Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

RE: Cyfryzacja gmin przez WIŚNIOWA (woj. podkarpackie) w sprawie Cyfryzacja urzędów #1456

Dzień dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej

Z wyrazami szacunku

Tomasz Ścibior

Informatyk

e-mail: tomasz.scibior@wisniowa.pl <mailto:tomasz.scibior@wisniowa.pl> ,
telefon (17) 2775 063, wew. 23

Urząd Gminy Wiśniowa

38-124 Wiśniowa

woj. podkarpackie

telefon: (17) 2775 063

Poczta e-mail usprawnia proces obsługi Klienta, zawierania i wykonywania
umów oraz realizacji obowiązków prawnych przez gminę Wiśniowa. Polityka
prywatności dostępna tutaj <https://wisniowa.pl/> oraz tutaj
<https://wisniowa.bip.gov.pl/> w zakładce "RODO". Kontakt w zakresie
ochrony danych osobowych: iod@wisniowa.pl. <mailto:iod@wisniowa.pl.>

2

odpowiedź na wniosek przez NOWYTARG w sprawie Cyfryzacja urzędów #929

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej.

Sekretariat Urzędu Gminy

1

Udostępnienie informacji publicznych przez KIWITY w sprawie Cyfryzacja urzędów #2102

OR-III.1431.6.2020 KW.3.2020 Udostępnienie informacji publicznych

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez GOSTYŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #2299

O.1431.80.2020

Sieć Obywatelska
Watchdog Polska

Szanowni Państwo,
nawiązując do wniosku o udostępnienie informacji publicznej z dnia 18
września 2020 r. oraz pisma wyznaczającego nowy termin, w załączniku
przesyłam odpowiedź na wniosek.
Proszę o potwierdzenie otrzymania niniejszej wiadomości.
Z poważaniem
--
//Ewa Dąbrowska-Gulcz //
Urząd Miejski w Gostyniu
Wydział Organizacyjny
ul. Wrocławska 256 pok. nr 13
tel. 65 5752113/
__________________________________________________/
/
Wiadomość ta zawiera informacje poufne, przeznaczone do wyłącznej
wiadomości adresata. Przeglądanie, przesyłanie, powielanie lub
jakiekolwiek inne wykorzystanie tych informacji przez osoby inne, niż
te, dla których wiadomość była przeznaczona jest zabronione. W przypadku
otrzymania tej wiadomości w wyniku błędu proszę poinformować nadawcę i
wykasować wiadomość./
Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Gostynia, dane osobowe
będą przetwarzane na podstawie art.6 ust.1 lit.c RODO w celu prowadzenia
korespondencji. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest w
Biuletynie Informacji Publicznej www.biuletyn.gostyn.pl
<https://biuletyn.gostyn.pl/artykul/297/10042/dane-osobowe>.

2

Re: Cyfryzacja gmin przez DĄBROWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #776

Działając na podstawie art. 2 ust. 1 i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6
września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2019
r. poz. 1429),  w odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji
publicznej z dnia 29.01.2020 r. (data wpływu do tut. Urzędu 29.01.2020r.
nr Dziennika 402) Urząd Gminy w Dąbrowicach w załączeniu przekazuje
żądane informacje:

Monika Karpierz

Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Dąbrowicach

1

Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez ŁAPSZE NIŻNE w sprawie Cyfryzacja urzędów #913

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek.

Pozdrawiam,

mgr Edyta Witkowska

podinspektor ds. sekretariatu
i obsługi klientów urzędu

Urząd Gminy Łapsze Niżne

ul. Jana Pawła II 20

34-442 Łapsze Niżne

tel.: 18 262 89 15

tel.: 18 265 93 10 wew. 15

fax: 18 265 93 15

<http://www.lapszenizne.pl/> www.lapszenizne.pl

Zanim wydrukujesz ten e-mail pomyśl o środowisku

Uwaga!
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu,
do którego jest zaadresowana. Wgląd w treść wiadomości otrzymanej omyłkowo,
dalsze jej przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju
wykorzystanie, przez osobę lub podmiot nie będący adresatem, jest
niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony
jest o zawiadomienie nadawcy
i usunięcie jej z komputera

2

RE: Cyfryzacja gmin przez WIERZBICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #540

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Dominik Guz

Urząd Gminy Wierzbica

Wierzbica-Osiedle ul. Włodawska 1, 22-150 Wierzbica

tel. +48 82 569 32 32, +48 82 569 32 66

<mailto:ugwierzbica@ugwierzbica.pl> ugwierzbica@ugwierzbica.pl

<http://www.ugwierzbica.pl/> www.ugwierzbica.pl

gmina_wierzbica_stopka

"Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje o charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej".

3

Re: Cyfryzacja gmin przez ŁOPIENNIK GÓRNY w sprawie Cyfryzacja urzędów #554

W dniu 28.09.2020 o 07:47, sprawa-29120@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
Łopiennik Nadrzeczny 14/10/2020 r.

Or.1431.35.2020

W odpowiedzi na pismo z dnia 28/09/2020 r. Urząd Gminy Łopiennik Górny
udziela odpowiedzi na zadane we wniosku pytanie:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem ALE PO DOSŁANIU ORYGINAŁÓW W PÓŹNIEJSZYM TERMINE I NIE
KAŹDA SPRAWA
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie? Możliwości E -Pułap a w szczególności przeciążenie
przerwy techniczne nie pozwalają na załatwienie wszystkich spraw i w
terminie oczekiwanym.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy. Problemem jest również
wiek kadry urzędniczej i bariery związane z umiejętnościami obsługi
oprogramowani.
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

--
Monika Zaj
Urząd Gminy Łopiennik Górny
tel. 82 577 31 23 wew. 506
e-mail mzaj@lopiennikgorny.pl

Odpowiedź na informację publiczną - Gmina Grodków przez GRODKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1321

Dzień Dobry,

W załączeniu odpowiedź na informację publiczną z dnia 02.10.2020 r.

Pozdrawiam

Dariusz Świerczyński

Urząd Miejski w Grodkowie

Tel. 77 4040342

1

OR.1431.36.2020 Re: FW: Cyfryzacja gmin przez SOKOŁÓW PODLASKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1232

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020, na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o
dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 2058 z póź.zm.),
przesyłam odpowiedzi na pytania z ankiety:

> 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
> wybór kilku odpowiedzi)
> *a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*
> b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
> podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
> c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
> autorski sposób.
> d) Zwykłym mailem
> e) Inny sposób
>
*1. a) *

> 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet
> w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
> a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
> mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
> b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
> się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
> *c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
> się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)*
> d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
> e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
>
*2. c) *

> 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
> funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
> *a) Tak*
> b) Nie
> c) Trudno powiedzieć
>
> *3. a) *

> 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
> (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
>
>
>
>
> *a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
> wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.b) Pracownicy
> urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązańc) Brak pieniędzy na
> poczynienie stosownych inwestycjid) Problemy z dostępną na rynku ofertą
> komercyjną lub państwową*
> e) Inne, jakie?
>
*4. a), b), c), d) *

> 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
> transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
> a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
> *b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy*
> c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
> d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
> e) Inne, jakie.
>
*5. b)*

--
Z poważaniem,
Piotr Miller

St. Insp. d/s promocji, rozwoju i informacji
Urząd Miasta Sokołów Podlaski
ul. Wolności 21, 08-300 Sokołów Podlaski
tel. (25) 7817518, GSM 508187502
p.miller@sokolowpodl.pl
http://sokolowpodl.pl

FW: Cyfryzacja gmin przez WÓLKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #567

Witam

Poniżej informacja publiczna w sprawie cyfryzacji gminy W olka. Przesłanie informacji po ustawowym terminie spowodowane jest kwarantanną pracownika odpowiedzialnego za jej sporządzenie.

Pozdrawiam serdecznie

Elżbieta Skiba

Kierownik Referatu Obywatelskiego

Urząd Gminy Wólka

Jakubowice Murowane 8

20-258 Lublin

Tel. 723 333 603

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych: <http://bip.wolka.pl/wiadomosci/11462/wiadomosc/486789/klauzula_informacyjna__korespondencja_elektroniczna> http://bip.wolka.pl/wiadomosci/11462/wiadomosc/486789/klauzula_informacyjna__korespondencja_elektroniczna

Odpowiedź na wniosek przez ZWIERZYNIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #550

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Urząd Miejski
w Zwierzyńcu informuje:

Ad. 1 - a, d

Ad. 2 - d

Ad. 3 - a

Ad. 4 - e, Urząd Jest w trakcie realizacji projektu w przedmiotowym
zakresie.

Ad. 5 - a

Marek Ciupik

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - Cyfryzacja Gmin przez HAŃSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #387

Urząd gminy Hańsk przysyła następujące odpowiedzi na pytania zadane we
wniosku jak w tytule?

nr pytania  odpowiedzi

1                    a,c,d

2                    b

3                    a

4                    a

5                    b

--
Daniel Bartosik
Starszy Informatyk
Urząd Gminy Hańsk
ul. Osiedlowa 4
22-235 Hańsk Pierwszy
tel. 82 57 14 028

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez GRZEGORZEW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2161

Grzegorzew, dnia 13 października 2020r.
OK.1431.55.2020

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa

Odpowiadając na Państwa e-maila z dnia 28 września 2020r. dot.
udostępnienia informacji publicznej poniżej przedstawiam odpowiedzi na
Państwa wniosek:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie?
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
e) Inne. Jesteśmy na etapie składania wniosku z WRPO 2.1.1.

Z poważaniem
Katarzyna Fila
Dyrektor ds. Administracyjnych
Urząd Gminy w Grzegorzewie
tel : 63 27 18 255 wew 122

----

Administratorem Państwa Danych Osobowych, jest Wójt Gminy Grzegorzew w
siedzibie Urzędu Gminy w Grzegorzewie, Plac 1000-lecia Państwa Polskiego
1, 62-640 Grzegorzew. Klauzula informacyjna znajduje się pod adresem
http://bip.grzegorzew.pl/?a=3148 Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie
dla osoby lub podmiotu będącego jej adresatem i może zawierać informacje
poufne. Niedozwolone jest przeglądanie, przesyłanie i rozpowszechnianie
bądź w inny sposób wykorzystanie tej informacji. Zabronione jest
podejmowanie działań na jej podstawie, przez osoby lub podmioty inne niż
zamierzony adresat. Jeżeli Państwo otrzymacie taką informację przez
pomyłkę, to prosimy, o poinformowanie nadawcy i usunięcie jej z komputera.

Odp: FW: Cyfryzacja gmin przez ZALESZANY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1472

Dzień dobry Odpowiadając na poniższy wniosek odpowiedzi zaznaczyłem poprzez podkreślenie w treści wniosku Sebastian Nabrzeski Sekretarz Gminy Zaleszany Dnia 13 października 2020 15:20 Sekretariat &lt;ug@zaleszany.pl&gt; napisał(a):     From: sprawa-30038@fedrowanie.siecob [mailto:sprawa-30038@fedrowani Sent: Monday, September 28, 2020 7:51 AM To: ug@zaleszany.pl Subject: Cyfryzacja gmin   Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych: 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi) a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób. d) Zwykłym mailem e) Inny sposób 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź) a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%) b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%) c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%) d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług) e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów? a) Tak b) Nie c) Trudno powiedzieć 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi) a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją. b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową e) Inne, jakie? Brak na rynku odpowiedniego oprogramowania, kompatybilnego z usługami urzędu. 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie? a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona d) Nie, choć byłaby taka potrzeba e) Inne, jakie. Zakończono realizację projektu Podkarpacki System e-Administracji Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi. Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30038@fedrowanie.siecob Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji -- Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email: biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/ www.siecobywatelska.pl NIP 526282872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

RE: Cyfryzacja gmin przez RADZANÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1025

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02 – 605 Warszawa

TDZ.1431.40.2020

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
z 28.09.2020 przekazuję następujące informacje.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
e) Inne, jakie?
Brak szybkiego Internetu.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Z poważaniem:

Urszula Neska
Urząd Gminy w Radzanowie
Radzanów 92 A
26-807 Radzanów

1

Re: Cyfryzacja gmin przez LUBAWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2129

W dniu 2020-10-13 o 11:52, Katarzyna Żuchowska Sekretarz Miasta pisze:
--
KLAUZULA POUFNOŚCI
Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej pliki są poufne i
podlegają ochronie prawnej. Jeśli nie jest Pan/Pani jej prawidłowym
adresatem, jakiekolwiek jej ujawnienie, reprodukcja, dystrybucja lub inne
rozpowszechnienie, są ściśle zabronione. Jeśli otrzymał/a Pan/i niniejszy
przekaz wskutek błędu, proszę o niezwłocznie powiadomienie nadawcy i
usunięcie otrzymanych informacji.

1

RE: Cyfryzacja gmin przez KOLNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1560

Poniżej przedstawiam odpowiedzi na Państwa wniosek:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap - tak
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym - nie
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób - nie
d) Zwykłym mailem - tak
e) Inny sposób - nie

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

e) Inne, jakie? – ciągle zmieniające się przepisy, brak przejrzystości w regulacjach prawnych

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

Z poważaniem

Katarzyna Zielińska

Inspektor

Urząd Miasta Kolno

ul. Wojska Polskiego 20

18-500 Kolno

Tel. 86 278 94 30

Fax 86 278 94 60

RE: Cyfryzacja gmin przez DZIWNÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2416

SEK.1431.66.2020

W odpowiedzi na zapytania zadane w trybie dostępu do informacji publicznej informuję co następuje:

Wypełnienie znakiem „X” załączonego zestawu pytań ( w mailu z pytaniami) lub wpisanie tekstu pogrubiona czcionką.

Iwona Szulc

Sekretarz Gminy Dziwnów

Urząd Miejski w Dziwnowie

Ul. Szosowa 5

72-420 Dziwnów

Sekretariat: 91 32 75 163

<mailto:um@dziwnow.pl> um@dziwnow.pl

Urząd Miejski w Dziwnowie informuje, że przetwarza dane osobowe w sposób zgodny z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.Szczegółowe informacje są udostępnione na stronie internetowej : www.bip.dziwnow.pl <http://www.bip.dziwnow.pl/> w zakładce RODO.

2

Re: Cyfryzacja gmin przez PRZEDBÓRZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #801

W załączeniu przesyłamy odpowiedź.
Prosimy o potwierdzenie odbioru wiadomości.

W dniu 2020-09-28 o 07:48, sprawa-29367@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

RE: Cyfryzacja gmin przez MŚCIWOJÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #165

Dzień dobry,

Dotyczy: wniosku o udostępnienie informacji publicznej

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tj. z dnia 31 lipca 2019 r. (Dz.U. z 2019 r., poz. 1429), który wpłynął do tut. Urzędu Gminy uprzejmie informuję, iż:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Pozdrawiam
Robert Kopeć
Urząd Gminy Mściwojów

"Otrzymana przez Panią/Pana wiadomość oraz załączone do niej pliki stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i są przeznaczone tylko dla wymienionych adresatów. Jeżeli nie są Państwo zamierzonym odbiorcą, proszę poinformować o tym fakcie nadawcę oraz usunąć wiadomość wraz z załącznikami ze swojego systemu. Nie powinni Państwo także ujawniać otrzymanych informacji nikomu ani sporządzać/zachowywać/dystrybuować żadnej kopii otrzymanych informacji.

Przetwarzanie danych osobowych w Urzędzie Gminy w Mściwojowie. Zapoznaj się z klauzulą informacyjną, wynikającą z RODO.

Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe:

<https://www.msciwojow.pl/urzad-gminy/klauzula-informacyjna-dotyczaca-przetwarzania-danych-osobowych-w-urzedzie-gminy-msciwojow/> https://www.msciwojow.pl/urzad-gminy/klauzula-informacyjna-dotyczaca-przetwarzania-danych-osobowych-w-urzedzie-gminy-msciwojow/”

1

Fwd: RE: Fwd: Cyfryzacja gmin (odpowiedzi) przez ALEKSANDRÓW ŁÓDZKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #682

Stosownie do złożonego przez Państwa w dniu 28.09.2020 r. wniosku o
udostępnienie informacji publicznej, informuję, że odpowiedź, znajduje się
poniżej - pogrubione odpowiedzi są właściwe dla Gminy Aleksandrow Łodzki.
Informuję tym samym, że w przesłanej Państwu w dniu wczorajszym odpowiedzi
wystąpił błąd i odpowiedzi pogrubione mogły być niewidoczne.

Pozdrawiam,

Joanna Marciniak

Inspektor,

Urząd Miejski w Aleksandrowie Łodzkim,

42 270 03 87

>
>

>

>
>

>

>> \--- Treść przekazanej wiadomości ---

>>

>> Temat: Fwd: Cyfryzacja gmin

>>

>> Data: Mon, 28 Sep 2020 11:43:08 +0200

>>

>> Nadawca: Gmina Aleksandrow Łodzki < [gmina@aleksandrow-
lodzki.pl](mailto:gmina@aleksandrow-lodzki.pl)>

>>

>> A

Joanna Marciniak

Inspektor,

Urząd Miejski w Aleksandrowie Łodzkim,

42 270 03 87

odp. cyfryzacja gmin przez NAKŁO NAD NOTECIĄ w sprawie Cyfryzacja urzędów #234

W odpowiedzi na maila z 28.09.2020 przesyłam odpowiedź w załączeniu.

Pozdrawiam,

Jacek Zawodniak
Zespół Obsługi Informatycznej UMIG
Starszy Informatyk, UMiG w Nakle nad Notecią
Tel. +48 523 867 918 | Fax +48 523 867 911
Tel. Kom. +48 662 262 292

ul. Ks. Piotra Skargi 7, 89-100 Nakło nad Notecią
<http://www.naklo.pl/> www.naklo.pl| bip.gmina-naklo.pl|
<http://www.facebook.com/gminanaklo> www.facebook.com/gminanaklo |

instagram.com/naklo_official | <http://www.youtube.com/user/umignaklo>
www.youtube.com/user/umignaklo

1

odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej (PiKS-VII.1431.254.2020) przez Kielce w sprawie Cyfryzacja urzędów #1922

Szanowni Państwo,

w załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej dot. rozwiązań cyfrowych.

--
Z wyrazami szacunku

Monika Olbratowska

Stanowisko ds. Dostępu do Informacji Publicznej
Wydział Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej
Telefon: (41) 36 76 250
Adres e-mail: monika.olbratowska@um.kielce.pl

URZĄD MIASTA KIELCE [1]

Uprzejmie informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest
Prezydent Miasta Kielce.
W przypadku pytań dotyczących procesu przetwarzania swoich danych
osobowych możecie Państwo
skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, pisząc na adres e-mail
iod@um.kielce.pl
Więcej informacji odnośnie do Polityki prywatności oraz swoich prawach
możecie Państwo uzyskać
na stronie http://rodo.kielce.eu

Links:
------
[1] http://www.um.kielce.pl

1

Odpowiedź na wniosek przez CHEŁMŻA w sprawie Cyfryzacja urzędów #305

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej.

Paweł Rutkowski

Urząd Gminy Chełmża

Tel. 566756077 wew 38

Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej pliki są poufne i podlegają ochronie prawnej. Jeśli nie jesteś jej prawidłowym adresatem, jakiekolwiek jej ujawnienie, reprodukcja, dystrybucja lub inne rozpowszechnienie, są ściśle zabronione. Jeśli otrzymał Pan/Pani niniejszy przekaz wskutek błędu, proszę o niezwłocznie powiadomienie nadawcy i usunięcie otrzymanych informacji.

1