Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Re: Cyfryzacja gmin przez OGRODZIENIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #1800

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z
dnia 28.09.2020 w załączniku przesyłamy odpowiedź.

W dniu 28.09.2020 o 07:51, sprawa-30366@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--
Gmina Ogrodzieniec

Administratorem Twoich danych osobowych jest Burmistrz UMiG z siedzibą w Ogrodzieńcu Pl. Wolności 25 42-440 Ogrodzieniec, NIP 6492275822.

Dane osobowe są przetwarzane są w celu: realizacji umów, wystawiania faktur, regulowania płatności oraz w celu zawarcia umowy. Posiadasz ma prawo do cofnięcia udzielonej zgody w każdym czasie.
Dane osobowe będą przetwarzane (w tym przechowywane) przez okres wynikający z przepisów prawa (np. ordynacja podatkowa, ustawa o rachunkowości) lub do czasu zrealizowania umów.
Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
Podstawą prawną dla przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a-c i f RODO.
W sprawach związanych z ochroną danych można kontaktować się na adres wskazany powyżej lub drogą elektroniczną na adres e-mail: burmistrz@ogrodzieniec.pl

1

odpowiedź na wniosek przez SEJNY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1564

OSO.1431.44.2020

W załączeniu przesyłam odpowiedź  na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Pozdrawiam!

Aneta Kimszal, 87/5162073

Urząd Miasta Sejny

--
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. zwanego ogólnym
rozporządzeniem w sprawie ochrony danych (dalej: RODO), informuję:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Sejny
siedzibą w Sejnach, ul. Józefa Piłsudskiego 25, 16-500 Sejny, tel.
kontaktowy: 87 5162 073, adres e-mail: sekretariat@um.sejny.pl Pełna
klauzula informacyjna dotycząca praw i obowiązków związanych z
przetwarzaniem danych osobowych znajduje się: na stronie:
www.um.sejny.pl; http://bip.um.sejny.wrotapodlasia.pl/.

1

Fwd: Cyfryzacja gmin przez SADLINKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1701

Dzień Dobry,

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie
do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi
o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać
się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy
jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

--
Dariusz Piszczewiat
Inspektor ds Obsługi Informatycznej
Urząd Gminy Sadlinki
------------------------------
tel: (55) 246 81 59
fax: (55) 275 75 80
------------------------------
<http://www.sadlinki.pl/> www.sadlinki.pl
<http://www.sadlinki.biuletyn.net/> www.sadlinki.biuletyn.net

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez NOWA SÓL w sprawie Cyfryzacja urzędów #592

Dzień dobry,

Urząd Miejski w załączeniu przekazuje odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

--
Pozdrawiam

Kancelaria Miasta

Urząd Miasta Nowa Sól
ul. Piłsudskiego 12
67-100 Nowa Sól
tel. 68 459 03 00

1

RE: Cyfryzacja gmin przez PRZEMYŚL w sprawie Cyfryzacja urzędów #1431

Witam.

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Odpowiedzi zaznaczono pogrubieniem.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem:
Dawid Janiszczak
Informatyk
tel. 16 670 48 00
kom. 664 188 268
<mailto:d.janiszczak@gminaprzemysl.pl> d.janiszczak@gminaprzemysl.pl

Treść tej wiadomości, wraz z ewentualnymi załącznikami, zawiera informacje przeznaczone tylko dla wymienionego w niej adresata i może zawierać informacje, które są poufne oraz prawnie chronione. Jeżeli nie są Państwo jej adresatem bądź otrzymali ją przez pomyłkę należy powiadomić niezwłocznie nadawcę poprzez odesłanie zwrotnej odpowiedzi na tą wiadomość, usunąć wiadomość w całości, nie ujawniać, nie rozpowszechniać, nie powielać i nie używać jej w jakikolwiek sposób w całości lub w części w jakiejkolwiek formie. Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Przemyśl. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Gminy Przemyśl można uzyskać pod adresem <https://gminaprzemysl.bip.gov.pl/rodo/ochrona-danych-osobowych.html> https://gminaprzemysl.bip.gov.pl/rodo/ochrona-danych-osobowych.html

Zkr.1431.34.2020 przez DAMASŁAWEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #2198

Dzień dobry,

W załączeniu zamieszczam odpowiedź na wniosek o informację publiczną.

Pozdrawiam.

Krzysztof Borowski
Młodszy referent ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informatycznego
Urząd Gminy Damasławek
ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek
tel. (67) 26-13-611, fax. (67) 26-13-627
<mailto:informatyk@damaslawek.nowoczesnagmina.pl>
informatyk@damaslawek.nowoczesnagmina.pl,
<http://www.damaslawek.nowoczesnagmina.pl/>
www.damaslawek.nowoczesnagmina.pl

Administratorem danych jest Urząd Gminy Damasławek reprezentowany przez
Wójta Gminy Damasławek, adres: ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek nr tel:
67-26-13-611 Podstawą przetwarzania danych są kompetencje gminy wynikające z
ustawy o samorządzie gminnym, a cel przetwarzania danych nie wykracza poza
te kompetencje. Szczegółową podstawę prawną zawarto w treści niniejszego
dokumentu. Dane mogą być przekazane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania
przepisami prawa lub na podstawie umowy, np. na serwis systemów
informatycznych. Dane przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji
celu dla jakiego zostały zebrane. Na zasadach art. od 15 do 22 RODO możesz
wnieść skargę do organu nadzoru, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania, żądać
dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia,
przeniesienia danych, cofnąć zgodę na przetwarzanie, gdy podstawą
przetwarzania danych była zgoda. Obowiązek podania danych może wynikać
wyłącznie z wymagań ustawowych chyba, że jest warunkiem zawarcia umowy. W
razie konieczności uszczegółowienia powyższych informacji można zapoznać się
z klauzulami informacyjnymi dostępnymi w urzędzie, na stronie BIP:
<http://www.damaslawek.nowoczesnagmina.pl/?a=8004>
http://www.damaslawek.nowoczesnagmina.pl/?a=8004 lub skontaktować się z
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Panem Krzysztofem Pukaczewskim
<mailto:pukaczewski@hotmail.com> pukaczewski@hotmail.com

1

Odpowiedz na informacje publiczną przez KAZIMIERZA WIELKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1974

w załączeniu odpowiedz na informacje publiczną

--
Adam Rusiecki
URZĄD MIASTA I GMINY W KAZIMIERZY WIELKIEJ
ul. T. Kościuszki 12
28-500 Kazimierza Wielka

1

RE: Cyfryzacja gmin przez RESKO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2387

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

Odp. A,D

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

Odp. B

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

Odp. A

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

Odp. E (brak problemów)

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Odp. C

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30953@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-30953@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjQ1MTk3LjI0ODE4LjEyMzIyNDU0NTc5MjIwNzk4MTE2QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfE1vbiwgMjggU2VwIDIwMjAgMDU6NTQ6MTIgLTAwMDB8c2VrcmV0YXJ6QHJlc2tvLnBsfDEuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnNtdHB8cmVkZ3JpZDF8MHwxLmQ0ODNjODA1NGFiOWNmNDkyMDhiNDk1ODBkZjUwNjBj>

Cyfryzacja gmin - odpowiedź na udostępnienie informacji publicznych Gmina Trzebiechów przez TRZEBIECHÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #641

Szanowni Państwo,

W załączeniu przesyłamy odpowiedź na udostępnienie informacji
publicznych z dnia 28.09.2020 w sprawie cyfryzacji gmin.

z poważaniem,

*Marcin Koteluk*

Stanowisko ds. informatycznych, administrator systemów informatycznych

m.koteluk@trzebiechow.pl

tel. 68 351 41 05

herb

*Urząd Gminy Trzebiechów*

ul. Sulechowska 2, 66-132 Trzebiechów

www.trzebiechow.pl

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: Cyfryzacja gmin
Data: Mon, 28 Sep 2020 05:47:42 -0000
Nadawca: sprawa-29207@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiedź-Do: sprawa-29207@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Adresat: urzad@trzebiechow.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-29207@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

--

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez STRZAŁKOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2284

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
samodzielnie?

a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

odpowiedź na wniosek o dostępie do informacji publicznej przez ŁĄCK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1043

Odpowiadając na Państwa wniosek informujemy:

Ad. 1 Urząd Gminy w Łącku umożliwia załatwianie spraw za pośrednictwem:

- ePuap,

- zwykłym mailem

- tradycyjna pocztą.

Ad. 2 Urząd Gminy w Łącku, umożliwia załatwianie większość usług urzędu bez
pojawiania się mieszkańca (od 50% do 75 %)

Ad. 3 W Urzędzie Gminy jest Elektroniczny Obieg Dokumentów

Ad. 4 W transformacji cyfrowej urzędu występuje problem związany z brakiem
pieniędzy na poczynienie stosownych rozwiązań

Ad. 5 Urząd wdrożył większość rozwiązań związanych z transformacją cyfrową

Z poważaniem

Agnieszka Woźniak

Sekretarz Gminy Łąck

RE: Cyfryzacja gmin przez DOROHUSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #374

Urząd Gminy Dorohusk

ul. Niepodległości 50

22-175 Dorohusk

W odpowiedzi na wniosek informuje, co następuje

Ad. 1

a,b,d

Ad. 2

c

Ad.3

a

Ad. 4

a

Ad. 5

c

z poważaniem

Katarzyna Rafalska

Sekretarz Gminy

W odpowiedzi

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez NAMYSŁÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1312

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28 września 2020 r. w sprawie cyfryzacji Urzędu.

Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.

Pozdrawiam

Wioletta Jachym

Wydział Organizacyjny

Urzędu Miejskiego w Namysłowie

ul. Stanisława Dubois 3, 46-100 Namysłów

tel. 77 419-03-19, fax 77 410-03-34

www.namyslow.eu <http://www.namyslow.eu/> , www.bip.namyslow.eu
<http://www.bip.namyslow.eu/>

_________________________________

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Namysłów
reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa, z którym można się skontaktować
poprzez:

- korespondencyjnie: ul. Stanisława Dubois 3, 46-100 Namysłów,

- adres e-mail: <mailto:urzad.miejski@namyslow.eu>
urzad.miejski@namyslow.eu,

- numer telefonu: +48 77 419-03-00.

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych - Pana Jana Hołowacza, z
którym można się skontaktować poprzez:

- korespondencyjnie: ul. Stanisława Dubois 3, 46-100 Namysłów,

- adres e-mail: <mailto:iod@namyslow.eu> iod@namyslow.eu,

- numer telefonu: + 48 77 419-03-51.

Pełną treść klauzuli informacyjnej, dotyczącej przetwarzania danych
osobowych, znajdzie Pani/Pan w Biuletynie Informacji Publicznej i stronie
internetowej Urzędu Miejskiego w Namysłowie -
<https://namyslow.eu/5136/3758/informacja-o-przetwarzaniu-danych-osobowych-p
rzez-urzad-miejski-w-namyslowie-klauzula-informacyjna-rodo.html> RODO.

1

RE: Cyfryzacja gmin przez KOSTRZYN nad Odrą w sprawie Cyfryzacja urzędów #634

Szanowni Państwo,

Niniejszym udzielam informacji na Państwa wniosek:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

TAK

b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym

wdrażamy platformę e-BOI, będzie możliwość stosowania PZ i podpisu cyfrowego

c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.

NIE

d) Zwykłym mailem

TAK

e) Inny sposób

NIE

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)

b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

a) Tak

b) Nie

c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.

b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

e) Inne, jakie?

platforma ePUAP jest nieintuicyjna i trudna w obsłudze zarówno dla
obywatela, jak i dla urzędnika, nie mówiąc o informatyku, platforma działa
bardzo powoli albo w ogóle, brak łatwo dostępnych i przyjaznych w obsłudze
narzędzi do budowy i publikacji e-formularzy

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Wojciech Bień
główny specjalista ds. informatyki
Wydział Organizacyjno-Administracyjny
Urząd Miasta Kostrzyn nad Odrą
ul. Graniczna 2, 66-470 Kostrzyn nad Odrą
tel. +48 95 727 81 11 | fax +48 95 727 81 02 | kom. 607-770-609
www.kostrzyn.pl | <mailto:admin@kostrzyn.um.gov.pl>
admin@kostrzyn.um.gov.pl

1

Odpowiedź. Informacja publiczna przez GORZKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #385

W odpowiedzi na zapytanie z dnia 28-09-2020 r. informujemy, że:

1. Urząd oferuje mieszkańcom:a)załatwianie spraw za pośrednictwem
e-Puap, d) zwykłym, mailem

2. b) większość usług urzędu jest możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)

3. Trudno powiedzieć czy w urzędzie funkcjonuje elektroniczny obieg
dokumentów

4. W transformacji cyfrowej urzędu  problemem jest: b) pracownicy nie
korzystają z istniejących rozwiązań, c) brak pieniędzy na poczynienie
stosownych inwestycji, brak presji ze strony mieszkańców, interesantów.

5. Nie uczestniczymy w programie cyfrowej transformacji urzędu,
uczestniczyliśmy w 2010 - 2011 r.

Z poważaniem

Piotr Cichosz

Zastępca Wójta

Gmina Gorzków

odpowiedź na wniosek o udostępnienie inf. publicznej Cyfryzacja gmin przez STARE JUCHY w sprawie Cyfryzacja urzędów #2094

Dzień dobry,

W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 28.09.2020 r. o udostępnienie informacji publicznej Wójt Gminy Stare Juchy udziela informacji dotyczącej cyfryzacji usług Urzędu Gminy Stare Juchy.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

Odpowiedź: a), d)

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

Odpowiedź: d)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

Odpowiedź: b)

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

Odpowiedź: c) i d)

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Odpowiedź: b)

Z poważaniem

Krystian Krawczuk

Sekretarz Gminy

Telefon (87) 619-90-53 wew. 25

www.stare-juchy.pl

Email k.krawczuk@stare-juchy.pl

Urząd Gminy Stare Juchy

ul. Plac 500-lecia 4, 19-330 Stare Juchy

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ta wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Może być również objęta tajemnicą zawodową lub być chroniona innymi przepisami prawnymi. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera.

Z powodu możliwego przechwycenia, uszkodzenia, zgubienia, zniszczenia danych, opóźnień lub niepełnej transmisji oraz obecności wirusów, proces przesyłania poczty elektronicznej nie gwarantuje bezpieczeństwa i braku błędów. Dlatego nadawca nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy i pominięcia występujące w treści tej wiadomości, które powstały na skutek jej przesyłania. Jeżeli konieczna jest weryfikacja treści tej wiadomości, prosimy przesłać wersję drukowaną.

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w celu zapewnienia sprawnego kontaktu i załatwienia sprawy za pomocą poczty e-mail jest Wójt Gminy Stare Juchy. Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się tu: <http://stare-juchy.bipgminy.pl/public/?id=181227> http://stare-juchy.bipgminy.pl/public/?id=181227

1

udostępnienie informacji publicznej przez SZLICHTYNGOWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #627

Dzień dobry!

Gmina Szlichtyngowa przesyła w załączeniu odpowiedź na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej.

Pozdrawiam

Jarosław Gnat

Kierownik Referatu Organizacyjnego

Gmina Szlichtyngowa

Administratorem Państwa Danych Osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy
Szlichtyngowa. Przed podjęciem kontaktu prosimy o zapoznanie się z
informacjami, zawartymi w zakładce Klauzula informacyjna RODO na stronie
internetowej www.szlichtyngowa.pl

1

RE: Cyfryzacja gmin przez JANOWICE WIELKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #84

Gmina Janowice Wielkie informuje:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap tak
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym nie
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób. nie
d) Zwykłym mailem tak
e) Inny sposób nie

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług) tak
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie tak
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji tak
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową tak
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba tak
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-28650@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-28650@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

1

Re: Cyfryzacja gmin przez KAZIMIERZA WIELKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1974

Witamy w załączeniu przesyłamy odpowiedz na informacje publiczną z dnia
28.09.2020 r.

1

odpowiedź na wniosek przez ZATORY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1225

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Z poważaniem
Jacek Jackiewicz

1

Odpowiedź na informację publiczną przez KRUSZWICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #267

Dzień dobry, w imieniu Sekretarza Gminy przesyłam w załączeniu odpowiedź na
informację publiczną.

**********************

Urząd Miejski w Kruszwicy

Biuro Obsługi Interesanta

Tel. 523515010 wew. 24

**********************

1

odpowiedż na wniosek przez GRÓDEK NAD DUNAJCEM w sprawie Cyfryzacja urzędów #836

Gródek nad Dunajcem, 2 października 2020r,

Nasz znak: OSO 1431.31.2020

W odpowiedzi na złożony wniosek w trybie dostępu do informacji publicznej z
dnia 28 września 2020r. w temacie: Cyfryzacja Gmin, Urząd Gminy w Gródku nad
Dunajcem udziela odpowiedzi na zadane pytania.

Pytanie 1. Odpowiedź a i d

Pytanie 2. Odpowiedź d

Pytanie 3. Odpowiedź a

Pytanie 4. Odpowiedź c

Pytanie 5. Odpowiedź d

Z poważaniem Paulina Furtak - Sekretarz Gminy.

Paulina Furtak

Urząd Gminy w Gródku nad Dunajcem

33-318 Gródek nad Dunajcem

tel. 18 440 10 35 wew. 30

e-mail: pfurtak@gminagrodek.pl <mailto:pfurtak@gminagrodek.pl>

W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych (imię, nazwisko, adres
e-mail, telefon), przez Gminę Gródek nad Dunajcem w korespondencji
elektronicznej, uprzejmie informujemy, że zgodnie z obowiązkiem
informacyjnym ciążącym na administratorze wynikającym z art. 13 ust. 1 i 2
"RODO", treść klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych
dostępna jest na stronie internetowej pod adresem
<http://gminagrodek.pl/pl/930/0/rodo.html>
http://gminagrodek.pl/pl/930/0/rodo.html, lub na stronie BIP Urzędu Gminy
Gródek nad Dunajcem
<https://bip.malopolska.pl/uggrodeknaddunajcem,m,305947,ochrona-danych-osobo
wych.html>
https://bip.malopolska.pl/uggrodeknaddunajcem,m,305947,ochrona-danych-osobow
ych.html

Informacja_publiczna przez PODEGRODZIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #919

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na przesłany przez Państwa wniosek o
udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r.

Z poważaniem

Beata Zelek

Sekretarz Gminy Podegrodzie

W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych w korespondencji
pisemnej / e-mail, których zakres może zawierać: imię, nazwisko, adres,
e-mail, telefon, informujemy, iż treść klauzuli informacyjnej wynikającej z
Artykułu 13 ust. 1 i 2 RODO znajduje się na głównej stronie:
<https://bip.malopolska.pl/ugpodegrodzie,m,332266,rodo.html>
https://bip.malopolska.pl/ugpodegrodzie,m,332266,rodo.html

Ponadto przetwarzamy dane osobowe na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b, c i e
RODO. Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla wskazanego w niej
odbiorcy. Jeśli nie są Państwo adresatem tej informacji prosimy o
niezwłoczne poinformowanie o tym fakcie nadawcy pocztą elektroniczną lub
telefonicznie oraz nie kopiowanie i nie przekazywanie tej wiadomości osobom
nieupoważnionym.

1

Re: Cyfryzacja gmin przez ŁABUNIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #536

Dzień dobry

Urząd Gminy Łabunie przesyła odpowiedź na Państwa wniosek w załączniku.

W dniu 2020-09-28 o 07:47, sprawa-29102@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez BRANIEWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2045

Dzień dobry,

w załączniku odpowiedz na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Pozdrawiam
--
pracownik

Informujemy, że Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Gminę Miasta
Braniewa, adres: ul. Kościuszki 111, 14-500 Braniewo, jako
Administratora danych, w celu zrealizowania Twojej sprawy. W celu
skontaktowania się z Inspektorem Danych Osobowych napisz pod adres
e-mail: iodum@braniewo.pl Twoje dane będziemy przechowywać do czasu
załatwienia Twojej sprawy i wygaśnięcia roszczeń z nią związanych.
Przysługuje Ci prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia,
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do
organu nadzorczego oraz do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych
osobowych w każdym czasie. Podanie danych jest dobrowolne, jednak
niezbędne do załatwienia Twojej sprawy.

2