Nadleśnictwo Węgliniec ul. Piłsudskiego nr 6, 59-940 Węgliniec
tel.: +48 75 77-12-002, fax: +48 75 77-11-471, e-mail: wegliniec@wroclaw.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Węgliniec
www.lasy.gov.pl
Węgliniec, 28.12.2020 r.
Zn. spr: N.0172.3.2020
(tylko pocztą elektroniczną)
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
DECYZJA Nr 10/2020
Na podstawie art. 16 ust. 1 w związku z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o
dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) – dalej jako „u.d.i.p.” oraz art.
104 ustawy z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r.
poz. 256) – dalej jako „k.p.a.”,
po rozpatrzeniu wniosku Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska z dnia
05.11.2020 r. o udostępnienie informacji publicznej,
odmawiam
udostępnienia informacji publicznej we wnioskowanym zakresie.
UZASADNIENIE
W dniu 05.11.2020 r. Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska złożyło
wniosek o udzielenie informacji dotyczących wszelkich procesów konsultacji społecznych,
zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, któ-
re:
„1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc
tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.”
Stowarzyszenie skierowało do Nadleśnictwa następujące pytania i wnioski:
Nadleśnictwo Węgliniec ul. Piłsudskiego nr 6, 59-940 Węgliniec
tel.: +48 75 77-12-002, fax: +48 75 77-11-471, e-mail: wegliniec@wroclaw.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Węgliniec
www.lasy.gov.pl
„1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawi-
ciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki
leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie
Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społecz-
ną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególno-
ści informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało
swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach
rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu
na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?”
Pismem z dnia 17.11.2020 r. Nadleśnictwo skierowało do Stowarzyszenia prośbę o do-
precyzowanie wniosku, gdyż jego forma uniemożliwiała poprawne udostępnienie informacji.
Dla przykładu wskazano, iż we wniosku przyjęta została teza, zgodnie z którą pytania zawarte
we wniosku dotyczą wszelkich przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach
o gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które zdefiniowano
m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nadleśnictwo podkreśliło, że nie sposób przyjąć można, że
każde zapytanie skierowane do Nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty
pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób
współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”. Jednocześnie Nadleśnictwo podkreśli-
ło, że nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnio-
skodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapyta-
nie było czy nie „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospo-
darce leśnej”.
Ponadto wskazano, że wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są
albo nie mogą być przez Nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie
wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Dotyczy to choćby informacji
o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez
stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje się każdego „udziału w spotkaniu na temat gospo-
Nadleśnictwo Węgliniec ul. Piłsudskiego nr 6, 59-940 Węgliniec
tel.: +48 75 77-12-002, fax: +48 75 77-11-471, e-mail: wegliniec@wroclaw.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Węgliniec
www.lasy.gov.pl
darki leśnej” każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter
otwarty. Nie gromadzi się i nie archiwizuje korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawie-
rającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze
strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogó-
le niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzona jest jedynie informacja o wnio-
skach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej w Nadleśnictwie, które
były oficjalnie do kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do
sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na
profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie.
Dodatkowo wskazano, że nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możli-
we i zgodne z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i
w zakresie przez Stowarzyszenie wnioskowanym, wymaga od Nadleśnictwa ich przetworzenia
i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy. Dlatego też, w
związku z:
ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym wniosku;
brakiem możliwości oddelegowania przez Nadleśnictwo pracownika lub pracowników
wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji pod-
stawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem
fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych
archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii CO-
VID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych w
przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym
dokumentacji korespondencji;
możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udziele-
nia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych
zgodnie z wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną koniecz-
ność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na pro-
filu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność
zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych w
postaci publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy
nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia
za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach);
Nadleśnictwo Węgliniec ul. Piłsudskiego nr 6, 59-940 Węgliniec
tel.: +48 75 77-12-002, fax: +48 75 77-11-471, e-mail: wegliniec@wroclaw.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Węgliniec
www.lasy.gov.pl
poinformowano Stowarzyszenie, że informacja publiczna objęta wnioskiem nie może
być przez Nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy o do-
stępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie i przetworzenie wnioskowanych
informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez Nad-
leśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z
tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy wskazano, że Nadleśnictwo obliczy i
przedstawi te koszty i pobierze od Stowarzyszenia, jako wnioskodawcy, opłatę w wysokości
odpowiadającej tym kosztom.
W związku z powyższymi okolicznościami Nadleśnictwo wezwało Stowarzyszenie do:
uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich trzech lat”
wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie
pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żąda-
nych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście
może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to
robić);
wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy o dostępie do informacji publicznej,
dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szcze-
gólnie istotne dla interesu publicznego.
Odnosząc się zaś do pytania o to, czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo pla-
nuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony
społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej wskazano, że w przypad-
ku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania
na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r.
o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie szczegóło-
wych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia
lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji
Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr
12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w
nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów,
wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej”
sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależnio-
ny jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w ja-
kiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje
Nadleśnictwo Węgliniec ul. Piłsudskiego nr 6, 59-940 Węgliniec
tel.: +48 75 77-12-002, fax: +48 75 77-11-471, e-mail: wegliniec@wroclaw.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Węgliniec
www.lasy.gov.pl
lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „proce-
sach”, jeśli te ostatnie wynikają i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań da-
nego wnioskodawcy. Dlatego ten wniosek, w ocenie Nadleśnictwa, nie mógł być uwzględnio-
ny, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o
informację publiczną podlegającą udostępnieniu.
Pismem z dnia 14.12.2020 r. Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wska-
zało, iż wniosek z dnia 05.11.2020 r. złożony był w trybie ustawy z dnia 3 października 2008 r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tym samym oczekuje ono wykonania
wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazano też, że w tej ustawie nie znajduje
się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1
pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego
udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Stowarzyszenie wskazało też, że pojęcie „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag" należy
interpretować jako zawierające pojęcie dostępu do informacji o środowisku. Wnioskodawca
wskazał także, iż w przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskuje o przesłanie infor-
macji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności donie-
sień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wy-
rażenie opinii, zaś w przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby,
które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współu-
czestniczyć w decyzjach, wnioskuje o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób.
Rozpoznając złożony w niniejszej sprawie wniosek Nadleśniczy Nadleśnictwa Węgli-
niec, uznaje, iż zachodzą przesłanki do odmowy udostępnienia informacji we wnioskowanym
przez Stowarzyszenie zakresie.
Na wstępie konieczne jest ustalenie charakteru wniosku, z jakim Stowarzyszenie Sieć
Obywatelska Watchdog Polska zwróciło się do Nadleśnictwa. Stowarzyszenie wprawdzie
wskazało, iż jest to wniosek złożony w oparciu o przepisy ustawy z dnia 3 października 2008 r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, jednakże zauważyć trzeba, iż zgod-
nie z art. 9 ust. 1 tej ustawy udostępnieniu podlegają informacje dotyczące:
1. stanu elementów środowiska, takich jak: powietrze, woda, powierzchnia ziemi, kopali-
ny, klimat, krajobraz i obszary naturalne, w tym bagna, obszary nadmorskie i morskie, a
także rośliny, zwierzęta i grzyby oraz inne elementy różnorodności biologicznej, w tym
Nadleśnictwo Węgliniec ul. Piłsudskiego nr 6, 59-940 Węgliniec
tel.: +48 75 77-12-002, fax: +48 75 77-11-471, e-mail: wegliniec@wroclaw.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Węgliniec
www.lasy.gov.pl
organizmy genetycznie zmodyfikowane, oraz wzajemnych oddziaływań między tymi
elementami;
2. emisji, w tym odpadów promieniotwórczych, a także zanieczyszczeń, które wpływają
lub mogą wpłynąć na elementy środowiska, o których mowa w pkt 1;
3. środków, takich jak: środki administracyjne, polityki, przepisy prawne dotyczące śro-
dowiska i gospodarki wodnej, plany, programy oraz porozumienia w sprawie ochrony
środowiska, a także działań wpływających lub mogących wpłynąć na elementy środowi-
ska, o których mowa w pkt 1, oraz na emisje i zanieczyszczenia, o których mowa w pkt
2, jak również środków i działań, które mają na celu ochronę tych elementów;
4. raportów na temat realizacji przepisów dotyczących ochrony środowiska;
5. analiz kosztów i korzyści oraz innych analiz gospodarczych i założeń wykorzystanych
w ramach środków i działań, o których mowa w pkt 3;
6. stanu zdrowia, bezpieczeństwa i warunków życia ludzi, oraz stanu obiektów kultury i
obiektów budowlanych - w zakresie, w jakim oddziałują na nie lub mogą oddziaływać:
a) stany elementów środowiska, o których mowa w pkt 1, lub
b) przez elementy środowiska, o których mowa w pkt 1 - emisje i zanieczyszczenia, o
których mowa w pkt 2, oraz środki, o których mowa w pkt 3.
Po dokonaniu analizy przedmiotowego wniosku Nadleśnictwo stanęło na stanowisku, iż
żądane informacje nie stanowią żadnego z rodzaju informacji o środowisku, określonego w
przywołanym wyżej katalogu. Żądanie Stowarzyszenia dotyczy w zasadzie bliżej nieokreślone-
go katalogu informacji na temat zgłaszanych przez czynniki zewnętrzne (a więc spoza struktury
PGL LP) wniosków, postulatów i spostrzeżeń na temat prowadzonej przez Nadleśnictwo go-
spodarki leśnej w ramach wykonywania przez nie zatwierdzonego Planu Urządzenia Lasu. Te-
go rodzaju informacje – w ocenie Nadleśnictwa – nie mieszczą się w żadnej z kategorii infor-
macji o środowisku, wskazanych powyżej. W związku z tym nie mogą one podlegać udostęp-
nieniu w trybie przepisów ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku.
Kolejnym argumentem wskazującym na brak możliwości zastosowania przepisów tej
ustawy jest fakt, iż zgodnie z jej art. 8 udostępnia się te informacje, które są informacjami znaj-
dującymi się w posiadaniu władz publicznych lub informacjami przeznaczonymi dla władz
publicznych, w zakresie, w jakim nie dotyczy to ich działalności ustawodawczej, a w przypad-
ku sądów i trybunałów - działalności orzeczniczej. Oznacza to, że udostępnieniu podlegają in-
formacje znajdujące się fizycznie w posiadaniu danego organu, ale także te, które są „dla niego
przeznaczone”, przez co rozumie się informację, którą w imieniu organu administracji dyspo-
Nadleśnictwo Węgliniec ul. Piłsudskiego nr 6, 59-940 Węgliniec
tel.: +48 75 77-12-002, fax: +48 75 77-11-471, e-mail: wegliniec@wroclaw.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Węgliniec
www.lasy.gov.pl
nują osoby trzecie, w tym też informację, której organ ten ma prawo żądać od osób trzecich.
Takie rozwiązanie prowadzi do jedynego możliwego do przyjęcia wniosku – udostępnieniu w
oparciu o przepisy ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku podlegają tylko takie dane,
które są w jakikolwiek sposób gromadzone zarówno przez organ, do którego skierowany jest
wniosek, jak i przez inne podmioty, do których organ może zwrócić się o ich przekazanie, ce-
lem udostępnienia. W piśmie z dnia 17.11.2020 r. Nadleśnictwo wskazało wprost, iż nie pro-
wadzi żadnego rejestru czy też archiwizacji danych o charakterze czysto nieformalnym, czy też
znajdujących się w źródłach niezwiązanych w żaden sposób z Lasami Państwowymi (tj. artyku-
ły prasowe czy też wystąpienia na portalach internetowych nie administrowanych przez jed-
nostki LP), a głównie o takie dane wystąpiło Stowarzyszenie. Skoro zatem żądane dane nie
znajdują się ani w posiadaniu Nadleśnictwa, ani żadnego innego organu, do którego Nadleśnic-
two mogłoby wystąpić o ich przekazanie celem udostępnienia, to przyjąć należy, iż nie mogą
one zostać w żaden sposób potraktowane jako informacje o środowisku w rozumieniu ustawy z
dnia 3 października 2008 r.
Wskazania wymaga też to, że z uwagi na okoliczność nieistnienia wnioskowanych in-
formacji (co wynika z informacji udzielonej stronie), spełnienie żądania zawartego we wniosku
Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska wymagałoby dokonania przetworzenia
informacji, o udostępnienie których Stowarzyszenie zwróciło się do Nadleśnictwa – niezbędne
byłoby bowiem przeprowadzenie przez Nadleśnictwo działań prowadzących do wytworzenia
żądanych informacji z danych zgromadzonych w źródłach zewnętrznych, takich jak portale
internetowe i społecznościowe, czy też zestawienia artykułów prasowych za okres wskazany
przez wnioskodawcę. Ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku nie przewiduje możli-
wości przetwarzania informacji, nakazując wprost udostępnianie informacji znajdujących się w
posiadaniu organu lub dla tego organu przeznaczonych, w związku z powyższym Nadleśnictwo
uznaje, iż wniosek winien być rozpoznany w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informa-
cji publicznej.
Konsekwencją uznania, że żądana przez wnioskodawcę informacja posiada charakter in-
formacji przetworzonej, jest fakt, iż organ ma obowiązek pozytywnego rozpatrzenia wniosku
wyłącznie w sytuacji spełnienia przesłanki szczególnej istotności dla interesu publicznego. Po-
jęcie szczególnie istotnego interesu publicznego jest pojęciem niedookreślonym, odnosi się do
spraw związanych z funkcjonowaniem państwa i innych podmiotów publicznych jako prawnej
całości – zwłaszcza, jeżeli związane jest ono z gospodarowaniem mieniem komunalnym lub
majątkiem Skarbu Państwa. Żądając informacji publicznej przetworzonej wnioskodawca powi-
Nadleśnictwo Węgliniec ul. Piłsudskiego nr 6, 59-940 Węgliniec
tel.: +48 75 77-12-002, fax: +48 75 77-11-471, e-mail: wegliniec@wroclaw.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Węgliniec
www.lasy.gov.pl
nien więc wykazać, w jakim zakresie jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego, tj. w
jaki sposób zamierza wykorzystać uzyskane informacje dla poprawy funkcjonowania organów
administracji publicznej i lepszej ochrony interesu publicznego. Wnioskodawca w niniejszej
sprawie nie wskazał – ani w samym wniosku ani też w odpowiedzi na wezwanie z dnia
17.11.2020 r. – szczególnej istotności dla interesu publicznego w uzyskaniu informacji objętej
żądaniem.
W związku z powyższym, wobec braku spełnienia przesłanki wykazania szczególnej
istotności udostępnienia żądanej informacji dla interesu publicznego, orzeczono jak w sentencji.
p.o. Nadleśniczy
Od niniejszej decyzji przysługuje stronie prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpa-
trzenie sprawy. Wniosek taki winien być złożony w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniej-
szej decyzji. Strona ma także prawo do zrezygnowania ze składania wniosku o ponowne rozpa-
trzenie sprawy i może wnieść skargę do wojewódzkiego sądu administracyjnego, co wynika z
treści art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Praw o postępowaniu przed sądami admini-
stracyjnymi (Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 ze zm.). Skargę taką wnosi się za pośrednictwem tutej-
szej Jednostki, w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji.
ADAM
GOŹDZIK
Elektronicznie
podpisany przez
ADAM GOŹDZIK
Data: 2020.12.28
15:36:22 +01'00'