Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Odpowiedz na informację publiczną. przez None w sprawie Cyfryzacja urzędów #1585
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z RACZKI i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.

Raczki, dnia 01 pażdziernik 2020r.

PRO. 1431.42.2020.E.S

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska

Watchdog Polska

Ul. Ursynowska 22/2

02-605 Warszawa

Urząd Gminy Raczki na podstawie art.13 ust.1 ustawy z dnia 6
września 2001r. o dostępie do Informacji publicznej (Dz. U. z 2019r.
poz.1429, z 2020r. poz. 695) przesyła odpowiedz na informacje publiczną

Proszę o potwierdzenie otrzymania i odczytania niniejszej wiadomości

ELŻBIETA SIEŃKOWSKA

INSPEKTOR

Urząd Gminy Raczki

Plac Kościuszki 14

16 - 420 Raczki

tel. 87 568 64 12

herb_raczki_dobry

3

Odpowiedź na wniosek o dostęp do informacji publicznej - Cyfryzacja gmin. przez KRZESZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1438

Stowarzyszenie Siec Obywatelska Watchdog Polska

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dn. 28 września 2020 r. informuję co następuje:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona

Z poważaniem

Robert Kowal

Sekretarz Gminy Krzeszów

Urząd Gminy Krzeszów

ul. Rynek 2

37-418 Krzeszów

RE: Cyfryzacja gmin przez KLONOWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #780

Szanowni Państwo

Przesyłam w załączeniu odpowiedź na Państwa pismo (maila) z dnia 28.09.2020 r.

Pozdrawiam

Jacek Lesiak

Sekretarz Gminy Klonowa

tel. 43 8208493

kom. 507097453

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez MIELEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #1452

Dzień dobry.

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r. przesyłam informacje:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Z poważaniem

Łukasz Pezda

Informatyk

Urząd Gminy Mielec

tel. 17 774 56 47

Obowiązek informacyjny RODO: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Mielec z siedzibą w Urzędzie Gminy Mielec ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec. Szczegółowa informacja nt. przetwarzania danych osobowych znajduje się na stronie: https://www.gmina.mielec.pl/ochrona-danych-osobowych

RE: Cyfryzacja gmin przez JEŻÓW SUDECKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #85

Urzad Gminy udziela odpowiedzi dot. informacji publicznej.

Bożena Matuszewska, Adam Szumowski

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) NIE

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-28651@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Obraz usunięty przez nadawcę.

1

Fwd: Cyfryzacja gmin przez WŁOSZCZOWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1925

Witam!

Włoszczowa, dnia 01.10.2020 r.

Urząd Gminy Włoszczowa

ul. Partyzantów 14

29-100 Włoszczowa

INF.1431.3.2020.MS

Odpowiadając na wniosek z dnia 28.09.2020 r. w sprawie udzielenia informacji
publicznej informuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym

c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.

d) Zwykłym mailem

e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)

b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej

50%)

d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25%

usług)

e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

a) Tak

b) Nie

c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?

(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.

b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

e) Inne, jakie? Małe zainteresowanie mieszkańców rozwiązaniem spraw
urzędowych w sposób elektroniczny

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

e) Inne, jakie.


Burmistrz Gminy Włoszczowa


/ - / Grzegorz Dziubek

Pozdrawiam

Michał Suliga
Informatyk
Urząd Gminy Włoszczowa
ul. Partyzantów 14
29 - 100 Włoszczowa
tel. 413942669 wew. 104

RODO - Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się na
stronie Urzędu Gminy Włoszczowa:
http://wloszczowa.pl/p,176,polityka-ochrony-danych-osobowych oraz tablicy
ogłoszeń.

Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej pliki są poufne i
podlegają ochronie prawnej. Jeśli nie jesteś jej prawidłowym adresatem,
jakiekolwiek jej ujawnienie, reprodukcja, dystrybucja lub inne
rozpowszechnienie, są ściśle zabronione. Jeśli otrzymał Pan/i niniejszy
przekaz wskutek błędu, proszę o niezwłocznie powiadomienie nadawcy i
usunięcie otrzymanych informacji.

odp. na wniosek -Cyfryzacja gmin przez GUBIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #619

Dzień dobry,

W odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r. w załączeniu przesyłam skan odpowiedzi z zakresu cyfryzacji naszej gminy. Proszę o potwierdzenie otrzymania niniejszej odpowiedzi.

Pozdrawiam

Magdalena Ziętka

Sekretariat Burmistrza

Urząd Miejski w Gubinie

ul. Piastowska 24

66-620 Gubin

tel. 684558100

fax. 684558102

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Konin w sprawie Cyfryzacja urzędów #2314

Dzień dobry,
w załączeniu przekazuję odpowiedź Sekretarza Miasta na Pana wniosek.
Uprzejmie proszę o potwierdzenie otrzymania odpowiedzi.
Z poważaniem
Katarzyna Łubik
Biuro Prezydenta Miasta Konina
(See attached file: odpowiedź na wniosek.doc)(See attached file:
odpowiedz na wniosek.doc.xades)

1

Re: Cyfryzacja gmin przez STARAKORNICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1017

dzień dobry,

w załączeniu odwiedź na wniosek o informację publiczną.

W dniu 28.09.2020 o 07:49, sprawa-29583@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--
Z poważaniem
Martyna Tymoszuk

Urząd Gminy Stara Kornica
Stara Kornica 191
08-205 Kornica
tel. 83 358 78 22

1

RE: Cyfryzacja gmin przez GŁÓWCZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1718

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r. informuję:

Ad. 1

Odp. a) i d)

Ad. 2

Odp. c)

Ad. 3

Odp. a)

Ad. 4

Odp. a) i b)

Ad. 5

Odp. d)

Z poważaniem

Urząd Gminy Główczyce

ul. Kościuszki 8

76-220 Główczyce

NIP 8392145446

Joanna Lipczyńska

Sekretarz Gminy Główczyce

Tel: 59 811 49 75

Kom: 537210033

Email: <mailto:r.teterka@glowczyce.pl> j.lipczynska@glowczyce.pl

tel. +48 59 811 60 10

fax + 4859 811 61 59

<mailto:ug@glowczyce.pl> cid:image003.jpg@01D6747E.1A6C8830 <http://ug.glowczyce.ibip.pl/public/?id=2505> cid:image004.png@01D6747E.1A6C8830 <https://glowczyce.dt.pl/> cid:image005.png@01D6747E.1A6C8830 <https://www.facebook.com/glowczyce> cid:image006.jpg@01D6747E.1A6C8830 <https://glowczyce.dt.pl/kontakt/> Telephone Background PNG | PNG Mart

8

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Jastrzębie-Zdrój w sprawie Cyfryzacja urzędów #1799

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek.

Z poważaniem

Mirosław Klimala
Naczelnik - Wydział Informatyki
T: +48 32 47 85 258 | +48 504054303 | E: mklimala@um.jastrzebie.pl
Urząd Miasta | al.Piłsudskiego 60 | 44-335 Jastrzębie-Zdrój | Polska
www.jastrzebie.pl

6

RE: Cyfryzacja gmin przez DRZYCIM w sprawie Cyfryzacja urzędów #302

Odpowiedzi do pytań

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, brak intuicyjnego i bezproblemowego oprogramowania spełniającego się 100% żeby przejść tylko na obieg elektroniczny.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Pozdrawiam!

Daniel Pożoga

Urząd Gminy Drzycim

ul. Podgórna 10,

86-140 Drzycim

tel. 52 33 17 079 w. 31

Gmina Drzycim - Herb - z podpisem - układ pionowy

www.drzycim.pl

www.bip.drzycim.pl

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuje Pana/Panią, że: Administratorem przetwarzanych Pana/ Pani danych osobowych jest: Wójt Gminy Drzycim, ul. Podgórna 10, 86-140 Drzycim. Dodatkowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych mogą Państwo znaleźć na stronie: <http://www.drzycim.pl/> www.drzycim.pl lub <http://www.bip.drzycim.pl/> www.bip.drzycim.pl

2

RE: Cyfryzacja gmin przez KLIMONTÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1948

W odpowiedzi na Państwa wniosek przekazuję odpowiedzi na zadane pytania:

Ad. 1 – a, b, d

Ad. 2 – c

Ad. 3 – a

Ad. 4 – a, b

Ad. 5 – b

Pozdrawiam
Krzysztof Sajecki
UMiG Klimontów
tel. 158661006, 158661100

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informujemy iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Klimontów - Urząd Miasta i Gminy w Klimontowie, ul. Zysmana 1, 27-640 Klimontów, tel. 158661006/158661100; fax 158661847, e-mail: iod@klimontow.pl <mailto:iod@klimontow.pl>

Klauzule informacyjne o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się na naszej stronie internetowej - link do strony: http://www.bip.klimontow.akcessnet.net/index.php?idg=14 <http://www.bip.klimontow.akcessnet.net/index.php?idg=14&id=695&x=3> &id=695&x=3

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30514@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-30514@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjMxNDE0LjI0ODE4LjExNjE3MTQwNTUwOTIwNjUwMzU5QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfE1vbiwgMjggU2VwIDIwMjAgMDU6NTE6NTQgLTAwMDB8a2xpbW9udG93QGtsaW1vbnRvdy51Z20ucGx8MS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2Euc210cHxyZWRncmlkMXwwfDEuZDQ4M2M4MDU0YWI5Y2Y0OTIwOGI0OTU4MGRmNTA2MGM%3D>

(bez tematu) przez ZAKRZEWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2267

BIP.1431.21.2020

Dzień dobry,

odpowiadając na wniosek z dnia 28 września 2020 r., skierowany na adres
sekretarz@zakrzewo.org.pl:

1)    a,b,d
2)    Wyrok z WSA w Gdańsku 11.04.2018 r., II SAB/Gd 11/18, stwierdza,
że pytania, których wnioskujący żąda oceny danej sytuacji, nie ma waloru
informacji publicznej, gdyż nie odnosi się do strefy faktów, lecz ma
charakter oceny. Wnioskiem może być pytanie o określone fakty, o stan
określonych zjawisk na dzień udzielania odpowiedzi. (Wyrok WSA w Łodzi z
27 lipca 2018 r., II SAB/Łd 79/18). Ponadto Urząd Gminy Zakrzewo nie
prowadzi statystyk, które umożliwiałyby rzetelną odpowiedź.
3)    a
4)    c
5)    a

--

Z poważaniem

*Kamil Małolepszy*

młodszy referent ds. informatyki i promocji gminy

tel. 067 266 70 75 wew. 47

*Urząd Gminy Zakrzewo*
ul. Kujańska 5
77-424 Zakrzewo
www.zakrzewo.org.pl
bip.zakrzewo.org.pl
facebook.com/gminaZakrzewo

---
/Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/We (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych), informuje się, że Administratorem Pani/Pana danych
osobowych jest Wójt Gminy Zakrzewo, z siedzibą przy ul. Kujańskiej 5,
77-424 Zakrzewo. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji
ustawowych zadań i będą przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do
uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub zawartych
umów. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych można uzyskać w
siedzibie Urzędu Gminy w Zakrzewie oraz znaleźć w Biuletynie Informacji
Publicznej Urzędu Gminy w Zakrzewie (bip.zakrzewo.org.pl)./
//

1

Odpowiedź na informację publiczną przez WIERZCHOSŁAWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #883

Dzień dobry,

W związku ze złożonym przez Państwa wnioskiem o udzielenie informacji
publicznej przesyłamy odpowiedź.

Proszę o potwierdzenie odbioru wiadomości.

Z wyrazami szacunku

Joanna Bocoń

Sekretariat

Urząd Gminy Wierzchosławice

tel. 14 631 90 12

e-mail: <mailto:ug@wierzchoslawice.pl> ug@wierzchoslawice.pl

<http://www.wierzchoslawice.pl/> www.wierzchoslawice.pl

cid:ba4431605e11d4c5b40435534ecbc1f2@wierzchoslawice.pl

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych informujemy, że
Administratorem Danych Osobowych jest Wójt Gminy Wierzchosławice z siedzibą
w Wierzchosławicach 550. Państwa dane osobowe przetwarzane są w zakresie
określonym przepisami prawa lub dobrowolnie podanym w formularzach
zgłoszeniowych. Zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych
przysługuje Państwu prawo do wglądu, aktualizowania i poprawiania swoich
danych oraz usunięcia.

Pełna klauzula informacyjna znajduje się na stronie internetowej -
<https://www.wierzchoslawice.pl/klauzula-informacyjna-rodo/> Klauzula
informacyjna RODO

Treść tej wiadomości, wraz z ewentualnymi załącznikami, zawiera informacje
przeznaczone tylko dla wymienionego w niej adresata i może zawierać
informacje, które są poufne oraz prawnie chronione. Jeżeli nie są Państwo
jej adresatem, bądź otrzymali ją przez pomyłkę należy: powiadomić
niezwłocznie nadawcę poprzez odesłanie zwrotnej odpowiedzi na tą wiadomość,
usunąć wiadomość w całości, nie ujawniać, nie rozpowszechniać, nie powielać
i nie używać jej w jakikolwiek sposób w całości lub w części w jakiejkolwiek
formie.

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych informujemy, że
Administratorem Danych Osobowych jest Wójt Gminy Wierzchosławice z siedzibą
w Wierzchosławicach 550. Państwa dane osobowe przetwarzane są w zakresie
określonym przepisami prawa lub dobrowolnie podanym w formularzach
zgłoszeniowych. Zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych
przysługuje Państwu prawo do wglądu, aktualizowania i poprawiania swoich
danych oraz usunięcia.

Pełna klauzula informacyjna znajduje się na stronie internetowej -
<http://www.wierzchoslawice.pl/klauzula-informacyjna-rodo/> Klauzula
informacyjna RODO
____________________________________________________________________________
________________________________________________

Treść tej wiadomości, wraz z ewentualnymi załącznikami, zawiera informacje
przeznaczone tylko dla wymienionego w niej adresata i może zawierać
informacje, które są poufne oraz prawnie chronione. Jeżeli nie są Państwo
jej adresatem, bądź otrzymali ją przez pomyłkę należy: powiadomić
niezwłocznie nadawcę poprzez odesłanie zwrotnej odpowiedzi na tą wiadomość,
usunąć wiadomość w całości, nie ujawniać, nie rozpowszechniać, nie powielać
i nie używać jej w jakikolwiek sposób w całości lub w części w jakiejkolwiek
formie.

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Nr 66 przez ZAWIERCIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1917

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej

Z poważaniem

Katarzyna Merta-Wałek

Inspektor

Wydział Obsługi Urzędu

tel. +48 32 67243 88

e-mail: k.merta-walek@zawiercie.eu <mailto:k.merta-walek@zawiercie.eu>

<http://www.zawiercie.eu/> www.zawiercie.eu

Gmina Zawiercie

ul. Leśna 2,

42-400 Zawiercie

<http://www.zawiercie.eu/> www.zawiercie.eu

<http://www.facebooc.com/zawiercie.eu>

<http://www.facebook.com/Zawiercie.eu> Join us on

<http://www.facebook.com/Zawiercie.eu> facebook

<http://www.facebook.com/Zawiercie.eu> Zawiercie

3

RE: Cyfryzacja gmin przez KĘTY w sprawie Cyfryzacja urzędów #842

Ad.1
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem

Ad.2
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

Ad.3
a) Tak – Jako system wspomagający

Ad.4
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
e) Inne, jakie – Trudności lokalowe – problem z lokalizacją składu chronologicznego.

Ad.5
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Pozdrawiam
Jacek Jarosz
Gmina Kęty
Tel.: 502 495 732

Odpowiedź na wniosek przez GÓRNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1933

Dzień dobry

w załączeniu Urząd Gminy Górno przesyła odpowiedź na Państwa wniosek.

Pozdrawiam

Marek Kaleta

Urząd Gminy Górno

1

Odpowiedź na wniosek przez Sąd Rejonowy w Opolu Lubelskim w sprawie Cyfryzacja urzędów #514

Dzień Dobry ,

w odpowiedzi na przesłany drogą elektroniczną w dniu 28 września 2020 r.
wniosek o udostępnienie informacji publicznej, działając na podstawie art.
10 ust. 1 w zw. z art. 13 ust. 1 i art. 14 ust. 1 ustawy o dostępie do
informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1429), poniżej przedstawiam
informacje w zakresie objętym wnioskiem:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Z poważaniem,

Marta Izdebska

Inspektor ds. kadr i płac

Urząd Gminy Wojcieszków

tel. 25 755 42 01

Niniejsza wiadomość i wszelkie załączone do niej pliki są poufne i podlegają
ochronie prawnej. Jeżeli nie jesteście Państwo zamierzonym adresatem
powyższej wiadomości informujemy, iż jakiekolwiek jej ujawnienie,
reprodukcja, dystrybucja lub inne rozpowszechnienie, są ściśle zabronione. O
błędnym zaadresowaniu wiadomości prosimy niezwłocznie poinformować nadawcę i
usunąć wiadomość.

Uprzejmie informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych
związanych z niniejszą korespondencją jest Wójt Gminy Wojcieszków, ul.
Kościelna 46, 21-411 Wojcieszków. Z powołanym w Urzędzie Inspektorem Ochrony
Danych możecie się Państwo skontaktować pod adresem: <mailto:iod@pcat.pl>
iod@pcat.pl . Wszelkie informacje dotyczące zasad i celów przetwarzania
znajdziecie Państwo w klauzuli informacyjnej dostępnej pod adresem:
<https://ugwojcieszkow.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/Zal._nr_4_do_PBDO_-_Kla
uzula_informacyjna_pelna_Urzad_Gminy_Wojcieszkow.pdf>
https://ugwojcieszkow.bip.lubelskie.pl/upload/pliki//Zal._nr_4_do_PBDO_-_Kla
uzula_informacyjna_pelna_Urzad_Gminy_Wojcieszkow.pdf

odpowiedź wysłano na błędny adres

RE: Cyfryzacja gmin przez Sopot w sprawie Cyfryzacja urzędów #1670

Cyfryzacja gmin przez SADOWIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1950

Urząd Gminy Sadowie w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej.

1

odpowiedź na wniosek informacja publiczna przez BARANÓW (woj. mazowieckie) w sprawie Cyfryzacja urzędów #1295

Dzień dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek dotyczący informacji publicznej

Proszę o potwierdzenie otrzymanej wiadomości

Z poważaniem

Wanda Wójtowicz

Inspektor w UG w Baranowie

tel. 46 858-13-50 wew. 65

1

Cyfryzacja gmin przez LIPKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2149

W odpowiedzi na maila z zapytaniem, przesyłam poniżej informacje publiczne.

Na zielono zaznaczone odpowiedzi.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Arkadiusz Porbes

Informatyk

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) informujemy, że przetwarzamy dane osobowe naszych klientów
w celu realizacji czynności urzędowych. Administratorem danych osobowych
jest Wójt Gminy Lipka. Klient ma prawo dostępu do treści danych osobowych,
sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania,
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Szczegółowa klauzula
informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się na stronie Urzędu
Gminy w Lipce
<http://www.gminalipka.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&menu=85&strona=1&sub=7>
www.gminalipka.pl. W przypadku dodatkowych pytań można kontaktować się z
Inspektorem ochrony danych poprzez adres e-mail: biuro@iodopila.pl.

1

odpowiedz na wniosek przez KNYSZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1626

Dzień dobry

W załączniku odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 r.

Pozdrawiam

Robert Kondrakiewicz

Sekretarz Gminy

Urząd Miejski w Knyszynie

ul. Rynek 39, 19-120 Knyszyn

tel. 85 7279981

2

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez RYPIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #285

Dzień dobry.

Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020 r. dotyczący cyfryzacji gmin, udzielam odpowiedzi na zadane
pytania poprzez podkreślenie prawidłowej :

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) _Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) _Zwykłym mailem_
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) _Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)_
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) _Nie_
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) _Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją._
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) _Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) _Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy_
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Joanna Derkowska

Urząd Gminy Rypin

--

Urząd Gminy Rypin
tel. (54) 280 97 05
e-mail: elud@rypin.pl
*Pozdrawiam*

/Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO),
informuje Pana/Panią, że: Administratorem przetwarzanych Pana/ Pani
danych osobowych jest: Wójt Gminy Rypin, ul. Lipnowska 4, 87-500 Rypin.
Dodatkowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych mogą Państwo
znaleźć na stronie: www.bip.rypin.pl/

1