Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Re: Cyfryzacja gmin przez ŚWIEDZIEBNIA w sprawie Cyfryzacja urzędów #243

Dzień dobry, w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
*Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)*
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
*Nie*
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
*Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji**
**Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową*
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
*Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany*

--
*/Z poważaniem
Robert Smoleński
Urząd Gminy Świedziebnia/*

RE: Cyfryzacja gmin przez KUDOWA-ZDRÓJ w sprawie Cyfryzacja urzędów #105

Dzień Dobry,

W odpowiedzi na pismo z dnia 28.09.2020 r. w załączniku przesyłam odpowiedź.

Pozdrawiam,

Edyta Breszko

Sekretariat

Referat Organizacyjny,Oświaty i Spraw Obywatelskich

tel/fax. +48748621717 ,e-mail: <mailto:sekretariat@kudowa.pl> sekretariat@kudowa.pl

Niniejsza wiadomość jest poufna i objęta tajemnicą korespondencji. Wiadomość jest przeznaczona wyłącznie

dla adresata. Bez zgody nadawcy zabronione jest jakiekolwiek ujawnianie, kopiowanie, rozpowszechnianie lub inne

postępowanie dotyczące tej wiadomości. Jeśli otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o bezzwłoczne

skontaktowanie się z nadawcą oraz usunięcie wiadomości z Państwa komputera i serwera.

2

RE: Cyfryzacja gmin przez PRZYWIDZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1700

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej .

--
Pozdrawiam

Alina Klejna / Kierownik Referatu Organizacyjnego
+48 58 682-59-86 / sekretarz@przywidz.pl

Urząd Gminy w Przywidzu
Tel: +48 58 682-51-46 / Fax: +48 58 682-52-25
ul. Gdańska 7, 83-047 Przywidz
www.przywidz.pl

Czy musisz wydrukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
Uprzejmie informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Przywidz. Na stronie https://przywidz.bip.gov.pl/ można zapoznać się z właściwą klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania Państwa danych osobowych w Urzędzie Gminy Przywidz (na podstawie art. 6 RODO), w związku ze skierowaniem powyższego maila.
Niniejsza wiadomość może zawierać informacje poufne i/lub kierowana jest tylko do określonego adresata i jest przeznaczona wyłącznie do jego użytku. Jeśli Państwo nie jesteście odbiorcą, do którego wiadomość jest skierowana, Prosimy odpowiadając zwrotnie na tę wiadomość przekazać informację do nadawcy, a następnie usunąć tę wiadomość z Państwa skrzynki odbiorczej i nadawczej. Zabronione jest jakiekolwiek ujawnianie, kopiowanie, rozpowszechnianie lub inne postępowanie dotyczące przedmiotowej wiadomości, pod rygorem uznania takiego postępowania za naruszające prawo.

2

re: cyfryzacja gminy przez ZAMBRÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1620

W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 28 września 2020 r. przesyłam poniżej
odpowiedzi na zadawane pytania

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

e) Inne, jakie? - problemów jest mnóstwo i nie można udzielić na to pytanie
prostej odpowiedzi. bo w urzędach pracownicy boją się zmian. często słyszę
zmieniając cokolwiek po co to ruszasz jak tak jest dobrze. a po jakimś
czasie jak już ktoś się przestawi słyszę. "miałeś rację jest lepiej" więc
może największym problemem jest strach i niepewność. to że kierownictwo i
pracownicy boją się większej ilości pracy albo nieznanego. bo wszystko co
nowe na początku wymaga więcej pracy.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
e) Inne, jakie. - od początku września prowadzimy rozmowy z Podlaski Urzędem
Wojewódzkim na temat otrzymania dostępu do EZD PUW. Ministerstwo cyfryzacji
wyraziło zgodę na podłączenie nas do EZD i w tym momencie jesteśmy na etapie
uzgadniania umowy trójstronnej na temat udostępnienia i wdrożenia EZD.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone
odpowiedzi.

Kolejnym aspektem jeżeli chodzi już o cyfryzację gmin czy urzędów uważam że
jest problem małej świadomości kierownictwa na tematy IT czy cyfryzacyjne. w
większości urzędów lepiej wydać pieniądze na drogę, chodnik czy altankę, bo
to widać. a czy zakupy serwerów, komputerów, oprogramowania czy e-usług są
widoczne? Dla kierownictwa nie. więc ciężko czasem wyskrobać pieniążki w
budżecie na jakiekolwiek zmiany ale u siebie pomału widzę światełko w
tunelu. od 5 lat walczyłem by zakupić czy wdrożyć jakieś EZD i ciągle
słyszałem nie. nie nie. a w tym roku ku zaskoczeniu mojemu stwierdzili że
chyba tego nie unikniemy i że wyrażają zgodę.

Pozdrawiam

Mariusz Kulesza

Inspektor Urzędu Gminy Zambrów

Informatyk

ul. Fabryczna 3

18-300 Zambrów

Tel. 86 271 46 16 wew. 14

Cyfryzacja gmin przez WŁODOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1915

Odpowiedzi w sprawie cyfryzacji gminy

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Pozdrawiam,

Krzysztof Sygiet
Gmina Włodowice

Klauzula Poufności (CONFIDENTIAL CLAUSE) Ta wiadomość pocztowa i wszelkie
załączone do niej pliki są poufne i podlegają ochronie prawnej. Jeśli nie
jesteś jej prawidłowym adresatem, jakiekolwiek jej ujawnienie, reprodukcja,
dystrybucja lub inne rozpowszechnienie, są ściśle zabronione. Jeśli otrzymał
Pan/i niniejszy przekaz wskutek błędu, proszę o niezwłoczne powiadomienie
nadawcy i usunięcie otrzymanych informacji.

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych "Administratorem Państwa danych
osobowych jest Gmina Włodowice, z siedzibą:

Urząd Gminy Włodowice, ul.Krakowska 26, 42-421 Włodowice, tel. (34)3153001.

Dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w celu prowadzenia korespondencji
z Państwem oraz w celu, dla którego zostały nam udostępnione Pełna treść
klauzuli informacyjnej dostępna jest pod adresem:

<https://www.bip.wlodowice.pl/komunikat>
https://www.bip.wlodowice.pl/komunikat"

FW: Cyfryzacja gmin URZĄD MIEJSKI W GRUDZIĄDZU przez Grudziądz w sprawie Cyfryzacja urzędów #233

Dzień dobry,

w załączeniu przekazuję Państwu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem

Magdalena Walczak

Wydział Organizacyjno-Administracyjny

Urzędu Miejskiego

w Grudziądzu

2

RE: Cyfryzacja gmin przez MICHAŁOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1135

Załączam odpowiedź na wniosek o informację publiczną.

z poważaniem
--

Marcin Walichnowski
Kierownik Referatu Informatyki

Tel. 22 350 91 69
<mailto:m.walichnowski@michalowice.pl> m.walichnowski@michalowice.pl

Urząd Gminy Michałowice

Reguły, ul. Aleja Powstańców Warszawy 1

05-816 Michałowice

<http://www.michalowice.pl/> www.michalowice.pl

3

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Warszawa w sprawie Cyfryzacja urzędów #1159

Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

--
Natalia Zysk
Sekretarka
URZĄD M.ST. WARSZAWY
Biuro Cyfryzacji Miasta (BC)
pl. Bankowy 2, pokój 1503, 00-095 Warszawa
tel. +48223259000
faks +48223259002
Sekretariat.bcm@um.warszawa.pl<mailto:Sekretariat.bcm@um.warszawa.pl>
www.um.warszawa.pl<http://www.um.warszawa.pl/>
[cid:Syrenka1.png]
Wiadomość ta jest przeznaczona tylko dla określonych adresatów i może zawierać informacje prawnie chronione.
Zakazane jest rozpowszechnianie i przesyłanie informacji do osób nieuprawnionych do ich otrzymania.
Zabronione jest także wykorzystywanie tych informacji w celu innym niż zostały przesłane.

2

Informacja Publiczna przez SZCZEKOCINY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1898

W załączeniu odpowiedź na wniosek o dostęp do informacji publicznej z
dnia 28 września 2020 roku ws. cyfryzacji gminy Szczekociny

--
Robert Dzienniak
Urząd Miasta i Gminy Szczekociny
42-445 Szczekociny
ul. Senatorska 2

Dopełniając obowiązku informacyjnego zgodnie z art. 13 ogólnego
rozporządzenia
o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L
119
z 04.05.2016) informuję, że:
1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Urząd Miasta i Gminy Szczekociny
42-445 Szczekociny
ul. Senatorska 2
2.Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych:
Sławomir Kozieł
e-mail: iod@szczekociny.pl
3.Więcej informacji uzyska Pan/Pani pod adresem:
http://www.szczekociny.pl/art,88,rodo.html

1

odp. na wniosek o informację publiczną przez CZARNYBÓR w sprawie Cyfryzacja urzędów #79

Dzień dobry

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o informację publiczną.

--
Pozdrawiam
Joanna Jasiak
Inspektor ds. administracyjnych i promocji gminy
Urząd Gminy Czarny Bór
ul. Główna 18
58-379 Czarny Bór
tel. 74/ 8450139
fax: 74/ 8450006

www.czarny-bor.pl

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez JADÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1054

Szanowni Państwo, w załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Z poważaniem Lidia Tabor Podinspektor ds. obsługi sekretariatu Urząd Gminy Jadów ul. Jana Pawła II 17 tel. 25 675
40 44/46 e-mail: gmina@jadow.az.pl  





Dnia 28 września 2020 07:49 sprawa-29620@fedrowanie.siecob napisał(a):



Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi) a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób. d) Zwykłym mailem e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź) a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%) b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%) c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%) d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług) e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów? a) Tak b) Nie c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją. b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie? a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona d) Nie, choć byłaby taka potrzeba e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-29620@fedrowanie.siecob

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email: biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/ www.siecobywatelska.pl NIP 526282872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

1

odp na wniosek przez SARNAKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1085

Urząd Gminy Sarnaki

W załączeniu odpowiedz na wniosek o informację publiczną.

Z poważaniem

Paweł Kordaczuk

1

Odpowiedź na wniosek z 28.09.2020 przez MOŃKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1561

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedz na złożony przez państwa wniosek o
udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r.

Elżbieta Świerzbińska
podinspektor ds. kadr
Urząd Miejski w Mońkach
ul. Słowackiego 5a
19-100 Mońki
tel/fax 857162587

2

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez ORCHOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2142

Twoja wiadomość

Do: g.matkowski@orchowo.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:53

odczytano w dniu 2020-10-06 15:22.

Cyfryzacja gmin przez LUBIEŃ KUJAWSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #284

W odpowiedzi na wniosek z dnia 28 września 2020r. informuję, że:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap**
**d) Zwykłym mailem*

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

*c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)*

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

*b) Nie*

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

*c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji*

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

*c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona*

--

*Pozdrawiam,*
Piotr Przybysz /Informatyk/Inspektor ODO/
*e-mail:* admin@lubienkujawski.pl <mailto:admin@lubienkujawski.pl>
*tel:* +54 284 43 44
Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
*e-mail:* sekretariat@lubienkujawski.pl
<mailto:sekretariat@lubienkujawski.pl>
*www:* lubienkujawski.pl
*tel:* +54 284 43 20,
*fax:* +54 284 35 00

------------------------------------------------------------------------
Email sprawdzony przez Arcabit Internet Security <http://www.arcabit.pl>
This email was scanned by Arcabit Internet Security <http://www.arcabit.pl>

--
Email sprawdzony przez Arcabit Internet Security
This email was scanned by Arcabit Internet Security

1

e-mail Cyfryzacja gmin [Sprawa#IN.1431.005.2020] przez ŚWIERKLANY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1863

Dokumenty: PI.KW-000011/20
Znak sprawy: IN.1431.005.2020
Rej. koresp. wych.: KWe-mail/036/20
Wysłane przez: Andrzej Majtyka

--
Urząd Gminy Świerklany
ul. Kościelna 85
44-266 Świerklany
Tel. 32 432 7 500
ug@swierklany.pl

_____________________________________________________________________________________________________________
Ochrona danych osobowych - dowiedz się, w jaki sposób Urząd Gminy Świerklany przetwarza Twoje dane osobowe oraz jakie masz związane z tym prawa - wejdż na stronęhttp://bip.swierklany.pl/wiadomosci/11372/wiadomosc/518665/klauzula_informacyjna_dot_korespondencji_prowadzonej_za_posredni
Wysłano z systemu FINN 8 SQL

4

Cyfryzacja Gminy Osjaków - informacja publiczna przez OSJAKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #712

Dzień dobry,

poniżej przesyłam odpowiedzi do wniosku o udostępnianie danych
publicznych. W przypadku dalszych pytań zapraszam do kontaktu.

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

 Z poważaniem,

*Jan Sroka*

*Urząd Gminy w Osjakowie*
98-320 Osjaków, ul.Targowa 26

*tel.:* 43 842 33 91 wew. 22
*kom.:* +48 531 168 997

Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Osjaków. Dane
przetwarzane są w celu realizacji czynności urzędowych. Masz prawo do
dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych. Więcej
informacji znajdziesz na stronie osjakow.bip.net.pl
<www.osjakow.bip.net.pl> lub klikając link
<http://www.osjakow.bip.net.pl/?c=647>

Treść tej wiadomości zawiera informacje poufne, przeznaczone tylko dla
adresata. Udostępnianie, ujawnianie, powielanie, rozpowszechnianie bądź
powoływanie się na jakikolwiek jej fragment jest zabronione. W razie
przypadkowego otrzymania tej wiadomości, prosimy o powiadomienie o tym
nadawcy oraz trwałe jej usunięcie.

odpowiedź wniosek 1431.108.2020 Watchdog 06102020 przez PIŁA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2313

Dzień dobry,
w załączeniu przekazuję odpowiedź (skan pisma OP-VII.1431.108.2020 z
dnia 6 października 2020 r.) na Państwa wniosek z dnia 28 września 2020
r. o udostępnienie informacji publicznej; dla poprawności
udokumentowania podejmowanych czynności administracyjnych uprzejmie
proszę o potwierdzenie odebrania niniejszej korespondencji na zwrotny
adres e-mail lub poprzez automatyczne skorzystanie z funkcji
"Potwierdzenie przeczytania".
--

Z poważaniem
*Alicja Herba*

z-ca dyrektora Wydziału Organizacyjno-Prawnego
Urząd Miasta Piły
plac Staszica 10
64-920 Piła
Tel. 67 210 42 91
adres e-mail: herba@um.pila.pl

logo

Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub
podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje o
charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie
informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie
będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa.
Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o
niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie
i usunięcie jej treści z poczty elektronicznej. Dziękujemy.

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Piły
jest Gmina Piła, reprezentowana przez Prezydenta Miasta Piły, z siedzibą
Pl. Staszica 10, 64-920 Piła. Dane osobowe w zakresie adresu e-mail
przetwarzane są w celu realizacji bieżącego kontaktu poprzez prowadzenie
korespondencji drogą elektroniczną. Jednocześnie administrator
przetwarza inne dane osobowe ujawnione w treści korespondencji (np.:
imię i nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail,
czas i data nadania/odebrania wiadomości, treść wiadomości, inne dane
identyfikacyjne podane w podpisie/wizytówkach nadawców/odbiorców), w
celu rozpatrzenia sprawy, która została przesłana drogą elektroniczną.
Na podstawie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (dalej: RODO)1
osoba, której dane dotyczą ma prawo do dostępu do danych osobowych, ich
sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przenoszenia danych oraz prawo do
cofnięcia zgody; skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na
przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody. Zebrane
dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie
przepisów prawa, w tym osobom upoważnionym przez administratora danych,
podmiotom, z którymi administrator zawarł umowę powierzenia
przetwarzania danych, o której mowa w art. 28 RODO oraz podmiotom
będącym stroną postępowania (odbiorca, strona trzecia). Dane będą
przechowywane zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym
zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2019 r. poz. 553 z późn. zm.)
oraz na podstawie przepisów szczególnych określających inny okres
archiwalny niż w/w ustawa. Na podstawie przepisów o ochronie danych
osobowych, osoba której dane dotyczą ma prawo do wniesienia skargi do
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. We wszystkich kwestiach
związanych z przetwarzaniem danych osobowych, w tym także
przysługujących uprawnień można kontaktować się z inspektorem ochrony
danych ido@um.pila.pl Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże
konieczne dla skutecznej wymiany korespondencji drogą elektroniczną.

2

Gmina Sierakowice / RSO.1431.44.2020 przez SIERAKOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1712

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 w poniższej wiadomości przekazuję odpowiedzi Gminy Sierakowice.

Z poważaniem

stopka75 ewelina lila v2

--- Treść przekazanej wiadomości ---

Temat:

Cyfryzacja gmin

Data:

Mon, 28 Sep 2020 05:50:44 -0000

Nadawca:

sprawa-30278@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Odpowiedź-Do:

sprawa-30278@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Adresat:

sierakowice@sierakowice.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap - TAK
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

Pytanie pozostaje bez rozpatrzenia, ponieważ żądane informacje nie mają waloru informacji publicznej. Informacją publiczną jest bowiem wiadomość dotycząca faktów, stanu określonych zjawisk na dzień udzielania odpowiedzi. Informacja publiczna w rozumieniu art. 1 i art. 6 ustawy o dostępie do informacji publicznej dotyczy sfery faktów, czynności i zachowań organu wykonującego zadania publiczne podjętych w zakresie wykonywania takiego zadania. Fakt dotyczy zatem konkretnego zdarzenia lub czynności wykonanej przez organ zobowiązany do udzielenia informacji publicznej. Informacja powinna być odzwierciedlona w treści istniejących dokumentów. W świetle powyższego wniosek o udostępnienie informacji nie może być żądaniem wydania opinii, dokonania subiektywnej oceny, charakterystyki czy ustalenia priorytetów. Nie jest informacją publiczną to, co podmiot zobowiązany do jej udostępnienia myśli, sądzi, w jaki sposób ocenia lub charakteryzuje jakieś zjawisko, jakie ma priorytety.

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

Pytanie pozostaje bez rozpatrzenia, ponieważ żądane informacje nie mają waloru informacji publicznej. Informacją publiczną jest bowiem wiadomość dotycząca faktów, stanu określonych zjawisk na dzień udzielania odpowiedzi. Informacja publiczna w rozumieniu art. 1 i art. 6 ustawy o dostępie do informacji publicznej dotyczy sfery faktów, czynności i zachowań organu wykonującego zadania publiczne podjętych w zakresie wykonywania takiego zadania. Fakt dotyczy zatem konkretnego zdarzenia lub czynności wykonanej przez organ zobowiązany do udzielenia informacji publicznej. Informacja powinna być odzwierciedlona w treści istniejących dokumentów. W świetle powyższego wniosek o udostępnienie informacji nie może być żądaniem wydania opinii, dokonania subiektywnej oceny, charakterystyki czy ustalenia priorytetów. Nie jest informacją publiczną to, co podmiot zobowiązany do jej udostępnienia myśli, sądzi, w jaki sposób ocenia lub charakteryzuje jakieś zjawisko, jakie ma priorytety.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.
Gmina nie uczestniczy w programie cyfrowej transformacji urzędu.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30278@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjI0NDM4LjI0ODE4LjEwMzcyNDgwMzg0NDg4MDcwMTg4QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfE1vbiwgMjggU2VwIDIwMjAgMDU6NTA6NDQgLTAwMDB8c2llcmFrb3dpY2VAc2llcmFrb3dpY2UucGx8MS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2Euc210cHxyZWRncmlkMXwwfDEuZDQ4M2M4MDU0YWI5Y2Y0OTIwOGI0OTU4MGRmNTA2MGM%3D>

_____

Email sprawdzony przez <http://www.arcabit.pl> Arcabit Internet Security

This email was scanned by <http://www.arcabit.pl> Arcabit Internet Security

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez ŁAGÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2013

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28września 2020 roku przesyłam wnioskowane informacje.

Sitarz Marek
Inspektor ds. ewidencji ludności
i informatyki

1

RE: Cyfryzacja gmin przez INOWROCŁAW w sprawie Cyfryzacja urzędów #358

W załączeniu znajduje się odpowiedź na informacje publiczną.

2

Fw: Message from KM_C224e przez MARIANOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2429

Marianowo, dnia 6 października 2020 r.

Nasz znak: SG.1431.10.2020

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska

Watchdog Polska

ul. Ursynowska 22/2

02-605 Warszawa

W załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, który wpłynął do Urzędu Gminy Marianowo pocztą elektroniczną w dniu 28 września 2020 r.

Wójt Gminy
/-/ Danuta Ankutowicz

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej na temat cyfryzacji gmin przez KORCZYNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1398

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020 r. dotyczący cyfryzacji gmin Urząd Gminy Korczyna przesyła
odpowiedzi na postawione pytania.
Proszę o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszej wiadomości.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)

* a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap* b) Załatwianie spraw za
pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem
zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.

* d) Zwykłym mailem* e) Inny sposób 2.

Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

* c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)* d) Niewielka
część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

* a) Tak* b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

*c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji *d) Problemy z
dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

* b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy* c) Nie, nie ma takiej
potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez WĘGRÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1102

W nawiązaniu do otrzymanego wniosku o udostępnienie informacji publicznej, Urząd Miejski w Węgrowie informuje:

Ad. 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

Ad. 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

Ad. 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

Ad.4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi) - Brak problemów

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

Ad. 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Anna Kalicka
Sekretarz Miasta
Urząd Miejski w Węgrowie
ul. Rynek Mariacki 16
tel. 25 308 12 00 w. 113

odpowiedź przez KOZY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1836

Pozdrawiam

Monika Olma

Sekretarz Gminy

Urząd Gminy Kozy

ul. Krakowska 4, 43-340 Kozy

tel. 33 829 86 50 (672)

-------------------------------------------------------------------------
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.

-------------------------------------------------------------------------

2