Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

odpowiedź na wniosek przez CZARNA DĄBRÓWKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1647

Witam,

w załączniku przesyłam odpowiedź na wniosek.

*Gmina Czarna Dąbrówka*
ul. Gdańska 5
77-116 Czarna Dąbrówka
tel. 59 821-26-43 fax. 59 821-26-44
www.czarnadabrowka.pl <http://czarnadabrowka.pl/>

1

RE: Cyfryzacja gmin przez SIECHNICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #68

2

FW: Odpowiedź Bieliny przez BIELINY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1971

W załączeniu odpowiedź na postawione pytania.

1

Odp na info pub z dnia 28.09.2020 przez KOŃSKOWOLA w sprawie Cyfryzacja urzędów #535

Końskowola, dnia 8 października 2020r.

Or.1431.57.2020

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020r. na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 6 września2001r. o
dostępie do informacji publicznej( Dz.U. z 2016 r., poz. 1764 z
późn.zm.), informuję:

Ad.1
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
d) Zwykłym mailem
Ad.2.
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
Ad. 3.
a) Tak, ale pełni wyłącznie funkcję wspomagającą
Ad. 4.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
e) Inne, jakie? Brak kompleksowych i ustandaryzowanych narzędzie
informatycznych. Konieczność korzystania z oprogramowania dziedzinowego
różnych producentów i jego integracji.
Ad. 5.
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Sekretarz Gminy Końskowola

Krzysztof Bartuzi

ODP. Wniosek o udostepnienie informacji publicznej przez KĄTY WROCŁAWSKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #203

Szanowni Państwo, zgodnie ze złożonym wnioskiem o udostepnienie informacji
publicznej przekazujemy odpowiedzi na pytania.

Pozdrawiam

Piotr Słowiński

Gmina Kąty Wrocławskie

Ul. Rynek 1

55-080 Kąty Wrocławskie

<mailto:or@katywroclawskie.pl> or@katywroclawskie.pl

<http://www.katywroclawskie.pl/> www.katywroclawskie.pl

tel. 071 390 72 22

fax. 071 390 71 63

Administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Kąty
Wrocławskie z siedzibą ul. Rynek 1 w Kątach Wrocławskich. Informacje na
temat wykorzystania i zabezpieczania Państwa danych osobowych,
przysługujących uprawnień oraz warunków skorzystania z nich znajdują się na
stronie <http://www.katywroclawskie.pl/rodo>
www.katywroclawskie.pl/pl/page/rodo lub
<http://www.bip.katywroclawskie.pl/> www.bip.katywroclawskie.pl (zakładka
Ochrona Danych Osobowych RODO). Zapytania w sprawie przetwarzania danych
osobowych należy kierować pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miasta i Gminy
Kąty Wrocławskie ul. Rynek 1, 55-080 Kąty Wrocławskie lub pocztą
elektroniczną na adres email <mailto:rodo@katywroclawskie.pl>
rodo@katywroclawskie.pl

1

Cyfryzacja gmin - GMINA JABŁONKA przez JABŁONKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #908

Dzień dobry,

poniżej przedstawiam informacje stanowiące odpowiedź na Państwa wniosek
z dnia 28.09.2020r. o udostępnienie informacji publicznej:

RE: Cyfryzacja gmin przez SIEMIEŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #371

Witam,

Odpowiedź na wniosek w załączniku.

Pozdrawiam

Bartłomiej Olek

1

Cyfryzacja gmin przez BRANIEWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2025

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

Jesteśmy małą gminą, rolnicy nie są technicznie zaawansowani do
korzystania z epuapu, bądź innych rozwiązań tego typu.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
e) Inne, jakie.

Tak, środki zostały pozyskane z funduszu Unii Europejskiej

--
Pozdrawiam
Łukasz Kołtun
Informatyk

Urząd Gminy Braniewo
ul. Moniuszki 5, 14-500 Braniewo
tel. 55 644 03 24
faks 55 644 03 01
email informatyk@gminabraniewo.pl
www.gminabraniewo.pl

inf. publiczna- odp przez ZBROSŁAWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1918

Witam!

W załączeniu przesyłam odpowiedz na wniosek o udzielenie informacji
publicznej.

--
Pozdrawiam

Sabina Fojcik
Wydział Organizacyjny
Urząd Gminy Zbrosławice
tel. (32)2337040

Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Zbrosławice, z siedzibą: Urząd Gminy Zbrosławice, ul. Oświęcimska 2, 42-674 Zbrosławice, tel. (32) 233 70 12, e-mail: urzad@zbroslawice.pl Dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w celu prowadzenia korespondencji z Państwem oraz w celu, dla którego zostały nam udostępnione. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest pod adresem: https://bip.zbroslawice.pl/m,694,obowiazek-informacyjny.html

1

Cyfryzacja gmin-WO.1431.45.2020 przez CZERSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1752

Odpowiadając na wniosek o dostęp do informacji publicznej (e-mail) z dnia 28
września 2020 r., udzielam odpowiedzi na zadane pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)- nie dotyczy

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?- nie
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Grzegorz Zabrocki

Sekretarz Gminy

Zasady przetwarzania Państwa danych osobowych przez Urząd Miejski w Czersku
określone są w komunikatach dostępnych na stronie internetowej Biuletynu
Informacji Publicznej Gminy Czersk: <https://bip.czersk.pl/2053.html>
https://bip.czersk.pl/2053.html .

Otrzymana przez Państwa wiadomość oraz załączone do niej pliki są
przeznaczone tylko dla wymienionych adresatów. Jeżeli nie są Państwo
zamierzonym odbiorcą, proszę poinformować o tym fakcie nadawcę oraz usunąć
wiadomość wraz z jej załącznikami ze swojego urządzenia. Nie powinni Państwo
także ujawniać otrzymanych informacji nikomu ani sporządzać, zachowywać,
dystrybuować żadnej kopii otrzymanych informacji.

Cyfryzacja gmin przez ZARĘBY KOŚCIELNE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1224

W odpowiedzi na Państwa zapytanie z dnia 28 września 2020 roku, Urząd Gminy Zaręby Kościelne przesyła informację.

Z poważaniem
Maciej Ogonowski
Informatyk

email: informatyk@zareby-kosc.pl
tel. 862763112

Urząd Gminy Zaręby Kościelne,
ul. Kowalska 14, 07-323 Zaręby Kościelne

1

Re: Cyfryzacja gmin przez MANOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2420

Dzień dobry,
w załączniku przesyłam Państwu odpowiedź, znak KO.1431.45.2020.AK, na złożony dn. 28.09.2020r. wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Pozdrawiam

Angelika Kaczanowska
Podinspektor ds. kancelaryjnych

Klauzula informacyjną o ochronie danych osobowych: https://bip.manowo.pl/dokumenty/menu/45

Urząd Gminy Manowo
ul. Szkolna 2
76-015 Manowo
tel. 94-318-32-20

1

odp. na informację publiczną przez SULEJÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #794

Witam,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na informację publiczną. Bardzo proszę o
potwierdzenie otrzymania wiadomości.

Pozdrawiam

Sylwia Malarz - Krawiec

Urząd Miejski w Sulejowie

Tel. 446102509

1

RE: Cyfryzacja gmin przez KOŃSKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1969

W załączeniu przesyłamy skan odpowiedzi na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej.

1

OR.1431.88.2020 przez CHOJNICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1742

Sprawdzono programem PLIKCENTER - RODO.Crypt Licencja darmowa - Commercial
FREE https://www.plikcenter.pl/rodocrypt/

1

Re: Cyfryzacja gmin przez OLSZANICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1385

Dzień dobry.
W załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie inf. publicznej.

Sekretariat
Urząd Gminy w Olszanicy

--
Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Urząd Gminy w
Olszanicy. Jednocześnie zawiadamiamy, że wysyłając do nas wiadomość,
dane osobowe przekazujecie Państwo dobrowolnie i będą przetwarzane
wyłącznie w celu wykonania usługi, wykonania obowiązku prawnego,
realizacji zadań ustawowych lub załatwienia sprawy, do czasu trwania
umowy lub okresu przechowywania danych wynikających z przepisów prawa.
Ponadto mają Państwo prawo do dostępu do danych osobowych, do ich
sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych –
kontakt z IDO gfx-consulting@wp.pl oraz prawo wniesienia skargi do
organu nadzorczego – UODO.

1

RE: Cyfryzacja gmin przez BUDZYŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #2222

Budzyń, dnia 8.10.2020r.

Nr.1431.26.2020

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, udzielam następujących odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie?

c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Ewa Kasperczak

Sekretarz Gminy Budzyń

odp. na wniosek przez ŻELECHLINEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #672

W załączeniu przesyłam odpowiedz na wniosek o udzielenie informacji
publicznej z dnia 28 września 2020 r.

--
Aneta Michniewska
Sekretarz Gminy Żelechlinek
tel. 44 712 27 12 wew. 21

1

Odpowiedz na wniosek przez ŻURAWICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1528

_____

Wiadomość zaszyfrowana

Procedura postępowania:

1. przejdź do załącznika

2. wprowadź odpowiednie hasło bezpieczeństwa

3. treść wiadomości i załączniki znajdują się w pliku
CryptMail_data_godzina.pdf

Wymagane oprogramowanie:

Acrobat Reader do odczytu PDF
Można go pobrać: https://get.adobe.com/pl/reader/

Szyfrowana wiadomość: AES 256

_____

Chcesz zobaczyć w jaki sposób odszyfrować email kliknij na film:
http://www.plikcenter.pl/rodocrypt/public/Filmy/Jak_odszyfrowac_email.mp4

_____

Sprawdzono programem PLIKCENTER - RODO.Crypt Licencja darmowa - Commercial
FREE https://www.plikcenter.pl/rodocrypt/ Sprawdź czy email nie został
zmieniony:

https://www.plikcenter.pl/A11192203B0C0ZKOMA221230SF9D3/rodocrypt/CheckSign/
index.php?md5=08a8794d74fa392b7b755458ba0c3344

1

[Hasło email] Odpowiedz na wniosek przez ŻURAWICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1528

_____

HASŁO DO ODSZYFROWANIA:

26581132

Uwaga! Chroń swoje hasło do wiadomości mailowej.
Nie przekazuj osobom trzecim!

_____

Chcesz zobaczyć w jaki sposób odszyfrować email kliknij na film:
http://www.plikcenter.pl/rodocrypt/public/Filmy/Jak_odszyfrowac_email.mp4

_____

Sprawdź czy email nie został zmieniony:

https://www.plikcenter.pl/A11192203B0C0ZKOMA221230SF9D3/rodocrypt/CheckSign/
index.php?md5=08a8794d74fa392b7b755458ba0c3344

Nadawca uczestniczy w programie:

bezpieczna poczta - uzyskaj szczegóły <https://www.plikcenter.pl/rodocrypt/>

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez BEŁCHATÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #789

Urząd Miasta Bełchatowa przesyła w załączeniu odpowiedź na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r.

--
Stopka email
Ewa Frączyk
Pomoc administracyjna

Kancelaria Prezydenta
tel. 44/7335116
e-mail: e.fraczyk@um.belchatow.pl <mailto:e.fraczyk@um.belchatow.pl>
Miasto Bełchatów

97-400 Bełchatów
ul. Kościuszki 1
e-mail: um@belchatow.pl <mailto:um@belchatow.pl>

tel. +48 44 733 51 37, +48 44 733 51 50
fax +48 44 733 51 40
www.belchatow.pl <http://www.belchatow.pl>
<http://facebook.com/belchatow><http://naszaklasa.pl/belchatow>
<http://twitter.com/belchatow><http://youtube.com/miastobelchatow>
Wiadomość ta może zawierać informacje poufne, przeznaczone do wyłącznej
wiadomości adresata. Przeglądanie, przesyłanie, powielanie lub
jakiekolwiek inne wykorzystanie tych informacji przez osoby inne, niż
te, dla których wiadomość była przeznaczona jest zabronione. W przypadku
otrzymania tej wiadomości w wyniku błędu proszę poinformować nadawcę i
wykasować wiadomość.
The information transmitted is intended only for the person or entity to
which it is addressed and may contain confidential and/or privileged
material. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or
taking of any action in reliance upon, this information by persons or
entities other than the intended recipient is prohibited. If you
received this in error, please contact the sender and delete the
material from any computer.

1

Cyfryzacja gmin - odpowiedź gmina Sędziejowice. przez SĘDZIEJOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #695

W odpowiedzi na Państwa informację o dostępie do informacji publicznej,
poniżej odpowiedzi na zadane pytania.

-----------------------------------------------------------------------------

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

Ad1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)

*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuapd) Zwykłym mailem*

Ad2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

*d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)*

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
*a) Tak*

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

*b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań*
*e) W urzędzie funkcjonuje nadal jako główny papierowy obieg dokumentów.
Elektroniczny Obieg Dokumentów jest wsparciem do papierowego (ale głównie
jako rejestr korespondencji urzędowej i rejestr FV. Obecnie pracownicy mają
problem czasowy z dublowaniem pracy w obiegach papierowym oraz
elektronicznym. Jeśli będzie obowiązek przejścia na elektroniczny obieg
dokumentacji to część problemów ominiemy brakiem prowadzenia spraw w formie
papierowej jako priorytecie- głównym obiegu dokumentacji.*

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

*d) Nie, choć byłaby taka potrzebae) Niejednokrotnie, ze względu na dość
wysoki własny wkład finansowy przy przystąpieniu do projektów rozwoju
cyfryzacji urzędu staramy się realizować cyfrową transformację urzędu we
własnym zakresie w miarę możliwości. Jednak nie zawsze udaje się dostosować
do wszystkich wytycznych w terminowym czasie w natłoku obowiązków
bieżących.*

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone
odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-29261@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji
--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
-----------------------------------------------------------------------------

Z poważaniem:
Marek Kidawski

----------------------------------------
Informatyk UG Sędziejowice
tel: 43 6771002
kom: 509588878
mail: ugsinformatyk@gmail.com
www: gminasedziejowice.eu
BIP: bip.gminasedziejowice.pl

Re: Cyfryzacja gmin przez MSZANA DOLNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #851

Witam , Urząd Gminy Mszana Dolna w odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej informuje ( podkreślone czerwonym kolorem odpowiedzi):
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e)Inne :Brak pieniędzy na zakup lepszego sprzętu

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-29417@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Re: Cyfryzacja gmin przez MASŁOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #688

UG.1431.114.2020

Witam

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o informację publiczną.

Z poważaniem
Wójt Gminy Masłowice
Bogusław Gontkowski

W dniu 2020-09-28 o 07:47, sprawa-29254@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1