Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Odpowiedź na wniosek z dnia 28-09-2020 przez JEZIORANY w sprawie Cyfryzacja urzędów #2118

Szanowni Państwo, W nawiązaniu do przesłanego przez Państwa wniosku o udzielenie informacji publicznej przesyłam następujące odpowiedzi. Ad.1 odpowiedź a, d Ad.2 odpowiedź c Ad.3 odpowiedź b Ad.4 odpowiedź a, c Ad.5 odpowiedź a Z poważaniem UM Jeziorany Plac Zamkowy 4 11-320 Jeziorany tel. 89 539 27 41

Fw: Cyfryzacja gmin przez MORĄG w sprawie Cyfryzacja urzędów #2040

W odpowiedzi na Państwa maila z dnia 28 sierpnia 2020 roku o udostępnienie informacji publicznych, informujemy:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) inne: Złożyliśmy wniosek do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Działanie 3.1.

z poważaniem

Katarzyna Zarachowicz
Sekretarz Gminy Morąg
Urząd Miejski w Morągu
ul. 11 listopada 9
14-300 Morąg
tel. 89 757 22 31

--- Treść przekazanej wiadomości ---

Temat:
Cyfryzacja gmin

Data:
Mon, 28 Sep 2020 05:52:37 -0000

Nadawca:
sprawa-30606@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Odpowiedź-Do:
sprawa-30606@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Adresat:
morag@morag.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30606@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez GROMADKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #83

Dzień dobry ,
odpowiedzi w treści niebieską czcionką

z poważaniem
Tomasz Matyjewicz
Sekretarz gminy

--- Treść przekazanej wiadomości --- Temat: Cyfryzacja gmin
Data: Mon, 28 Sep 2020 05:45:32 -0000
Nadawca: sprawa-28649@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiedź-Do: sprawa-28649@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Adresat: gmina@gromadka.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap tak
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym nie
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób. nie
d) Zwykłym mailem tak , informacyjnie
e) Inny sposób nie

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług) X
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie X
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie? brak zainteresowania mieszkańców

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie. projekt RPO WD e-usługi

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-28649@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

RE: Cyfryzacja gmin przez SKULSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #2273

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020r. dotyczącego cyfryzacji gmin, Urząd Gminy w Skulsku przesyła odpowiedz:

Ad 1)

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym

Ad 2)

Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

Ad 3)

a) TAK

Ad 4)

b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań.

Ad 5)

b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez BŁONIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1081

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres ratusz@um.blonie.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez DRAGACZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #335

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres ugdragacz@poczta.onet.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez REGNÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #748

Twoja wiadomość

Do: sekretarz@ugregnow.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:48

odczytano w dniu 28.09.2020 11:47.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez GIELNIÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1011

Twoja wiadomość

Do: gmina@gielniow.radom.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:49

odczytano w dniu 2020-09-28 11:46.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez GRABÓW NAD PROSNĄ w sprawie Cyfryzacja urzędów #2332

Wiadomość przeczytano 2020-09-28 11:19:53

Re: Cyfryzacja gmin przez ZAWADZKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1338

Dzień dobry
Odpowiadając na pytania:
Ad. 1
- Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
- Zwykłym mailem

Ad. 2.
- Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

Ad. 3.
Nie

Ad. 4.
Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

Ad. 5.
Nie, choć byłaby taka potrzeba

Z poważaniem

Damian Dubie

Urząd Miejski w Zawadzkiem

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez BEDLNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #755

Twoja wiadomość

Do: ug@bedlno.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:48

odczytano w dniu 2020-09-25 19:49.

RE: Cyfryzacja gmin przez UŁĘŻ w sprawie Cyfryzacja urzędów #403

Szanowni Państwo,

Gmina Ułęż w załączeniu przesyła odpowiedź na poniższy wniosek.

Z wyrazami szacunku,

Paulina Chasikowska

Sekretariat

Gmina Ułęż

2

Przeczytane: Cyfryzacja gmin przez KOSZARAWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1870

To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<ugkoszarawa@gminakoszarawa.com> o 2020-09-28 07:51

To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o2020-09-28 11:37

Disposition Notification przez WIŻAJNY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1619

The message sent on Mon, 28 Sep 2020 05:50:38 -0000 to
sekretarz@wizajny.pl with subject "***SPAM*** Cyfryzacja gmin" has
been displayed.

This is no guarantee that the message has been read or understood.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez Biała Podlaska w sprawie Cyfryzacja urzędów #541

Twoja wiadomość

Do: um@bialapodlaska.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:47

odczytano w dniu 2020-09-28 11:35.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez RAWA MAZOWIECKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #684

Twoja wiadomość

Do: lidia.stawinska@rawam.ug.gov.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:47

odczytano w dniu 28.09.2020 11:32.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez CEDYNIA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2372

Twoja wiadomość

Do: info@cedynia.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:54

odczytano w dniu 2020-09-28 08:04.

Przeczytane: Cyfryzacja gmin przez MSZANA DOLNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #851

To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<gmina@mszana.pl> o 2020-09-28 07:48

To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o2020-09-28 11:28

Cyfryzacja gmin przez GRODZISK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1595

Dzień dobry, odpowiedź na wniosek w załączeniu.

Z poważaniem
Patrycja Cieślińska
Sekretariat
Urzędu Gminy Grodzisk
ul. 1 Maja 6
17-315 Grodzisk

1

RE: Cyfryzacja gmin przez GORZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1394

Dzień dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedzi na pytania zaznaczone kolorem zielonym.

Pozdrawiam Roman Modras

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez ABRAMÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #369

Twoja wiadomość

Do: gmina@abramow.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:46

odczytano w dniu 2020-09-28 11:32.

Odpowiedź na wniosek - Cyfryzacja gmin przez STOCZEK ŁUKOWSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #442

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, Urząd
Miasta w Stoczku Łukowskim niniejszym informuje:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi):
- Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
- Zwykłym mailem
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
- Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
- Nie
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
- Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
- Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
- Nie, choć byłaby taka potrzeba

Sprawę prowadzi:
Inspektor Zbigniew Drosio
tel. 25 623-97-79

--
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez JAROCIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1395

Twoja wiadomość

Do: jarocin@kki.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:50

odczytano w dniu 2020-09-28 11:20.

Potwierdzenie otrzymania: Cyfryzacja gmin przez PERLEJEWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1612

To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości

Do: ug@perlejewo.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Data: 2020-09-28 07:50

Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez DRAGACZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #335

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres ugdragacz@poczta.onet.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1