Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Re: Cyfryzacja gmin przez ZGIERZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #658

Dzień dobry,

poniżej udzielam odpowiedzi na zadane pytania:

Ad. 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

Ad. 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
c) Duża cz ęść usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50

Ad. 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

Ad. 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

Ad. 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

Aleksandra Wiaderkiewicz
Naczelnik
Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Administrator BIP
tel. 42 714 31 56
kom. 503 008 046

[ http://www.miasto.zgierz.pl/ ]

Od: sprawa-29224@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Do: e-urzad@umz.zgierz.pl
Wysłane: poniedziałek, 28 września, 2020 7:47:55
Temat: Cyfryzacja gmin

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-29224@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji --

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Odpowiedź na wniosek - Cyfryzacja gmin przez SIEKIERCZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #167

Dzień dobry.

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Z poważaniem.
--
*Tomasz Hajdel*
Informatyk
--------------------------------------------------
Urząd Gminy Siekierczyn
59-818 Siekierczyn 271
tel. 75 7221788, 75 7221778 wew. 23
e-mail: admin@siekierczyn.pl
--------------------------------------------------
Niniejsza wiadomość (wraz z załącznikami) jest własnością Urzędu Gminy
Siekierczyn i może zawierać informacje służbowe prawnie chronione. Jeśli
nie są Państwo właściwym adresatem lub otrzymali Państwo tę wiadomość na
skutek pomyłki, prosimy o tym fakcie niezwłocznie poinformować nadawcę i
usunąć otrzymaną wiadomość. Każde nieautoryzowane kopiowanie, ujawnianie
lub rozpowszechnianie załączonej informacji jest zabronione.

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy
Siekierczyn jest Wójt Gminy Siekierczyn. Klauzule informacyjne dotyczące
zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie BIP Urzędu
Gminy Siekierczyn pod dresem:
_http://bip.siekierczyn.pl/a,18111,klauzula-informacyjna.html_

W dniu 29.09.2020 o 08:41, ug@siekierczyn.pl pisze:

1

Cyfryzacja gmin przez SOŃSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1100

ORG.1431.35.2020

W odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej informuję, że:

>
> 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
> wybór kilku odpowiedzi)
> a) _Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_
> b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
> podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
> c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
> autorski sposób.
> d) _Zwykłym mailem_
> e) Inny sposób
>
> 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
> Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
> a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
> mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
> b) _Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)_
> c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
> d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
> e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
>
> 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa
> urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
> a) _Tak_
> b) Nie
> c) Trudno powiedzieć
>
> 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
> (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
>
> a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
> i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
> b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
> c) _Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_
> d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
> e) Inne, jakie?
>
> 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
> transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
> b) _Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy_
> c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
> d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
> e) Inne, jakie.
>

Katarzyna Ptasiewicz
Sekretarz Gminy Sońsk

Odpowiedż na wniosek oudostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r. przez MASZEWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2456

Administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Maszewa. Wszelkie informacje w zakresie ochrony danych osobowych dostępne są na stronie: http://bip.maszewo.pl/dokumenty/108

Gmina Ryki - Cyfryzacja gmin przez RYKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #458

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020 r.
Gmina Ryki udziela odpowiedzi zgodnie z załączonymi pytaniami.

Ad. 1. a), d)

Ad. 2. d)

Ad. 3. a)

Ad. 4. c)

Ad. 5. b)

Zbigniew Grzelak

Urząd Miejski w Rykach

ul. Karola Wojtyły 29

08-500 Ryki

W dniu 2020-09-28 o 07:47,
[sprawa-29024@fedrowanie.siecobywatelska.pl](mailto:sprawa-29024@fedrowanie.siecobywatelska.pl)
pisze:

Re: Cyfryzacja gmin przez WYDMINY w sprawie Cyfryzacja urzędów #2133

Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28 września 2020r.

--
Z poważaniem
Emilia Chojnowska-Deleżuch
Sekretariat Wójta Gminy Wydminy
tel. 87 421 00 19 wew. 201

2

Odp: Cyfryzacja gmin przez PUŁTUSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1231

Witam poniżej zamieszczam odpowiedzi na Państwa pytania (podkreślenie):

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) _Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_
b) _Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym_
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) _Zwykłym mailem_
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) _Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie_ (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) _Tak_
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) _Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) _Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona_
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Pozdrawiam
Daniel Laskowski
Starszy Informatyk
Urząd Miejski w Pułtusku
ul. Rynek 41, 06-100 Pułtusk
tel. 23 692 56 46

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-29797@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<mailto:sprawa-29797@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Obraz usunięty przez nadawcę.

1

RE: Cyfryzacja gmin przez WITKOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2264

Dzień dobry,

Przesyłam odpowiedz o udostępnienie informacji publicznej:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Alicja Wentland
Sekretarz Gminy i Miasta Witkowo

Urząd Gminy i Miasta w Witkowie
ul. Gnieźnieńska 1
62-230 Witkowo
tel. 61 477 81 94 (wew. 35)
faks 61 477 88 55

1

ODPOWIEDZ - Cyfryzacja gmin przez TYCZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1460

Witam poniżej odpowiedz na informację publiczną:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
*d) Zwykłym mailem*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
*c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)*
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
*a) Tak*
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

*a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.*
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
*c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji*
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
*d) Nie, choć byłaby taka potrzeba*
e) Inne, jakie.

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: Fwd: Cyfryzacja gmin
Data: Tue, 29 Sep 2020 09:24:51 +0200
Nadawca: TYCZYN <tyczyn@tyczyn.pl>
Firma/Organizacja: Urząd Miejski w Tyczynie
Adresat: informatyk@tyczyn.pl

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: Cyfryzacja gmin
Data: Mon, 28 Sep 2020 05:50:30 -0000
Nadawca: sprawa-30026@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiedź-Do: sprawa-30026@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Adresat: tyczyn@tyczyn.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-30026@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

ODPOWIEDŹ NA WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ przez KOTUŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1168

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020 r. zarejestrowana pod nr S.1431.44.2020 informuję poniżej:
Ad. 1 a), d)
Ad. 2 d)
Ad. 3 a)
Ad. 4 a), b)
Ad. 5 b)

Z poważaniem
Joanna Jędrzejewska
Sekretarz Gminy

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 przez NAWOJOWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #852

Dzień dorby,

w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020, informuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

--
*Pozdrawiam,*
*Tadeusz Krawczyk*
Urząd Gminy Nawojowa
Informatyk
(18) 449 27 54
informatyk@nawojowa.pl <mailto:informatyk@nawojowa.pl>

Obowiązek informacyjny w oparciu o art. 13 ust. 1 i 2 RODO zostaje
spełniony przez Administratora danych osobowych (*Gminę Nawojowa*)
poprzez umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem
*KLAUZULA INFORMACYJNA
<https://bip.malopolska.pl/ugnawojowa,m,305437,ochrona-danych-osobowych.html>*
klauzuli informacyjnej"

Re: Cyfryzacja gmin przez WARTA BOLESŁAWIECKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #218

Dzień dobry!
w załączeniu – odpowiedź na zapytania złożone w mailu z dnia 28 września 2020 r.
Z poważaniem
Małgorzata Kwiatkowska

1

odpowiedz na informację publiczną przez None w sprawie Cyfryzacja urzędów #1616

Urząd Gminy Siemiatycze w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej z dnia 28.09.2020r. informuje:
1/ Urząd oferuje rozwiązania cyfrowe:
a/ załatwianie spraw za pomocą ePuap;
b/ zwykłym emailem;
c/ za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się
profilem zaufany;
2/ możliwość załatawienia spraw przez interenet w 25% usług.
3/ W urzędzie funkcjonuje elektroniczny obieg dokumentów.
4/ Problemem transormacji cyfrowej jest brak pieniędzy na stosowne
inwestycje.
5/ tak i wiążemy z nim wielkie nadzieje na zmiany.
Joanna Miłkowska Serkretarz Gminy.

RE: Cyfryzacja gmin przez MICHAŁOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1608

Witam,

w załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z
dn. 28.09.2020r.

Urząd Miejski w Michałowie

16-050 Michałowo

ul. Białostocka 11

tel. 85 7131774, fax. 85 7131777

<http://www.michalowo.eu/> http://www.michalowo.eu

2

dot. wniosku o udostępnienie informacji publicznej - Cyfryzacja gmin przez MORZESZCZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1695

Dzień dobry,

W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia 28
września 2020r. informuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Nr sprawy SG.1431.31.2020

Z poważaniem

--
Z up. Wójta
Mariusz Wszelak
Sekretarz Gminy
Urząd Gminy Morzeszczyn
ul. Kociewska 12
83-132 Morzeszczyn
kom. 789-027-169
tel. (58) 536-27-24 wew. 12

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez PĄTNÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #668

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej - znak sprawy OG.1431.44.2020.

<file:///C:/Users/bmarczak/AppData/Roaming/Microsoft/Signatures/herb.png>

Iwona Napieraj
Sekretarz Gminy Pątnów
Urząd Gminy w Pątnowie
98-335 Pątnów, Pątnów 48
tel./fax: 43 886 52 50

Klauzula Bezpieczeństwa Gminy Pątnów
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu,
do którego jest zaadresowana i może zawierać treść o charakterze poufnym lub
zastrzeżonym. Uprzedzamy, że wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo,
dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju
wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim
informacje przez osobę lub podmiot nie będący jego adresatem, jest
niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ja omyłkowo, proszony
jest o niezwłoczne zawiadomienie i odesłanie jej z powrotem do nadawcy oraz
o usunięcie jej ze swojego systemu wraz z wszelkimi załącznikami.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Pątnów, Pątnów
48, 98-335 Pątnów - dalej ADO. Kontakt z inspektorem ochrony danych w
Urzędzie Gminy w Pątnowie jest możliwy pod adresem e-mail: gmina@patnow.pl
nr tel. 43 886 52 50. Pani/Pana dane przetwarzane będą wyłącznie w celu
wymiany informacji drogą elektroniczną. Jeśli kontaktujemy się z Panią/Panem
za pomocą poczty elektronicznej, oznacza to, że otrzymaliśmy adres konta
mailowego bezpośrednio od Pani/Pana w celu kontaktu, bądź pozyskaliśmy adres
poczty z legalnego źródła uprawniającego ADO do kontaktu z Panią/Panem. Nie
będziemy udostępniać innym podmiotom Pani/Pana adresu e-mail, chyba że
będzie to wynikać z przepisu prawa, lub wyrażonej przez Panią/Pana zgody.
Dane nie będą przekazane odbiorcom do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowej. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, ich
poprawiania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, otrzymania ich kopii
oraz prawo do cofnięcia zgody w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z
prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu nawiązania
kontaktu za pomocą poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej będzie
zapisany w naszej bazie do momentu cofnięcia przez Panią/Pana zgody na jego
przetwarzanie.

2

odpowiedz przez DWIKOZY w sprawie Cyfryzacja urzędów #2009

1

dostęp do informacji publicznej przez DŁUGOŁĘKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #153

/Dzień dobry,/

w załączeniu przesyłam skan odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji
publicznej.
--

Z poważaniem
Mieczysław Szynkarowski

Sekretarz Gminy
tel.71 323 02 01
sekretarz@gmina.dlugoleka.pl <mailto:sekretarz@gmina.dlugoleka.pl>
<http://www.gmina.dlugoleka.pl>
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO),
informuję Pana/Panią, że:

- Administratorem przetwarzanych Pana/Pani danych osobowych jest Wójt
Gminy Długołęka
- Dodatkowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych mogą Państwo
znaleźć na stronie:dlugoleka.bip.net.pl <http://dlugoleka.bip.net.pl>

1

Re: Cyfryzacja gmin przez GŁUCHOŁAZY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1318

Dzień dobry

w załączeniu przesyłam odpowiedź na zapytanie w trybie dostępu do
informacji publicznej

z poważaniem

--

Pozdrawiam
Piotr Wierzbicki

Sekretarz Miasta
tel. (77) 409 21 00, kom. 502 342 062
e-mail: sekretarz@glucholazy.pl <mailto: sekretarz@glucholazy.pl>

*Herb Gminy Głuchołazy     Urząd Miejski w Głuchołazach*
    ul. Rynek 15
    48-340 Głuchołazy
    tel. (77) 409 21 00, fax. (77) 409 21 01
www.glucholazy.pl <https://glucholazy.pl> Głuchołazy Miasto Orderu Uśmiechu

Wiadomość ta jest przeznaczona wyłącznie dla jej zamierzonego adresata i
może zawierać informacje prawnie chronione.
Jeżeli przez pomyłkę otrzymali Państwo tę wiadomość, prosimy o
poinformowanie nadawcy o tym fakcie i usunięcie wiadomości wraz z
załącznikami. Kopiowanie, ujawnianie lub rozpowszechnianie załączonej
informacji bez zgody jej nadawcy jest zabronione.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Burmistrz Głuchołaz. Dane
osobowe przetwarzane są w celu prowadzenia korespondencji.
Szczegóły na stronie BIP Gmina Głuchołazy
<http://bip.glucholazy.pl/464/594/rodo.html>

3

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez GŁUCHOŁAZY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1318

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres sekretarz@glucholazy.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

Re: Cyfryzacja gmin przez OZIMEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1334

W odpowiedzi na Państwa wniosek informuję co następuje:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) *Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*
b) *Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym*
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) *Zwykłym mailem*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) *Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)*
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a)*Tak*
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b)*P**racownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań*
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie? *Niechęć mieszkańców do cyfryzacji, wolą kontakt osobisty*

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d)*Nie, choć byłaby taka potrzeba*
e) Inne, jakie.

Odpowiedzi o funkcjonujących w Urzędzie rozwiązaniach zostały zaznaczone
pogrubioną czcionką.

z poważaniem

Barbara Durkalec

Sekretarz Gminy Ozimek

W dniu 28.09.2020 o 07:49, sprawa-29900@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

RE: Cyfryzacja gmin przez ŁĘKAWICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1796

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Agnieszka Rodak

Urząd Gminy w Łękawicy
(33)865 16 01

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

http://www.lekawica.com.pl/klauzula-informacyjna-o-przetwarzaniu-danych-osobowych,63,2516,akt.html

3

Odpowiedź na wniosek o dostępie do informacji publicznej przez PELPLIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1746

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska

Ul. Ursynowska 22/2

02-605 Warszawa

Odpowiadając na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 roku przesyłam pismo podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym.

<http://www.pelplin.pl/>

Pozdrawiam,
Monika Jasińska
Sekretarka
Urząd Miasta i Gminy Pelplin

tel.: (58) 536 12 61 w. 37
e-mail: <mailto:urzad@pelplin.pl> urzad@pelplin.pl
strona internetowa: <http://www.pelplin.pl/> www.pelplin.pl

Realizując obowiązek informacyjny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) na stronie <http://www.bip.pelplin.pl> www.bip.pelplin.pl umieściliśmy szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych.

2

informacja publiczna - odpowiedź przez KOBYŁKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1271

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedzi na pytania zawarte we wniosku o dostęp do
informacji publicznej.

Z poważaniem

Monika Świderska

Kierownik Wydziału Administracji

Urzędu Miasta Kobyłka

Wszelkie informacje i dokumenty zawarte w niniejszej korespondencji
elektronicznej są przeznaczone wyłącznie dla wskazanych w tej korespondencji
adresatów, zawierają informacje chronione tajemnica korespondencji i powinny
być traktowane jako poufne. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej
wiadomości i trafiła ona do Państwa przez pomyłkę, proszę poinformować mnie o
tym odpowiadając na niniejsza korespondencje. W takiej sytuacji proszę o
trwale usuniecie wiadomości i jakiejkolwiek jej kopii z Państwa systemu. Tak
samo proszę postąpić z wydrukami tej korespondencji.

1

Odpowiedz na wniosek - Cyfryzacja gmin - 2020-09-28 przez IWKOWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #956

w załączeniu odpowiedź na wniosek z 28 września 2020 r.

--
KLAUZULA POUFNOŚCI (CONFIDENTIAL CLAUSE)

Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej pliki są przeznaczone
wyłącznie dla odbiorcy i podlegają ochronie na zasadach określonych w
przepisach prawa. Jeśli nie jesteś jej prawidłowym adresatem, jakiekolwiek
jej ujawnienie, reprodukcja, dystrybucja lub inne rozpowszechnienie, są
ściśle zabronione. Jeśli otrzymał Pan/i niniejszy przekaz wskutek błędu,
proszę o niezwłocznie powiadomienie nadawcy i usunięcie otrzymanych
informacji.

W związku z przetwarzaniem danych osobowych w korespondencji e-mail,
których zakres może zawierać w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail i
telefon informujemy, iż treść klauzuli informacyjnej wynikającej z art. 13
RODO znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Iwkowa (
https://bip.malopolska.pl/ugiwkowa), w zakładce RODO. Dane osobowe w
korespondencji e-mail przetwarzamy na podstawie art. 6 ust 1 lit. b), c) i
e) RODO.

Piotr Dzięgiel
Gmina Iwkowa
32-861 Iwkowa 468
www.iwkowa.pl
gmina@iwkowa.pl
tel. 14 6844010

1