Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

cyfryzacja gmin - odpowiedź na wniosek przez JEJKOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1852

Urząd Gminy Jejkowice w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej  z dnia  28.09.2020r. podaje następujące odpowiedzi :

ad. 1 - lit. a i d

ad .2 - lit. c

ad. 3 - lit. b

ad. 4 - lit. c

ad. 5 - lit. d

Jadwiga Zimoch

UG Jejkowice

--

Ta wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana.
Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym nadawcy i usunięcie wiadomości.

Klauzula informacyjna
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Jejkowice ul. Główna 38a, 44-290 Jejkowice . dalej ADO.
2. ADO przetwarza Pani/Pana adres e-mail wyłącznie w celu wymiany informacji drogą elektroniczną.
3. Jeśli kontaktujemy się z Panią/Panem za pomocą poczty elektronicznej, oznacza to że otrzymaliśmy adres konta mailowego bezpośrednio od Pani/Pana w celu kontaktu, bądź pozyskaliśmy adres poczty z legalnego źródła uprawniającego do kontaktu
z Panią/Panem.
4. Nie będziemy udostępniać innym podmiotom Pani/Pana adresu e-mail, chyba że będzie to wynikać z przepisu prawa.
5. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, usunięcia, cofnięcia zgody, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu.
6. Pani/Pana adres poczty elektronicznej będzie figurował w naszej bazie do momentu cofnięcia zgody na jego przetwarzanie.

Fwd: Fwd: Cyfryzacja gmin przez BŁONIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1081

S.1431.58.2020
Dzień dobry,
W związku z wnioskiem o udotępnienie informacji publicznej, przekazuje
poniższe informacje:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a)_*Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*_
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) *_Zwykłym mailem_*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) *_Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)_*
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a)_*Tak*_
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) *_Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_*
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) _*Nie, choć byłaby taka potrzeba*_
e) Inne, jakie.

Przemysław Kubicki

Sekretarz Gminy Błonie

1

Re: Cyfryzacja gmin przez SZCZECINEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #2398

W nawiązaniu do zapytania z dnia 28.09.2020r.

stosownie do wyszczególnionych podpunktów, informujemy że:

Ad. 1.

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePUAP

Ad. 2.

d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańców [...]

Ad. 3.

b) nie funkcjonuje e-Dok.

Ad. 4.

e) inne – brak zapotrzebowania i brak ewidentnie pozytywnych efektów transformacji.

Ad. 5.

c) Nie, nie ma takiej potrzeby.

Pozdrawiam,

Mariusz Ratajczak

gł. spec. UG Szczecinek

e-mail: admin@gminaszczecinek.pl

tel. 94 37 264 47

odpowiedź na wniosek przez None w sprawie Cyfryzacja urzędów #1639

Z poważaniem,

Żylińska Ewa

Inspektor ds. obsługi Rady i BIP
Urząd Miejski w Goniądzu
Plac 11 Listopada 38, 19-110 Goniądz
* Telefon +48 85 738 00 43 wew. 14
* E-mail: ewa.zylinska@goniadz.pl
* Faks: +48 85 738 03 07 wew. 26
* BIP: <http://bip.um.goniadz.wrotapodlasia.pl>
http://bip.um.goniadz.wrotapodlasia.pl
* CU: <https://cu.wrotapodlasia.pl>
https://cu.wrotapodlasia.pl
___________________________________________________
Administratorem danych osobowych jest Urząd Miejski w Goniądzu, ul. Plac 11
Listopada 38, 19-110 Goniądz.
Dane przetwarzane są na mocy obowiązującego prawa oraz na podstawie
wyrażenia zgody na przetwarzania swoich danych osobowych.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, sprostowania,
uzupełnienia (aktualizowania) danych osobowych, ograniczenia przetwarzania
danych, przeniesienia danych, sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
usunięcia danych oraz cofnięcia wyrażonej zgody dotyczącej przetwarzania
danych. Uzupełnienie, uaktualnienie i sprostowanie danych jest możliwe w
przypadku, gdy dane są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.
Usunięcie danych jest możliwe w przypadku, gdy są zbędne do realizacji celu,
dla którego zostały zebrane. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu
nadzorczego.
Więcej na: <http://bip.um.goniadz.wrotapodlasia.pl/rodo.html>
http://bip.um.goniadz.wrotapodlasia.pl/rodo.html

1

Cyfryzacja gmin - Urząd Gminy Działdowo przez DZIAŁDOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2076

W załączeniu odpowiedź na przesłany wniosek.

Marcin Stenkel
Urząd Gminy Działdowo

W dniu 28.09.2020 o 07:52, sprawa-30642@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej PR.1431.49.2020 przez OŁAWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #132

PR.1431.49.2020

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska

Watchdog Polska

<mailto:sprawa-28698@fedrowanie.siecobywatelska.pl> sprawa-28698@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Dot. wniosku o udzielenie informacji publicznej z 28.09.2020r.

Zgodnie z art. 10.1. Ustawy o dostępie do informacji publicznej z 6 września 2001r. (Dz.U.2019.1429 t.j. z dnia 2019.07.31) oraz ww. wnioskiem poniżej przesyłam wnioskowane informacje publiczne:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym

c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.

d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie:

b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?

e) Inne, jakie? – Problemy z e-puap

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona

Proszę o potwierdzenie otrzymanej wiadomości

Pozdrawiam

Joanna Szulżyk - insp. ds. promocji

Gmina Oława
pl. Marszałka J. Piłsudskiego 28, 55-200 Oława


tel. 71 313 30 44 wew., 214, 71-38-12-214, fax. 71 72 34 634

<mailto:promocja@GminaOlawa.pl> promocja@GminaOlawa.pl,
<http://www.gminaolawa.pl/> www.GminaOlawa.pl bip.gminaolawa.pl, <http://www.facebook.com/gminaOlawa> www.facebook.com/gminaOlawa

Niniejsza wiadomość pocztowa oraz wszelkie załączone do niej pliki są poufne i podlegają ochronie prawnej, jeśli nie jest Pani/Pan jej zamierzonym adresatem, prosimy o niezwłoczny kontakt z nadawcą przesłanej wiadomości wraz za załącznikami. Jeżeli nie jest Pani/Pan zamierzonym adresatem tej wiadomości, jej dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie lub ujawnianie jej treści w całości lub w części jest zabronione – zastrzeżenie to dotyczy zarówno samej wiadomości, jak i załączników do niej.

Pani/Pana dane, ujawnione w korespondenci, przetwarzamy w celu zrealizowania Pani/Pana sprawy, tj. przede wszystkim prowadzenia korespondencji w określonej sprawie. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Oława z siedzibą - Pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego 28, 55-200 Oława. Dane posiadamy bezpośrednio od Pani/Pana lub z baz danych, do których dostęp mają pracownicy Urzędu Gminy Oława (w takiej sytuacji przetwarzamy je w zakresie niezbędnym do zrealizowania Pani/Pana sprawy). Dane przetwarzamy do czasu realizacji danej sprawy, a następnie archiwizujemy na podstawie przepisów prawa. Ma Pani/Pan prawo do: dostępu danych, uzyskania ich kopii, sprostowania, wniesienia skargi do Prezesa UODO informacji o przetwarzaniu danych, a w zależności od sytuacji – do usunięcia danych (cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w każdym czasie, jeżeli podanie tych danych zostało udzielone na podstawie Pani/Pana zgody). Pełna klauzula informacyjna znajduje się na stronie internetowej: <https://bip.gminaolawa.pl/m,729,ochrona-danych-osobowych.html> https://bip.gminaolawa.pl/m,729,ochrona-danych-osobowych.html.

3

RE: Cyfryzacja gmin przez ZŁOTORYJA w sprawie Cyfryzacja urzędów #183

Dzień dobry

Odpowiadając na Państwa wniosek, poniżej przesyłam odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Pozdrawiam

Paweł Kochanowski

Urząd Miejski w Złotoryi

tel. 76 8779 110

1

Re: Cyfryzacja gmin przez NAREW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1562

Witam,

W załączeniu przesyłam odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji
publicznej

W dniu 2020-09-28 o 07:50, sprawa-30128@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--
z poważaniem
Krystyna Kiszycka
Sekretariat Urzędu Gminy Narew
ul. Mickiewicza 101
17-210 Narew
tel. 85 68-16-016
e-mail: narew@narew.gmina.pl

1

Odpowiedź na wniosek przez KOLNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1605

1

informacja Paszowice przez PASZOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #166

W odpowiedzi na pismo z dnia 28 września 2020 r. Urząd Gminy Paszowice
Informuje:

1 a,b

2 b

3 a

4 e:  małe zainteresowanie mieszkańców

5 c

informatyk

Dawid Grabarek

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez HANNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #384

Twoja wiadomość

Do: gmina@gminahanna.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:47

odczytano w dniu 2020-09-29 12:14.

RE: Cyfryzacja gmin przez PRZEWÓZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #644

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Urząd Gminy w Przewozie informuje:

1. A, d,
2. D,
3. B,
4. A, c,
5. Nie.

Kazimierz Kurpiel

Sekretarz Gminy

odpowiedź na wniosek o dostęp do informacji publicznej przez MICHAŁOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #871

KG.1431.25.2020

Szanowni Państwo,

w odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r. informuję, co następuje:

1. Urząd udostępnia możliwość załatwiania spraw poprzez ePUAP oraz drogą mailową.
2. Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (niestety niektóre zmiany w przepisach prawa np. nowelizacja w sprawie dowodów osobistych odwracają ten trend, zmuszając do załatwienia sprawy osobiście w urzędzie).
3. W urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów.
4. Głównym problemem jest dostępna na rynku oferta komercyjna lub państwowa w tym zakresie. Cyfrową transformację spowalnia na pewno fakt, że część przepisów wprost zwiększa biurokrację w klasycznym „papierowym” wydaniu. Ponadto fakt, że część instytucji (np. sądy) nie dopuszczają obiegu elektronicznego dokumentów powoduje, że transformacja cyfrowa przebiega w sposób niesymetryczny.
5. Urząd znajduje się w trakcie wdrażania rozwiązań, które mają wspomóc transformację cyfrową. Planowane zakończenie to początek 2021 roku. Naturalnie z takim procesem wiążą się obawy pracowników, ale każda zmiana wywołuje lęk. Kierownictwo urzędu natomiast pokłada nadzieję w usprawnieniu funkcjonowania urzędu dzięki wdrożeniu.

Z poważaniem

Anna Długosz
Sekretarz Gminy Michałowice
<mailto:adlugosz@michalowice.malopolska.pl> adlugosz@michalowice.malopolska.pl

<http://www.michalowice.malopolska.pl/assets/michalowice/media/files/a802ec0b-f729-4748-a3bf-bec94437e8c0/logo-big.png> Urząd Gminy Michałowice
Plac Józefa Piłsudskiego 1
32-091 Michałowice
tel. 12-388-57-40, wew. 49
<http://www.e-michalowice.pl/> www.e-michalowice.pl

--- Treść przekazanej wiadomości ---

Temat:

Cyfryzacja gmin

Data:

Mon, 28 Sep 2020 05:48:30 -0000

Nadawca:

sprawa-29437@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-29437@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Odpowiedź-Do:

sprawa-29437@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-29437@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Adresat:

sekretariat@michalowice.malopolska.pl <mailto:sekretariat@michalowice.malopolska.pl>

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-29437@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-29437@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjExMDcxLjI0ODE4LjcxMDY5NDEyMDc4Nzg1MTk1MDFAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8TW9uLCAyOCBTZXAgMjAyMCAwNTo0ODozMCAtMDAwMHxzZWtyZXRhcmlhdEBtaWNoYWxvd2ljZS5tYWxvcG9sc2thLnBsfDEuc2llY29ieXdhdGVsc2thLn>

RE: Cyfryzacja gmin UG Lasowice Wielkie przez LASOWICE WIELKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1322

W odpowiedzi na przesłany wniosek o udostępnienie informacji publicznej udostępniam następujące informacji :

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap - [TAK]
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem [TAK]
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług) [TAK]
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie [NIE]
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Jarosław Sułkowski
Informaty

Urząd Gminy Lasowice Wielkie

Tel. 774175493

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - Cyfryzacja gmin. [Sprawa#S.1431.00048.2020] przez RADLIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1785

Dokumenty: S.KW.00112.2020
Znak sprawy: S.1431.00048.2020
Rej. koresp. wych.: RKW.007261.2020
Wysłane przez: Piotr Absalon

Szanowni Państwo,
W załączeniu przesyłamy odpowiedzi na zadane pytania.
Właściwe odpowiedzi zostały podkreślone.
Piotr Absalon
Sekretarz Miasta Radlin

--
Wysłano z systemu FINN 8 SQL

2

Re: P2020.209219 - Cyfryzacja gmin - Nr sprawy: Inf.1431.5.2020 przez Rybnik w sprawie Cyfryzacja urzędów #1813

Dzień dobry,

w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przesyłam odpowiedzi.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona

Grażyna Dudzik
Naczelnik Wydziału Informatyki Urząd Miasta Rybnika
Wydział Informatyki 44-200 Rybnik, ul. Bolesława Chrobrego 6
t +48 32 43 92 390, f +48 32 42 24 124
informatyka@um.rybnik.pl
RYBNIK.EU Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Rybnika z siedzibą przy ul. Bolesława Chrobrego 2 w Rybniku.
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@um.rybnik.pl
Dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1; zm.: Dz. U. UE. L. z 2018 r. Nr 127, str. 2), w celu rozpatrzenia przesłanej korespondencji.
Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Rybnik: https://bip.um.rybnik.eu/Default.aspx?Page=349 sprawa-30379@fedrowanie.siecobywatelska.pl, w dniu 2020-09-28, o godz. 07:51, napisał(a):

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: sprawa-30379@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Do: rybnik@um.rybnik.pl
Data: 2020-09-28 07:51:47+02
Temat: Re: P2020.209219 - Cyfryzacja gmin

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30379@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

RE: Cyfryzacja gmin przez UDANIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #169

Dzień dobry,

W odpowiedzi na wniosek ouip poniżej przesyłam odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Andrzej Bielski

Sekretarz Gminy Udanin

tel. 76 744 28 82

e-mail: andrzej.bielski@udanin.pl

www.udanin.pl

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Udanin z siedzibą w Udaninie, Udanin 26, 55-340 Udanin, email: <mailto:wojciech.plaziuk@udanin.pl> wojciech.plaziuk@udanin.pl zwany dalej Administratorem, tel. 76/ 744 28 70.

Pana/Pani dane osobowe mogą być przetwarzane w celu skontaktowania się z Panem/Panią w sprawie opisanej w treści korespondencji email; przyjęcia oraz rozpatrzenia sprawy opisanej w korespondencji email; dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. e (niezbędność do wykonywania zadań publicznych) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora Danych, np. w razie sporu); archiwalnym — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa – Instrukcja Kancelaryjna) oraz przepisów dotyczących narodowego zasobu archiwalnego;

<http://rodo.udanin.pl/korespondencja_elektroniczna.html> Klauzula informacyjna – korespondencja elektroniczna

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji - Cyfryzacja gmin przez BALIGRÓD w sprawie Cyfryzacja urzędów #1375

Treść odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji znajduje się w
załączeniu

wt., 29 wrz 2020 o 09:55 Henryka Wołoszyn - Gmina Baligród <
gmina@baligrod.pl> napisał(a):

--
Z poważaniem

mgr inż. Mariusz Hebda
Sekretarz
Urzędu Gminy w Baligrodzie
Tel. 13 468 40 77 email: sekretarz@baligrod.pl
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych - Dz.Urz. UE L 119), zwane dalej
RODO informujemy że administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd
Gminy w Baligrodzie, Plac Wolności 13. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych
- iod@baligrod.pl. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane celu realizacji
ustawowych zadań urzędu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e art. 9 ust.
2 lit. g RODO. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty
uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa

1

Sek 1412.33.2020 Wniosek o informację publiczną przez TARNOWIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #1493

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji  publicznej  z dnia
28.09.2020 r.  Gmina Tarnowiec informuje:

Ad 1.

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePUAP

d) Zwykłym melem

Ad 2.

b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawienia
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie  (od 50% do 75%)

Ad 3.

b) Nie

Ad 4.

b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już  rozwiązań

e) Małe zainteresowanie mieszkańców Gminy z już istniejących rozwiązań

Ad 5.

a) Tak,  wdrażamy samodzielnie

                            Z poważaniem

                                            Tadeusz Górczyk

                                  Sekretarz Gminy Tarnowiec

*Gmina Tarnowiec*
38-204 Tarnowiec 211, woj. podkarpackie.
Strona Internetowa: www.tarnowiec.eu
E-mail: ugtarnowiec@ugtarnowiec.pl
Telefon: +48 13 42 555 00
Fax: +48 13 42 555 01 Herb Gminy Tarnowiec

Odpowiedź na wniosek o udostępnienieinformacji publicznej przez DOMARADZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1377

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r. informuję:Pytanie 1 - odpowiedź a), d)Pytanie 2 - odpowiedź c)Pytanie 3 - odpowiedź a)Pytanie 4 - odpowiedź a)Pytanie 5 - odpowiedź b)PozdrawiamTomasz BoberUG Domaradz36-230 Domaradz 345

odpowiedz na wniosek o udzielenie informacji publicznej. przez KRZYMÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2176

Dzień dobry.

W odpowiedzi na otrzymany wniosek o dostępie do informacji publicznej,
informuję, że:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a)Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwowa

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

Alicja Grabiasz

Pomoc Administracyjna

Referat Administracyjny

ul. Kościelna 2

62-513 Krzymów

tel.: +48 63 241 37 77

email: <mailto:alicja.grabiasz@krzymow.pl> alicja.grabiasz@krzymow.pl

<http://krzymow.pl/> <https://www.facebook.com/gmina.krzymow>
<http://bip.krzymow.nowoczesnagmina.pl/> <https://eboi.krzymow.pl/>

----------------------------------------------------------------------------
-------------------

Administratorem danych osobowych jest Gmina Krzymów, ul. Kościelna 2, 62-513
Krzymów, reprezentowana przez Wójta Gminy Krzymów. Szczegółowy obowiązek
informacyjny znajduje się na stronie internetowej:
<http://bip.krzymow.nowoczesnagmina.pl/?a=4161>
http://bip.krzymow.nowoczesnagmina.pl/?a=4161

6

RE: Cyfryzacja gmin przez RZGÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #714

Mariusz Rutecki

Sprawa nr: OR.B.1431.052.2020

28.09.2020 r.

Urząd Miejski w Rzgowie

Plac 500-lecia 22

95-030 Rzgów

tel. 42 214-12-10

W związku ze zmianą przepisów o ochronie danych osobowych informujemy,

że jeśli podasz mailowo dane osobowe, użyjemy ich tylko do załatwienia
Twojej sprawy.

Administratorem Danych jest Gmina Rzgów.

Chcesz wiedzieć więcej -
<http://bip.rzgow.pl/index.php?gid=79ea065a4e07f6ecb8c78d29442c40f8&grp=4edf
db2b94add0068b3aa4dc913fd044&ver=2#menuscroll> odwiedź BIP - zakładka
ochrona danych osobowych.

4

odp. na wniosek dot. informacji publicznej przez RADOMYŚL NAD SANEM w sprawie Cyfryzacja urzędów #1445

W odpowiedzi na wniosek z dnia 28.09.2020 r. Urząd Gminy w Radomyślu nad
Sanem informuje:

Ad 1. odpowiedź z ppkt. a, d

Ad 2 odpowiedź z ppkt c

Ad 3. Tak

Ad4. odpowiedź z ppkt c

Ad 5. Nie

Ewa Marynowska

Re: Cyfryzacja gmin przez LIDZBARK WARMIŃSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #2032

1. a,d

2.d

3.b

4. Brak problemów jesteśmy w trakcie  realizacji projektów w ramach
Działania 3.1 RPO WiM (wdrażanie e-usług)

5.a

--
Z poważaniem

Robert Gobis

Informatyk

Urząd Gminy w Lidzbarku Warmińskim

ul. Krasickiego 1
11-100 Lidzbark Warmiński
tel. 89 767 32 74 wew.47
tel. kom. 535 036 847

W dniu 28.09.2020 o 07:52, sprawa-30598@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez JAKTORÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1125

1