Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Cyfryzacja gmin przez SADOWIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1950

Urząd Gminy Sadowie w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej.

1

odpowiedź na wniosek informacja publiczna przez BARANÓW (woj. mazowieckie) w sprawie Cyfryzacja urzędów #1295

Dzień dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek dotyczący informacji publicznej

Proszę o potwierdzenie otrzymanej wiadomości

Z poważaniem

Wanda Wójtowicz

Inspektor w UG w Baranowie

tel. 46 858-13-50 wew. 65

1

Cyfryzacja gmin przez LIPKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2149

W odpowiedzi na maila z zapytaniem, przesyłam poniżej informacje publiczne.

Na zielono zaznaczone odpowiedzi.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Arkadiusz Porbes

Informatyk

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) informujemy, że przetwarzamy dane osobowe naszych klientów
w celu realizacji czynności urzędowych. Administratorem danych osobowych
jest Wójt Gminy Lipka. Klient ma prawo dostępu do treści danych osobowych,
sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania,
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Szczegółowa klauzula
informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się na stronie Urzędu
Gminy w Lipce
<http://www.gminalipka.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&menu=85&strona=1&sub=7>
www.gminalipka.pl. W przypadku dodatkowych pytań można kontaktować się z
Inspektorem ochrony danych poprzez adres e-mail: biuro@iodopila.pl.

1

odpowiedz na wniosek przez KNYSZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1626

Dzień dobry

W załączniku odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 r.

Pozdrawiam

Robert Kondrakiewicz

Sekretarz Gminy

Urząd Miejski w Knyszynie

ul. Rynek 39, 19-120 Knyszyn

tel. 85 7279981

2

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez RYPIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #285

Dzień dobry.

Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020 r. dotyczący cyfryzacji gmin, udzielam odpowiedzi na zadane
pytania poprzez podkreślenie prawidłowej :

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) _Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) _Zwykłym mailem_
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) _Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)_
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) _Nie_
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) _Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją._
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) _Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) _Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy_
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Joanna Derkowska

Urząd Gminy Rypin

--

Urząd Gminy Rypin
tel. (54) 280 97 05
e-mail: elud@rypin.pl
*Pozdrawiam*

/Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO),
informuje Pana/Panią, że: Administratorem przetwarzanych Pana/ Pani
danych osobowych jest: Wójt Gminy Rypin, ul. Lipnowska 4, 87-500 Rypin.
Dodatkowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych mogą Państwo
znaleźć na stronie: www.bip.rypin.pl/

1

Odpowiedź dot. udostępnienia informacji publicznych przez NOWE PIEKUTY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1614

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedzi dot. udostępnienia informacji
publicznej.

Z wyrazami szacunku

Katarzyna Gierałtowska

Urząd Gminy Nowe Piekuty

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - gm. Goszczyn przez GOSZCZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1045

Dzień dobry,

    W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z
dnia 28 września 2020r. Urząd Gminy w Goszczynie informuję iż,

1. Urząd oferuje mieszkańcom rozwiązania cyfrowe takie jak:

* Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap,
* Zwykłym mailem.

2. Możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Urzędzie
można ocenić na :

* Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%).

3. W momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów.

4. Problemem który napotykamy w transformacji cyfrowej Urzędu są
niewystarczające zasoby sprzętowe.

5. Nie uczestniczymy w żadnym programie cyfrowej transformacji
Urzędu, ponieważ nie ma takiej potrzeby.

Z poważaniem,
Michał Gawot.

W dniu 2020-10-01 o 10:51, Anna Pietrzak pisze:

RE: Cyfryzacja gmin przez PAPROTNIA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1179

Dzień dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r.

Z poważaniem

Marek Kordecki

Zastępca Wójta

----------------------------------------

Urząd Gminy Paprotnia

ul. 3 Maja 2, 08-107 Paprotnia

tel. (+48) 25 63 121 10

ug@paprotnia.pl <mailto:ug@paprotnia.pl>

www.paprotnia.pl <http://www.paprotnia.pl/>

Godziny pracy urzędu: poniedziałek-piątek 7:30 – 15:30

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez MIŃSK MAZOWIECKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1250

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej, który wpłynął do Urzędu Miasta w dniu 28 września 2020r.

Z poważaniem

Ilona Rosłaniec

Inspektor ds. dokumentacji organu wykonawczego

Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki

ul. Konstytucji 3 Maja 1

05-300 Mińsk Mazowiecki

e-mail: <mailto:sekretariat@umminskmaz.pl> ilona.roslaniec@umminskmaz.pl

cid:image001.jpg@01D4620F.B4C18580

2

RE: Cyfryzacja gmin przez MRĄGOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2120

Witam

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Pozdrawiam

Cezary Radziszewski

Administrator Systemów Informatycznych

Urząd Miejski w Mrągowie

Ankieta Cyfryzacja Gmin przez PŁOŃSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1208

Płońsk, 01.10.2020 r.

W odpowiedzi na Państwa wystąpienie z dnia 28.09.2020 r. o udzielenie
informacji publicznej, Urząd Gminy w Płońsku przesyła wypełnioną ankietę:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*_a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_*
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
*_d) Zwykłym mailem_*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
_d*) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
*_e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
*_b) Nie_*
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

*_a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
_*b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
*_c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_*
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
*_d) Nie, choć byłaby taka potrzeba_*
e) Inne, jakie.

--
Z poważaniem
Sekretarz Gminy Płońsk
Andrzej Stolpa

ODP: Cyfryzacja gmin przez ZABIERZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #932

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, przesyłam poniżej odpowiedzi na Państwa pytania:

1) a), c), d)

2) c)

3) b)

4) b)

5) c)

Z poważaniem.

Bartosz Barański
________________________________
Urząd Gminy Zabierzów
Sekretarz Gminy
Rynek 1
32-080 Zabierzów
tel. 12 283-07-59
www.zabierzow.gmina.pl<http://www.zabierzow.gmina.pl/>
b.baranski@zabierzow.org.pl

________________________________
Od: sprawa-29498@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-29498@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Wysłane: 28 września 2020 07:48
Do: Bartosz Barański
Temat: Cyfryzacja gmin

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-29498@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Cyfryzacja gmin przez IZABELIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1052

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na wniosek z dnia 28 września 2020r., udzielam Państwu następujących informacji:

Ad. 1

a. Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b. d) Zwykłym mailem

Ad.2

c. Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

Ad.3

a. Tak

Ad.4

b. Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie? : Brak możliwości prawnych umożliwiających wdrożenie pełnego elektronicznego obiegu dokumentów. Brak Centralnego archiwum cyfrowego w Polsce.

Ad. 5

c. Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Z poważaniem,

__________________________

Kamila Szpalerska

Wydział Rozwoju i Bieżącego Utrzymania

tel. (+48 22) 722 89 66

kom. 601 939 513
k.szpalerska@izabelin.pl <mailto:k.szpalerska@izabelin.pl>

__________________________

Urząd Gminy Izabelin
ul. 3 Maja 42
05-080 Izabelin
<http://www.gmina.izabelin.pl/> www.gmina.izabelin.pl

1

Odp. na informację publiczną przez WOLA MYSŁOWSKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #566

Dzień dobry
W związku z otrzymaną wiadomością e-mailową o udostępnieniu informacji
publicznej informujemy:
1. Rozwiązanie cyfrowe oferowane mieszkańcom:
- załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
- zwykłym e-mail
2. Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
3. W Urzędzie Gminy funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów
4. Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
5. Nie, choć byłaby taka potrzeba

Marta Antolik
Sekretarz Gminy
025 754-25-22

FW: Cyfryzacja gmin przez IZABELIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1052

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na wniosek z dnia 28września 2020r, udzielam Państwu następujących informacji:

Ad. 1

a. Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b. d) Zwykłym mailem

Ad.2

c. Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

Ad.3

a. Tak

Ad.4

b. Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie? : Brak możliwości prawnych umożliwiających wdrożenie pełnego elektronicznego obiegu dokumentów. Brak Centralnego archiwum cyfrowego w Polsce.

Ad. 5

c. Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Z poważaniem,

__________________________

Kamila Szpalerska

Wydział Rozwoju i Bieżącego Utrzymania

tel. (+48 22) 722 89 66

kom. 601 939 513
k.szpalerska@izabelin.pl <mailto:k.szpalerska@izabelin.pl>

__________________________

Urząd Gminy Izabelin
ul. 3 Maja 42
05-080 Izabelin
<http://www.gmina.izabelin.pl/> www.gmina.izabelin.pl

1

Re: Cyfryzacja gmin przez BARTOSZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #2121

W dniu 2020-09-28 o 07:52, sprawa-30687@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Odpowiedź na złożony wniosek o udzielenie informacji publicznej. przez TUCHOLA w sprawie Cyfryzacja urzędów #236

Dzień dobry,

W załączniku przesyłam odpowiedź na złożony wniosek o udzielenie
informacji publicznej.

--
Pozdrawiam
Maciej Lepak

Urząd Miejski w Tucholi
pl. Zamkowy 1
89-500 Tuchola

1

Cyfryzacja gmin - odpowiedzi przez SZYDŁOWIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #1283

Dzień dobry,

z załączeniu przesyłam odpowiedzi.

Proszę o potwierdzenie otrzymania niniejszej wiadomości.

--
Pozdrawiam
*Robert Kamienik*
Gł. specjalista ds. informatyki
Urząd Miejski w Szydłowcu
tel. 48 617-86-45

1

Cyfryzacja gmin przez JASTKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #447

Dzień Dobry

w odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z
dnia 28.09.2020 r, przesyłam poniżej uzupełnioną ankietę.

Andrzej Krak

Sekretarz Gminy Jastków

tel. 608048955  - mail: andrzej.krak@jastkow.pl
<mailto:andrzej.krak@jastkow.pl>

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy
o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy
jest wybór kilku odpowiedzi)
*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której
można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
*d) Zwykłym mailem*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
*c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)*
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa
urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
*a) Tak*
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej
urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do
zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z
transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
*c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową*
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
samodzielnie?
*a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany*
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie
elektronicznej na adres: sprawa-29013@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<mailto:sprawa-29013@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie
z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

--

Marcin Abramek

Inspektor ds. Obsługi Rady i Promocji

Referat Organizacyjny

Urząd Gminy Jastków

Panieńszczyzna, ul. Chmielowa 3

21-002 Jastków

tel. 81 475 44 68

marcin.abramek@jastkow.pl <mailto:marcin.abramek@jastkow.pl>

Gaszowice przez GASZOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1849

W załączeniu odpowiedź na wniosek

Sabina Mańczyk
Kierownik Referatu Ogólno-organizacyjnego

Urząd Gminy Gaszowice
ul. Rydułtowska 2, 44-293 Gaszowice
<https://maps.google.com/?q=ul.+Rydu%C5%82towska+2,+44-293+Gaszowice&entry=gmail&source=g>
telefon: 324327168
fax: 324327141

2

Re: Cyfryzacja gmin przez SZUBIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #336

Dzień dobry,
Odpowiadając na Państwa wniosek z 28 września 2020r. uprzejmie
informuję, że:
--
<http://www.szubin.pl>
*Renata Kabulla
*
Sekretarz Gminy Szubin
Urząd Miejski w Szubinie

tel. 523-910-713 <tel:523-910-713>
tel. 533-939-235 <kom:533-939-235>

www.szubin.pl <http://www.szubin.pl>
Facebook <https://www.facebook.com/szubinpl> Instagram
<https://www.instagram.com/szubin.pl/> YouTube
<https://www.youtube.com/channel/UCQEeZ0EnwtTjkttfNSbJD0w/featured>

4

odpowiedź na informację publiczną przez PABIANICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #743

Dzień dobry,

w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28
września 2020 r., poniżej zamieszczam odpowiedzi na zadane pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*_a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym_*
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
*_d) Zwykłym mailem_*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
*_d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)_*
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
*_b) Nie_*
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
*_d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową_*
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
*_c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona_*
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Wójt Gminy Pabianice

Marcin Wieczorek

--
Zgodnie z art. 13 RODO, informuję, iż:
* administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wójt Gminy Pabianice
* kontakt z inspektorem ochrony danych: iod@pabianice.gmina.pl
* Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia korespondencji emaliowej, udzielanie odpowiedzi na pismo lub wniosek skierowane drogą elektroniczną na podstawie art. 6 ust 1 pkt a RODO.
* Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do innych podmiotów, państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
* posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, żądaniem usunięcia, wniesienia sprzeciwu;
* ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do UODO, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana narusza przepisy RODO.

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez PŁOŚNICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2079

Dzień dobry!

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Z uszanowaniem,
Bartosz Rozentalski
UG Płośnica

1

RE: *** SPAM *** *** SPAM *** Cyfryzacja gmin przez JEŻÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #737

Dzień dobry,

Odpowiedzi zostały zaznaczone na czerwono.

Pozdrawiam serdecznie

Bartłomiej Lipski
Sekretarz Gminy Jeżów
----------------------------------------------------------

Urząd Gminy w Jeżowie
ul. Kwiatowa 1
95-047 Jeżów
tel. 46 875 53 71
<mailto:blipski@jezow.pl> blipski@jezow.pl
<http://www.jezow.pl/> www.jezow.pl
----------------------------------------------------------

<https://www.facebook.com/JezowGmina/>

2

FW: Cyfryzacja gmin przez WĄDROŻEWIELKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #216

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej informujemy że:

Ad1: a,b,d

Ad2: d

Ad3: a

Ad4: b,c

Ad.5: c

Pozdrawiam

Łukasz Nowicki

Kierownik Referatu rozwoju gospodarczego i inwestycji

Urząd Gminy Wądroże Wielkie

tel.: 76 887 43 23, fax.: 76 887 43 25

www.wadrozewielkie.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-28782@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-28782@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MTkzODY4LjI0ODE4LjEyNDQxNzMyMTkyNzQ1MDUxMjU2QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfE1vbiwgMjggU2VwIDIwMjAgMDU6NDU6MzggLTAwMDB8dXJ6YWRAd2Fkcm96ZXdpZWxraWUucGx8MS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2Euc210cHxyZWRncmlkMX>