Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez KAMIEŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1408

Gmina Kamień

Kamień 287, 36-053 Kamień

Woj. Podkarpackie, pow. Rzeszowski

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Pozdrawiam
Marcin Laufer

Urząd Gminy Kamień

FW: Cyfryzacja gmin przez KŁOCZEW w sprawie Cyfryzacja urzędów #389

1

Odpowiedź na wniosek przez SZELKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1184

Witam,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek KS.1431.68.2020.AB/2

--

*/Z poważaniem
Aleksandra Borowa
Specjalista ds. komunikacji społecznej
______________________________________________

Urząd Miejski w Tłuszczu
ul. Warszawska 10
05-240 Tłuszcz
tel.: (+48)29 777-52-56
fax.:(+48)29 777 52 52
e-mail:urzad@tluszcz.pl <mailto:urzad@tluszcz.pl>
http://www.tluszcz.pl <http://www.tluszcz.pl>
/*

2

udostępnienie informacji publicznej przez RACHANIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #493

W załączeniu przesyłam żądane informacje

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez JAROSŁAW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1497

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam skan odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dn. 28 września 2020 roku.

Z poważaniem

Barbara Brzezińska

Kancelaria Burmistrza Miasta

Urząd Miasta Jarosławia

ul. Rynek 1

37-500 Jarosław

pok. nr 40, tel. 16 624 87 23

www.miastojaroslaw.pl

<https://www.facebook.com/umjaroslawia/> Facebook

W związku z realizacją wymogów <https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679> rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia <https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/ALL/?uri=CELEX%3A31995L0046> dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych "RODO"), informuję, iż zasady przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miasta Jarosławia oraz przysługujące Pani/Panu prawa z tym związane znajdują się na stronie internetowej <http://bip.jaroslaw.um.gov.pl/index.php> www.bip.jaroslaw.um.gov.pl oraz <http://miastojaroslaw.pl/rodo> www.miastojaroslaw.pl.

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Gmina Łęczyca przez ŁĘCZYCA w sprawie Cyfryzacja urzędów #732

Dzień dobry.

W załączeniu przesyłam dane, o które wnioskowali Państwo we wniosku o
udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020r.

Pozdrawiam

Marta Bednarek

Obsługa Rady Gminy w Łęczycy

1

Fwd: FW: Cyfryzacja gmin przez PRZELEWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #2369

W załączeniu przekazuję odpowiedź na niżej przedstawione pytania w
trybie dostępu do informacji publicznej.

Z poważaniem

Zbigniew Kupisz

Sekretarz Gminy

tel. 91-391 38 39

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: FW: Cyfryzacja gmin
Data: Tue, 29 Sep 2020 10:44:51 +0200
Nadawca: Sekretariat UG Przelewice <gmina@przelewice.pl>
Adresat: Sekretarz Gminy Zbigniew Kupisz <sekretarz@przelewice.pl>

1

Re: Cyfryzacja gmin przez MYŚLIBÓRZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #2378

EO.1431.27.2020.TA

Dzień dobry,

przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dn.
28.09.2020 r.:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

--
Pozdrawiam
Tomasz Ananicz
Urząd Miejski w Myśliborzu
mysliborz@mysliborz.pl
tel. 95 747 91 81

W dniu 28.09.2020 o 07:54, sprawa-30944@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--
Pozdrawiam
Tomasz Ananicz
Urząd Miejski w Myśliborzu
mysliborz@mysliborz.pl
tel. 95 747 91 81

Wysyłanie wiadomości e-mail: Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r. przez JEMIELNICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1342

Dzień dobry!

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 r. o
udostępnienie informacji publicznej w przedmiocie cyfryzacji gmin.

--
Pozdrawiam:

Piotr Pyka
Sekretarz Gminy / Zastępca Wójta
tel. 774 623 512
fax. 774 623 510
kom. 502 334 014
e-mail: piotr.pyka@jemielnica.pl

2

Odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 r. o udostępnienie informacji publicznej przez JEMIELNICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1342

Dzień dobry!

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 r. o
udostępnienie informacji publicznej w przedmiocie cyfryzacji gmin.

--
Pozdrawiam:

Piotr Pyka
Sekretarz Gminy / Zastępca Wójta
tel. 774 623 512
fax. 774 623 510
kom. 502 334 014
e-mail: piotr.pyka@jemielnica.pl

2

odpowiedź na zapytanie o dostęp do informacji publicznej przez NOWE MIASTECZKO w sprawie Cyfryzacja urzędów #593

jak w załączonym skanie

--

--
Wiesław Kopeć
Stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej i obsługi informatycznej Urzędu Miejskiego

HERB final

Urząd Miejski Nowe Miasteczko
Rynek 2 | 67-124 Nowe Miasteczko
admin@nowemiasteczko.pl
www.nowemiasteczko.pl
tel. +48 68 388 81 54 wew. 23
fax +48 68 388 84 61

Dane do faktury vat
Gmina Nowe Miasteczko
ul. Rynek 2
67-124 Nowe Miasteczko
NIP: 925-19-58-478
Regon: 970770340

3

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez GOWOROWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1046

W dniu 2020-09-30 o 14:05, UG Goworowo pisze:
Dzień dobry,

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przekazuje
poniżej odpowiedzi na zadane pytania.

Ad.1

odpowiedź - a/, d/.

Ad.2

odpowiedź - d/.

Ad.3

odpowiedź - a/.

Ad. 4

odpowiedź - e/ inne tj. brak dostępu do internetu na terenie gminy, 
małe zainteresowanie klientów, problemy klientów z dostarczeniem
dokumentów w formie elektronicznej, system EZD nie są odpowiednio
dostosowane do funkcjonowania urzędów.

Ad. 5

odpowiedź - a/.

--
Pozdrawiam:
Antoni Mulawka - Sekretarz Gminy
Urząd Gminy Goworowo, ul. Ostrołęcka 21, 07-440 Goworowo
Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Goworowo.
Dane przetwarzane są w celu realizacji czynności urzędowych.
Masz prawo do dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych.
Więcej informacji znajdziesz na stronie www.goworowo.pl
<http://goworowo.pl> w zakładce Przetwarzanie danych osobowych, klauzula
informacyjna lub klikając w link
<http://goworowo.pl/urzad/przetwarzanie-danych-osobowych>

Re: Cyfryzacja gmin przez IŁAWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2111

Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na Państwa poniższy wniosek o udostępnienie informacji publicznej w załączeniu wysyłam pismo.
--
Z wyrazami szacunku,
Aleksandra Kozłowska

Inspektor Wydziału Organizacyjnego
Urząd Miasta Iławy
Sekretariat Burmistrza
ul. Niepodległości 13, 14-200 Iława
tel. [ callto:89 649 01 00 | 89 649 01 00 ]

Od: sprawa-30677@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Do: "Urząd Miasta" <um@umilawa.pl>
Wysłane: poniedziałek, 28 września, 2020 7:52:41
Temat: Cyfryzacja gmin

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30677@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji --

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

1

Informacja publiczna Odolanów przez ODOLANÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2211

Ad 1
odpowiedz a oraz d

Ad 2
odpowiedz d

Ad 3
odpowiedz a

Ad4
odpowiedz a oraz c

Ad5
odpowiedz d

Z poważaniem
Adam Budzik
Urząd Gminy i Miasta Odolanów

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o

RE: Cyfryzacja gmin przez CHRZANÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #380

Dzień Dobry

Odpowiadamy na informacje publiczną w poniższej następująco::

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?

Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Pozdrawiam

Mirosław Flis

informatyk

Urząd Gminy Chrzanów

Chrzanów Trzeci 112

tel. 158755132

Obowiązek informacyjny:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Gminy Chrzanów jest Wójt Gminy Chrzanów
z siedzibą Chrzanów Trzeci 112, 23-305 Chrzanów.

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się kontaktować
przez e-mail: <mailto:iod@chrzanow.eurzad.eu> iod@chrzanow.eurzad.eu

3. Pełny obowiązek informacyjny pod linkiem: <http://www.chrzanow.e-biuletyn.pl/index.php?id=841> http://www.chrzanow.e-biuletyn.pl/index.php?id=841

RE: Cyfryzacja gmin przez ZŁAWIEŚ WIELKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #249

W związku z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej poniżej podaję odpowiedzi na zadane pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Pozdrawiam

Grażyna Krystosiak

Sekretarz gminy Zławieś Wielka

1

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez STUPSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1219

Dzień dobry,

Odpowiadam na zadane pytania w trybie ustawy o dostępie do informacji
publicznej:

ad.1.a),d),

ad.2. d),

ad.3. a),

ad.4. c),

ad.5. d),

Pozdrawiam
Mariusz Szczechowicz
Zastępca Wójta Gminy Stupsk
tel. 531-514-096
zastepcawojta@stupsk.pl

W dniu 28.09.2020 o 10:13, Sekretariat pisze:

Odpowiedź na informację publiczną przez MARKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1255

Dzień dobry,

W odpowiedzi na informację publiczną z dnia 28 września 2020 roku. Poniżej przesyłam odpowiedź (BI.1431.3.2020) na nadesłaną ankietę. Udzielone odpowiedzi zostały zaznaczone kolorem czerwonym.

1.Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi).
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym.
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób
2.Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź).
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu ogóle nie są dostępne przez Internet
3.Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć
4.Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi).
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e)Inne, jakie?

5.Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby -większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie choć była taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem,

Michał Giziński
Biuro Informatyki

Re: Cyfryzacja gmin przez ŁOSICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1248

W załączeniu przesyłamy odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej w temacie cyfryzacji gmin

z poważaniem

Agnieszka Gawor
Sekretariat
Urząd Miasta i Gminy w Łosicach
tel.:(83)306-88-21
fax.:(83)357-27-01

W dniu 28.09.2020 o 07:49, sprawa-29814@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

RE: Cyfryzacja gmin przez POLANICA-ZDRÓJ w sprawie Cyfryzacja urzędów #74

W załączeniu odpowiedz na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28-09-2020 roku

Anna Bulanda

Podinspektor ds. Obsługi Klienta i Systemów Informatycznych

Urząd Miejski w Polanicy-Zdroju

ul. Jarosława Dąbrowskiego 3

57-320 Polanica-Zdrój

tel. do sekretariatu 074 8680600

www.polanica.pl

Niniejszy e-mail oraz wszelkie załączone do niego pliki są poufne i mogą podlegać ochronie prawnej. Jeżeli nie jest Pan/Pani zamierzonym adresatem powyższej wiadomości, nie może jej Pan/Pani ujawniać, kopiować, dystrybuować, ani też w żaden inny sposób udostępniać lub wykorzystywać. O błędnym zaadresowaniu wiadomości prosimy niezwłocznie poinformować nadawcę i usunąć wiadomość. Nie możemy zagwarantować, że elektroniczny sposób transmisji wiadomości będzie bezpieczny i pozbawiony błędów, gdyż wiadomość taka może zostać przechwycona, zmieniona, utracona lub zniszczona, a także może dotrzeć z opóźnieniem, być niepełna lub zawierać wirusy. W związku z powyższym, nadawca nie jest odpowiedzialny za jakiekolwiek błędy lub luki w powyższej wiadomości, które mogły powstać w wyniku jej elektronicznej transmisji. W razie jakichkolwiek wątpliwości, proszę zwrócić się o przesłanie papierowej kopii odnośnej wiadomości. Informacje zawarte w treści e-maila nie są stanowiskiem oficjalnym Burmistrza Miasta Polanica-Zdrój i nie mogą być rozumiana jako jakakolwiek oficjalna decyzja Urzędu Miejskiego w Polanicy-Zdroju. Mają jedynie charakter informacyjny. Odpowiedzialność za ich treść spoczywa na osobie bezpośrednio wysyłającą e-maila. Podpis osoby która wysłała wiadomość powinien znaleźć się na końcu wiadomości e-mailowej.

2

Fwd: Cyfryzacja gmin przez JEŻOWE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1396

---------- Forwarded message ---------
Od: Stanisław Szot <sekretarz@jezowe.pl>
Date: śr., 30 wrz 2020 o 10:09
Subject: RE: Cyfryzacja gmin
To: <biuro@siecobywatelska.pl>

Dzień dobry

W odpowiedzi na wniosek o IP przesyłam odpowiedz.

Informacja jest podana w treści poszczególnych zapytań i oznaczona
wytłuszczona czcionką.

Pozdrawiam

Stanisław Szot

Sekretarz Gminy Jeżowe

*From:* Agata Kołodziej [mailto:boi@jezowe.pl]
*Sent:* Monday, September 28, 2020 8:59 AM
*To:* sekretarz@jezowe.pl; informatyk@jezowe.pl
*Subject:* FW: Cyfryzacja gmin

*From:* sprawa-29962@fedrowanie.siecobywatelska.pl [
mailto:sprawa-29962@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<sprawa-29962@fedrowanie.siecobywatelska.pl>]
*Sent:* Monday, September 28, 2020 7:50 AM
*To:* boi@jezowe.pl
*Subject:* Cyfryzacja gmin

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap *- TAK*
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem - *TAK*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet
w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług) *- TAK*
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
*- TAK*b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową *- TAK*
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy *- TAK*
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone
odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-29962@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Odpowiedź na wniosek przez RYBNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2044

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na przesłany wniosek o udostępnienie
informacji publicznej.
Proszę o potwierdzenie otrzymania niniejszej wiadomości.

--
Pozdrawiam,
Michał Cieciński
Urząd Gminy Rybno
ul. Lubawska 15, 13-220 Rybno
www.gminarybno.pl

1

informacja przez Spytkowice (pow. wadowicki) w sprawie Cyfryzacja urzędów #926

Nasz znak: Org.1431.14.2020

Spytkowice dnia: 30.09.2020 r.

Urząd Gminy Spytkowice ( powiat nowotarski) w odpowiedzi na wniosek z
dnia 28.09.2020 r, dot. cyfryzacji gmin , uprzejmie informuje:

Ad. 1.

a) i d)

Ad. 2.

c)

Ad.3.

b)

Ad.4.

b)

Ad.5.

d)

z poważaniem

Grażyna Wojdyła - Sekretarz Gminy

--
mgr Grażyna Wojdyła
Sekretarz Gminy Spytkowice
34-745 Spytkowice 26
(1211132)
18 26 88 953
18 26 88 370 wew 21

Czas Pracy: Poniedziałek - Piątek od 7:45 do 15:45

ankieta przez CZARNY DUNAJEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #833

Poniżej przesyłam treść wypełnionej ankiety – właściwe odpowiedzi zostały podkreślone.

Pozdrawiam, Michał Jarończyk, Sekretarz Gminy Czarny Dunajec

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Gmina Chełm przez CHEŁM w sprawie Cyfryzacja urzędów #465

Dzień dobry

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28.09.2020 r.

Marta Cymerman

Urząd Gminy Chełm
ul. Gminna 18,
22 - 100 Pokrówka

1