Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Re: Cyfryzacja gmin przez BISZTYNEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #2128

Dzień dobry,
w odpowiedzi na Państwa ankietę:
Pyt. 1 => a), b), d), e)
Pyt. 2 => c)
Pyt. 3 => a)
Pyt. 4 => a), c)
Pyt. 5 => a)

Jarosław Wadowski
Inspektor ds. informatyzacji
tel. 89 5216408

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej - Gmina Dobre przez DOBRE w sprawie Cyfryzacja urzędów #322

Dzień dobry,

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udzielenie informacji publicznej z
dnia 28.09.2020 r. Urząd Gminy Dobre przesyła poniżej odpowiedzi na
pytania zawarte w przedmiotowym wniosku:

1. a) załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
    d) zwykłym mailem

2. d) duża część usług urzędu jest możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. a) Tak

4. d) problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

5. a) tak, i wiążemy z nim nadzieje na zmiany

--
Z poważaniem
Kamil Świderski
Urząd Gminy Dobre
tel: (54) 285 01 57 wew. 18

odpowiedż na wniosek o informację publiczną przez JABŁONNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1124

Dzień dobry

W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej
(RP.1431.111.2020) przesyłam stosowne pismo Organu.

________________________________________________

Z poważaniem

Mariola Kołdej Urząd Gminy Jabłonna

Inspektor ds. ul. Modlińska 152

Organizacyjnych i 05-110 Jabłonna

Informacji Publicznej tel: + 48 22 767 73 18

Zespół Prawny fax: + 48 22 774 38 34

www.jablonna.pl

Treść tej wiadomości może zawierać informacje prawnie chronione przeznaczone
wyłącznie do użytku służbowego adresata. Odbiorcą może być jedynie jej
adresat z wyłączeniem dostępu osób trzecich. Jeżeli nie jesteś adresatem
niniejszej wiadomości lub pracownikiem upoważnionym do jej przekazania
adresatowi, informujemy, że jej rozpowszechnianie, kopiowanie,
rozprowadzanie lub inne działanie o podobnym charakterze jest prawnie
zabronione i może być karalne. Jeżeli otrzymałeś tę wiadomość omyłkowo,
prosimy niezwłocznie zawiadomić nadawcę wysyłając odpowiedź oraz trwale
usunąć tę wiadomość włączając w to wszelkie jej kopie wydrukowane lub
zapisane na dysku.

______

Obowiązek informacyjny:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r.w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuję, że
Administratorem Danych Osobowych jest Wójt Gminy Jabłonna. Pani/Pana dane są
przetwarzana na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i/lub a) RODO. Posiada
Pani/Pan dostęp do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych
danych, prawo do żądania sprostowania danych osobowych, prawo do żądania
usunięcia danych osobowych, prawo do żądania ograniczenia przetwarzania
danych osobowych, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Kontakt z
Inspektorem Danych Osobowych: <mailto:iod@jablonna.pl> iod@jablonna.pl.

RODO Urząd Gminy Jablonna <http://www.jablonna.pl/urzad/zawartosc/526/>
http://www.jablonna.pl/urzad/zawartosc/526/

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie infroamcji publicznej przez SŁUPNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1172

Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej w sposób żądany we wniosku na wskazany adres poczty elektronicznej sprawa-29738@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Z wyrazami szacunku,
Emilia Adamkowska

Biuro Rady i Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Słupnie
ul. Miszewska 8a, 09-472 Słupno
tel. 24 2679588

Informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w związku z prowadzeniem korespondencji i w celach, dla których zostały nam udostępnione.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Słupno.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych lub do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego PUODO gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

Treść pełnej klauzuli informacyjnej jest dostępna pod adresem https://slupno.eu/rodo/

Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej pliki są poufne i podlegają ochronie prawnej. Jeśli Pani/Pan nie jest jej prawidłowym adresatem, to jakiekolwiek jej ujawnianie, reprodukcja, dystrybucja lub inne rozpowszechnianie są ściśle zabronione. Jeśli ta wiadomość trafiła do Pani/Pan wskutek błędu, proszę o niezwłoczne powiadomienie nadawcy i usunięcie otrzymanych informacji.

1

Ankieta przez WILGA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1222

Wysyłam załącznik do poprzedniego e-maila.

Bogumiła Głaszczka

1

RE: Cyfryzacja gmin przez WILGA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1222

Odpowiadając na wniosek o udostępnieniu informacji publicznej z dnia 28 września 2020 roku Urząd Gminy w Wildze przesyła odpowiedź ( w załączeniu).

Z poważaniem

Bogumiła Głaszczka

Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez MYŚLENICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #823

Znak sprawy: OR.1431.125.2020

Dzień dobry,

w odpowiedzi na wniosek o informację publiczną z dnia 28 września 2020
roku uprzejmie informuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
_a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_
_b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym_
_c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób._
_d) Zwykłym mailem_

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
_a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)_

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
_a) Tak_

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

_c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
_a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
*e.myslenice.pl (eUrząd)*_

Z poważaniem

--
Janusz Szczeciński
Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
tel. 12 639-23-14
www.myslenice.pl

_____________
Na podstawie art. 13. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/67 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/45/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) określane dalej jako „RODO”
informujemy, że: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto
i Gmina Myślenice z siedzibą: Rynek 8/9, 32-400 Myślenice,
reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy Myślenice. Administrator
powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować za
pośrednictwem adresu poczty e-mail: iod@myslenice.pl. Pani/Pana dane
osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Szczegółowe klauzule informacyjne opublikowano na stronie
https://bip.malopolska.pl/umigmyslenice,m,308567,rodo.html

Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu, który
jest jej adresatem i może zawierać poufne i/lub uprzywilejowane informacje.

Zakazane jest jakiekolwiek przeglądanie, przesyłanie, rozpowszechnianie
lub inne wykorzystanie tych informacji lub podjęcie jakichkolwiek
działań odnośnie tych informacji przez osoby lub podmioty inne niż
zamierzony adresat.

Jeżeli Państwo otrzymali przez pomyłkę tę informację prosimy o
poinformowanie o tym nadawcy i usunięcie tej wiadomości z wszelkich
komputerów.

Odpowiedz-informacje publiczna przez IMIELIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1758

Dzień dobry

W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia
28.09.2020 roku , przekazuję   jak poniżej odpowiedzi zadane  pytania we
wniosku.

( odpowiedzi zostały  oznaczone  kolorem czerwonym). Proszę o
potwierdzenie  otrzymania   odwiedzi.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap b) Załatwianie spraw za
pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem
zaufanym lub podpisem cyfrowym*
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Proszę  o potwierdzenie  otrzymania   odwiedzi.

Bożena Cała
--

--
Bożena Cała
Urząd Miasta Imielin
ul.Imielińska 81
41-407 Imielin
tel.32 2254114
Obowiązek informacyjny wynikający z Artykułu 13 ust. 1 i 2 RODO (UE) spełniono na stronie internetowej Urzędu Miasta Imielin w zakładce Ochrona Danych Osobowych. Wszelkie informacje zawarte w niniejszej wiadomości są poufne.
Rozpowszechnianie wiadomości, jej kopiowanie lub edycja dozwolone są wyłącznie adresatowi. Jeśli nie są Państwo adresatem przedmiotowej wiadomości, zwracamy się
z uprzejmą prośbą o jej odesłanie na adres nadawcy, a następnie usunięcie z pamięci komputera.

RE: Cyfryzacja gmin przez KRZYŻ WIELKOPOLSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #2315

Dzień dobry,
w odpowiedzi na poniższy wniosek informuję:
ad. 1 a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap,
ad. 2 a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%),
ad. 3 a) Tak,
ad. 4 e) Brak zrównania podpisu profilem zaufanym z podpisem kwalifikowanym,
ad. 5 a) Tak, i wiążemy z nim nadzieje na zmiany i uzupełnienie
posaidanych rozwiązań.

Z poważaniem

Rafał Sroka
Burmistrz Krzyża Wielkopolskiego

ul. Wojska Polskiego 14
64-761 Krzyż WIelkopolski

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: Cyfryzacja gmin
Data: Mon, 28 Sep 2020 05:53:29 -0000
Nadawca: sprawa-30881@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiedź-Do: sprawa-30881@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Adresat: um@krzyz.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-30881@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez UNIEJÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #808

1

Odpowiedź na wniosek o dostęp do informacji publicznej przez RASZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1080

Załączam odpowiedź na wniosek o dostęp do informacji publicznej z dnia 28.09.2020.

--
Urząd Gminy Raszyn
ul. Szkolna 2a
05-090 Raszyn

2

Gowarczów-odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez GOWARCZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1945

Urząd Gminy w Gowarczowie
ul. Pac XX-lecia 1
26-225 Gowarczów
tel. 48-6724037

IP.143.4.2020

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania zawarte w Państwa wniosku o
udzielenie informacji publicznej:

* Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) zwykłym mailem
* Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
- duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

* Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
- Tak
* Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
b) mała popularność wśród mieszkańców załatwiania spraw drogą
elektroniczną
* Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
samodzielnie?

a) Nie, choć byłaby taka potrzeba
b) korzystamy z rozwiązań wypracowanych we wspólnych projektach
kierowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego:
e-świętokrzyskie rozbudowa infrastruktury informatycznej JST, System
Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego

Z poważaniem

Artur Kołodziejczyk
Urząd Gminy w Gowarczowie

Odpowiedź zapytanie publiczne przez ŁOBŻENICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2151

Odpowiadając na zapytanie złożone na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji
RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, przez
stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska udzielamy odpowiedzi z Gminy
Łobżenica.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

--

Adam Michniewicz

Starszy Informatyk

tel. 505 04 33 12

amichniewicz@lobzenica.pl <mailto:amichniewicz@lobzenica.pl>

Urząd Miejski Gminy Łobżenica

Referat Organizacyjny

ul. Sikorskiego 7

89-310 Łobżenica

Informacja publiczna przez SOMONINO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1702

Dzień dobry,

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przesłany
drogą elektroniczną w dniu 28 września 2020 r. informuję, iż:

AD. 1: *A; D*.

AD. 2: *B.*

AD. 3: *B.*

AD. 4: *C*.**

AD. 5:****E.****

********

--
Łączę wyrazy szacunku,

dr inż. Janusz Augustynowicz
Sekretarz Gminy

Urząd Gminy Somonino
ul. Ceynowy 21
83-314 Somonino

kom: 601-502-923
tel: (58)743-23-17
fax: (58)684-11-44

Fwd: RE: Fwd: Cyfryzacja gmin (odpowiedzi) przez ALEKSANDRÓW ŁÓDZKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #682

Stosownie do złożonego przez Państwa w dniu 28.09.2020 r. wniosku o udostępnienie informacji publicznej, informuję, że odpowiedź, znajduje się poniżej - pogrubione odpowiedzi są właściwe dla Gminy Aleksandrów Łódzki.

Pozdrawiam,
Joanna Marciniak
Inspektor,
Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
42 270 03 87

Joanna Marciniak
Inspektor,
Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
42 270 03 87

Odpowiedź - Cyfryzacja Gmin przez KOLBUDY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1677

Dzień dobry,

W załączeniu odpowiedzi na pismo o udostępnieniu informacji publicznych.

---

Z poważaniem

Arkadiusz Klein

Inspektor ds. Informatyki

Tel. +48 58 691 05 27

Kom. 690 348 668

e-mail: <mailto:arkadiusz.klein@ug.kolbudy.pl>
arkadiusz.klein@ug.kolbudy.pl

Informujemy, że na stronie

<http://www.kolbudy.pl/urzad/tablica-ogloszen/informacje-i-komunikaty-urzedo
we/3646-klauzula-informacyjna-dla-klientow-gminy-kolbudy>
http://www.kolbudy.pl/urzad/tablica-ogloszen/informacje-i-komunikaty-urzedow
e/3646-klauzula-informacyjna-dla-klientow-gminy-kolbudy
można zapoznać się z właściwą klauzulą informacyjną dot. przetwarzania
Państwa danych osobowych w związku ze skierowaniem powyższego e-mail.
Niniejsza wiadomość może zawierać informacje poufne i/lub kierowana jest
tylko do określonego adresata i jest przeznaczona wyłącznie do jego użytku.
Jeśli Państwo nie jesteście odbiorcą, do którego wiadomość jest skierowana,
Prosimy odpowiadając zwrotnie na tę wiadomość przekazać informację do
nadawcy, a następnie usunąć tę wiadomość z Państwa skrzynki odbiorczej i
nadawczej.
Zabronione jest jakiekolwiek ujawnianie, kopiowanie, rozpowszechnianie lub
inne postępowanie dotyczące przedmiotowej wiadomości, pod rygorem uznania
takiego postępowania za naruszające prawo.

2

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez GOŁCZA w sprawie Cyfryzacja urzędów #907

Urząd  Gminy w Gołczy przesyła w załączeniu odpowiedź na wniosek o
udzielenie informacji publicznej z dnia 28.09.2020r.
Proszę o potwierdzenie otrzymania niniejszej wiadomości.

--

Z poważaniem,
*Maryla Stasiek-Mentel*
Urząd Gminy w Gołczy
Sekretarz Gminy Gołcza
sekretarz@golcza.pl <mailto:sekretarz@golcza.pl>

Urząd Gminy Gołcza*  Urząd Gminy Gołcza*
  Gołcza 80
  32-075 Gołcza
  tel. 12-388-60-03
www.golcza.pl <http://www.golcza.pl>

Informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy
Gołcza, Gołcza 80 32-075 Gołcza. Państwa*dane osobowe są przetwarzane w
celu prowadzenia korespondencji z Państwem i w celu, dla którego zostały
nam udostępnione. *Jeżeli chcą się Państwo skontaktować z Inspektorem
Ochrony Danych Osobowych, proszę pisać pod adres e-mail: iod@golcza.pl.
Podstawą przetwarzania danych jest art. 6 RODO, m.in. realizacja prawnie
uzasadnionych interesów administratora w postaci komunikacji z
użytkownikami. Państwa dane będziemy przechowywać do czasu zrealizowania
sprawy, w której się z nami Państwo kontaktują, wygaśnięcia ewentualnych
roszczeń z nią związanych lub momentu wygaśnięcia obowiązków
przechowywania danych wynikających z przepisów prawa. Po spełnieniu
określonych w RODO przesłanek przysługuje Państwu prawo dostępu do
danych, otrzymania ich kopii, poprawienia, usunięcia, ograniczenia
przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego pod adresem – ul. Stawki
2, 00-193 Warszawa oraz do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie
danych osobowych w każdym czasie. Podanie danych jest dobrowolne, jednak
niezbędne do załatwienia Państwa sprawy.

1

Fwd: odpowiedź przez JABŁONNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #422

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek w sprawie udostępnienia
informacji publicznej.

--

Z poważaniem:
*Barbara Czarnota*
Inspektor ds. administracyjnych i obsługi rady gminy
tel. (81)440-90-40

Urząd Gminy Jabłonna*Referat Spraw Organizacyjnych i Obywatelskich*
Jabłonna-Majątek 22; 23-114 Jabłonna-Majątek;
tel. 81 561-05-70, fax. 81 561-00-65,
www.jablonna.lubelskie.pl, e-mail: gmina@jablonna.lubelskie.pl

3

Re: Cyfryzacja gmin przez CZERMIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1465

Witam.

Odpowiedzi na pytania zostały wytłuszczone.

*1 a,d*

*2 d*

*3 a*

*4 a,b*

*5 c*

Paweł Rec

informatyk UG

W dniu 28.09.2020 o 07:50, sprawa-30031@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

odpowiedź przez JABŁONNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #422

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek w sprawie udostępnienia
informacji publicznej.

--

Z poważaniem:
*Barbara Czarnota*
Inspektor ds. administracyjnych i obsługi rady gminy
tel. (81)440-90-40

Urząd Gminy Jabłonna*Referat Spraw Organizacyjnych i Obywatelskich*
Jabłonna-Majątek 22; 23-114 Jabłonna-Majątek;
tel. 81 561-05-70, fax. 81 561-00-65,
www.jablonna.lubelskie.pl, e-mail: gmina@jablonna.lubelskie.pl

2

odp. na informację publiczną O.1431.57.2020 przez ŁAPY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1573

Witam,
w odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej dotyczący cyfryzacji gmin, który wpłynął do Urzędu Miejskiego w Łapach dnia 28.09.2020 r. i zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429 ze zm.) przedkładam poniższe odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie? Żadne, nie ma takiej potrzeby. Większość rozwiązań jest wdrożona.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Pozdrawiam,
Urszula Łapińska
Kierownik Referatu Organizacyjnego

---------------------------------------------
URZĄD MIEJSKI W ŁAPACH
ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy

tel: 85 7152251 wew. 108
e-mail: urszula.lapinska@um.lapy.pl mailto:sekretariat@um.lapy.pl
Klauzula informacyjna RODO http://bip.um.lapy.wrotapodlasia.pl/Urzad_Miejski_f48ca8ba878d7ae/ochrona_danych_osobowych/klauzule-informacyjne.html

Odp. cyfryzacja gmin przez SUCHA BESKIDZKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #869

Dzień dobry.
Odpowiadając na pismo przesłane mailem przekazuje informacje dotyczące cyfryzacji gmin.
Z poważaniem
Sekretarz Gminy
Zbigniew Maryon

1

Fwd: Odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 r., znak. RBI.1431.80.2020.ASt o udostępnienie informacji publicznej przez JEDLICZE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1469

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: Odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 r., znak.
RBI.1431.80.2020.ASt o udostępnienie informacji publicznej
Data: Mon, 12 Oct 2020 15:23:27 +0200
Nadawca: Urząd Gminy Jedlicze <ug@jedlicze.pl>
Adresat: sprawa-30035@fedrowanie.sieciobywatelska.pl

 W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020
r., znak. RBI.1431.80.2020.ASt o udostępnienie informacji publicznej

--
/

*Sekretariat*

Urząd Gminy Jedlicze
tel. 13 44 847 10

Ta wiadomość zawiera informacje poufne lub zastrzeżone i jest
przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby lub podmiotu. Jeśli nie
jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej
rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować, oraz wykorzystywać zawartych
tutaj informacji. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za
pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej
wiadomości i usunięcie jej z komputera. Z powodu możliwego
przechwycenia, uszkodzenia, zgubienia, zniszczenia danych, opóźnień lub
niepełnej transmisji oraz obecności wirusów, proces przesyłania poczty
elektronicznej nie gwarantuje bezpieczeństwa i braku błędów. Dlatego
nadawca nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy i pominięcia
występujące w treści tej wiadomości, które powstały na skutek jej
przesyłania. Jeżeli konieczna jest weryfikacja treści tej wiadomości,
prosimy żądać wersji drukowanej.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - Dz.Urz. UE L
Nr119/1), zwane dalej RODO informujemy że administratorem Pani/Pana
danych osobowych jest Burmistrz Gminy Jedlicze z siedzibą w Jedliczu,
ul. Rynek 6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji
ustawowych zadań urzędu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. 9 ust.2 RODO.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione
do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

/

1

RE: Cyfryzacja gmin przez CIASNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1762

Dzień dobry,

Poniżej podaję odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

----------------------------------

Z poważaniem

Anna Brzenska

Urząd Gminy Ciasna

Tel. 34 35 72 769

Odpowiedz na wniosek - informacja publiczna przez CHRZĄSTOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1341

dzień dobry,
W odpowiedzi na Pana/Pani zapytanie,  w załączniku udzielamy odpowiedzi.

pozdrawiam,

--
Paweł Szymski
Informatyk
Gmina Chrząstowice
tel: (77) 41-10-419
informatyk@chrzastowice.pl

1