16 grudnia 2020 r.
Zn. spr. ZG.0172.9.2020
DECYZJA Nr 2/2020
Na podstawie art. 16 ust. 1 w związku z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o
dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) — dalej jako „u.d.i.p.” oraz art.
104 ustawy z 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r.
poz. 256) — dalej jako „k.p.a.”,
po rozpatrzeniu wniosku Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska z dnia
05.11.2020 r. o udostępnienie informacji publicznej,
odmawiam
udostępnienia informacji publicznej we wnioskowanym zakresie.
UZASADNIENIE
W dniu 05.11.2020r. Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska złożyło
wniosek o udzielenie informacji dotyczących wszelkich procesów konsultacji społecznych,
zgłaszania uwag 1 współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej,
które:
„l. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc
tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.”
Stowarzyszenie skierowało do Nadleśnictwa następujące pytania i wnioski:
„l. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy
przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski 1 uwagi dotyczące prowadzenia
gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie
Nadleśnictwa?
'SIAOTU$O|PEN M Pu$o] IjIEpodso3 eruozpemoJd orugoupo YoeESEMN I YstejEJnIsod "ToEĄSOTUM O
eoeuojur orukpof sof euozpeuolg) '(EAOTUSOJPEU Op SUEMOSSIDE SIMIOSEĘMSIU OJO30 M ULA)
m) rosa1j suur qn] Afskuod *arurdo euemozA2o1dsoru szrjq ze] 'EM]OTUSO]|peu KUONS 2Z IloĄŁOL
Aerm]oyfEDE( uemIJszo0 Kzo mojejnisod *ueptz '8emn uejAd yskujerquoy fpobfeleimezoru
'*aIsnqejs uAuoj$e1q0sru o I[Ouspuodsa10Ą sfRZIMIYDIE S1U I ŚIS Izpewo13 SIN 'AJIEMJO IOJĄEIEYO
eu ueyjods nfezpo1 08a) 8olezs Kp3 *1foeniAs m znłumoz z Kqoso fepzey „feusoj Dyrepodso8
Jeuiej Eu niueyjods m nłelzpn* oSopzey drs ofnijsofel oru owes AE] '„kuzosłods du014s
zazid ogoueMoOfIUIEz O89MOSEId NPNYAJIE IoEJSOd M BIUofOyOdaruEz BIUEZEJAM*' UoEĄPEdKZId O
iOeuuoju Kq9040 01 Kzokjo(qq 'suznóumom Ampoooid 1 Ksidszid ot [nzbimoqo ogaj tfedeuukm
sru zApś *niuepersod ogof m znf ts sru qn] suozpeuo18 oMolusajpEN zaz1d 94q kgoui sru oqe
ts aru 91019] 'ofoeuIoJur szioru! (Puzotuz M 201 ofnufoqo JosoruM oz 'QOUEZEĄSM OJpEUOQ
'„Puse] so1epodso3 o qoefzkosp M eruozorusozonłodsM
qoad r ruido eruezsej8Am tuuoj* oru Kzo ojAq oruejAdez Kzo WA) z nqzbimz m e '(su0rumefn
ogoru zezid pAq tzsniu sIu oz EZOZSEĘMZ) KOMEPOĄSOTUM qn] nurooblejAd bfeosimsAzid oj90
1 obuequr opqef *9ru990 IO$OMI]ZOUL OJSŻZO ELU aru oz *optjsa1ypod OM]OTUSS|PEN orusozooupof
'„Bugoj eorepodsoś o Yoefzkosp M truozorujsozomjodsmM qoId 1 rmido eruezsepsAm tuuloj*
1se[ (00 ozorupoJkzid eruorupegez *e»qorugo]peu Kotid Kjqadse ouzo1 *Xsidozid soblnzkimoqo
o 4Xq90q40) emqorusojpeN Op suemolorqs oruejidez opzey sz *euzou pelKzid qosods
aru oz 'opijga1jpod omoru$o|pEN '„EruejAdez omejsozid* oyef uru ouemorugopz ©1014 „SEMN
I MOĄSOTUM *MOTEJNISOd EIUEZSŁĘŚZ* IOEJSOd M „fPu$a] S0IEpodso8 0 YoBfzKoop M feuzosłods
Kuons eruszorujsozonjodsu* momefezid qorjjszsu tzokjop nyĄsorum sM aeMmez eruejAd
t1gj] z srupoSz *ezej ErejsOZ EIA[KZI NĄSOIUM 09M ZI *OUEZEĄSM nperyAzid ejq 1oeuiojur
eruorudójsopn oumeidod telMIZOWoImM teuuoj ogol zKp8 nysorum SIueMOZAD91dOp
o śqgord EruozsaZIeMOJ$ Op OJEMOJSTĄS OMIOTU$OJPEN "I OZ0Z'TI'ŁI trup z UoUWSIĄ
„QZUBMOUBJd ts Kueruz oryel 04 *ye] Ijezof 4[euso| DyIepodso8 qewoj tu
naorerp tru z eruozpemoJd zeJo feuzogqods KU0x)S SEMN I MOĄSOTUM *MOJETNISOd ETUEMAJJEdZOJ
qoEso00Id M UErUIZ oruozpeMO1dM ofnuejd omjoru$a|peN Ystokisoru 7] Yokzszijqfeu M Az *7
*euzoopods tuo1]s oz Ibeyrunuoy Ifoejusuunyop '2
'qosods nqef m 01 *qeq iozof I (ou$o] DJIepodso8 eruszpemo1d Kuejd ofoms OFEMOĄJIJ ApoUUZ
omiolusojpeN fPuzosłods KuonS EIUEMOZESUEEZ nĄrUAM M zo 'loeuuojut rogoujogozozs
m e 'buzoojods śduons zozid SEMN I MOĄSOTUM *MOJEJNISOd trUEZStŁĘdZ MOJEJNZOI p
euzoołods ŁuoJ]S 92 EMOIU$O|PEN IDEĄIUNUIOĄ MOFEUŁĄ *9
"Buzoopods
Su01js zozid ouezskłdz I8emn zpbą *rqsorum *Xjejnsod Ałkzokjop yopkiojqj 'Uolupegez 'q
które były oficjalnie do kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących
do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na
profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie.
Dodatkowo wskazano, że nawet udostępnienie informacji, co do których jest to
możliwe i zgodne z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w
sposób i w zakresie przez Stowarzyszenie wnioskowanym, wymaga od Nadleśnictwa ich
przetworzenia 1 przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy.
Dlatego też, w związku z:
e ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym wniosku;
e brakiem możliwości oddelegowania przez Nadleśnictwo pracownika lub pracowników
wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji
podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo
brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania
papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu
pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
e koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych w
przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym
dokumentacji korespondencji;
e możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub
udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości
danych zgodnie z wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną
konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów
na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo
konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków
zgłaszanych w postaci publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną”
w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji
i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych
mediach);
poinformowano Stowarzyszenie, że informacja publiczna objęta wnioskiem nie może
być przez Nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie i przetworzenie wnioskowanych
informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez
Nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku
"nrusrudójsopn kotfesojpod
tuzorjqnd $bewioju! o woruejkd 1sof sru *Apdkqseu ru szozso( e1gjq *oD]ej qn] orzskzid
eruoziepz o sruejAd zAps *Xuorupajszmn 94q ł89wu aru 'BMIOIUS$O|PEN 9Iu900 M *qoSOTUM
ue] odajejq] 'X9MEpOĄSOTUM OŚaUEp UEMDJSZ0O I ElUEFErZp OSeMOZEIOPZEĄ po ts suoruzojezn
I efeqruAm orujejso 24 ijgaf *„qoesaoo1d* M ueruz OMIOIUSO|peU zozId niuemouejd O urojez
?IMOu qosods s1N '27 ofniejo1d qnq s[nqszoo Iloyeo1 (ouur qnq Izpermodpo Auloj I qosods
ogopqel 'TuAzo oj t8oup tyel I oruioj fobqef m *eezrueSio qn] Eqoso EUEp EZSEĘdZ olujoDjUoĄ
Agsorum qn] 1ejmsod nqef '08e] po 1se[ Auoruzojezn OMOZEIOPZEĄ I KueMoOZI[ENpIMApuiz
ise[ eruszpemord qn] eruemknedzo1 qor qosods „feugoj DpHiepodsog Teuroj eu
naoJeip tru z eruszpemoJd zelo (puzogpods KUOJ)S SEMN I MOĄSOTUM "MOJE]Nisod eruemMA1Nedzo1
MosoDoId* qaKUUI YDDJJSZSM NĄpedKZId M JSEIUOJEN "UETUIZ YTU M SIUEMOUEJd s1u © 'Iloejngo1
UoKUEZEĄSM (SZAM SIUEMOSOJS 1Sof EMIOLU$O|ptu troy (6007/71 Ju sluszpeziez) JDAMOMISUET
MOSET Ośaujelouod tElojjsiKp UoKUZOKIAM I nseT Eluezptzij Iboynnsuj UJAMOMISUEJ
Uoese] m feoefnzeimoqo ozyE) E *nsej nutjs IoezkIejuamu! ZEJO nsej eruszpkzm nuejd
ogauozozsoldn *nst] eruozptzim nuejd eruezptziods nqAi4 I MOJUNIEM YUDAMOJOS9ZOZS SIMEIdS
M 17107 EpEdOJSI 7] Erup Z EĄSIMOPOJ$ ESTUIUI Eruozpkziodzo1 'YoESEJ O "I 1661 BTUSSZIM
87 Erup z Ambjsn Mosidozid z EyruKM I Kuesido jso[ ua] So001d *OĄSIMOpOJ$ Eu eruemAferzppo
Kzougoid qn] nsej Eruezpezin nuejd nrusziomj Kzid Yokuzosrods iloejjnsuoy nypedkzid
M oz '0uEzEĄSM [ou$oj DJIEPOdsO8S Jews Eu ngojerip tru Z EluozpeMOId ZEIO feuzosłods
KUOHIS SEMN I MOĄSOTUM *MOJEJNISOd EIIEMANEdZOJ YDESOJOJd M UETUZ siuszpeMoIdM a(nueqd
OMJOIU$9|PEN HoeoBisoru 7] Yokzszijqfeu m Kzo *0ą O eruejKd Op SEz 4lS obzsoupQ)
'ogeuzorqnd nsoIeju1l ejp 2140181 srujJoSozozs
ise[ "qokuoziomjazid wAj m 'Tbeuoju! qoX1 srueyskzn qosods ref M I O89ZOEJp
*Puzorqnd iOeuojur op srdśjsop o Kmejsn (] Jqd | *1sn '€ "re z orupogz *BIUEZEJĄM ©
-(grqo oą Kq *p$omijzow
tuzokzy zelo kumeid orm o]980 M Kzo) ?epelsod I 9izpeuIoIBd 9Z0U1 Slo$IMAZOSZI
OMĄOlU$AJpEU 210] 'HoAuEp Op oruozoruel80 YsI oMIjZOLU 1 iloeuuoJu yokueptz
nsanjez osemojorupszid sruemozAjaljuoys zszidod nysorum sm Yokjremez uejkd
oruemoz4o91d0p szy e *zpormodpo ?kzo410p Kqepenu 036107) *Jep nsolqez aluezeySM
„JE YosZ1 Uoruqejso Tezisozid* zru szs(erupepqop "uru zazidod ny SsoruM eruoiujodnzn e
*0p SIuUozskzIeM0]S OFEMZOM OMIOLISO|PEN IUIETOgOUZOIJOĄO IuAzszAMoOd z nyzbimz
"W01ZSOĄ U141 Potfepermodpo
IDosoqoskm m śjejdo *XoMepoysoruUM OYBf *erUoZSKZIEMOJS po ozlolqod I Mzsoy 3) IMejspozid
I Kzorjqo Om4oruso|peN sz *'outzeqsm Amejsn (ouerumodsm | sn c] "ue SImMejspod eu wś] z
Pismem z dnia 11.12.2020 r. Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
wskazało, iż wniosek z dnia 05.11.2020 r. złożony był w trybie ustawy z dnia 3 października
2008 r. o udostępnianiu imformacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tym samym oczekuje ono
wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazano też, że w tej ustawie nie
znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art.
3 ust. I pkt I ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania
dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest
bezpodstawne. Stowarzyszenie wskazało też, że pojęcie „zgłaszania postulatów, wniosków i
uwag" należy interpretować jako zawierające pojęcie dostępu do informacji o środowisku.
Wnioskodawca wskazał także, iż w przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskuje o
przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w
szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa
zostali poproszeni o wyrażenie opinii, zaś w przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy
kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić
opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach, wnioskuje o ogólne opisanie takiej osoby bądź
osób.
Rozpoznając złożony w niniejszej sprawie wniosek Nadleśniczy Nadleśnictwa
Świerklaniec, uznaje, iż zachodzą przesłanki do odmowy udostępnienia informacji we
wnioskowanym przez Stowarzyszenie zakresie.
Na wstępie konieczne jest ustalenie charakteru wniosku, z jakim Stowarzyszenie Sieć
Obywatelska Watchdog Polska zwróciło się do Nadleśnictwa. Stowarzyszenie wprawdzie
wskazało, iż jest to wniosek złożony w oparciu o przepisy ustawy z dnia 3 października 2008
r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, jednakże zauważyć trzeba, iż
zgodnie z art. 9 ust. 1 tej ustawy udostępnieniu podlegają informacje dotyczące:
1. stanu elementów środowiska, takich jak: powietrze, woda, powierzchnia ziemi,
kopaliny, klimat, krajobraz i obszary naturalne, w tym bagna, obszary nadmorskie i
morskie, a także rośliny, zwierzęta i grzyby oraz inne elementy różnorodności
biologicznej, w tym organizmy genetycznie zmodyfikowane, oraz wzajemnych
oddziaływań między tymi elementami;
2. emisji, w tym odpadów promieniotwórczych, a także zanieczyszczeń, które wpływają
lub mogą wpłynąć na elementy środowiska, o których mowa w pkt 1;
efedopod nĄsIMopoJS o IbeuuoJur nrueruddjsopn o Kmejsn Asidszid o noredo m nruerudźjsopn
— nĄsorum erślKzid op ogomijzow ogsukpef op rzpemo1d SIUEZELMZOI ODĄEJ, 'YDlooZĄ
q9so po 9epbkz omeid eur ue] uedio kigjy dOeuuoju zaj uAj M *alosz1] Aqoso tfnuodsAp
IDensiurupe nuegio niusrur m tiojy dPeuuojut 3Is SIUNZOI 09 zszid * ouozoeuzszid ogoru
ejp" ts o10jy *] szyb) oje nuegio ogouep niuepelsod m aruzoazy Ś1s eotfnpfeuz ofoeuuou
efedojpod nrusrudajsopn sz *0) EzoeuzQ "kzoruzoszio Io$ou[erErzp - mofeunqAn 1 mopts
nmypedźzid M e '[ezoMEPOMEJSN IOSOU[EFELZP YDI 01 AZOAJOp ou UDJE( M *s1Ssarqez m 'Uokuzorqnd
ZpEłM e]p nukuozotuzezid ruiebeuoju! qn] Yokuzorqnd zpeęM niuepersod m 5Is ruAotlnpfeuz
ruefoeuioju! ts s191] 'obeuour 2 31S eruddjsopn g "Le Ef z erupośz zi qqeq jsa[ Kmeqsn
[ej MosIdozid EIUEMOSOJSEZ TO$OMIJZOW AEJQ EU wAotfnzEySM Wajuownś1e uśuleloy
"NĄSIMOPOJS
o IHoeuroju niuerudójsopn o Kmejsn Mosidezid siqAn M niuerudójsopn 9e3ojpod au0
tgou oru wAj z nyzbrmz /y 'fezZAMOd YOKUBZEĄSM NĄSIMOPOJS O Ibeuojut IIoseey z (bupez
M SIS EZOZSOTUI SIU — EAMOIUSOJPEN 911000 M — ofoeuuoJu! nfezpo1 030], '"nseT eruszptzif)
nuejq Ogou0zpIelmez alu zozid EIUEMAUOĄAM UDEUIEI M fougaj DjIepodso8 OMĄIOIUSSJPEN
zezid (euozpemoJd 1eureą Eu Uszoz1sOdS I MOJENISOd MOYĄSOTUM (dT IDd AIM>NNs ezods
O81M E) euzijóuMmoz Iqruukzo zozid YoXUEZStJSZ TeUIo] EU Ibeuuoju! naojejeĄ ogauojga1q0o1u
fezijq erzpesez m Kzokjop eruozsAzIieMm0]S sruepeg nadojejey zam mukuepomAzid
m Ogauo|$e.O 'NĄSIMOPOJ$ O Ieuojui nfezpo1 z o8oupez trmouejs aru obbeuuojui sueptz zi
MJSIMOUEJS EU OJÓUEJS OMMOTUSO|PEN NĄSOTUM O8aMoOJOTUpsZId KZI[EUE NIUBUOĄOP OT
'€ pd m EMO HoAKIOTĄ O *DJPOJS ZEJO *7 JĄd M EMOUI UDAKIOJĄ
O *BIUSZOZSKZOGIUEZ I o(STWe - | prd M EMOUI UOKIOJĄ O *EĄSIMOpOIS Kjuowoje zozid (q
qnq *T prd M eMoul HOAIOTĄ O *EĄSIMOpOJS$ MOJUoLoJo KUeJS (E
*9emAferzppo t3ou qn] oru eu tfhperzppo wnqef M *o1SoDqEZ M - YDKUEJMOPNĄ MOJĄSIqQO
I Amajnq MorjeIqo NuEJS ZEJO *IZpn] EIoXZ MOĄUNIEM I EM]sUsZoaIdzoq *ELMOIPZ NUEJS '9
:€ pd M EMOWI UDAIOTĄ O *UEFEIZP I MOĄPOJS YDEUIEI M
qokuejsKzI0JAM USZOJEZ I HDKZOIEPOdSOS ZIJEUE HOKUUI ZBJO IOSAZIOĄ I MOJZSOĄ ZIJEUE 'G
*BJSIMOpoJ$ Kuo1qo0 Uokotzokjop mosIdszud IfOŁZIJEoI JEUIO1 EU MOJIOdEI "p
"MOJUOUO [O
qo4j śuorqoo njso Bu kfew o101] 'Uererzp 1 MOYPOJS ZorumO1 yel 7 pd m emou
UDo4k197Ą 0 *ErozozsKZo0rUEZ | ofsIuo EU ZElO *| JĄd M EMOL YDAJQJĄ O *BĄSIMOPOJS
Kjueuieje tu bu/jdm qokotSoui qn] qoŃstfeMAJdM UeFerZp sZyt) t *BAĄSIMOPOJS KUOTYDO
SIMEIdS M Eruslumzolod zeio Aurergoid *Xuejd *foupom ry1epodso8 I BĄSIMOPOJS
sotzokjop sumeid Ksidszid *nqAjijod *sufXoeHSIulpe I4poS >Jef YDDJEJ mOĄpPoIS e
tylko takie dane, które są w jakikolwiek sposób gromadzone zarówno przez organ, do którego
skierowany jest wniosek, jak i przez inne podmioty, do których organ może zwrócić się o ich
przekazanie, celem udostępnienia. W piśmie z dnia 17.11.2020 r. Nadleśnictwo wskazało
wprost, 1ż nie prowadzi żadnego rejestru czy też archiwizacji danych o charakterze czysto
nieformalnym, czy też znajdujących się w źródłach niezwiązanych w żaden sposób z Lasami
Państwowymi (tj. artykuły prasowe czy też wystąpienia na portalach internetowych nie
administrowanych przez jednostki LP), a głównie o takie dane wystąpiło Stowarzyszenie.
Skoro zatem żądane dane nie znajdują się ani w posiadaniu Nadleśnictwa, ani żadnego innego
organu, do którego Nadleśnictwo mogłoby wystąpić o ich przekazanie celem udostępnienia, to
przyjąć należy, iż nie mogą one zostać w żaden sposób potraktowane jako informacje o
środowisku w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r.
Wskazania wymaga też to, że z uwagi na okoliczność nieistnienia wnioskowanych
informacji (co wynika z informacji udzielonej stronie), spełnienie żądania zawartego we
wniosku Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska wymagałoby dokonania
przetworzenia informacji, o udostępnienie których Stowarzyszenie zwróciło się do
Nadleśnictwa — niezbędne byłoby bowiem przeprowadzenie przez Nadleśnictwo działań
prowadzących do wytworzenia żądanych informacji z danych zgromadzonych w źródłach
zewnętrznych, takich jak portale internetowe i społecznościowe, czy też zestawienia artykułów
prasowych za okres wskazany przez wnioskodawcę. Ustawa o udostępnianiu informacji o
środowisku nie przewiduje możliwości przetwarzania informacji, nakazując wprost
udostępnianie informacji znajdujących się w posiadaniu organu lub dla tego organu
przeznaczonych, w związku z powyższym Nadleśnictwo uznaje, iż wniosek winien być
rozpoznany w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Konsekwencją uznania, że żądana przez wnioskodawcę informacja posiada charakter
informacji przetworzonej, jest fakt, iż organ ma obowiązek pozytywnego rozpatrzenia wniosku
wyłącznie w sytuacji spełnienia przesłanki szczególnej istotności dla interesu publicznego.
Pojęcie szczególnie istotnego interesu publicznego jest pojęciem niedookreślonym, odnosi się
do spraw związanych z funkcjonowaniem państwa i innych podmiotów publicznych jako
prawnej całości — zwłaszcza, jeżeli związane jest ono z gospodarowaniem mieniem
komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa. Żądając informacji publicznej przetworzonej
wnioskodawca powinien więc wykazać, w jakim zakresie jest to szczególnie istotne dla interesu
publicznego, tj. w jaki sposób zamierza wykorzystać uzyskane informacje dla poprawy
funkcjonowania organów administracji publicznej i lepszej ochrony interesu publicznego.
Wnioskodawca w niniejszej sprawie nie wskazał — ani w samym wniosku ani też w odpowiedzi
u1[z4o8p eluozodlop Erup po rup Qę sure) M *'p]soupe[ fszslajny uromjorupeigod
ez Śls Isoum tyej ŚSIEĄS (Wz oz częz *zod *1 6102 z 'N za) ruśufkoexqstunupe
iuepts pozid niuemodźjsod 0 Melq '1 7007 ErUd1Is (ę Elup z KMEJSN € $ 76 "HE TOSOH) Z EĄTUAM
02 'ogoufAoensrurupe npes oSorjzpomoefom op 88Iejs Jsorum szou! I AMBIds orusznedzo1
eumouod 0 nĄsOruM EIUEpEPJS 92 ErueMouSBAzo1z Op OMEId SZĄEJ EUI EUOJS ulzkosp kzsferuru
eruozo810p Erup po rup p] sruruuiej m KuozoJZ 9Kq USIUIM IĄE) JoSOTUĄĄ *AMEJdS oroziyedzo1l
eumouod o njsorum Eruszo]z op omeid eruons ofnaniskzid 1fzXoop kzspruu po
AŻOLNĘAUWA
BafuwTyJeLM$ oaoraopor Pag)
u1fouojuos
m yqel ouozoszio *ogouzorjqnd nsolajur ejp Ibeuuojur kueptz ermorudajsopn TO$OU101SI
feujogozozs EruezeqjAM Iquełsszid eruorufods nyeiq o3q0m 'uAzszAMod Z nĄzbImz 4
'worueptz (ej8lqo 1beuuoju
niueyjskzn M ogouzorjqnd nsoJeju! e|p Tog0uą0JST (bujo8ozozs — "10707 III BIUp Z SIueMZ9M BU