Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Re: Cyfryzacja gmin przez SŁAWATYCZE w sprawie Cyfryzacja urzędów #396

Dzień dobry.

Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Urząd
Gminy Sławatycze informuje:

ad. 1 - Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap, zwykłym mailem

ad. 2 - Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

ad. 3 - Nie

ad. 4 - Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

ad. 5 - Nie

Pozdrawiam

/-/ Gerard Skalski

Sekretarz Gminy Sławatycze

W dniu 28.09.2020 o 07:47, sprawa-28962@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

Udzielenie informacji publicznej przez LEONCIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1198

Dzień dobry

Poniżej przesyłam odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

<https://leoncin.bip.net.pl/getimg.php?name=herb.png>

Z poważaniem
Natalia Pręgowska
Kierownik ds. pozyskiwania i rozliczania środków zewnętrznych

Urząd Gminy Leoncin

ul. Partyzantów 3

05-155 Leoncin

22 785-66-00 wew. 26

FW: Cyfryzacja gmin przez SOBIENIE-JEZIORY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1040

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek.

Z poważaniem
Joanna Smereczyńska
Sekretarz Gminy

tel. +48 25 685 80 90 w. 39
e-mail: <mailto:ztomaszewski@gminasj.pl> jsmereczynska@gminasj.pl

cid:image001.jpg@01D4A75C.FACC7480

<http://www.otwock.pl> Urząd Gminy Sobienie-Jeziory
08-443 Sobienie-Jeziory
Ul. Garwolińska 16

2

Cyfryzacja gmin przez GIŻYCKO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2123

Dzień dobry,

W odpowiedzi na wniosek z dnia 28.09.2020 r. pn.: „Cyfryzacja gmin”, na podstawie Ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 1198) <https://sip.legalis.pl/document-view.seam?documentId=mfrxilrtguytcnzzge3c4ytbonuwg> informujemy, jak w treści:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym

c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.

d) Zwykłym mailem

e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)

b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

a) Tak

b) Nie

c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.

b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

e) Inne, jakie.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt.

Z poważaniem

Szymon Grabowski

Główny Specjalista Biura Informatyki

Urząd Miejski w Giżycku

Witryna sieci Web: <http://www.mojegizycko.pl/> www.mojegizycko.pl

Telefon: 877 324 140 | Mob: 798 618 240

al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko

Niniejsza wiadomość (wraz z załącznikami) jest przeznaczona wyłącznie dla określonego adresata i może zawierać informacje służbowe lub inne informacje poufne prawnie chronione.
Jeżeli nie jesteście Państwo właściwym adresem wiadomości lub otrzymali Państwo tę wiadomość na skutek pomyłki, prosimy o tym fakcie niezwłocznie poinformować nadawcę i trwale usunąć otrzymaną wiadomość.
Każde nieautoryzowane kopiowanie, przechowywanie, przetwarzanie, ujawnianie lub rozpowszechnianie załączonej informacji w całości lub w części jest zabronione i może być ono uznane za naruszające prawo. Ochrona danych osobowych (RODO). Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gizycku pod adresem <https://bip.gizycko.pl> https://bip.gizycko.pl <https://pkw.gov.pl/> .

2

Odpowiedź na wniosek - Dragacz - Cyfryzacja gmin przez DRAGACZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #335

Dzień dobry,

w odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej, informuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
*d) Zwykłym mailem*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
*c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%*)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
*b) Nie*
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
*c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji*
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
*e) Inne, jakie. - Urząd Gminy w Dragaczu uczestniczył w programie
Infostrada I (Województwo Kujawsko-Pomorskie)
*

Z poważaniem,
Mateusz Słowiński
Urząd Gminy w Dragaczu

:

1

RE: Cyfryzacja gmin przez PIASTÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1252

Szanowni Państwo,

Poniżej umieszczamy odpowiedzi na wniosek w trybie 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej:

1 a, b.

2 b.

3 a.

4 c, d.

5 b.

Z poważaniem;

Piotr Bąk

Samodzielne Stanowisko
ds. Organizacyjnych
i Bezpieczeństwa Informacji

---------------------------------------------------

Urząd Miejski w Piastowie

ul. 11 Listopada 2

05-820 Piastów

tel. +48 (22) 770 52 14

fax. +48 (22) 723 66 00

--- Treść przekazanej wiadomości ---

Temat:

Cyfryzacja gmin

Data:

Mon, 28 Sep 2020 05:49:19 -0000

Nadawca:

sprawa-29818@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Odpowiedź-Do:

sprawa-29818@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Adresat:

umpiastow@piastow.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-29818@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjE1OTE3LjI0ODE4LjE3NTAyMzY2NzIxNTc3NjM4MTQ0QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfE1vbiwgMjggU2VwIDIwMjAgMDU6NDk6MTkgLTAwMDB8dW1waWFzdG93QHBpYXN0b3cucGx8MS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2Euc210cHxyZWRncmlkMXwwfDEuZDQ4M2M4MDU0YWI5Y2Y0OTIwOGI0OTU4MGRmNTA2MGM%3D>

Fwd: Cyfryzacja gmin przez ZBÓJNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1621

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przesłany do Urzędu Gminy Zbójna na skrzynkę ugzbojna@lo.home.pl dnia 28 września 2020 w imieniu UG Zbójna odpowiadam jak poniżej.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
Z poważaniem
Michał Bajno
Urząd Gminy Zbójna

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez WIDAWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #692

W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia
28.09.2020, Urząd Gminy Widawa przesyła w załączeniu wnioskowane informacje.

Pozdrawiam

--
Michał Grecki
Inspektor ds Obsługi Informatycznej
Urząd Gminy Widawa
506 668 673
Realizując wymogi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
(Dz. Urz. UE L 119, s. 1), prosimy o zapoznanie się z udostępnionymi na stronie www.bip.widawa.pl klauzulami informacyjnymi.

1

Pismo z Urzędu Miejskiego w Wielichowie, Symbol: OA.1431.41.2020 [KWRID: 21914] przez WIELICHOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2263

Dzień dobry,
Otrzymałeś pismo wysyłane automatycznie z systemu eDok z Urzędu Miejskiego w Wielichowie.

Informacje o otrzymanym piśmie:
-------------------------------
Symbol pisma: OA.1431.41.2020
Data pisma: 2020-10-07
Dotyczy: Odpowiedź
Osoba do kontaktu: Kamila Balcerek (Stanowisko ds. kancelaryjnych)
Telefon:

Informacje o sprawie z której pismo zostało wysłane:
----------------------------------------------------
Symbol sprawy: OA.1431.41.2020
Dotyczy: Wniosek o udzielenie informacji publicznej
Symbol komórki: OA
Nazwa komórki: Stanowisko ds. kancelaryjnych
Osoba prowadząca sprawę: Kamila Balcerek (Stanowisko ds. kancelaryjnych)
Telefon:

1

ODPOWIEDŹ NA WNIOSEK Cyfryzacja gmin przez GILOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1869

Gilowice, 07.10.2020 r.
SG.1431.15.2020

W odpowiedzi na wniosek z dnia 28 września 2020 r. o udostępnienie informacji publicznej udzielamy informacji zgodnie z pytaniami:
pytanie 1. odpowiedź a, c, d
pytanie 2. odpowiedź b
pytanie 3. odpowiedź a
pytanie 4. odpowiedź c
pytanie 5. odpowiedź c

Proszę o potwierdzenie otrzymania
Sylwia Góra – Sekretarz Urzędu Gminy Gilowice

Urząd Gminy Gilowice
ul.Krakowska 40
34-322 Gilowice
tel. 33 8653 020

Re:Cyfryzacja gmin przez BYCHAWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #542

Urząd Miejski w Bychawie
ul. Partyzantów 1
23-100 Bychawa

NIP 713-10-03-445
81 5660004
----------------------------------------------------------------------------
----
Uwaga! Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub
podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje o
charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie informacji
zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie będący jej
adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa. Odbiorca
korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne
zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie i usunięcie tej
treści z poczty elektronicznej. Dziękujemy.

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KRYNICA-ZDRÓJ w sprawie Cyfryzacja urzędów #963

Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
 
--
Urząd Miejski w Krynicy-Zdroju
ul.Kraszewskiego 7
33-380 Krynica-Zdrój
Centrala 18 472-55-00
Niniejsza wiadomość może zawierać informacje poufne i podlegać ochronione prawnej. Jeśli nie jesteście Państwo adresatem tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo prosimy o usunięcie wiadomości nie kopiując jej, nie ujawniając innym osobom, ani nie robiąc żadnego użytku z zawartych w niej informacji a nadawcę widomości niezwłocznie powiadomić o tym fakcie.
Administrator danych osobowych: Burmistrz Krynicy-Zdroju (dane kontaktowe: ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 7, 33-380 Krynica-Zdrój, e-mail: ugukry@ns.onet.pl, tel.: 18 472 55 00). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: iod@umkrynica.pl. Cel przetwarzania danych osobowych: rozpatrzenie przesłanej wiadomości i prowadzenie korespondencji mailowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej pod adresem: https://bip.malopolska.pl/umkrynicazdroj,a,1713768,klauzula-informacyjna-dotyczaca-przetwarzania-danych-osobowych-w-zakresie-korespondencji-mailowej.html

1

informacja publiczna przez GRYFINO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2361

Szanowni Państwo,

w związku ze złożonym w dniu 28 września wnioskiem o dostęp do informacji
publicznej przesyłam odpowiedzi na zadane pytania.

Z poważaniem,

logo

Daniel Adamczyk

Kierownik Referatu Informatyki

Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie

tel. +48 91 416 20 11 wew. 350

Niniejsza wiadomość (wraz z załącznikami) jest własnością Urzędu Miasta i
Gminy w Gryfinie i może zawierać informacje służbowe prawnie chronione.
Jeśli nie są Państwo właściwym adresatem lub otrzymali Państwo tę wiadomość
na skutek pomyłki, prosimy o tym fakcie niezwłocznie poinformować nadawcę i
usunąć otrzymaną wiadomość. Każde nieautoryzowane kopiowanie, ujawnianie lub
rozpowszechnianie załączonej informacji jest zabronione.

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie jest Burmistrz
Miasta i Gminy Gryfino. Klauzule informacyjne dotyczące zasad przetwarzania
danych osobowych znajdują się na stronie BIP Urzędu Miasta i Gminy w
Gryfinie pod adresem <http://bip.gryfino.pl/umgryfino/chapter_108442.asp>
http://bip.gryfino.pl/umgryfino/chapter_108442.asp

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - Cyfryzacja gmin przez OLKUSZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #827

*OP.1431.87.2020*

*Szanowni Państwo*

*Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć*

*Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska*

**

**

W odpowiedzi na Państwawniosek o udostępnienie informacji publicznej
podajemy poniżej zaznaczone/podkreślone odpowiedzi na pytania:

Pytanie 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy
jest wybór kilku odpowiedzi)
*_a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_*
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
*_c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób._*
*_d) Zwykłym mailem_*
e) Inny sposób

Pytanie 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy
przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
*_c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)_*
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

Pytanie 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa
urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
*_a) Tak_*
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

Pytanie 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej
urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
*_c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_*
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

Pytanie 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
*_c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona_*
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

**

Informację udostępnił:
Maciej Kaliś, Biuro Promocji i Informacji Publicznej, Urząd Miasta i
Gminy w Olkuszu, Rynek 1, 32-300 Olkusz, pok. 312, tel. 32 626 01 62

**

Re: Cyfryzacja gmin przez WOJNICZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #973

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedzi na poniższy wniosek o udzielenie
informacji publicznej.

Pozdrawiam,

Dariusz Knapik

W dniu 28.09.2020 o 07:48, sprawa-29539@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

2

odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Kraków w sprawie Cyfryzacja urzędów #976

Szanowni Państwo

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 28 września br., w sprawie funkcjonowania Urzędu Miasta Krakowa.

Małgorzata Czeluśniak

WYDZIAŁ ORGANIZACJI I NADZORU
Referat Organizacyjny i Informacji Publicznej

+48 12 616 1442
malgorzata.czelusniak@um.krakow.pl<mailto:imie.nazwisko@um.krakow.pl>

[cid:image002.jpg@01D69C89.77C79730]

Urząd Miasta Krakowa
31-004 Kraków, pl. Wszystkich Świętych 3-4
tel. +48 12 616 1211
www.krakow.pl<http://www.krakow.pl/>

3

OR.1431.103.2020 przez Świętochłowice w sprawie Cyfryzacja urzędów #1890

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na złożony przez Państwa wniosek o
udostępnienie informacji w formie Ankiety.

--
/Z wyrazami szacunku,

*Violetta Pradela*
Inspektor w Wydziale Organizacyjnym
Tel. +48 32 3491-848
Email: v.pradela@swietochlowice.pl/

<http://www.swietochlowice.pl/um-rodo.html>

1

Odpowiedź na udostępnienie informacji publicznej - Gmina Stary Targ przez STARY TARG w sprawie Cyfryzacja urzędów #1725

Dzień dobry,

Poniżej zapytania z odpowiedziami na następujące pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Łukasz Pawłowski
Informatyk

Referat Organizacyjny
Urząd Gminy Stary Targ
ul. Główna 20, 82-410 Stary Targ
tel. +48 55 640 50 50

e-mail: <mailto:informatyk@gminastarytarg.pl> informatyk@gminastarytarg.pl

Pomyśl o środowisku. Nie drukuj tej wiadomości jeśli nie musisz.

Ta wiadomość jest przeznaczona do wyłącznego użytku jej adresata. Jeśli
otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o bezzwłoczne
skontaktowanie się z nadawcą oraz jej usunięcie. Jeśli nie są Państwo
adresatem tej wiadomości, to jej wykorzystanie, w szczególności poprzez
rozpowszechnianie, dystrybucję, powielanie, publikację wiadomości lub
zawartych w niej informacji i/lub dokumentów, jest zabronione.

1

Fwd: Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej [Sprawa#ZK.1431.76.2020] przez RACIBÓRZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1757

Dokumenty: OR.KW-0609/20
Znak sprawy: ZK.1431.76.2020
Rej. koresp. wych.: RKW.2020.44898
Wysłane przez: Bożena Kotula

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z 28 września 2020r.

Andrzej Sochacki
Kierownik Referatu Gospodarczego
Urząd Miasta Racibórz

-------- Wiadomość oryginalna --------

--
Wysłano z systemu FINN 8 SQL

2

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez BORZYTUCHOM w sprawie Cyfryzacja urzędów #1715

Dzień Dobry.

W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 28.09.2020 r. o udzielenie
informacji publicznej, poniżej podaję odpowiedzi na zadane pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
_*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*_
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
_*d) Zwykłym mailem*_
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
_*d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)*_
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
_*a) Tak*_
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
_*c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji*_
_*d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową*_
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
_*d) Nie, choć byłaby taka potrzeba*_
e) Inne, jakie.

--
Pozdrawiam
Rafał Zblewski
UG Borzytuchom
tel. 598211316

Cyfryzacja gmin przez KROCZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1795

UG-V.1431.00014.2020

UG-V.KW-00346/20

Dzień dobry

Nasze odpowiedzi zostały pogrubione i podkreślone.

Pozdrawiam

Zbigniew Welon

UG Kroczyce

Re: Cyfryzacja gmin przez NASIELSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1230

W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia
28.09.2020r., Urząd Miejski w Nasielsku informuję:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a)Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap.
d)Zwykłym mailem.

2.Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d)Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3.Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
c)Trudno powiedzieć

4.Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
b)Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c)Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5.Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
samodzielnie?
b)Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Pozdrawiam
Radosław Romanowski - Informatyk UM Nasielsk

--
Urząd Miejski w Nasielsku
ul. Elektronowa 3
05-190 Nasielsk

RE: Cyfryzacja gmin przez KROCZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1795

Dzień dobry

Odpowiedzi zostały pogrubione i podkreślone.

Cyfryzacja gmin przez SROKOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2073

Poniżej odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej:

Ad. 1
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.

Ad. 2
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

Ad. 3
a) Tak

Ad. 4
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

Ad. 5
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: Fwd: Cyfryzacja gmin
Data: Wed, 7 Oct 2020 08:15:55 +0200
Nadawca: Sekretariat UG Srokowo <sekretariat@gminasrokowo.pl>
Adresat: Informatyk <informatyk@gminasrokowo.pl>

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: Cyfryzacja gmin
Data: Mon, 28 Sep 2020 05:52:39 -0000
Nadawca: sprawa-30639@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiedź-Do: sprawa-30639@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Adresat: sekretariat@gminasrokowo.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-30639@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Odpowiedź przez SIEMIATYCZE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1638

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek.

--
Jarosław Mariusz Kiczko
Inspektor ds. administracyjno-informatycznych
Urząd Miasta Siemiatycze
e-mail: jaroslaw.kiczko@siemiatycze.eu
tel. 85 6565813
www.siemiatycze.eu

1