Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez DĄBROWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1319

Twoja wiadomość

Do: sekretarz@gminadabrowa.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:49

odczytano w dniu 28.09.2020 16:09.

Przeczytane: Cyfryzacja gmin przez GÓZD w sprawie Cyfryzacja urzędów #1122

To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<sekretarz@gozd.pl> o 2020-09-28 07:49

To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o2020-09-28 16:03

odpowiedź na wniosek przez SUCHOŻEBRY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1030

Odpowiadając na wniosek o dostęp do informacji publicznej z dnia 28 września
2020r. udzielam odpowiedzi na zadane pytania:

Ad. 1. - pkt a)

Ad. 2 - pkt c)

Ad. 3 - pkt a)

Ad. 4 - pkt. a) i c)

Ad. 5 - pkt b)

Z poważaniem

---------------------------------------------

Agnieszka Rawa

Sekretarz Gminy

Urząd Gminy Suchożebry

Aleksandry Ogińskiej 11

08-125 Suchożebry

tel. 25 631 45 15 w. 35

<http://www.suchozebry.pl/> www.suchozebry.pl

---------------------------------------------

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez MIEŚCISKO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2136

Twoja wiadomość

Do: ak@miescisko.nowoczesnagmina.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:53

odczytano w dniu 2020-09-28 15:47.

RE: Cyfryzacja gmin przez ŚWILCZA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1448

Dzień dobry.

Przesyłam odpowiedź na zadane pytania w formie podkreślenia właściwych odpowiedzi.

Z poważaniem

Monika Piątek

Kierownik Referatu Organiacyjno-Administracyjnego i Promocji

Urząd Gminy Świlcza

Tel. 17 86 70 100

Mail. m.piatek@swilcza.com.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30014@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-30014@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjIyOTQwLjI0ODE4LjExNjI2MTU2NDY3MzU2NDA4NDkyQGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfE1vbiwgMjggU2VwIDIwMjAgMDU6NTA6MjkgLTAwMDB8dWcuc3dpbGN6YUBpbnRlcnRlbGUucGx8MS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2Euc210cHxyZWRncmlkMXwwfDEuZDQ4M2M4MDU0YWI5Y2Y0OTIwOGI0OTU4MGRmNTA2MGM%3D>

odpowiedź na wniosek przez STĘŻYCA (woj. pomorskie) w sprawie Cyfryzacja urzędów #37

AO-OR.1431.29.2020.EB

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa

W odpowiedzi na przesłany w dniu 14 września br. wniosek, poniżej
udzielam odpowiedzi na zawarte w nim pytania:
Pytanie 1
Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
Odpowiedź
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem**

Pytanie 2
Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet
w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
Odpowiedź
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

Pytanie 3
Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
Odpowiedź
a) Tak - pomocniczo do rejestracji korespondencji i przekazywania na
stanowiska pracy

Pytanie 4
Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
Odpowiedź
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

Pytanie 5
Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
Odpowiedź
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Z poważaniem:
Ewa Borzestowska
Sekretarz Gminy Stężyca

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez BOBROWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #571

Twoja wiadomość

Do: sekretariat@bobrowice.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020.09.28 07:47

odczytano w dniu 2020.09.28 14:36.

Odpowiedz na Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KOBYLIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #2300

Dzień dobry,

Odpowiedz w załączniku

Z wyrazami szacunku

Przemysław Dutkowiak

UM Kobylin

655482401

1

Potwierdzenie otrzymania: Cyfryzacja gmin przez GŁOWACZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1293

To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości

Do: wojt@glowaczow.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Data: 2020-09-28 08:49

Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez LUBSKO w sprawie Cyfryzacja urzędów #601

RT.1431.9. 2020               Lubsko 28.09.2020

                                                    Szymon Osowski i
Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
                                                    ul. Ursynowska 22/2
| 02-605 Warszawa
                                                    tel: 22 844 73 55
                                                    adres email:
biuro@siecobywatelska.pl

Zgonie z otrzymanym zapytaniem o informację publiczną odpowiadamy:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
_*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*_
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
_*d) Zwykłym mailem*_
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
_*c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)*_
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
_*b) Nie*_
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
_*c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji*_
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
_*d) Nie, choć byłaby taka potrzeba*_
e) Inne, jakie.

W dniu 2020-09-28 o 08:14, UM Lubsko Sekretariat Burmistrza pisze:
--

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez KŁOMNICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1834

Twoja wiadomość

Do: ug@klomnice.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:51

odczytano w dniu 28.09.2020 15:16.

Re: Cyfryzacja gmin przez GAWORZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #160

Gaworzyce, 28.09.2020

SEK.1431.46.2020

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa

Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej złożony elektronicznie (e-mail z 28.09.2020), udzielam odpowiedzi na poniższe pytania (poprzez podkreślenie):

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Anita Stangret
Sekretarz Gminy Gaworzyce
Urząd Gminy w Gaworzycach

tel.: 76 8316 285
www: www.gaworzyce.com.pl

Uwaga! Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać treści chronione przepisami prawa. Wgląd w treść wiadomości otrzymanej omyłkowo, dalsze jej przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w niej informacje przez osobę lub podmiot nie będący adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez PNIEWY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1072

Twoja wiadomość

Do: pniewy@pniewy.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:49

odczytano w dniu 2020-09-28 15:01.

RE: Cyfryzacja gmin przez BOCHNIA w sprawie Cyfryzacja urzędów #974

Urząd Miasta Bochnia uprzejmie informuje, iż Państwa wniosek o informację publiczną z dnia 28 września 2020 roku został zarejestrowany na Dzienniku Podawczym Urzędu Miasta pod nr 22759/2020.

Dziadowiec Iwona

Inspektor Wydziału Ogólnego i Spraw Obywatelskich

Urząd Miasta Bochnia

ul. Kazimierza Wielkiego 2

32-700 Bochnia

tel. (014) 61-49-107

www.bochnia.eu

umb@um.bochnia.pl

1

Dotyczy cyfryzacji urzędu przez ZDUŃSKA WOLA w sprawie Cyfryzacja urzędów #749

Szanowni Państwo,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Z poważaniem

Ewa Padzik

Sekretarz Gminy Zduńska Wola

tel. 43 825 33 70
e-mail: <mailto:sekretarz@ugzw.pl> sekretarz@ugzw.pl

_____

Gmina Zduńska Wola
ul. Zielona 30
98- 220 Zduńska Wola
NIP: 829-164-31-31
REGON: 730934447

tel.: (43)823-41-20
tel.: (43)823-41-29
fax: (43)823-27-50
e-mail: <mailto:%20sekretariat@ugzw.pl> sekretariat@ugzw.pl
www: <http://www.ugzw.com.pl/> www.gminazdunskawola.pl

_____

Ta wiadomość wraz z załącznikami jest przeznaczona dla określonego adresata
i może zawierać informacje poufne - chronione przez przepisy prawa. Jeśli
wiadomość została przesłana omyłkowo, proszę zawiadomić o tym nadawcę
poprzez wysłanie odpowiedzi, a następnie usunąć tę wiadomość. Powielanie lub
ujawnianie treści tej wiadomości jest niedozwolone.

Administratorem danych osobowych jest Gmina Zduńska Wola. Dane przetwarzane
są w celu realizacji czynności urzędowych. Macie Państwo prawo do dostępu,
sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji
na stronie <http://www.gminazdunskawola.pl/> www.gminazdunskawola.pl w
zakładce ochrona danych osobowych.

_____

2

odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez MIĘDZYBÓRZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #190

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej przesłany przez Stowarzyszenie Sieć ObywatelskaWatchdog
Polskaul. Ursynowska 22/202-605 Warszawa za pośrednictwem poczty
elektronicznej z adresu sprawa-28756@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<mailto:sprawa-28756@fedrowanie.siecobywatelska.pl> w dniu 28.09.2020 r.

Proszę o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszej odpowiedzi.

--
Przemysław Sadowski
Sekretarz Miasta i Gminy Międzybórz
sekretarz@miedzyborz.pl
tel. 62 785 60 26

Urząd Miasta i Gminy Międzybórz
ul. Kolejowa 13, 56-513 Międzybórz
umig@miedzyborz.pl
tel. 62 785 60 19
Klauzula informacyjna RODO:
http://www.bip.miedzyborz.pl/content.php?cms_id=1619||m=3

1

Przeczytane: Cyfryzacja gmin przez FROMBORK w sprawie Cyfryzacja urzędów #2057

To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<sekretarz@frombork.pl> o 2020-09-28 07:52

To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o2020-09-28 14:51

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez KLUCZE w sprawie Cyfryzacja urzędów #872

Twoja wiadomość

Do: klucze@gmina-klucze.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:48

odczytano w dniu 28.09.2020 14:46.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez GODZIANÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #664

Twoja wiadomość

Do: gmina@godzianow.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:47

odczytano w dniu 2020-09-28 14:43.

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KOZŁÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #844

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam  odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej. Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.

Z poważaniem,
Magdalena Nowakowska

Urząd Gminy w Kozłowie
Kozłów 60
32-241 Kozłów

1

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez LIDZBARK w sprawie Cyfryzacja urzędów #2063

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres umig@lidzbark.pl.

Uwaga: To potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

RE: Cyfryzacja gmin przez KAMIEŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #426

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany.

Tomasz Grzeszczak
Urząd Gminy Kamień
ul. Diamentowa 15
22-113 Kamień
tel. (82) 567 14 55
tomasz.grzeszczak@kamien.gmina.pl

2

Re: Cyfryzacja gmin przez KARNIEWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1016

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostepnienie informacji publicznej poniżej przesyłamy informacje dot. tut. Urzędu:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z up. Wójta Gminy
Adam Milewski
Sekretarz Gminy

Przekazał informację:
Lech Gutowski
Insp.ds. informatyzacji i ochrony ppoż.

Urząd Gminy Karniewo
06-425 Karniewo, ul. Pułtuska 3
tel. cent.+48 29 69 11 013
fax. cent.+48 29 69 11 073

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez HYŻNE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1434

Twoja wiadomość

Do: sekretarz@hyzne.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:50

odczytano w dniu 28.09.2020 14:25.

Cyfryzacja gmin przez PRZASNYSZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1142

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Urząd Gminy Przasnysz udziela odpowiedzi w kolejności zadanych pytań:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

Nie dotyczy

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Bożena Rudzińska

Sekretarz Urzędu Gminy Przasnysz