Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Re: Cyfryzacja gmin przez ORZYSZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #2078

Dzień dobry Państwu,

odpowiedzi na zadanie pytania w trybie informacji publicznej udzieliłam
poniżej bezpośrednio na Państwa wniosku.

Dodatkowe komentarze opatrzyłam czcionką w kolorze niebieskim.

Monika Łępicka-Gij

Sekretarz Gminy

1

informacja publiczna przez SUBKOWY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1705

Witam, przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

--
podpis email
Z poważaniem,

*Regina Jankowska*
Sekretarz Gminy
*Urząd Gminy w Subkowach*
tel: +48 58 5368 - 501, 521, 529, 530, 532
fax: wew. 36
e-mail: urzad@subkowy.pl <mailto:urzad@subkowy.pl>
www.subkowy.pl <http://www.subkowy.pl>

Pomyśl o środowisku. Nie drukuj tej wiadomości jeśli nie musisz.

Ta wiadomość jest przeznaczona do wyłącznego użytku jej adresata.
Jeśli otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o
bezzwłoczne skontaktowanie się z nadawcą oraz jej usunięcie.
Jeśli nie są Państwo adresatem tej wiadomości, to jej wykorzystanie,
w szczególności poprzez rozpowszechnianie, dystrybucję,
powielanie, publikację wiadomości lub zawartych w niej informacji
i/lub dokumentów, jest zabronione.

Administratorem danych jest Gmina Subkowy, 83-120 Subkowy, ul.
Józefa Wybickiego 19a. Kontakt poprzez adres email: urzad@subkowy.pl.
Kontakt do inspektora ochrony danych email: iod@subkowy.pl we
wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych
przez Urząd Gminy w Subkowach.
Dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e ogólnego
rozporządzenia o ochronie danych osobowych,
w celu rozpatrzenia przesłanej korespondencji.
Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane
osobowe na zlecenie administratora
tj. dostawcom usług IT, a także innym podmiotom na podstawie
przepisów prawa powszechnie obowiązującego,
(przykład: na wniosek sądu, Policji).
Dane będą przetwarzane przez okres ustalony zgodnie z przepisami
dotyczącymi narodowego zasobu archiwalnego.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo
żądania ich sprostowania, prawo do sprzeciwu,
ich usunięcia po upływie wskazanych okresów lub ograniczenia ich
przetwarzania.
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich podanie jest
warunkiem udzielenia odpowiedzi na korespondencję.

1

FW: Cyfryzacja gmin przez DŁUTÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #655

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przekazuję następujące informacje:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Komentarz: Gmina Dłutów jest otwarta na wszelkie usprawnienia obsługi mieszkańców i organizacji pracy, w szczególności przy zaangażowaniu zaawansowanych technologii i rozwiązań informatycznych. Jedyną, ale skuteczną przeszkodą jest brak środków. W tak małej Gminie, jaką jest Gmina Dłutów, liczy się każdy grosz i zawsze znajduje się coś pilniejszego i ważniejszego niż informatyzacja Urzędu.

Łączę pozdrowienia.

-

Z poważaniem

Michał Kosmowski

Sekretarz Gminy Dłutów

tel. (44) 634 05 21 w. 112

fax. (44) 634 01 50

<mailto:sekretarz@dlutow.pl> sekretarz@dlutow.pl

Urząd Gminy Dłutów

ul. Pabianicka 25

95-081 Dłutów

Gmina Dłutów

NIP 731-191-43-26

REGON 590647960

RODO: <http://www.dlutow.pl/joomla/index.php/informacja-o-ochronie-danych-osobowych> http://www.dlutow.pl/joomla/index.php/informacja-o-ochronie-danych-osobowych

Odpowiedź na wniosek przez MIELNIK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1546

Urząd Gminy Mielnik przesyła odpowiedź na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej

1

udzielenie informacji publicznej przez BRZYSKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1481

Stowarzyszenie Siec Obywatelska Watchdog Polska
Ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa

OA.1431.23.2020

W odpowiedzi na e-maila z dnia 28.09.2020r. w sprawie udzielenia
informacji publicznej, Urząd Gminy Brzyska uprzejmie informuje:

Ad1.a,d,e
Ad2. d
Ad3. a
Ad4. c
Ad5. b

z poważaniem G.Mikoś
UG Brzyska

Re: Cyfryzacja gmin przez GRZMIĄCA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2436

Dzień dobry.

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Z poważaniem

Marta Antonowicz

Sekretariat Urzędu Gminy Grzmiąca

W dniu 28.09.2020 o 07:54, sprawa-31002@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez GRZMIĄCA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2436

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres gmina@grzmiaca.org.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

Odpowiedź od SAO w sprawie udostępnienia informacji publicznej - dotyczy EIP.1431.104.2020 [Sprawa#EIP.1431.107.2020] przez RADOMSKO w sprawie Cyfryzacja urzędów #792

Dokumenty: SAO.KW.2020.00175
Znak sprawy: EIP.1431.107.2020
Rej. koresp. wych.: RKW.2020.033880
Wysłane przez: Anita Skibińska

--
Wysłano z systemu FINN 8 SQL

1

Urząd Miasta i Gminy Działoszyn przez DZIAŁOSZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #659

Dzień dobry, w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej z dn. 28.09.2020 r.

Urząd Miasta i Gminy Działoszyn

mgr Justyna Owczarek

podinspektor ds. Obsługi Rady Miejskiej

W dniu 2020-09-28 o 07:47, sprawa-29225@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

odpowiedź na informację publiczną przez GRYBÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #879

Witam,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na informację publiczną.

--
Z poważaniem,
Katarzyna Wolanin,
Sekretariat Burmistrza Miasta Grybów.
tel. 18 444 05 31

1

Odpowiedź na pismo przez JASIENICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1819

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na pismo z dnia 28.09.2020r.

____________________

Z poważaniem,

Aneta Tolasz

Sekretariat

Urząd Gminy Jasienica

43-385 Jasienica 159

tel.: 33 472 62 95

email: sekretariat@jasienica.pl <mailto:sekretariat@jasienica.pl>

W świetle obowiązujących przepisów Wójt Gminy Jasienica jest administratorem
Państwa danych osobowych, z którym można się kontaktować korespondencyjnie
pod adresem: Jasienica 159, 43-385 Jasienica lub mailem:
<mailto:sekretariat@jasienica.pl> sekretariat@jasienica.pl

Z inspektorem ochrony danych osobowych można się skontaktować
korespondencyjnie pod adresem: 43-385 Jasienica 159 telefonicznie pod nr
tel: 33/472 62 45 lub mailowo e-mail: <mailto:barbara.taton@jasienica.pl>
barbara.taton@jasienica.pl, we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania
danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Państwa dane mogą być przetwarzane w związku z: realizacją zadań własnych
lub zleconych określonych przepisami prawa, wykonywaniem zadań realizowanych
w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, zawarciem
umowy, wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu
i zakresie. Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do celów innych niż
te, dla których zostały pierwotnie zebrane. Dane mogą być przekazywane innym
organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa
oraz podmiotom, z którymi nawiązaliśmy współpracę w związku ze wsparciem i
asystą techniczną systemów informatycznych, w których przetwarzane są
Państwa dane osobowe. Państwa dane nie będą przekazywane do państwa
trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.

Dane są przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 14
lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2018 poz.
218 z późn.zm.) oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18
stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych
wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania
archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.).

Mają Państwo prawo do: dostępu i do sprostowania danych osobowych, a w
niektórych przypadkach mają Państwo prawo do: usunięcia swoich danych
osobowych, ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W przypadku, gdy przetwarzamy Państwa dane na podstawie zgody mają Państwo
prawo do jej wycofania. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, że
przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy RODO.

Gdy obowiązek podania danych wynika z obowiązujących przepisów prawa są
Państwo zobowiązani do ich przekazania w przeciwnym razie może to skutkować
konsekwencjami przewidzianymi w przepisach. Gdy dane osobowe są niezbędne do
zawarcia umowy, ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości zawarcia umowy.

Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany jednak nie będą
podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.

1

FWD: FWD: Cyfryzacja gmin Igołomia-Wawrzeńczyce przez IGOŁOMIA-WAWRZEŃCZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #950

Odpowiedzi  na zapytanie
Ad1: 
a) tak
d) tak
Ad2
 c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
Ad3:
a) Tak
Ad4:
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą państwową
Ad5: 
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
Tomasz Nowakowski 
informatyk UG

informacja publiczna przez POLKOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #145

Dzień dobry
Przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Z poważaniem
Lilla Żelem
Dyrektor Wydziału
Organizacyjno-Administracyjnego

1

Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez REWAL w sprawie Cyfryzacja urzędów #2432

Odpowiedź na wniosek o informację publiczną z dnia 28 września 2020 r.

Tomasz Kapela

Informatyk

Urząd Gminy Rewal

ul. Mickiewicza 19

72-344 Rewal

tel. 91 38 49 011

"Informacja o ochronie danych osobowych w Urzędzie Gminy Rewal -
<http://bip.rewal.pl/dokumenty/9520> http://bip.rewal.pl/dokumenty/9520 "

------------------------------

Uwaga! Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub
podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać treści chronione
przepisami prawa. Wgląd w treść wiadomości otrzymanej omyłkowo, dalsze jej
przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź
podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w niej informacje przez
osobę lub podmiot nie będący adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca
korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie
nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.

2

Re: Cyfryzacja gmin przez MALBORK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1663

Odpowiedzi na pytania z wniosku zostały oznaczone pogrubioną czcionką.

W dniu 2020-09-28 o 07:50, sprawa-30229@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--
Urząd Miasta w Malborku
Plac Słowiański 5
82-200 Malbork
tel. 55 629 04 00

Odpowiedź na wniosek o udostepnienie informacji publicznej przez BRAŃSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1575

Witam

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Z poważaniem,
Sekretariat Urzędu Gminy Brańsk
<mailto:sekretariat@ug.bransk.wrotapodlasia.pl>
sekretariat@ug.bransk.wrotapodlasia.pl
<mailto:sekretariat@bransk.pl> sekretariat@bransk.pl
----------------------------------------------------------------------------
-------------


<http://www.bransk.pl/_portals_/bransk/Resources/news/264/m_15852f1cf61445.p
ng>

Urząd Gminy Brańsk
ul. Rynek 8, 17-120 Brańsk
tel.: 85 737 50 31, 85 731 92 00; fax: 85 737 58 04
<mailto:sekretariat@ug.bransk.wrotapodlasia.pl>
sekretariat@ug.bransk.wrotapodlasia.pl
<http://bransk.pl/> http://www.bransk.pl/ ;
<http://bip.ug.bransk.wrotapodlasia.pl/>
http://bip.ug.bransk.wrotapodlasia.pl/

----------------------------------------------------------------------------
-------------

Uwaga: niniejsza wiadomość przeznaczona jest wyłącznie dla jej adresata i
może być poufna.
Jeśli nie jest Pani/Pan adresatem, prosimy o poinformowanie nadawcy i
skasowanie wiadomości.
Rozpowszechnianie, kopiowanie lub inne działanie o podobnym charakterze jest
zabronione.

Pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz ten e-mail.

1

Re: Fwd: ***SPAM*** Cyfryzacja gmin przez RAKONIEWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #2213

Szanowni Państwo,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na udzielenie informacji publicznej
wraz z klauzulą informacyjną.

z poważaniem

Sylwia Jędrzejak

W dniu 28.09.2020 o 08:38, Urząd Miejski Gminy Rakoniewice pisze:
--
Sylwia Jędrzejak
Młodszy referent ds. Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Leśnictwa i Informacji Publicznej
Wydział Gospodarki Gminnej, Ochrony Środowiska, Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Gruntami
tel. 61 101 03 84
e-mail:sjedrzejak@rakoniewice.pl

2

RE: Cyfryzacja gmin przez KALISZ POMORSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #2418

W odpowiedzi na wniosek w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej, udzielam odpowiedzi na Państwa ankietę.

1. a i d

2. c

3. a

4. b

5. d

Alicja Wensker-Rożek

Sekretarz Gminy

Fw: Wysyłanie wiadomości e-mail: Scan przez WILKOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1827

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek.

Z poważaniem,

Alicja Raszka-Micherdzińska
Sekretarz Gminy

Urząd Gminy Wilkowice
ul. Wyzwolenia 25
43-365 Wilkowice
tel.: +48 33 499 00 77
tel. kom. +48 735 961 867
sekretarz@wilkowice.pl

Spełniając obowiązek informacyjny wynikający z ochrony danych osobowych, zgodnie z Rozporządzeniem RODO, informujemy, że Państwa adres e-mail przetwarzany jest w Urzędzie Gminy w Wilkowicach w bazie poczty elektronicznej pod ww. adresem i mogą Państwo go przeglądać, uzupełniać, zmieniać lub żądać usunięcia.

1

od na wniosek - Gmina Jabłoń, woj. lubelskie przez JABŁOŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #534

Udzielam odpowiedzi na wniosek dot. następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Piotr Denejko

Sekretarz Gminy Jabłoń

sekretarz@jablon.pl <mailto:sekretarz@jablon.pl>

tel. 83 3560006 w. 31

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez TELATYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #486

Dzień Dobry.
W zawiązaniu do Państwa informacji publicznej (*OSO.1431.42.2020*)
odpowiadamy następująco:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*X a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*

b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowy*.*

*X c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.*

*X d) Zwykłym mailem*

e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
*X b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)*
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
*X a) Tak*
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

*X a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do
zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.*
*X b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań*
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
*X d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową*
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
*X d) Nie, choć byłaby taka potrzeba*
e) Inne, jakie.

Z poważaniem,
Bartłomiej Grądz
UG Telatyn

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznych z dnia 28-09-2020r. przez PAJĘCZNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #779

Dzień dobry,

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznych z
dnia 28 września 2020 roku, w załączeniu przesyłam odpowiedź.

Odpowiedzi na pytania są pogubione i podkreślone.

Proszę o potwierdzenie otrzymania niniejszej widomości.

Pozdrawiam

Podinspektor

mgr Agnieszka Bociąga

Urząd Miejski w Pajęcznie

ul. Parkowa 8/12

98-330 Pajęczno

1

Otrzymałeśdokument Wniosek oudostępnienieinformacji publicznej - cyfryzacja gmin przez GRĘBOSZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #949

![Intradok](cid:15dd1397400a5b332d7378f6434465eb@intradok.greboszow.pl)

| |
---
|

### Otrzymałeś dokument Wniosek o udostępnienie informacji publicznej -
cyfryzacja gmin

| ![IntraDOK 4](cid:3a317daa0fa14bbea70b80f45c5e8487@intradok.greboszow.pl) |
---
|

Otrzymałeś dokument z systemu IntraDOK 4.

|
Nazwa dokumentu: | Wniosek o udostępnienie informacji publicznej - cyfryzacja
gmin
---|---
![](cid:540e17d242c35ba888fc15c0548909ed@intradok.greboszow.pl)
Wychodzący | 2480/10/2020
![](cid:540e17d242c35ba888fc15c0548909ed@intradok.greboszow.pl)
Wersja dokumentu: | 1
![](cid:540e17d242c35ba888fc15c0548909ed@intradok.greboszow.pl)
Komórka organizacyjna: | OA
![](cid:540e17d242c35ba888fc15c0548909ed@intradok.greboszow.pl)
Nadawca: | Więcek Bernadetta
![](cid:540e17d242c35ba888fc15c0548909ed@intradok.greboszow.pl)
Adresat: | Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
![](cid:540e17d242c35ba888fc15c0548909ed@intradok.greboszow.pl)
Data na dokumencie: | 05-10-2020
![](cid:540e17d242c35ba888fc15c0548909ed@intradok.greboszow.pl)
Data rejestracji: | 05-10-2020 10:30
![](cid:540e17d242c35ba888fc15c0548909ed@intradok.greboszow.pl)
Znak: | OA.1431.58.2020:2
![](cid:540e17d242c35ba888fc15c0548909ed@intradok.greboszow.pl)
Wiadomość dla użytkowników: | Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej - cyfryzacja gmin
![](cid:540e17d242c35ba888fc15c0548909ed@intradok.greboszow.pl)
|

IntraDOK 4

|
---|---|---

![Intradok](cid:a15d88533095e2c3710e3c379ac9be99@intradok.greboszow.pl)

8

Re: Cyfryzacja gmin przez SŁABOSZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #867

W załączniu przesyłam odpowiedź na poniższy wniosek.


_Urząd Gminy w Słaboszowie
Agata Pasek

_Witaj Sprawa-29433,

W Twoim liście datowanym poniedziałek, 28 września 2020 (07:48:30) można
przeczytać:


| Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1\. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób
2\. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
3\. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć
4\. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?
5\. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.
Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone
odpowiedzi.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-29433@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji
\--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
---|---




_\--

1

odpowiedź na informację publiczną przez FILIPÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1566

1