GAŃS7
49
ŚR
% „| Nadleśnictwo Mielec
AP
Mielec, 22.12.2020 r.
Zn.spr.: ZGZ.0172.20.2020
Stowarzyszenie Sieć
Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
Szanowni Państwo,
W związku z otrzymanym w dniu 8 grudnia 2020 wnioskiem o udostępnienie
informacji Nadleśnictwo Mielec informuje, że po dokonanej analizie charakteru
oczekiwanych danych sprawa będzie procedowana jako wniosek o udostępnienie
informacji publicznej, zgodnie z Ustawą z dnia 6 września 2011 r. o dostępie do
informacji publicznej, dalej „u.d.i.p” (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429). Uzasadnieniem
powyższego jest fakt, że żądane informacje nie stanowią żadnego z rodzajów informacji
o środowisku, określonego w art. 9 ust. 1 Ustawy z dnia 3 października 2008 r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Jednocześnie informuję, że w związku z:
- trzyletnim zakresem czasowym Państwa wniosku wymagającym przeglądania
archiwów,
- brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników
wyłącznie do przygotowania informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań
nadleśnictwa (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy
pracownicy pracują w systemie zdalnym lub hybrydowym z powodu pandemii COVID-
19),
- koniecznością analizy prawnej i formalnej Państwa wniosku
informacja publiczna objęta wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona
w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 u.d.i.p. W związku z tym, na podstawie art. 13
ust. 2 u.d.i.p informuję, że Nadleśnictwo Mielec udostępni wnioskowane informacje
w terminie do 12 stycznia 2021 r. — dotyczy pytania nr 1.
Nadleśnictwo Mielec, ul. Partyzantów 11, 39-300 Mielec, www.mielec.krosno.lasy.gov.pl
Tel.:+48177476970, fax: +48177476971, e-mail: mielecQ©krosno.lasy.gov.pl www.lasy.gov.pl
Odnosząc się zaś do pytania o to, czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo
planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag
strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej należy
rozważyć, że w przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu
lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów
ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia
12 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu
urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu,
a także obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych
dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą
nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich
zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów,
wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki
leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany
i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza
dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposobu i formy
odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje itd. Nie sposób mówić zatem
o planowaniu przez Nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają
i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy.
Dlatego ten wniosek, w ocenie Nadleśnictwa, nie może być uwzględniony, gdyż pytanie
o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację
publiczną podlegającą udostępnieniu.
Z poważaniem
Hubert Sobiczewski
Nadleśniczy
(podpisano elektronicznie)