Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

RE: Cyfryzacja gmin przez NIWISKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1427

Witam

Poniżej przesyłam odp. Na wniosek o dostęp do informacji publicznej wybrane odpowiedzi podkreślone oraz pogrubione.:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Szymon Pruś
Informatyk

Kontakt:

<mailto:admin@niwiska.pl> admin@niwiska.pl

+48 17 22 70 419

1

Odpowiedź na Informację Publiczną - Gmina Święciechowa przez ŚWIĘCIECHOWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2270

Dzień Dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udzielenie informacji publicznej.

z poważaniem

Sandra Sztor

Gmina Święciechowa
ul. Ułańska 4
64-115 Święciechowa
tel: [ callto:65 533 35 10 | 65 533 35 10 ]

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Wiadomość zawiera informacje, które mogą być w całości lub cz ęści poufne i/lub objęte ochroną prawną i/lub tajemnicą służbową. Jeżeli wiadomość niniejsza została otrzymana przez pomyłkę, proszę zawiadomić nadawcę wysyłając odpowiedź na tę wiadomość. Jeśli nie są Państwo zamierzonym i/lub właściwym odbiorcą niniejszej wiadomości to nie mogą jej Państwo używać, ujawniać, rozpowszechniać, kopiować, drukować ani korzystać z niej. Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy w Święciechowie, ul. Ułańska 4, 64-115 Święciechowa. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych: e-mail: inspektor@rodo-krp.pl , tel. [ callto:+48 792 304 042 | +48 792 304 042 ] .Pani/Pana dane osobowe (w szczególności: imię, nazwisko, e-mail, nr telefonu i dane podane w korespondencji) są przetwarzane m.in. w celu załatwiania sprawy i prowadzenia korespondencjii/lub w innych celach. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji celów, oraz czas wynikający z przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane do innych podmiotów. Prosimy o zapoznanie się z przysługującymi Pani/Panu uprawnieniami oraz pełną treścią obowiązku informacyjnego dostępnego pod adresem: [ http://bip.swieciechowa.pl/obowiazek-informacyjny.html | http://bip.swieciechowa.pl/obowiazek-informacyjny.html ]

Poniższa informacja jest kierowana do osób fizycznych.

1

Odpowiedź na wniosek dot. udostępnienia informacji publicznej przez ZAPOLICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #811

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam skan odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 28 września
2020 r., dot. udostępnienia informacji publicznej.

Z poważaniem

Agnieszka Kowalska

inspektor ds. ogólno-administracyjnych

Referat Społeczno-Organizacyjny

Urząd Gminy Zapolice

98-161 Zapolice, ul. Plac Strażacki 5

tel/fax (43) 823-19-82

e-mail: <mailto:urzad@zapolice.pl> urzad@zapolice.pl

<http://www.zapolice.pl/> www.zapolice.pl

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Ta wiadomość wraz z załącznikami jest przeznaczona dla określonego adresata
i może zawierać informacje poufne - chronione przez przepisy prawa. Jeśli
wiadomość została przesłana omyłkowo, proszę zawiadomić o tym nadawcę
poprzez wysłanie odpowiedzi, a następnie usunąć tę wiadomość. Powielanie lub
ujawnianie treści tej wiadomości jest niedozwolone.

Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Zapolice. Dane przetwarzane
są w celu realizacji czynności urzędowych. Macie Państwo prawo do dostępu,
sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji
na stronie <http://www.gminazdunskawola.pl/> www.
<http://www.gminazdunskawola.pl/> zapolice <http://www.gminazdunskawola.pl/>
.pl w zakładce ochrona danych osobowych.

2

Odpowiedź na wniosek przez ŻUKOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1645

Dzień dobry.
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostepnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2019 r.

Pozdrawiam
Marcin Szwarc
Administrator Systemu Informatycznego
Urząd Gminy w Żukowie
ul. Gdańska 52
tel.: (58) 685 83 41
fax.: (58) 685 83 30
[cid:image001.jpg@01D69671.30B816D0]<https://www.zukowo.pl/>

​KLAUZULA INFORMACYJNA (INFORMATION CLAUSE)
Administratorem danych osobowych jest Gmina Żukowo z siedzibą w Żukowie, więcej informacji znajduje się pod linkiem: https://bip.zukowo.pl/Article/id,2254.html
The Data Controller is Gmina Zukowo, with its registered office in Zukowo. You can find more information here: https://bip.zukowo.pl/Article/id,2254.html

KLAUZULA POUFNOŚCI (CONFIDENTIAL CLAUSE)
Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej pliki są poufne i podlegają ochronie prawnej. Jeśli nie jesteś jej prawidłowym adresatem, jakiekolwiek jej ujawnienie, reprodukcja, dystrybucja lub inne rozpowszechnienie, są ściśle zabronione. Jeśli otrzymał Pan/i niniejszy przekaz wskutek błędu, proszę o niezwłocznie powiadomienie nadawcy i usunięcie otrzymanych informacji.
This message is confidential and may also be legally privileged. If you are not the intended recipient, please notify the sender by return email and then delete this message from your system. You should not copy or forward this message or disclose its contents to any person.

2

RE: Cyfryzacja gmin przez WODZISŁAW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2000

Dzień dobry,

W odpowiedzi na wniosek z dnia 28.09.2020 r. udzielamy odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

odpowiedz na informację publiczną przez CIECHANÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1263

W załączeniu przesyłam skan odpowiedzi na informację publiczną z dnia
28.09.2020 r.

--
Pozdrawiam
Dorota Filipowicz
Urząd Gminy Ciechanów
Administratorem danych osobowych jest Urząd Gminy Ciechanów ul Fabryczna
8, 06-400 Ciechanów.
Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych dostępnych jest na
stronie internetowej https://gminaciechanow.pl/cms/26250/rodo

1

Nieprzeczytane: Cyfryzacja gmin przez ŁOWICZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #799

Twoja wiadomość

Do: Agnieszka Anyszka
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28 września 2020 07:48:03 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została usunięta bez czytania o godzinie 29 września 2020 15:00:31 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez CEWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1682

Witam

W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia 28
września 2020 r. udzielam poniżej odpowiedzi na Państwa pytania:

Ad. 1. Odpowiedź a, d.

Ad. 2. Odpowiedź c.

Ad. 3. Odpowiedź a.

Ad. 4. Odpowiedź b, c.

Ad. 5. Odpowiedź d.

W załączeniu Klauzula informacyjna.

Z poważaniem

Marzena Krakowiak

Sekretarz Gminy

<http://www.cewice.pl/> Cewice

84-312 Cewice, ul. W. Witosa 16, woj. pomorskie

tel. 59 861 34 60, 59 861 34 61, 59 861 34 66

fax +48 59 861 34 62

e-mail: <mailto:sekretariat@cewice.pl> sekretariat@cewice.pl,
<http://www.cewice.pl/> www.cewice.pl, <mailto:sekretarz@cewice.pl>
sekretarz@cewice.pl

-----------------------------------------

Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Cewice. Dane zawarte w
przesłanym przez Panią/Pana mailu będą przetwarzane w celu udzielenia
odpowiedzi na przesłaną wiadomość mailową. Szczegółowe informacje na temat
ochrony danych osobowych uzyskają Państwo pod adresem strony internetowej
https://www.cewice.pl/rodo/ oraz w siedzibie administratora.

Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu,
do którego jest zaadresowana i może zawierać treści chronione przepisami
prawa. Wgląd w treść wiadomości otrzymanej omyłkowo, dalsze jej
przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź
podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w niej informacje przez
osobę lub podmiot nie będący adresatem jest niedozwolone. Odbiorca
korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie
nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.

-----------------------------------------

2

RE: Cyfryzacja gmin przez SULMIERZYCE (woj. łódzkie) w sprawie Cyfryzacja urzędów #44

Urząd Gminy w Sulmierzycach w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 14 września 2020 r.

Z poważaniem

Łukasz Kucharski

Urząd Gminy w Sulmierzycach

3

Re: Cyfryzacja gmin przez TROSZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1151

Urząd Gminy Troszyn
ul. Juliusza Słowackiego 13
07-405 Troszyn
tel. 29 7671053

UG.1431.8.2020
Troszyn, dn. 2020.09.29

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa

Odpowiadając na złożony wniosek o udostępnienie informacji publicznej
uprzejmie informuję, jak niżej:

Ad.1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy
jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

Ad.2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

Ad.3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa
urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
c) Trudno powiedzieć

Ad.4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej
urzędu?(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

Ad.5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
samodzielnie?
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Małgorzata Płóciennik
Sekretarz Gminy Troszyn

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - Cyfryzacja gmin przez CZORSZTYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #835

Maniowy, 29 września 2020 r.

AD.1431.57.2020

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
na adres: sprawa-29401@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-29401@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

W odpowiedzi na wniosek o udostepnienie informacji publicznej(data wpływu do tut. Urzędu 28 września 2020 r. ) uprzejmie informuję, co następuje:

Ad. 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap - tak
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym - nie
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób - nie
d) Zwykłym mailem - tak
e) Inny sposób – formularze udostępnione na stronie internetowej urzędu

AD. 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

AD. 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

AD. 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

AD. 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Agata Jasińska

Sekretarz Gminy Czorsztyn

odpowiedź na wniosek_Polanka Wielka przez POLANKA WIELKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #822

W związku z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej zaznaczeniem
BOLD wskazuje odpowiedzi na zadane pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi

*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
*d) Zwykłym mailem*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
*d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)*
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
*b) Nie*
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
*c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji*
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
*b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy*
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

z poważaniem
Urszula Potoczny
Sekretarz Gminy Polanka Wielka

1

Cyfryzacja gmin przez SEROKOMLA w sprawie Cyfryzacja urzędów #412

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie iformaci publicznej Urząd Gminy
w Serokomli informuje:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona

Tomasz Boreczek

UG Serokomla

W dniu 28.09.2020 o 10:50, Urząd Gminy Serokomla pisze:
--
Informatyk
Tomasz Boreczek
Urząd Gminy Serokomla

Niniejsza wiadomość, wraz z ewentualnymi załącznikami, stanowi informację chronioną przed ujawnieniem i jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu będącego jej adresatem.

Informujemy, że administratorem danych osobowych użytych w niniejszej korespondencji jest Wójt Gminy Serokomla. Inspektor ochrony danych jest dostępny pod adresem e-mail: iod@gminaserokomla.pl

Każda osoba przysyłając drogą elektroniczną wiadomość zawierającą jej dane osobowe ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do ich przenoszenia. Użyte w korespondencji dane są przetwarzane wyłącznie w celu i w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi.

Klauzula informacyjna oraz szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych dostępna jest na stronie internetowej http://gmina.gminaserokomla.pl zakładka przetwarzanie danych osobowych.

Odpowiedź na korespondencjęnr UM.895239.2020<br />Cyfryzacja gmin przez Gliwice w sprawie Cyfryzacja urzędów #1802

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na kor. z dnia 28-09-2020 r. przekazuję odpowiedzi na pytania
ankietowe:

1\. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybor
kilku odpowiedzi)
**a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap**
**b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na kt orej można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym /Platforma SEKAP **,
GEPAR, Sklepik geodezyjny** /**
c) Usługi cyfrowe urzędu, w ktorych identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposob.
**d) Zwykłym mailem**
**e) Inny spos ob / **strony internetowe gliwice.eu bip.gliwice.eu,
e-Płatności Blue Media, MSIP - Miejski System Informacji Przestrzennej/****

Uwagi do pyt. nr 1:
SEKAP sekap.pl (System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej)
jest regionalną platformą elektroniczną Wojewodztwa Śląskiego.
GEPAR gepar.gliwice.eu to portal umożliwiający realizację płatności na rzecz
miasta, w ktorym logowanie do systemu odbywa się przez Profil Zaufany.

Geodezyjny sklep internetowy https://zasobgeodezyjny.gliwice.eu to sklep on-
line, w ktorym można zamowić wypisy z rejestrow dla działek, budynkow i
lokali, wyrysy z mapy ewidencyjnej, mapy zasadnicze oraz wiele innych
dokumentow i danych. Użytkownik może wybrać jeden z dwoch dostępnych sposobow
autoryzacji - zalogować się do sklepu za pomocą profilu zaufanego e-puap lub
korzystać ze sklepu jako tzw. użytkownik anonimowy. W tym drugim przypadku
jednak nie wszystkie funkcje są dostępne, nie można np. zamowić materiałow
zawierających dane podmiotowe czy też odebrać zamowionych materiałow drogą
elektroniczną.

2\. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
**c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)**
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogole nie są dostępne przez Internet

Uwagi do pyt. nr 3:

Listę usług możliwych do załatwienia w pełni elektronicznie tut. Urząd
publikuje w BIP <https://bip.gliwice.eu/jak-korzystac-z-e-administracji>


3\. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentow?
a) Tak
**b) Nie /Obieg tradycyjny (papierowy) wspomagany elektronicznie./**
c) Trudno powiedzieć

4\. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybor kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, ktora miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

Uwagi do pyt. nr 4:

Na powyższe pytanie nie udzielono odpowiedzi, ponieważ jest ono pytaniem nie o
informację publiczną, a o opinię.

5\. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Uwagi do pyt. nr 5:

Tut. Urząd nie uczestniczy w programie cyfrowej transformacji. Nie zaznaczono
żadnego z podpunktow, ponieważ konstrukcja pytania nie pozwala na odpowiedź
"nie", bez dodawania opinii odnośnie potrzeby wdrożenia rozwiązania bądź jej
braku.

Uprzejmie proszę o zapoznanie się z załączoną informacją o przetwarzaniu
danych.

Z poważaniem,

Katarzyna Duława
Naczelnik Biura Obsługi Interesantow
w Urzędzie Miejskim w Gliwicach

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez ŻARNÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #721

Dzień dobry

W załączniku odpowiedź

----------------------
Dziękuję i pozdrawiam
Łukasz Dusza
Urząd Gminy w Żarnowie
44 75 77 055 wew. 23

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez SZCZAWIN KOŚCIELNY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1031

Dzień dobry,

Urząd Gminy w Szczawinie Kościelnym udziela odpowiedzi na wniosek o
udostępnienie następujących informacji
publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?

- Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
- Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie?

- Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa
urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

- Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?

- Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do
zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z
transformacją.
- Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
- Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
samodzielnie?

- Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest
wdrożona

Z wyrazami szacunku, Sekretariat Urzędu Gminy - Marta Zielak.

Odp. na wniosek o udostępnienie informacji publicznej_Cyfryzacja gmin przez WĄGROWIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #2178

_Wnioskodawca_:

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska

Szanowni Państwo,

odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie informacji
publicznej_Cyfryzacja gmin przesyłam w załączeniu.

Uprzejmie proszę o _zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszej odpowiedzi_.

Z poważaniem

Piotr Korpowski

Wydział Kultury, Sportu,
Turystyki, Promocji Miasta
i Ochrony Zdrowia

Tel. +48 67 26 80 305 lub 332

Fax. +48 67 26 20 325

Email:
rzecznik@wagrowiec.eu
p.korpowski@wagrowiec.eu

Urząd Miejski w Wągrowcu

ul. Kościuszki 15a

62-100 Wągrowiec

Tel. +48 67 26 21 522

Fax. +48 67 26 20 325

Email: miasto@wagrowiec.eu

www.wagrowiec.eu

Logo Wągrowca

W dniu 2020-09-28 o 08:27, Urząd Miejski w Wągrowcu pisze:

1

odpowiedź na wniosek przez PRZEDECZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #2192

Odpowiadając na wniosek z dnia 28.09.2020r. o udostępnienie informacji publicznej udzielam odpowiedzi wg kolejności zadawanych pytań:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Paulina Nitecka

Sekretarz Miasta Przedecz.

--
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Re: Cyfryzacja gmin przez MARKUSY w sprawie Cyfryzacja urzędów #2037

Urząd Gminy w Markusach udziela informacji na pytania poniżej zawarte:
Ad.1 a) i d)
Ad. 2 b)
Ad.3. b)
Ad. 4 a) i c)
Ad.5 e) NIE
Pozdrawiam

Urząd Gminy w Markusach

82-325 Markusy

tel. 552394351 lub 556195843

faks 552394352

odpowiedź na wniosek przez KUTNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #807

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28 września 2020 roku.

*Z poważaniem*

Joanna Brylska
Kierownik
Biuro Prasowe
24 253 11 14
aaa

2

Odpowiedź na informację publiczna przez ŁOMAZY w sprawie Cyfryzacja urzędów #436

W odpowiedzi na wniosek na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10
ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć
Obywatelska Watchdog Polska informuję:

1. **Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)**
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. **Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)**
_a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)_
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. **Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?**
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. **Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)**

** **

1. a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie? – Dodatkowe nakłady pracy i koszty z wdrożeniem i utrzymaniem
systemu

5. **Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?**
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

**Głowacki Marcin**
Informatyk
tel: 83 341 75 85

![](cid:9d487d0d-8cc7-41e6-bb54-2d00025c5968)** Urząd Gminy Łomazy**
ul. Plac Jagielloński 27
21-532 Łomazy
tel: 83 341 70 03
[ www.lomazy.pl](http://www.lomazy.pl)

1

Odpowiedź przez OPATOWIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #1998

Odpowiedź na wniosek o dostęp do informacji publicznej:

Ad.1 a, d

Ad. 2 b

Ad. 3 b

Ad. 4 a

Ad. 5 a

Cyfryzacja gmin - Gmina Maków przez MAKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #686

Udzielam odpowiedzi na zadane pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Wójt Gminy

Jerzy Stankiewicz

Urząd Gminy w Makowie

ul.Główna 12

96-124 Maków

46 831 20 17

www.gminamakow.info

Cyfryzacja gmin przez BUCZKOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1756

Cyfryzacja gmin

1

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez KRAŚNICZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #432

Dzień dobry, w załączeniu odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej.

--

--

*Urząd Gminy Kraśniczyn*

ul. Kościuszki 21

22-310 Kraśniczyn

tel. 82 577 55 11

=======================================================================

Ta wiadomość i ewentualne załączniki są kierowane dla wskazanego
odbiorcy i są poufne.

Jeżeli wiadomość zostanie otrzymana w sposób niezamierzony,

należy ją natychmiast usunąć i powiadomić nadawcę.

Jeżeli nie jesteś zamierzonym odbiorcą, nie możesz używać,

kopiować ani ujawniać zawartości wiadomości w całości, bądź wybiórczo.

=======================================================================

1