Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez LIDZBARK w sprawie Cyfryzacja urzędów #2063

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres umig@lidzbark.pl.

Uwaga: To potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

RE: Cyfryzacja gmin przez KAMIEŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #426

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany.

Tomasz Grzeszczak
Urząd Gminy Kamień
ul. Diamentowa 15
22-113 Kamień
tel. (82) 567 14 55
tomasz.grzeszczak@kamien.gmina.pl

2

Re: Cyfryzacja gmin przez KARNIEWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1016

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostepnienie informacji publicznej poniżej przesyłamy informacje dot. tut. Urzędu:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z up. Wójta Gminy
Adam Milewski
Sekretarz Gminy

Przekazał informację:
Lech Gutowski
Insp.ds. informatyzacji i ochrony ppoż.

Urząd Gminy Karniewo
06-425 Karniewo, ul. Pułtuska 3
tel. cent.+48 29 69 11 013
fax. cent.+48 29 69 11 073

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez HYŻNE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1434

Twoja wiadomość

Do: sekretarz@hyzne.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:50

odczytano w dniu 28.09.2020 14:25.

Cyfryzacja gmin przez PRZASNYSZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1142

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Urząd Gminy Przasnysz udziela odpowiedzi w kolejności zadanych pytań:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

Nie dotyczy

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Bożena Rudzińska

Sekretarz Urzędu Gminy Przasnysz

RE: Cyfryzacja gmin przez MIETKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #112

Dzień dobry,

W załączeniu odpowiedź na przedmiotowy wniosek. Proszę o potwierdzenie przeczytania niniejszej wiadomości

Zofia Dróżdż

Podinsp. ds. organizacyjnych

Gmina Mietków

Ul. Kolejowa 35

55-081 Mietków

Tel. 71/3 168 113

NIP: 913-10-25-850

e-mail: urzad@mietkow.pl

Informujemy, że Państwa dane osobowe przetwarzane będą przez Administratora Danych Osobowych, którym jest Wójt Gminy Mietków, w celu zrealizowania Państwa sprawy. Pełen obowiązek informacyjny dostępny jest na stronie <https://mietkow.pl/rodo/> https://mietkow.pl/rodo/ oraz <https://mietkow.biuletyn.net/?bip=2&cid=152&id=1251> https://mietkow.biuletyn.net/?bip=2&cid=152&id=1251

2

cyfryzacja gmin przez KOŁO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2301

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska

Urząd Miejski w Kole w załączeniu przesyła odp. na zapytanie w oparciu o
ustawę o dostępie do informacji publicznej - cyfryzacja gmin

Monika Ciesielska

Sekretarz Miasta Koła

Tel. (63) 26 27 580

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych - dalej RODO), informujemy, że :

1. Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Miejski w Kole
danych osobowych jest Burmistrz Miasta Koła z siedzibą przy ul. Stary Rynek
1, 62-600 Koło.

2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Panią Ewę Galińską z
którą można skontaktować się pod adresem mailowym
<mailto:inspektor@osdidk.pl> inspektor@osdidk.pl, tel. 531 641 425.

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit a
RODO w celu obsługi korespondencji z administratorem oraz wypełnienia przez
niego zadań określonych w przepisach szczególnych określających zakres jego
działania np.: wydania decyzji administracyjnej, postanowienia lub innego
działania wynikającego z przepisów prawa, umowy lub Pani/Pana zgody.

4. Pani/Pana dane osobowe możemy przekazywać i udostępniać wyłącznie
podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres zgodny z
obowiązującymi przepisami prawa, następnie zostaną usunięte.

6. Ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych, może
je Pani/Pan sprostować, gdy zachodzi taka konieczność. Ma Pani/Pan także
prawo żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

7. Gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody informujemy
więc, że zgoda może być cofnięta w dowolnym momencie.

8. W przypadku, gdy nie poda nam Pani/Pana swoich danych osobowych nie
będziemy mogli rozpatrzyć zgłoszonej przez Pani/Pana sprawy i informować o
niej drogą elektroniczną.

9. Przysługuje Pani/Panu także skarga do organu do organu nadzorczego -
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie
Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o
ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym
również w formie profilowania.

2

Urząd Gminy Niedźwiedź przez NIEDŹWIEDŹ w sprawie Cyfryzacja urzędów #853

--
Zgodnie z art. 13 i 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO Dz. Urz. UE
L119/1) informujemy, że Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest
Wójt Gminy Niedźwiedź .z siedzibą w Niedźwiedź 233, 34-735 Niedźwiedź.
Szczegółowa klauzula informacyjna znajduje się na stronie internetowej
Administratora: BIP w zakładce ochrona danych osobowych
https://bip.malopolska.pl/ugniedzwiedz,m,305668,rodo.html Niniejszy
e-mail oraz wszelkie załączone do niego pliki są poufne i mogą podlegać
ochronie prawnej. Jeżeli nie jest Pani/Pan zamierzonym adresatem
powyższej wiadomości, nie może jej Pani/Pan ujawniać, kopiować,
dystrybuować, ani też w żaden inny sposób udostępniać lub wykorzystywać.
O błędnym zaadresowaniu wiadomości prosimy niezwłocznie poinformować
nadawcę i usunąć wiadomość.

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez PRAŻMÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1059

Twoja wiadomość

Do: kancelaria@prazmow.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:49

odczytano w dniu 28.09.2020 14:09.

Re: Cyfryzacja gmin przez SZREŃSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1220

Szanowni Państwo,

W załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Z poważaniem

Danuta Dobrowolska

Urząd Gminy w Szreńsku

ul. Plac Kanoniczny 10

06-550 Szreńsk

tel. 236534038

--

1

RE: Cyfryzacja gmin przez CHOSZCZNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2391

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej.

Z poważaniem

Agnieszka Tomczyk

Naczelnik Wydziału Organizacyjno-Prawnego

Urząd Miejski w Choszcznie

95 765 93 12

stopka

2

Re: Cyfryzacja gmin przez SIEMYŚL w sprawie Cyfryzacja urzędów #2374

Na podstawie art. 14  ustawy z dnia 6 września 2001 r.  o dostępie do
informacji publicznej Wójt  Gminy Siemyśl udziela odpowiedzi na pytania.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
Odp.
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
Odp.
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
Odp.
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
Odp.
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
Odp.
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba.

Wójt, Marek Dołkowski

Informujemy, że administratorem danych osobowych przetwarzanych w
Urzędzie Gminy Siemyśl jest Wójt Gminy Siemyśl. Siedzibą administratora
danych jest Urząd Gminy Siemyśl 78-123 Siemyśl, ul. Kołobrzeska 14.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych
znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Siemyśl
dostępnym pod adresem www.bip.siemysl.pl. Umożliwiamy spełnienie
wszystkich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych
(zwanego "RODO") - tj. prawo dostępu, sprostowania, zapomnienia oraz
usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich
przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w
tym profilowaniu, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec
przetwarzania danych osobowych. Wnioski w tych sprawach prosimy kierować
do siedziby administratora danych.

logo

W dniu 28.09.2020 o 07:54, sprawa-30940@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

RE: Cyfryzacja gmin przez DŹWIERZUTY w sprawie Cyfryzacja urzędów #2034

Dzień dobry,

W odpowiedzi na przedmiotowy wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r. odpowiadamy kolejno:

Ad 1) a

Ad 2) c

Ad 3) a

Ad 4) d

Ad 5) d

--

Z poważaniem,

Krzysztof Kołakowski
Informatyk
Urząd Gminy Dźwierzuty

tel: 89 621 14 67 | mobile: 533 311 400

e-mail: <mailto:informatyk@ug-dzwierzuty.pl> informatyk@ug-dzwierzuty.pl

2

Potwierdzenie otrzymania: Cyfryzacja gmin przez SZCZAWIN KOŚCIELNY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1031

To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości

Do: gmina@szczawin.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Data: 2020-09-28 07:49

Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez SMĘTOWO GRANICZNE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1724

Twoja wiadomość

Do: ug@smetowograniczne.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:50

odczytano w dniu 28.09.2020 13:51.

Re: Cyfryzacja gmin przez GRYBÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #937

--
Karolina Lichoń
Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
tel: 18 448 42 15
rada@gminagrybow.pl

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez KŁODAWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #594

Twoja wiadomość

Do: sekretariat@klodawa.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:47

odczytano w dniu 2020-09-28 13:55.

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez REJOWIEC FABRYCZNY w sprawie Cyfryzacja urzędów #419

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres info@rejowiec.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

Re: Cyfryzacja gmin przez DĄBROWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #320

Odpowiadając na wniosek o dostęp do informacji publicznej informuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem – o ile jest to możliwe

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25%usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
samodzielnie?
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Komentarz:
Cyfryzacja urzędu postępuje dość wolno wynika ona w małej części z
problemów kadrowych, a w dużej z rosnącymi kosztami związanymi z zakupem
i utrzymaniem oprogramowania, jednocześnie w gminach wiejskich niewielki
odsetek mieszkańców korzysta z już istniejących rozwiązań elektronizacji
urzędu, a wybierają kontakt osobisty, zdecydowanie większość spraw
załatwianych obecnie drogą elektroniczną to sprawy kierowane do urzędu
przez osoby niebędące mieszkańcami gminy lub przebywające

Andrzej Konieczka
Sekretarz Gminy Dąbrowa
kom. 661 237 336

Cyfryzacja gmin przez KAMIEŃ POMORSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #2442

O.1341.42.2020.ASK Kamień Pomorski, dnia 28 września 2020 r.

Dzień dobry,
Przesyłam w załączeniu odpowiedzi na zadane pytania. Odpowiedzi zaznaczyłam na czerwono. Z upoważnienia Burmistrza sekretarz gminy Anna Stanaszek-Kaczor

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez KĘSOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #257

Dzień dobry,

W związku z wnioskiem z dnia 28.09.2020 r. udzielamy następujących
odpowiedzi na Państwa pytania.

Ad.1. a) d)

Ad.2. c)

Ad.3. a)

Ad.4. a) b)

Ad.4. c)

--

z poważaniem,
Grzegorz Urowski

/Telefon: +48 523344091 wew. 14/

------------------------------------------------------------------------
Gmina Kesowo - Herb *Urząd Gminy w Kęsowie*
Adres: ul. Główna 11, 89-506 Kęsowo
Adres e-mail: kesowo@kesowo.pl <mailto:kesowo@kesowo.pl>
Strona internetowa: www.kesowo.pl <http://kesowo.pl>
Telefon: +48 523344091
Faks: +48 523344022
Adres epuap: /kesowo/skrytkaESP

------------------------------------------------------------------------

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W –
ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO), informujemy, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Urząd Gminy w
Kęsowie. Może się z nim Pani/Pan kontaktować w następujący sposób:
listownie na adres siedziby: Urząd Gminy w Kęsowie, ul. Główna 11,
89-506 Kęsowo, poprzez pocztę elektroniczną na ades:
kesowo@kesowo.pl <mailto:kesowo@kesowo.pl> lub telefonicznie pod
numerem +48 523344091.
2. Do kontaktów w sprawie ochrony Pani/Pana danych osobowych został
także powołany inspektor ochrony danych, z którym możesz się
kontaktować wysyłając e-mail na adres
inpektordanychosobowych@gmail.com
<mailto:inpektordanychosobowych@gmail.com>
3. Pani/Pana dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO
przetwarzane będą w celu obsługi korespondencji z administratorem
oraz wypełnienia przez niego zadań określonych w przepisach
szczególnych określających zakres jego działania np.: wydania
decyzji administracyjnej, postanowienia lub innego działania
wynikającego z przepisów prawa, umowy lub Pani/Pana zgody.
4. Pani/Pana dane osobowe możemy przekazywać i udostępniać wyłącznie
podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa są
nimi np.: sądy, organy: ścigania, podatkowe oraz inne podmioty
publiczne, gdy wystąpią z takim żądaniem, oczywiście w oparciu o
stosowną podstawę prawną. Pani/Pana dane osobowe możemy także
przekazywać podmiotom, które przetwarzają je na zlecenie
administratora tzw. podmiotom przetwarzającym, są nimi np.: podmioty
świadczące usługi informatyczne, telekomunikacyjne, pocztowe i inne.
Jednakże przekazanie Pani/Pana danych nastąpić może tylko wtedy, gdy
zapewnią one odpowiednią ochronę Pani/Pana praw.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres zgodny z
obowiązującymi przepisami prawa, następnie zostaną usunięte.
6. Ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych,
może je Pani/Pan sprostować, gdy zachodzi taka konieczność. Ma
Pani/Pan także prawo żądania usunięcia lub ograniczenia
przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a
także prawo do przenoszenia danych.
7. Przetwarzanie odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody informujemy
więc, że zgoda może być cofnięta w dowolnym momencie.
8. W przypadku, gdy nie poda nam Pani/Pana swoich danych osobowych nie
będziemy mogli rozpatrzyć zgłoszonej przez Pani/Pana sprawy i
informować o niej drogą elektroniczną.
9. Przysługuje Pani/Panu także skarga do organu do organu nadzorczego –
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego
rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym
również w formie profilowania.

1

Re: Cyfryzacja gmin przez HACZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1379

W odpowiedzi na wniosek z dnia 2020-09-28 informuję:

Ad 1. a,d

Ad 2. c

Ad 3. b

Ad 4. d

Ad 5. b

Z poważaniem

Sekretarz Gminy
Anna Musiał

Re: Cyfryzacja gmin przez TUROŚŃ KOŚCIELNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #64

Dzień dobry

w załączeniu skan odpowiedzi na poniższy wniosek o udostępnienie
informacji publicznej.

Pozdrawiam,
Sylwia Fiedorczuk
Sekretariat
Urząd Gminy Turośń Kościelna
ul. Białostocka 5
18-106 Turośń Kościelna
tel: 85-715-80-00

W dniu 14.09.2020 o 08:05, sprawa-28630@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Odpowiedź_Gmina Sejny_cyfryzacja urzędu. przez SEJNY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1567

Pan (i)

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć

Członkowie zarządu

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2

02-605 Warszawa

Urząd Gminy Sejny w załączeniu przesyła odpowiedź Wójta Gminy na wniosek
o udzielnie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r.

Z poważaniem:

(-) Grzegorz Wiśniewski

Sekretarz

--
Z wyrazami szacunku
Sekretariat Gminy Sejny
ul. Jerzego Grodzińskiego 1
16-500 Sejny
87 5162 045

1

Cyfryzacja gmin - Opatów przez OPATÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1956

Dzień dobry.

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udzielenie informacji w w trybie
dostępu do informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r. Urząd Miasta i
Gminy Opatów informuje:

1. Rozwiązania cyfrowe udostępnione dla mieszkańców to:

a) ePUAP

b) e-mail

2. Niewielka część usług urzędu jest możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług).

3. W naszym urzędzie nie funkcjonuje EOD.

4. a) brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do
zaplanowania i zdrożenia zmian związanych z transformacją, b) brak
pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji, d) problemy z dostępną
na rynku ofertą komercyjną lub państwową, e) pracownicy samorządów są
przygnieceni bezsensownymi zadaniami wymagającymi tworzenia wirtualnych,
a obowiązkowych planów, jeszcze bardziej wirtualnych sprawozdań z ich
wykonania, a przy tym sukcesywnie ograniczane są ich środki na godne
wynagrodzenia, nie mówiąc już o zatrudnianiu nowych wykwalifikowanych
kadr, czy sensownym szkoleniu już pracujących, więc cyfryzacja jest
gdzieś daleko w piramidzie potrzeb.

5. Nie uczestniczymy w programie cyfrowej transformacji urzędu, choć
byłaby taka potrzeba.

--
Hubert Dziadczykowski
Sekretarz Gminy
Urząd Miasta i Gminy w Opatowie

1