizycznych w przypadku > udostępniania > informacji odnośnie ich uwag, wniosków i > postulatów, w tym dokumentacji > korespondencji; § możliwą > koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo > dodatkowej osoby > lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu > > przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w > rozsądnym > czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność > przejrzenia i analizy > prywatnych wiadomości oraz komentarzy > internautów na profilu nadleśnictwa w > serwisie społecznościowych > za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na > żądanej liście > przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych w postaci > > publikacji w mediach "zainicjowanych przez stronę społeczną" w > sytuacji, gdy > nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia > takich informacji i > prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów > ukazujących się w ogólnodostępnych > mediach); informuję, że > informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może > być przez > nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 > > ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji > publicznej. Co więcej, > przekształcenie i przetworzenie > wnioskowanych informacji będzie wymagało, z > uwagi na okoliczności > wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych > > dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, > na > podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo > obliczy i przedstawi > te koszty i pobierze od Państwa jako > wnioskodawców opłatę w wysokości > odpowiadającej tym kosztom. W > związku z powyższym, w celu umożliwienia nam > prawidłowej > odpowiedzi, wzywam Państwa do: § uzupełnienia wniosku poprzez > > m.in. dokładniejsze niż "przestrzeń ostatnich trzech lat" wskazanie > zakresu dat, > którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także > doprecyzowanie pytań zawartych we > wniosku poprzez > skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i > > możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście > może > gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną > możliwość, by to > robić); § wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 > pkt 1) ustawy z dnia 6 września > 2001 r. o dostępie do informacji > publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie > tych informacji, w > tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu > > publicznego. Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim > wydłużonym > terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć > żądane informacje, by > udzielić Państwu odpowiedzi, a także > wyliczyć, ile będzie kosztowało > przetworzenie tych danych i > poinformować Państwa o opłacie. 2. Czy w > najbliższych 12 > miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach > > rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz > prowadzenia z > nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, > to jakie zmiany są > planowane? W przypadku konsultacji > społecznych przy tworzeniu planu > urządzania lasu lub prognozy > oddziaływania na środowisko, proces ten jest > opisany i wynika z > przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, > > rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r. w > sprawie > szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu > urządzenia lasu, uproszczonego > planu urządzenia lasu oraz > inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w > Lasach > Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora > generalnego > Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą > nadleśnictwa jest stosowanie > wyżej wskazanych regulacji, a nie > planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku > wszelkich innych > "procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony > > społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki > leśnej" sposób ich > rozpatrywania lub prowadzenia jest > zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony > jest od tego, jaki > postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub > > organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i > formy > odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. > Nie sposób mówić zatem > o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w > "procesach", jeśli te ostatnie wynikają > i uzależnione są od > każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. > Dlatego > ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż > pytanie > o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie > nastąpiły, nie jest pytaniem o > informację publiczną podlegającą > udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 > grudnia 2010 r., > II SAB/Wa 219/10). Z upoważnienia Zastępcy Nadleśniczego > > Wojciech Fabisiak Spec. SL ds. Użytkowania Lasu tel. +48 618137791 > wew. 39 > tel. kom.: +48 696 080 137 > [cid:image001.png@01D69313.02464670] > > [cid:image002.png@01D69313.02464670] Nadleśnictwo Konstantynowo > 62-053 > Konstantynowo, Konstantynowo 1 tel.:+48 61 81 37 791 > fax.:+48 61 81 32 238 > NIP 777-00-05-592, Regon 630011438 e-mail: > > konstantynowo@poznan.lasy.gov.pl<mailto:konstantynowo@poznan.lasy. > gov.pl> > konstantynowo.poznan.lasy.gov.pl Pragniemy > poinformować, iż administratorem > Państwa danych osobowych jest > Nadleśnictwo Konstantynowo. Pełna treść obowiązku > informacyjnego > znajduje się na naszej stronie www kliknij tutaj<http://www.konst > > antynowo.poznan.lasy.gov.pl/rodo/-/asset_publisher/30Vce1SHTAep/cont > ent/polityka > -prywatnosci?inheritRedirect=false&redirect=http%3A% > 2F%2Fwww.konstantynowo.pozna > n.lasy.gov.pl%2Frodo%3Fp_p_id%3D101_ > INSTANCE_30Vce1SHTAep%26p_p_lifecycle%3D0%26 > p_p_state%3Dnormal%2 > 6p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_count%3D1 > >. > Niniejsza wiadomość została wysłana w celu realizacji czynności > urzędowych, > wykonania zadania realizowanego w interesie > publicznym lub sprawowania władzy > powierzonej w związku z > realizowaniem zadań przez Administratora. --===============7000731179039556778==--