Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Re: Cyfryzacja gmin przez STOCZEK ŁUKOWSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #508

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej informuję że:

ad.1
Urząd Gminy Stoczek Łukowski oferuje mieszkańcom:
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platfromy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
(euslugi.stoczeklukowski.pl)

ad.2

d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

ad.3

b) Nie

ad.4

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

ad.5

b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Z poważaniem

Tomasz Kruk

Sekretarz Urzędu Gminy Stoczek Łukowski

W dniu 28.09.2020 o 07:47, sprawa-29074@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

Re: Cyfryzacja gmin przez ULAN-MAJORAT w sprawie Cyfryzacja urzędów #529

Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 1429), na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, UG Ulan-Majorat przesyła w załączeniu (pismo nr ROG.1431.10.2020.PW) i podaje poniżej odpowiedzi na pytania przedstawione w Państwa korespondencji e-mail z dnia 28 września 2020 r.
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)?
Odpowiedź:
a) załatwianie spraw za pośrednictwem ePUAP;
b) załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym;
c) usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób;
d) zwykłym mailem.

1. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)?
Odpowiedź:
c) duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%).

1. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
Odpowiedź:
a) tak.

1. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)?
Odpowiedź:
c) brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji,
d) problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową.

1. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
Odpowiedź:
c) nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona.

Paweł Wierzchowski
UG Ulan-Majorat
510414069

1

odpowiedź na wniosek przez KŁOMNICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1834

W załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28 września 2020r.

Z poważaniem

Barbara Sośniak

Isp. Ds. informacji publicznej

i nieruchomości

1

Informacja publiczna przez BIAŁOWIEŻA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1593

W załączeniu przekazuję odpowiedź na informację publiczną z dnia 28.09.2020.

 Proszę o potwierdzenie otrzymanej wiadomości.

W dniu 2020-09-28 o 07:50, sprawa-30159@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--

Pozdrawiam,

Natalia Kamieńska
Sekretariat
Urząd Gminy Białowieża
tel/fax.: 85 681 24 87
e-mail: _sekretariat@ug.bialowieza.pl <mailto:sekreteriat@ug.bialowieza.pl>
_www.: www.gmina.bialowieza.pl <http://www.gmina.bialowieza.pl/>

*GMINA BIAŁOWIEŻA*

_____

________________________________________________________________________________________________
W razie przypadkowego otrzymania tej wiadomości, prosimy o powiadomienie
o tym nadawcy oraz trwałe jej usunięcie.

2

Udostępnienie informacji publicznej - Gmina Krościenko Wyżne przez KROŚCIENKO WYŻNE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1519

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
A) ZAŁATWIANIE SPRAW ZA POŚREDNICTWEM EPUAP
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
D) ZWYKŁYM MAILEM
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
D) NIEWIELKA CZĘŚĆ USŁUG URZĘDU JEST JUŻ MOŻLIWA DO REALIZACJI BEZ
POJAWIANIA SIĘ MIESZKAŃCA/MIESZKANKI W URZĘDZIE (PONIŻEJ 25% USŁUG)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
A) TAK
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
C) BRAK PIENIĘDZY NA POCZYNIENIE STOSOWNYCH INWESTYCJI
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
D) NIE, CHOĆ BYŁABY TAKA POTRZEBA
e) Inne, jakie.

--
z poważaniem

_Kacper Sabik_

Urząd Gminy Krościenko Wyżne

ul. Południowa 9,
38-422 Krościenko Wyżne
tel.: 13 431-51-90
fax: 13 431-68-60

-------------------------

Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub
podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje o
charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie
informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot
niebędący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa.
Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o
niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie
i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Wójt Gminy Krościenko
Wyżne, 38-422 Krościenko Wyżne, ul. Południowa 9. Administrator
wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Kontakt z IOD: tel. 13 43 151 90,
e-mail: odo@kroscienkowyzne.pl. Twoje dane przetwarzane są na podstawie
art. 6 ust. 1 lit c i e RODO w celu realizacji przez Urząd Gminy
Krościenko Wyżne zadań ustawowych. Więcej informacji możesz uzyskać na
stronie internetowej: www.kroscienkowyzne.pl [1] w zakładce „Ochrona
danych osobowych".

Weź pod uwagę ochronę środowiska, zanim wydrukujesz ten e-mail.

Links:
------
[1] https://kroscienkowyzne.pl/

1

FW: Cyfryzacja gmin przez STARY DZIERZGOŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1749

Dzień dobry,

Urząd Gminy w Starym Dzierzgoniu w o dpowiedzi na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r.informuje:

Ad. 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap TAK
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym NIE
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób. NIE
d) Zwykłym mailem TAK
e) Inny sposób NIE

Ad 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług) X
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

Ad. 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie X
c) Trudno powiedzieć

Ad. 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji X
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową X
e) Inne, jakie?

Ad 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba X
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Sekretarz

Krzysztof Kosuda

Szanowni Państwo!

Mając na uwadze obowiązki wynikające z regulacji prawnych odnośnie ochrony
danych osobowych, uprzejmie informujemy, iż Państwa dane otrzymywane przez
nas poprzez korespondencją e-mail - zarówno tą zamawianą jak i niezamawianą,
przetwarzane są w celu udzielania odpowiedzi bądź nadawania wysyłek do osób,
które wyraziły na to zgodę, z poszanowaniem adekwatnych przepisów prawa.

Informujemy, iż nadsyłając do nas korespondencję wyrażacie Państwo zgodę na
przetwarzanie swoich danych osobowych w wymiarze i zakresie określonym w tej
korespondencji. W odniesieniu do nadesłanych do nas danych osobowych, w
zależności od podstawy prawnej, stajemy się ich administratorem,
współadministratorem lub podmiotem przetwarzającym.

Każdemu z Państwa przysługuje prawo do:

o informacji o statusie swoich danych,

o sprostowania swoich danych,

o usunięcia swoich danych,

o ograniczenia przetwarzania swoich danych,

o przenoszenia swoich danych.

Zastrzegamy sobie prawo do usunięcia Państwa danych bez dalszego
informowania w przypadku otrzymania korespondencji niezamawianej,
nieautoryzowanej lub w przypadku braku prawnie uzasadnionego celu
przetwarzania.

Przetwarzanie odbywa się w zabezpieczonych systemach utrzymania
infrastruktury poczty elektronicznej, na dyskach komputerów osób
upoważnionych do prowadzenia korespondencji - w skrzynkach e-mail z domeną
"starydzierzgon.pl", a także w postaci wydruków jako akta prowadzonych
spraw. Państwa dane przechowywane będą przez okres 3 lat, po tym czasie będą
archiwizowane przez 2 lata, a następnie zostaną trwale usunięte chyba, że
umowa, przesłanki merytoryczne (np. okresy przedawnień) lub przepisy prawa
określają inne okresy przetwarzania.

Informujemy jednocześnie, iż osoby prowadzące korespondencję z domeny
"starydzierzgon.pl" wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych, w
zakresie w jakim podane zostały w stopce e-maila wraz z adresem e-mail
wyłącznie do prowadzenia korespondencji.

Powyższa klauzula stanowi przedmiot prawa autorskiego Międzynarodowego
Instytutu Outsourcingu, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie
autorskim i prawach pokrewnych.

Autorzy zezwalają na nieograniczone stosowanie ww. klauzuli po uprzednim
uzyskaniu zgody. O zgodę można zwracać się na adres <mailto:fioi@fioi.org>
fioi@fioi.org.

Urząd Gminy w Starym Dzierzgoniu
Stary Dzierzgoń 71
82-450 Stary Dzierzgoń
Tel. 55 276 14 81 lub 82; fax. 55 276 14 83


<blocked::wlmailhtml:%7b92915B4B-334C-412A-906F-DA66D9EB4E3E%7dmid://0000000
2/!x-usc:http://www.starydzierzgon.pl/> www.starydzierzgon.pl

RE: Cyfryzacja gmin przez STARY DZIERZGOŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1749

Dzień dobry,

Urząd Gminy w Starym Dzierzgoniu w o dpowiedzi na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r.informuje:

Ad. 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap TAK
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym NIE
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób. NIE
d) Zwykłym mailem TAK
e) Inny sposób NIE

Ad 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług) X
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

Ad. 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie X
c) Trudno powiedzieć

Ad. 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji X
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową X
e) Inne, jakie?

Ad 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba X
e) Inne, jakie.

Cyfryzacja gmin przez OBRYTE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1205

Witam,

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przesyłam
odpowiedzi.

1. a, d

2. c

3. b

4. e. Osoby starsze, które dalej wolą przyjść i mieć jakiś "papier w
ręce", że coś załatwiły. Stara infrastruktura IT.

5. d

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-29771@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

--
Pozdrawiam
Dawid Kowalczyk
Urząd Gminy w Obrytem
Tel: 29 7411036 wew. 40

Otrzymana przez Panią/Pana wiadomość oraz załączone do niej pliki są przeznaczone tylko dla wymienionych adresatów. Jeżeli nie są Państwo zamierzonym odbiorcą, proszę poinformować o tym fakcie nadawcę oraz usunąć wiadomość wraz z załącznikami ze swojego systemu. Prosimy także nie ujawniać nikomu otrzymanych informacji oraz nie sporządzać, nie zachowywać i nie dystrybuować żadnych kopii otrzymanych informacji.

Informacja publiczna przez ŻMIGRÓD w sprawie Cyfryzacja urzędów #222

Dzień dobry,

W załączniku przesyłam pismo.

--
Paulina Poprawa
Sekretariat
Urząd Miejski w Żmigrodzie
Plac Wojska Polskiego 2-3
55-140 Żmigród
Tel. 71 385 30 57 wew. 14

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest: Burmistrz Gminy
Żmigród, mający siedzibę w Urzędzie Miejskim
w Żmigrodzie, Pl. Wojska Polskiego 2-3, 55-140 Żmigród, tel. 71 385 30
57, 385 30 50, e-mail urzędu: urzad@zmigrod.com.pl.

2.Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych p. Martę Chorzępa,
kontakt: iod@zmigrod.com.pl lub listownie na adres Administratora.

3. Pełna treść obowiązku jest dostępna pod adresem:
https://zmigrod.ibip.wroc.pl/public/?id=116517

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej: Cyfryzacja gmin przez REDA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1680

Szanowni Państwo!

Poniżej przesyłamy odpowiedzi na pytania, będące przedmiotem wniosku o udostępnienie informacji publicznej:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Z poważaniem

Stella Sobczak

Urząd Miasta w Redzie

Referat Organizacyjny

Tel. 58 738 60 04

Administratorem danych osobowych pozyskanych w związku z prowadzeniem niniejszej korespondencji e-mail jest Burmistrz Miasta Redy. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych dostępne są na stronie: <https://bip.reda.pl/dokumenty/menu/59> https://bip.reda.pl/dokumenty/menu/59

1

odpowiedź na wniosek przez CIECHOCINEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #273

Urząd Miejski w Ciechocinku przesyła odpowiedź na wniosek. Bardzo proszę
o potwierdzenie otrzymania.

--

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KSIĄŻKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #339

Witam, w załączniku przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r.

Pozdrawiam

Robert Wilczyński
Urząd Gminy
ul. Bankowa 4
87-222 Książki
tel. kom. 730-720-665
tel. (56) 68-88-167 w. 41

--------------------------------------------------------------------
KLAUZULA POUFNOŚCI
Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej pliki są poufne i
podlegają ochronie prawnej.
Jeśli nie jesteś jej prawidłowym adresatem, jakiekolwiek jej ujawnienie,
reprodukcja, dystrybucja lub inne rozpowszechnienie, są ściśle zabronione.
Jeśli otrzymał Pan/Pani niniejszy przekaz wskutek błędu, proszę o
niezwłocznie powiadomienie nadawcy i usunięcie otrzymanych informacji.

KLAUZULA ZGODY
Kontaktując się z nami poprzez wysłanie do nas wiadomość przy użyciu
poczty elektronicznej – wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych
osobowych w celu obsługi korespondencji pomiędzy Tobą, a administratorem
1. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Wójt Gminy Książki.
Możesz się z nim kontaktować w następujący sposób: listownie na adres
siedziby: Urząd Gminy Książki, ul. Bankowa 4, 87-222 Książki, e-mailowo:
sekretariat@gminaksiazki.pl, telefonicznie: 56 68 88 167
2. Do kontaktów w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także
powołany inspektor ochrony danych, z którym możesz się kontaktować
wysyłając e-mail na adres iodo.ug@gminaksiazki.pl
szczegóły na bip.gminaksiazki.pl
<https://gm-ksiazki.rbip.mojregion.info/informacje-dotyczace-ochrony-danych-osobowych/>

--------------------------------------------------------------------

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020r. przez GOSTYCYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #248

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28.09.2020r.

--
Z poważaniem,
Łukasz Jutrowski
Urząd Gminy w Gostycynie
tel. 52 33 67 312

1

Odpowiedz na zapytanie o dostęp do informacji publicznej Or.1431.47.2020 przez WĘGORZEWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2019

W odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r. przesłany droga elektroniczną poniżej przesyłamy odpowiedzi na pytania.

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
TAK a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
TAK b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
TAK c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
TAK d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
TAK c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
TAK a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

TAK a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
TAK b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
TAK a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30585@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjM1NjI0LjI0ODE4LjE2ODcxMDE1NjA5MDQ4NTExMjE4QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfE1vbiwgMjggU2VwIDIwMjAgMDU6NTI6MzYgLTAwMDB8YS5maWxAd2Vnb3J6ZXdvLnBsfDEuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnNtdHB8cmVkZ3JpZDF8MHwxLm>

Re: Cyfryzacja gmin przez SUWAŁKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1568

W załączeniu odpowiedź na informację publiczną.

W dniu 28.09.2020 o 07:50, sprawa-30134@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--
Sekretariat

Gmina Suwałki
ul. Świerkowa 45
16-400 Suwałki
tel. 87 565 93 00
fax 87 565 93 45

Realizując wymogi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE prosimy o zapoznanie
się z udostępnioną na stronie internetowej: http://www.gmina.suwalki.pl/kat/rodo
informacją na temat przetwarzania przez Gminę Suwałki danych osobowych.

1

Re: Cyfryzacja gmin przez SOWP w sprawie Cyfryzacja urzędów #825

1

Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez STARY SĄCZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #860

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28 września 2020r.

Z  poważaniem,

--

Stary Sącz
Joanna Myjak
Urząd Miejski w Starym Sączu
tel. +48.184460270 / fax: +48.184460273
mail: jmyjak@starysacz.um.gov.pl <mailto:jmyjak@starysacz.um.gov.pl>
http://www.stary.sacz.pl

Uwaga!

W związku z przetwarzaniem danych osobowych w korespondencji
pisemnej/e-mail, których zakres może zawierać (Imię, Nazwisko, adres
e-mail, telefon) informujemy, iż treść klauzuli informacyjnej
wynikającej z Artykułu 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych),
Dz.U.UE.L.2016.119.1, zwanym dalej RODO, znajduje się na stronie:

http://stary.sacz.pl/pl/106160/0/Ochrona_danych_osobowych.html.

Ponadto przetwarzamy dane osobowe na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b, c i
e RODO. Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla wskazanego w
niej odbiorcy. Jeśli nie są Państwo adresatem tej informacji prosimy o
niezwłoczne poinformowanie o tym fakcie nadawcy pocztą elektroniczną lub
telefonicznie oraz niekopiowanie i nieprzekazywanie tej wiadomości
osobom nieupoważnionym.

Dziękujemy.

2

Odpowiedź na informacje publiczną przez SERNIKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #504

Serniki,12 pażdziernika 2020 r..

*Urząd Gminy Serniki*

*Serniki 1A*

*21-107 Serniki*

OR.1431.53.2020

**

**

Urząd Gminy Serniki (gmina wiejska) w odpowiedzi na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r. informuje:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
_*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*_
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
_*d) Zwykłym mailem*_
e) Inny sposób
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
*_d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)_*
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
_*a) Tak*_
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
_*c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji*_
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
_*a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany*_
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

**

*Z up. Wójta Gminy*

*(-) Beata Gregorowicz*

*Sekretarz Gminy*

Odpowiedź na wniosek w sprawie udostępnienia informacji publicznej z Urzędu Miasta Nowy Targ przez NOWY TARG w sprawie Cyfryzacja urzędów #897

Treść odpowiedzi zawarta została w załączniku.

--
mgr Józef Bryś
St. Informatyk
Urząd Miasta Nowy Targ
ul. Krzywa 1
34-400 Nowy Targ
tel. 18 26 11 296

1

Re: Cyfryzacja gmin przez JANÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1542

Dzień dobry,

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska, z dnia 28.09.2020 r.
informuję, co następuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*_a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_**_
_*_*b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której
można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym*_
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
_*d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)*_
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) _*Tak*_
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
_*d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową*_
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
_*c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona*_
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

pozdrawiam
W dniu 28.09.2020 o 07:50, sprawa-30108@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Re: Cyfryzacja gmin przez FRYSZTAK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1425

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 28.09.2020 r

pon., 28 wrz 2020 o 07:50 <sprawa-29991@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
napisał(a):

--

Halina Kolanko
Sekretarz Gminy
tel.: 17 2777110
http://www.frysztak.pl
<https://urldefense.proofpoint.com/v2/url?u=http-3A__www.frysztak.pl&d=DwMDaQ&c=ewHkv9vLloTwhsKn5d4bTdoqsmBfyfooQX5O7EQLv5TtBZ1CwcvjU063xndfqI8U&r=o9oXV4QwfjYeDxORBit2XKX1NoQ1s-My9xQAIbvEgE8&m=gD-Sl_Khu0n0b3fhQsoS5FYttpxvS-QYmhdMBrEFDWA&s=ylNwB44wE5FQeJLY1enOXZZ5eY2T0YyeCaBC4EpFsiU&e=>

Urząd Gminy Frysztak
ul. ks. Wojciecha Blajera 20
38-130 Frysztak

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Frysztak, z
siedzibą: Frysztak, ul. ks. W. Blajera 20, 38-130 Frysztak, tel: 172777110.
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@ug.frysztak.pl. Państwa dane będą
przetwarzane w celu wykonania ciążącego na organie obowiązku prawnego
na podstawie art. 6 ust. 1 lit c, e RODO. Szczegółowe informacje o zasadach
przetwarzania danych dostępne są pod adresem:
http://bip.frysztak.pl/index.php?id=1021

1

Odpowiedź na inf. publiczną przez Sąd Rejonowy w Kwidzynie w sprawie Cyfryzacja urzędów #1656

Biuro Cyfryzacji Urząd Miejski w Chrzanowie w odpowiedzi na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej złożony 28 września 2020 , na
podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej – informuje, że:

*  Urząd Miejski załatwia sprawy za pośrednictwem ePuap
*   Duża część usług urzędu jest możliwa do realizacji bez pojawienia
się mieszkańca w urzędzie
*   W urzędzie funkcjonuje Elektryczny Obieg Dokumentów
*   Brak kadry uniemożliwia wdrożenie zmian
*   Urząd uczestniczy obecnie w programie transformacji cyfrowej

--

Agnieszka Seremak

Inspektor

Biuro Cyfryzacji
Urząd Miejski w Chrzanowie
Aleja Henryka 20, 32-500 Chrzanów
(32) 7585-158

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”),
informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Chrzanów
reprezentowana przez Burmistrza Miasta Chrzanowa,
adres Aleja Henryka 20, 32-500 Chrzanów.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem email:
iodo@chrzanow.pl lub pod nr tel. (32) 7585-115.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych
zadań spoczywających na Gminie lub Burmistrzu na podstawie
Art. 6 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych „RODO” z dnia
27 kwietnia 2016 r.
4. Pozyskane dane osobowe przechowywane i archiwizowane będą przez okres
określony przepisami prawa.
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty
uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
6. Posiada Pani/Pan możliwość dostępu do swoich danych osobowych, prawo
do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia
danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
7. Posiada Pani/Pan możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego,
tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa.
8. Treść tej wiadomości, wraz z ewentualnymi załącznikami, zawiera
informacje przeznaczone tylko dla wymienionego w niej adresata
i może zawierać informacje, które są poufne oraz prawnie chronione.
Jeżeli nie są Państwo jej adresatem, bądź otrzymali ją przez
pomyłkę należy: powiadomić niezwłocznie nadawcę poprzez odesłanie
zwrotnej odpowiedzi na tę wiadomość, usunąć wiadomość w całości,
nie ujawniać, nie rozpowszechniać, nie powielać i nie używać jej w
jakikolwiek sposób w całości lub w części w jakiejkolwiek formie.

przesłano odpowiedź na zły adres
1

Wysyłanie wiadomości e-mail: odpowiedź na wniosek przez POLICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #2406

Dzień dobry,
Urząd Miejski w Policach w załączeniu przesyła
odpowiedź na wniosek z 28.09.2020 r.
Bożena Bogusz Kosma
Wydział Organizacyjno-Prawny
Urząd Miejski w Policach

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publiczne - cyfryzacja Gmin przez CHORZELE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1191

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Odpowiedź:

1. a,d

2. b

3. c

4. inne: brak wystarczającej ilości czasu ( obecnie na samorządy nakłada
się coraz więcej zadań), aby kompetentna kadra mogła rozwiązania wprowadzić

5. c

Z poważaniem

Sławomir Czaplicki

Kierownik Referatu Promocji

Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach

--
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez WŁODAWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #421

Dzień dobry, w załączeniu odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej.

Z poważaniem,
Agnieszka Trzebunia

2