Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

ODPOWIEDŹ na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - Gmina Lelkowo przez LELKOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2035

Urząd Gminy w Lelkowie w załączeniu przesyła odpowiedź na złożony wniosek o
udostępnienie informacji publicznej.

1

Cyfryzacja gmin Igołomia-Wawrzeńczyce przez IGOŁOMIA-WAWRZEŃCZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #950

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez OLEŚNICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #211

Witam,

W załączeniu przesyłam odpowiedź  na wniosek o dostęp do informacji
publicznej.

Z poważaniem,

Paweł Bojanowski
e-mail: pawel.bojanowski@olesnica.wroc.pl
<mailto:pawel.bojanowski@olesnica.wroc.pl>
tel. 71 314 02 62

<http://www.olesnica.wroc.pl>

URZĄD GMINY OLEŚNICA

ul. 11 Listopada 24, 56-400 Oleśnica
tel. 71 314 02 00, faks 71 314 02 04
olesnica.wroc.pl <http://www.olesnica.wroc.pl>, urzad@olesnica.wroc.pl
<mailto:urzad@olesnica.wroc.pl>

Informujemy, iż administratorem Państwa danych osobowych, w związku z
prowadzoną korespondencją e-mailową, jest Urząd Gminy Oleśnica.

Państwa dane osobowe, przesłane do Urzędu Gminy Oleśnica poprzez
korzystanie z poczty elektronicznej, są gromadzone, przetwarzane i
przechowywane w celu prowadzenia korespondencji z Państwem i w celu, dla
którego zostały udostępnione. Podstawą przetwarzania jest prawnie
uzasadniony interes administratora – art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Państwa
dane osobowe będą przechowywane przez Urząd Gminy Oleśnica zgodnie z
instrukcją kancelaryjną.

W związku z powyższym przysługuje Państwu prawo wglądu, modyfikacji,
udostępnienia, ograniczenia przetwarzania, usunięcia i przenoszenia
danych osobowych. Jednocześnie przysługuje Państwu prawo wniesienia
skargi do organu nadzorczego.

Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy Oleśnica jest
Agata Janiszewska Skowron, e-mail: agata.js@olesnica.wroc.pl
<mailto:agata.js@olesnica.wroc.pl>.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

W dniu 01-10-2020 o 14:54, Urząd Gminy Oleśnica pisze:

1

cyfryzacja gmin przez PIESZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #113

SE.1431.0011.2020

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska

ul. Ursynowska 22/2; 02-605 Warszawa

dot. wniosku o udzielenie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 roku
- cyfryzacja gmin

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?

odp.

a) załatwianie spraw przez ePuap

b) załatwianie spraw przez platformę wewnętrzną Peup

c) zwykłym e-mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
państwa urzędzie?

odp.

25%

3) Czy w urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

odp.

tak

4) Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?

odp.

a) braki kadrowe,

b) braki finansowe,

5) Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji?

odp.

Nie, choć byłaby taka potrzeba

Z poważaniem!

Arkadiusz Zaruski

Sekretarz Gminy Pieszyce

Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (OJ L 119, 4.5.2016, p. 1-88) chcemy poinformować, że
administratorem Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy
Pieszyce; siedziba: 58-250 Pieszyce, ul. T. Kościuszki 2, zwanych dalej jako
Urząd. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się wyłącznie w celu realizacji
czynności administracyjnych, dochodzenia ewentualnych roszczeń lub w celu
obrony przed roszczeniami i udokumentowania wykonania usług. Podstawą prawną
przetwarzania pozyskanych danych osobowych jest wniosek o udostępnienie
informacji publicznej. Urząd przekazuje dane osobowe wyłącznie kategoriom
podmiotów świadczącym usługi wsparcia IT oraz dostarczającym oprogramowanie
informatyczne. Pozyskane dane osobowe są przechowywane przez okres
przedawnienia roszczeń roszczeń cywilnoprawnych, lub okres archiwizowania
akt, w zależności które z tych zdarzeń nastąpi później. Każdy ma prawo
dostępu do danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego
danych. Dostęp do danych możliwy jest w siedzibie Urzędu; udostępnia się
adres: iod@pieszyce.pl, za pomocą którego można kontaktować się w sprawie
danych osobowych. Każda osoba, której dane pozyskano ma prawo wniesienia
skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa. Urząd nie zamierza przekazywać
danych osobowych poza obszar EOG. Podanie danych jest dobrowolne, jednak nie
podanie danych osobowych uniemożliwi Urzędowi wykonanie usługi. Nie
podejmujemy zautomatyzowanych decyzji na podstawie danych osobowych, w tym
nie dokonujemy profilowania.

RE: Cyfryzacja gmin przez SOKOŁÓW PODLASKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1167

Dzień dobry,

w odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznych, udzielam następujących odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Pozdrawiam,

Edyta Małyszka

Urząd Gminy Sokołów Podlaski

ul. Wolności 44

08-300 Sokołów Podlaski

(25) 781 26 10

(25) 781 22 70

1

Re: Cyfryzacja gmin przez WYSZKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1601

Dzień dobry,
W nawiązaniu do wniosku z dnia 28 września br. o udostępnienie informacji publicznej, przesyłam odpowiedzi do ankiety.

Ad. 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
Odpowiedź: a), b), d)

Ad. 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
Odpowiedź: d)

Ad. 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
Odpowiedź: a)

Ad. 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
Odpowiedź: a)

Ad. 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
Odpowiedź: b)

Tadeusz Wielanowski
Zastępca Wójta

--
Urząd Gminy Wyszki
17-132 Wyszki
ul. Piórkowska 2
tel. 857305890
fax 857305899

RE: Cyfryzacja gmin przez MIELESZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #2241

KA.1431.33.2020 Mieleszyn, 6-10-2020 r.

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej złożony w dniu 28 września 2020 r. na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1429 ze zm.) udzielam odpowiedzi na zadane w treści wniosku pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.: Braliśmy udział w programie POWER 2014-2020 działanie 2.18. e-urzędy, realizowany w latach 2016-2018 jednak technologia jest już inna.

Z poważaniem

Agnieszka Adamska

Podinspektor

Urząd Gminy Mieleszyn

e-mail: <mailto:bip@mieleszyn.pl> bip@mieleszyn.pl

tel. 61 429 50 71, 609 299 793

Fwd: FWD: FWD: Cyfryzacja gmin Igołomia-Wawrzeńczyce przez IGOŁOMIA-WAWRZEŃCZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #950

---------- Forwarded message ---------
Od: kubikiwona <kubikiwona@op.pl>
Date: pon., 5 paź 2020 o 13:17
Subject: FWD: FWD: FWD: Cyfryzacja gmin Igołomia-Wawrzeńczyce
To: <biuro@siecobywatelska.pl>

Urząd Gminy Igołomia-Wawrzeńczyce poniżej przesyła odpowiedź na wniosek z
dnia 28.09.2020r.
Ad1:
a) tak
d) tak
Ad2
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
Ad3:
a) Tak
Ad4:
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą państwową
Ad5:
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona

Sporządził: Tomasz Nowakowski
informatyk UG

W dniu 2020-10-02 08:43:11 użytkownik Gmina Igołomia-Wawrzeńczyce <
ug_igwaw@poczta.onet.pl> napisał:

W dniu 2020-09-28 07:48:36 użytkownik
sprawa-29516@fedrowanie.siecobywatelska.pl napisał:

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet
w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone
odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-29516@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji
--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

--
Angelika Maziarz
Sekretariat UG Igołomia-Wawrzeńczyce
32-125 Wawrzeńczyce 57
tel/fax 12 2874003 lub 07
--

pozdrawiam
Tomasz Nowakowski
--
Urząd Gminy Igołomia-Wawrzeńczyce
Iwona Kubik
Sekretarz Gminy
tel.(12)2874003 wew. 35

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej [Sprawa#ZO.1431.0610.2020] przez Siemianowice Śląskie w sprawie Cyfryzacja urzędów #1812

Dokumenty: ZO.KW.1263.2020
Znak sprawy: ZO.1431.0610.2020
Rej. koresp. wych.: RKW-email-008607/20
Wysłane przez: Agnieszka Bobowska

Wydział Organizacji i Zarządzania Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie przesyła w załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem
Agnieszka Bobowska
Wydział Organizacji i Zarządzania
Urząd Miasta Siemianowice Śląskie
--
W przypadku kontynuacji korespondencji w aktualnej sprawie prosimy nie usuwać znaku sprawy z tematu wiadomości.
Wysłano z systemu FINN 8 SQL

2

Rozwiązania cyfrowe przez TYRAWA WOŁOSKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1451

Dzień dobry

W załączniku przesyłam odpowiedz na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

--
Urząd Gminy Tyrawa Wołoska
38-535 Tyrawa Wołoska 175
tel. 13 46 56 931

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez WODZISŁAW ŚLĄSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1792

Dokumenty: WI.ZD.00355.2020
Rej. koresp. wych.: KW-045493/20
Wysłane przez: Mateusz Kozielski

--
Wysłano z systemu FINN 8 SQL

1

Cyfryzacja gmin przez FROMBORK w sprawie Cyfryzacja urzędów #2057

S.1431.12.2020

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
W odpowiedzi na Państwa zapytanie o informację publiczną udzielam następujących odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Prawidłowa odpowiedź to tekst pogrubiony i podkreślony.

Z poważaniem

__________________________
Barbara Chomacka
Sekretarz Gminy Frombork

Urząd Miasta i Gminy we Fromborku
ul. Młynarska 5a
14-530 Frombork
tel. 55 244 06 65

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. przez NOWA SUCHA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1068

Urząd Gminy Nowa Sucha w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r.

Sekretariat

Urząd Gminy Nowa Sucha

1

Re: Odpowiedź na wniosek - Cyfryzacja gmin przez KOBIELE WIELKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #757

ORG.1431.47.2020 Kobiele Wielkie, dn. 06.10.2020 r.

Urząd Gminy w Kobielach Wielkich w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r. przesyła odpowiedzi na zadane
pytania.

Pytanie 1.
Odpowiedź: a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem
Pytanie 2.
Odpowiedź: c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji
bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej
50%)

Pytanie 3.
Odpowiedź: b) Nie

Pytanie 4.
Odpowiedź: c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

Pytanie 5.
Odpowiedź: c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest
wdrożona

Z poważaniem
Daniel Carzyński

--
Urząd Gminy w Kobielach Wielkich
ul. Reymonta 79
97-524 Kobiele Wielkie
tel./fax. 446814412, 446810506
www.kobielewielkie.pl
www.bip.kobielewielkie.pl
ug@kobielewielkie.pl

Zgodnie z art. 13 RODO, informuję, iż:
* administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wójt Gminy Kobiele
Wielkie, ul. Reymonta 79, 97-524 Kobiele Wielkie
* kontakt z inspektorem ochrony danych: magdalena@kuszmider.com.pl
* Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia
korespondencji emaliowej, udzielanie odpowiedzi na pismo lub wniosek
skierowane drogą elektroniczną na podstawie art. 6 ust 1 pkt a RODO.
* Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do innych
podmiotów,państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
* posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich
sprostowania, żądaniem usunięcia, wniesienia sprzeciwu;
* ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do UODO, gdy uzna Pani/Pan, iż
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana narusza przepisy RODO.

Odpowiedź dotycząca cyfryzacji Gmin przez TRZCIŃSKO-ZDRÓJ w sprawie Cyfryzacja urzędów #2363

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź dotyczącą cyfryzacji Gmin.

Pozdrawiam

----------------------------------------

Mariusz Piątkowski
Informatyk
Urząd Miejski Trzcińsko-Zdrój
ul. Rynek 15
74-510 Trzcińsko-Zdrój
tel. 91 4148 001 wew. 33

herb
Informujemy, że Administratorem danych osobowych przetwarzanych w
Urzędzie jest Gmina Trzcińsko-Zdrój, reprezentowana przez Burmistrza
Trzcińska-Zdroju. Dokładne informacje dotyczące zasad przetwarzania
danych osobowych znajdują się na stronie BIP Urzędu pod adresem:

http://bip.trzcinsko-zdroj.pl/strony/menu/82.dhtml

2

RE: Cyfryzacja gmin przez CZERNICHÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #902

Pan Szymon Osowski, Pani Katarzyna Batko-Tołuć

Znak sprawy: SA.1431.123.2020

Poniżej zaznaczono odpowiedzi na zawarte w Państwa wniosku pytania.

Z poważaniem

Ewa Lipowczan

sekretarz gminy

Urząd Gminy Czernichów

32-070 Czernichów, ul. Gminna 1

pow. krakowski, woj. małopolskie

tel.: 122 702 104 wewn. 103

kom.: +48 509 959 241

e-mail: sekretarz@czernichow.pl

--- Treść przekazanej wiadomości ---

Temat:

Cyfryzacja gmin

Data:

Mon, 28 Sep 2020 05:48:32 -0000

Nadawca:

sprawa-29468@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-29468@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Odpowiedź-Do:

sprawa-29468@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-29468@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Adresat:

info@czernichow.pl <mailto:info@czernichow.pl>

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem (z wyjątkiem spraw, w których przepisy narzucają inną formę)
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług) ale i to nie jest wykorzystywane przez mieszkańców
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć (system informatyczny, który w założeniach miał umożliwić przejście na EOD jest wykorzystywany w pełni do rejestracji i dekretacji wpływającej dokumentacji, ciąg dalszy obiegu dokumentów odbywa się w większości w formie papierowej lub za pomocą e-maili)

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-29468@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-29468@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

1

OR.1431.20.2020 przez SADKOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #733

Dzień dobry.
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej.

Tomasz Żaczkiewicz

Urząd Gminy w Sadkowicach

1

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez REJOWIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #466

Rejowiec, dnia 6 października 2020 r.

Odpowiadając na wniosek o udzielenie informacji publicznej poniżej
udzielamy odpowiedzi.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

ODP.: a,d

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

ODP.: e

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

ODP.: a

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

ODP.: c

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

ODP.: Gmina nie uczestniczy w żadnym programie cyfrowej transformacji urzędu

Artur Krupiński

UM w Rejowcu

W dniu 2020-09-28 o 07:43, Sekretariat UM Rejowiec pisze:
--
Pozdrawiam
Artur Krupiński
Urząd Miejski w Rejowcu
Tel. 82 56 88 159 wew. 7

Odpowiedź - informacja publiczna przez KALISKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1676

Dzień dobry,

W załączniku przekazuje odpowiedź na Państwa zapytanie dot. Informacji publicznej. Proszę o potwierdzenie odbioru tej wiadomości.

Sergiusz Kuchta
Referent ds. utrzymania dróg i informatyki | Urząd Gminy Kaliska
telefon: (58) 58 89 201.202 wew. 546
www: www.kaliska.pl
email: s.kuchta@kaliska.pl
adres: ul. Nowowiejska 2, 83-260 Kaliska

Realizując obowiązek informacyjny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO), na stronie http://bip.kaliska.pl/?id=936 umieszczone zostały szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych. Ponadto Ogólna Klauzula Informacyjna umieszczona jest na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Kaliskach oraz Szczegółowe Klauzule Informacyjne dostępne są u każdego Pracownika na stanowisku.

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez DOBRA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2298

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

pozdrawiam

Alina Pawłowska

1

RE: Cyfryzacja gmin przez OLEŚNICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1987

Witam,

Gmina Oleśnica przesyła odpowiedź na wniosek z dnia 28.09.2020 r.

Pozdrawiam,

Paulina Bucka

Sekretariat UMiG Oleśnica

ul.Nadstawie 1

28-220 Oleśnica

Odpowiedź na wniosek przez BRODY (woj. świętokrzyskie) w sprawie Cyfryzacja urzędów #1929

Dzień Dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Pozdrawiam

Paweł Zięba

Urząd Gminy Brody

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - Gmina Przyrów przez PRZYRÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1811

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Pozdrawiam

------

Tomasz Korgól

Informatyk

tel.: (34) 355 41 21 wew. 29

e-mail: informatyk@przyrow.pl

Logo-UG_Przyrow

Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Przyrów z siedzibą: ul.
Częstochowska 7, 42-248 Przyrów.

Dane osobowe przetwarzamy w celu prowadzenia z Państwem korespondencji oraz
w celu, dla którego zostały nam udostępnione.

Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest pod adresem:
http://www.przyrow.pl/klauzula-korespondencja.

2

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez MICHAŁÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1954

Poniżej przesyłam odpowiedź na wniosek

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak - na poziomie dekretacji

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

--
Pozdrawiam
Marcin Panek
UG Michałów
tel. 41 3565243 w34
kom. 695431173
www.michalow.pl

W dniu 2020-09-29 o 11:56, UG Michałów pisze:

Odpowiedz z Urzędu Miejskie w Kwidzynie przez KWIDZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1656

\--

Dzień dobry,

W załączniku przesyłamy odpowiedzi na wniosek o udostępnieniem informacji
publicznej, który wpłynął do Urzędu Miejskiego w Kwidzynie w dniu 28.09.2020




Z poważaniem

Aleksander Łubiński
Urząd Miejski Kwidzyn
tel +48 55 64 64 781
tel mob. +48 601 415 102
[www.kwidzyn.pl](http://www.kwidzyn.pl)

![](cid:part1.7E199F7F.269BD306@kwidzyn.pl)

2