Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

RE: Cyfryzacja gmin - Janowiec Wielkopolski przez JANOWIEC WIELKOPOLSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #237

Dzień dobry,
przesyłam w załączeniu odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 r. o
udzielenie informacji publicznej.

Pozdrawiam
Michał Szczepanek

UM w Janowcu Wielkopolskim

ul. Gnieźnieńska 3, 88-430 Janowiec Wielkopolski
TEL: 52 3023034 w.40
e-mail: <mailto:admin@um-janowiecwlkp.pl> admin@um-janowiecwlkp.pl

www: <http://www.um-janowiecwlkp.pl/> www.um-janowiecwlkp.pl

BIP: <http://www.janowiec.wlkp.bip.net.pl/> www.janowiec.wlkp.bip.net.pl

1

Odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 r. przez WEJHEROWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1666

Witam,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28 września 2020r.

Kancelaria ogólna,

Urząd Miejski Wejherowo

tel: 58 677 70 00

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez STAROŹREBY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1029

Dzień dobry,

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020 roku.

Z wyrazami szacunku

Ewa Joanna Górecka

1

RE: Cyfryzacja gmin przez PRUSZCZ GDAŃSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1698

W odpowiedzi na złożony wniosek o uzyskanie informacji publicznej, informuję
poniżej wybrane odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 0 do 25%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
c) Trudno powiedzieć - Papierowy podparty obiegiem elektronicznym, planowane
jest wdrożenie EZD.

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
e) Inne, jakie? - brak

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
e) Inne, jakie. - Urząd brał udział w programie Pomorscy Partnerzy eRozwoju.

<https://mysignature.io/?utm_source=logo>

Wojciech Leszczyński

Starszy Inspektor

Referat Organizacyjno Administracyjny

Urząd Gminy Pruszcz Gdański

telefon: 58 692 94 01

www: <http://www.pruszczgdanski.pl/> www.pruszczgdanski.pl

email: <mailto:wleszczynski@pruszczgdanski.pl>
wleszczynski@pruszczgdanski.pl

adres: ul. Zakątek 1 83-000 Juszkowo

1

Re: Cyfryzacja gmin - odpowiedź na wniosek przez KARNICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #2427

Dzień dobry

W załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek.

Małgorzata Rudź

tel. 913877220
fax. 913868219

ug@karnice.pl

Adres do korespondencji:

ul. Nadmorska 7
72-343 Karnice

Informujemy, że Administratorem danych osobowych przetwarzanych w
Urzędzie Gminy jest Wójt Gminy Karnice.
Dokładne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych
znajdują się na stronie BIP Urzędu Gminy Karnice pod adresem
http://bip.karnice.pl/pliki/karnice/File/Klauzula.pdf

W dniu 28.09.2020 o 07:54, sprawa-30993@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Re: Cyfryzacja gmin przez LIPINKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #983

ROA.1431.56.2020

*Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polskaul. Ursynowska 22/2 |
02-605 Warszawa *

Gmina Lipinki udziela odpowiedzi pytania zadane we wniosku.

odpowiedź na dostęp do informacji publicznej z gminy Wisznice przez WISZNICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #407

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej niniejszym
odpowiadam na zadane pytania (zaznaczono na żółto):

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Krzysztof Biełuszka

Zastępca Wójta Gminy Wisznice

Urząd Gminy Wisznice

ul. Rynek 35

21-580 Wisznice

tel. 83 378 2001

faks: 83 378 20 39

e-mail: kbieluszka@wisznice.pl

<http://www.wisznice.pl/> www.wisznice.pl

RE: Cyfryzacja gmin przez CZOSNÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1088

Dzień dobry,

W związku z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznych, informuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?

- Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
- Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie

-co do zasady informacja publiczna musi być wytworzona i udokumentowana, Urząd nie posiada wytworzonej informacji która mogłaby posłużyć do udzielenia odpowiedzi na powyższe pytaniem, a zatem udzielona odpowiedź byłaby jedynie subiektywna oceną osoby udzielającej odpowiedzi.

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
- Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

-co do zasady informacja publiczna musi być wytworzona i udokumentowana, Urząd nie posiada wytworzonej informacji która mogłaby posłużyć do udzielenia odpowiedzi na powyższe pytaniem, a zatem udzielona odpowiedź byłaby jedynie subiektywna oceną osoby udzielającej odpowiedzi.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

-Tak

Z poważaniem,

Monika Filipiak-Żmuda

1

odpowiedź na wniosek przez NAŁĘCZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #544

Szanowni Państwo !

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej.

Z poważaniem

Marcin Olszak

1

cyfryzacja gmin przez STRZELCE KRAJEŃSKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #639

W załączeniu przesyłam odpowiedź na informację publiczną

z poważaniem

--

Jerzy Jakubik

Kierownik Referatu Ogólno-Organizacyjnego

Urząd Miejski w Strzelcach Krajeńskich

al. Wolności 48

66-500 Strzelce Krajeńskie

tel. (95) 763 6311

kierownikor@strzelce.pl

------------------------------------------------------------------------
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dostępna
jest tutaj <https://strzelce.pl/klauzula/index.html>

1

odpowiedz na wniosek-rozwiazania cyfrowe przez SIEDLISZCZE w sprawie Cyfryzacja urzędów #505

Dzień dobry, w załączeniu odpowiedz na wniosek,pozdrawiam Tomasz Szczepaniak

1

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez SZCZAWNICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #882

Dzień dobry.

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Z poważaniem

Tomasz Ciesielka

Sekretarz Miasta i Gminy Szczawnica

W dniu 2020-09-28 o 09:37, Urząd Miasta i Gminy Szczawnica pisze:
--
Z poważaniem
Tomasz Ciesielka
Sekretarz Miasta i Gminy Szczawnica
ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że Administratorem Twoich danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica adres: ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica, tel. 18 262 22 03. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych : iod@szczawnica.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie www.szczawnica.pl.

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - Gmina Karlino przez KARLINO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2376

Z poważaniem

Jarosław Stepczyński

Sekretarz Gminy

Urząd Miejski w Karlinie

Plac Jana Pawła II 6

78-230 Karlino

Kom.668 442 913

Tel. 94 311 95 01

Fax 94 311 74 10

1

Odpowiedź - wniosek o udostępnienie inf. publ. - Cyfryzacja gmin przez KROTOSZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #2303

/Szanowi Państwo, /

w załączeniu przesyłamy odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej:

/Z poważaniem/

Urząd Miejski w Krotoszynie
ul. Kołłątaja 7, 63-700 Krotoszyn
tel. +48 62 725 42 01

www.krotoszyn.pl <http://krotoszyn.pl/>

Odpowiedz na wniosek o udostępnienie informacji publicznej: Cyfryzacja gmin przez WIELICZKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #2051

W odpowiedzi na Wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020r. dotyczący cyfryzacji gmin udostępniamy następujące
informacje publiczne:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*_a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_*
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
*_d) Zwykłym mailem_*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
*_d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)_*
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

*Gmina Wieliczki jest w trakcie wdrażania projektu „Uruchomienie e-usług
publicznych dla mieszkańców gminy Wieliczki”, którego przedmiotem jest
uruchomienie 11 elektronicznych usług publicznych o wysokim poziomie
dojrzałości*

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
*_b) Nie_*
c) Trudno powiedzieć

*Projekt „Uruchomienie e-usług publicznych dla mieszkańców gminy
Wieliczki” zakłada uruchomienie elektronicznego obiegu dokumentów*

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
*_c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_*
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
*_a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
_*b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

--

Paweł Ostrowski
Informatyk
tel. 509 804 677

W dniu 2020-09-28 o 14:45, sekretariat@wieliczki.pl pisze:

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez ŚWIĘTAJNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2033

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wiadomość e-mail z dnia 28.09.2020
r.  w sprawie udostępnienia informacji publicznej na temat ankiety
dotyczącej cyfryzacji Urzędu. Jednocześnie proszę o wiadomość zwrotną
potwierdzającą otrzymanie odpowiedzi.

--
Urząd Gminy Świętajno
Tomasz Kowalczyk - Informatyk
godz pracy 7:15 - 14:15
tel 89 623 20 88
e-mail: t.kowalczyk@swietajno.ug.gov.pl

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świętajno, z siedzibą w Urzędzie Gminy Świętajno, ul. Grunwaldzka 15, 12-140 Świętajno.

Więcej informacji na temat przetwarzania Pani/Pana danych osobowych dostępnych jest na stronie internetowej pod adresem:
http://bip.swietajno.ug.gov.pl/10037/Ochrona_Danych_Osobowych_-_RODO/

1

Gmina Głubczyce przez GŁUBCZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1355

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Sekretarz Gminy

Anna Hauptman – Głogiewicz

Re: Cyfryzacja gmin przez KRASNOBRÓD w sprawie Cyfryzacja urzędów #543

W odpowiedzi na Państwa zapytanie, informuję:

1. Rozwiązania cyfrowe, które urząd oferuje mieszkańcom
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Zwykłym mailem

2. Możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w urzędzie
a) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

3. W momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Problemy napotykane w transformacji cyfrowej urzędu?
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Brak jednolitych rozwiązań (np. strony internetowe, BIP,
oprogramowanie finansowo podatkowe, śmieciowe). Realizacja tych zadań na
poziomie ministerstwa pozwoliłaby na redukcję kosztów związanych z
indywidualnymi zakupami oraz ułatwiła korzystanie mieszkańcom
posiadającym własności/sprawy w różnych województwach/powiatach/gminach

5. Uczestniczymy obecnie w programie cyfrowej transformacji urzędu
a) Tak, i wiążemy z nim nadzieje na zmiany

Z poważaniem
Małgorzata Brodziak
--
Urząd Miejski w Krasnobrodzie
ul. 3 Maja 36
22-440 Krasnobród
tel. 84 660 7691

W dniu 2020-09-28 o 07:47, sprawa-29109@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

RE: Cyfryzacja gmin przez OLSZANKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1346

Dzień dobry,

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej.

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuję Pana/Panią, że:

- Administratorem przetwarzanych Pana/Pani danych osobowych jest Wójt Gminy Olszanka,

- Dodatkowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych mogą Państwo znaleźć na stronie: <http://www.olszanka.pl> www.olszanka.pl

Urząd Gminy Olszanka

774129682-86

www.olszanka.pl

1

Odpowiedź na wniosek Cyfryzacja gmin przez KOŚCIERZYNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1721

W odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej informuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap TAK
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym NIE
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób. NIE
d) Zwykłym mailem TAK
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z wyrazami szacunku,

Katarzyna Knopik

Sekretarz Gminy Kościerzyna
ul. Strzelecka 9
83-400 Kościerzyna
Telefon: 58 686-59-80
Kom. 601656657
Fax: 58 686-59-83
E-mail: <mailto:k.knopik@koscierzyna.pl> k.knopik@koscierzyna.pl
<http://www.koscierzyna.pl/> www.koscierzyna.pl

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Kościerzyna
jest Wójt Gminy Kościerzyna. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji
zadań ustawowych zadań własnych i zadań zleconych. Klauzula informacyjna
dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej:
<https://koscierzyna.bip.gov.pl/rodo/rodo.html>
https://koscierzyna.bip.gov.pl/rodo/rodo.html

Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- żądania sprostowania swoich danych osobowych
- żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych
- przenoszenia swoich danych
- wycofania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych, jeżeli
przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Kontakt do inspektora ochrony danych:
<mailto:inspektor25052018@gmail.com> inspektor25052018@gmail.com

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 roku przez GDÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #982

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28 września 2020 roku.
Proszę o potwierdzenie odbioru wiadomości.

Z poważaniem
Aleksandra Stanak
Urząd Gminy Gdów

1

Odpowiedź na informację publiczną przez KOŁACZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1435

Szanowni Państwo,

W załączniku przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej złożony przez Państwa drogą mailową do Urzędu Miejskiego w
Kołaczycach dnia 28 września 2020 r.
Do odpowiedzi załączam również informację o przetwarzaniu danych osobowych.

Z poważaniem

Dawid Kucik

Informatyk

Tel: 13 446 05 78

E-mail: informatyk@kolaczyce.itl.pl <mailto:informatyk@kolaczyce.itl.pl>

Urząd Miejski w Kołaczycach
ul. Rynek 1, 38-213 Kołaczyce
tel: 13 44 602 21, 13 44 602 49, 13 44 602 94
fax: 13 44 602 58
<mailto:sekretariat@kolaczyce.itl.pl> sekretariat@kolaczyce.itl.pl

<http://www.kolaczyce.pl/> www.kolaczyce.pl

3

RE: Cyfryzacja gmin przez DĘBE WIELKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1005

Dzień dobry,

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej w załączeniu przekazuję pismo znak ZO.1431.60.2020 z 2.10.2020 r.

Aneta Chmielewska

Insp ds. obsługi sekretariat

tel 25 756 47 00

1

ODPOWIEDŹ NA WNIOSEK O UDOSTEPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ - Cyfryzacja gmin przez DOBROMIERZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #159

Dzień dobry,

poniżej odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Joanna Janicz

Insp. ds. kancelaryjnych

Urząd Gminy Dobromierz

Pl. Wolności 24

58-170 Dobromierz

tel. 74 85 86 217 w. 10

Fw: Cyfryzacja gmin przez STANISŁAWÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1297

1