Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Odpowiedź na wniosek o udostepnienie informacji publicznej - Cyfryzacja gmin przez STALOWA WOLA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1499

Dzień dobry
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, przekazuję wypełniona ankietę.

Z poważaniem
Róża Saszyna
Wydział Organizacji i Informatyzacji
Urząd Miasta Stalowej Woli
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB KOMUNIKUJĄCYCH SIĘ POCZTĄ ELEKTRONICZNĄ (E-MAIL) (https://bip.stalowawola.pl/?c=mdTresc-cmPokazTresc-1695-19105)
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Re: Cyfryzacja gmin przez BUDZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #831

Urząd Gminy w Budzowie przesyła odpowiedzi na zadane pytania:

UG Biskupiec - Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez BISKUPIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #2097

Działając w oparciu o art. 61 Konstytucji RP oraz ustawę z dnia 6 września 2001r o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2016 poz. 1764) w odpowiedzi na wniosek z dnia 28 września 2020r. udzielamy odpowiedzi na poniżej zawarte pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Konieczność dokonania zmian w organizacji pracy urzędu oraz wdrożenie pracowników do nowych rozwiązań.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Grzegorz Witkowski – Wydział Organizacyjno-Prawny

telefon: (56) 47 47 974 kom. 509646085

e-mail: gwitkowski@gminbiskupiec.pl <mailto:gwitkowski@gminbiskupiec.pl>

_____

Urząd Gminy Biskupiec

Biskupiec, ul. Rynek 1, 13-340 Biskupiec

telefon (56) 47 45 057 / 058 / 059

faks (56) 47 45 289

e-mail: ugb@gminabiskupiec.pl <mailto:ugb@gminabiskupiec.pl>

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjM2MDM0LjI0ODE4LjE3Nzg2MTQ3ODU3Mjg1MjQyMzY2QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfE1vbiwgMjggU2VwIDIwMjAgMDU6NTI6NDAgLTAwMDB8dWdiQGdtaW5hYmlza3VwaWVjLnBsfDEuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnNtdHB8cmVkZ3JpZDF8MHwxLmQ0ODNjODA1NGFiOWNmNDkyMDhiNDk1ODBkZjUwNjBj>

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KORNOWAC w sprawie Cyfryzacja urzędów #1906

Dzień dobry

Przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Pozdrawiam

--

Radosław Łuszcz

Sekretarz Gminy Kornowac

e-mail: sekretarz@kornowac.pl <mailto:sekretarz@kornowac.pl>

Urząd Gminy Kornowac

Ul. Raciborska 48

44-285 Kornowac

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez BIELINY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1971

Twoja wiadomość

Do: sekretarz@bieliny.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:51

odczytano w dniu 2020-09-29 08:29.

Re: Cyfryzacja gmin przez RUCIANE-NIDA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2071

Dzień dobry.
Z uwagi, iż poniższy e-mail został przesłany na skrzynkę indywidualną, w
dniu dzisiejszym został przekazany do realizacji.

---
Z poważaniem

Danuta Kowalewska
Sekretarz Gminy

Urząd Miasta i Gminy Ruciane- Nida
tel. 87 425 44 34

Realizując obowiązek informacyjny wynikający z Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych (RODO) na stronie http://www.bip.ruciane-nida.pl/ umieściliśmy
szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych._

FW: Cyfryzacja gmin przez NOWA SŁUPIA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1976

ROSS.1431.64.2020

W związku ze złożonym wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi udziela odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie? Na terenach wiejskich pomimo stosowania rozwiązań elektronicznych, mieszkańcy preferują kontakt osobisty z Urzędem.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba. Inwestowanie jednak w narzędzia cyfrowe (wysoki koszt) przy zbyt małym odzewie społeczeństwa wydaje się wydatkiem nieracjonalnym. Wdrożono w Urzędzie system powiadamiania SMS, z którego korzystało ok. 100 osób na 10.000 Gminę (pomimo kampanii promocyjnej rozwiązania). Uruchomiono platformę cyfrową Obywatelski System Zgłoszeń, z którego korzystało 1-2 osoby. Więcej odbiorców informacji ma kanał FB.
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Mariusz Trepka

Treść niniejszej wiadomości jest poufna i przeznaczona wyłącznie dla jej adresatów. W razie pomyłkowego przesłania Państwu tej wiadomości, prosimy o poinformowanie o tym nadawcy przez wysłanie odpowiedzi zwrotnej. Rozpowszechnianie, kopiowanie, rozprowadzanie lub inne działanie o podobnym charakterze bez zgody nadawcy jest zabronione i może być karalne. Administratorem danych osobowych zawartych w korespondencji mailowej z Państwem jest Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia. Państwa dane są przetwarzane w celu wynikającym z prowadzonej komunikacji elektronicznej. Informujemy, że Państwa identyfikacja przez administratora nie jest możliwa. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych mogą Państwo uzyskać od naszego Inspektora Ochrony Danych dostępnego pod adresem: <mailto:iod@nowaslupia.pl> iod@nowaslupia.pl.

Potwierdzenie otrzymania: Cyfryzacja gmin przez ADAMÓWKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1473

To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości

Do: gmina@adamowka.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Data: 2020-09-28 07:50

Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.

Przeczytane: Cyfryzacja gmin przez TRZYDNIK DUŻY w sprawie Cyfryzacja urzędów #539

To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<ugtrzydnik@ops.pl> o 2020-09-28 07:47

To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
odbiorcy o 2020-09-29 08:13

Re: Cyfryzacja gmin przez NOZDRZEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #1443

> 28 września 2020 07:50 sprawa-30009@fedrowanie.siecobywatelska.pl napisał(a):
>
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
>
> 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
> a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap tak
> b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
> c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
> d) Zwykłym mailem tak
> e) Inny sposób
>
> 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
> a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
> b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
> c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
> d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)tak
> e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
>
> 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
> a) Tak

>
> 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
>
> a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
> c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
>
> 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

> d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
.
>
> Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30009@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
>
> --
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> tel: 22 844 73 55
> adres email: biuro@siecobywatelska.pl
> skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
> www.siecobywatelska.pl
> NIP 526282872
> KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Nozdrzec z siedzibą w 36-245 Nozdrzec 224,
2) Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Gminie Nozdrzec jest Pani Katarzyna Nowosielska, e-mail: katarzyna@nozdrzec.pl katarzyna@nozdrzec.pl , tel. 13 43 98 020 wew. 48
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu – na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz na podstawie Art. 9 ust.1 lit. g ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017 r. poz. 1985) oraz ustaw szczegółowych.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną
6) posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
8) podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem jest obligatoryjne, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne

RE: Cyfryzacja gmin przez MIŁORADZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1694

A.1431.30.2020

Przesyłam odpowiedzi na zadane pytania.

Rajmund Kossarzecki

Sekretarz Gminy

Urząd Gminy w Miłoradzu

ul. Żuławska 9

82-213 Miłoradz

NIP 579-001-50-78

<http://www.miloradz.malbork.pl/> www.miloradz.malbork.pl

tel. 55 271 15 31 wew. 22

tel. 669 330 262

1

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez CZŁUCHÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1672

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres sekretariat@czluchow.eu.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez SKĘPE w sprawie Cyfryzacja urzędów #353

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres sekretariat@skepe.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

Cyfryzacja gmin przez LEŚNIOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #435

Dzień dobry,

Poniżej odpowiedzi na pytania zadane we wniosku o udzielenie informacji
publicznej z dnia 28 września 2020 r.
Pozdrawiam

Magdalena Białowąs

Urząd Gminy Leśniowice

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

RE: Cyfryzacja gmin przez OBSZA w sprawie Cyfryzacja urzędów #479

Gmina Obsza w odpowiedzi na poniższy wniosek udziela odpowiedzi kolorem czerwonym:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap – Tak.
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym – Nie.
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób. – Nie.
d) Zwykłym mailem – Tak.
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez BRZEZINY w sprawie Cyfryzacja urzędów #2326

Twoja wiadomość

Do: urzad@brzeziny-gmina.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:53

odczytano w dniu 2020-09-29 07:53.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez DZIWNÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2416

Twoja wiadomość

Do: sekretarz@dziwnow.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:54

odczytano w dniu 2020-09-29 07:46.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez KORZENNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #910

Twoja wiadomość

Do: gmina@korzenna.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:48

odczytano w dniu 2020-09-29 07:40.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez ROGOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #313

Twoja wiadomość

Do: sekretarz@rogowo.paluki.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:46

odczytano w dniu 29.09.2020 07:35.

Informacja publiczna RSSA.1431.60.2020 przez SŁAWNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2397

W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 28.09.br. w sprawie udostępnienia
informacji publicznej, przesyłam odpowiedzi na Państwa pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje Urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

Wśród mieszkańców Gminy niewielka umiejętność korzystania z dostępnych
narzędzi cyfrowych, problemy z dostępem do Internetu.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Marta Rosenkiewicz-Jóźwiak

--------------------------------------------------------

Marta Rosenkiewicz-Jóźwiak

Sekretarz Gminy

Urząd Gminy Sławno

ul. M. C. Skłodowskiej 9; 76-100 Sławno

adres e-mail: <mailto:sekretarz@gminaslawno.pl> sekretarz@gminaslawno.pl

tel. 59 810 67 07

RE: Cyfryzacja gmin przez GAWŁUSZOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1426

Odpowiedz na dostęp do informacji publicznej Gmina Gawłuszowice;

Ad.1 a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

d) Zwykłym mailem

Ad.2 b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

Ad.3 b) Nie
Ad.4 c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

e) brak zainteresowania interesantów.

Ad.5 b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
Z poważaniem W.Kowalik Zastępca Wójta Gminy Gawłuszowice

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez SULEJÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #794

Twoja wiadomość

Do: um@sulejow.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:48

odczytano w dniu 2020-09-29 07:32.

odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez MIRÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1065

Witam,

Zgodnie z nadesłanym wnioskiem o udzielenie informacji publicznej uprzejmie informuję, iż:

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

(odpowiedzi na zadane przez Państwa pytania zostały wytłuszczone i podkreślone)

---------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Podgórski Roman

Gmina Mirów
Mirów Stary 27,
26-503 Mirów Stary
tel. 48 628 38 89 wew. 28

--
Email sprawdzony przez Arcabit Internet Security
This email was scanned by Arcabit Internet Security

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez SEROCK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1239

Twoja wiadomość

Do: umg@serock.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:49

odczytano w dniu 2020-09-28 16:34.