Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez PRZECISZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #921

Twoja wiadomość

Do: sekretarz@przeciszow.iap.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:48

odczytano w dniu 2020-09-28 08:55.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez TULISZKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2218

Twoja wiadomość

Do: sekretariat@tuliszkow.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:53

odczytano w dniu 2020-09-28 08:54.

odp. na wniosek przez TRZEBIATÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2405

W odpowiedzi na Państwa wniosek udzielam informacji dot. Gminy Trzebiatów:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

pozdrawiam

Andrzej Kuliberda
Sekretarz Trzebiatowa

kom. 694309609
e-mail: sekretarz@trzebiatow.pl

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez KĄTY WROCŁAWSKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #203

Twoja wiadomość

Do: urzad@katywroclawskie.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:45

odczytano w dniu 28.09.2020 08:53.

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez DRUŻBICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #698

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres sekretariat@druzbice.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez DMOSIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #777

Twoja wiadomość

Do: sekretariat@dmosin.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:48

odczytano w dniu 28.09.2020 08:47.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez WOLIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #2464

Twoja wiadomość

Do: urzad@wolin.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:54

odczytano w dniu 28.09.2020 08:56.

Re: Cyfryzacja gmin przez ŁUKOWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #476

Dzień dobry,
Ad. 1
a),d)
Ad. 2
b)
Ad. 3
b)
Ad. 4
b)
Ad. 5
c)

Pozdrawiam
Michał Świst

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez NOWY DUNINÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1136

Twoja wiadomość

Do: ug@nowyduninow.info.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:49

odczytano w dniu 28.09.2020 08:53.

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez PIWNICZNA-ZDRÓJ w sprawie Cyfryzacja urzędów #857

W dniu 2020-09-28 o 08:39, Urząd Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój pisze:
--

*Włodzimierz Grucela*
*Inspektor Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój*
*e-mail: wgrucela@piwniczna.pl*
*tel: +48 601 538 717, 18 446 64 043 w. 55*

*URZĄD MIEJSKI W PIWNICZNEJ-ZDROJU*
Rynek 20
33-350 Piwniczna-Zdrój
e-mail: urzad@piwniczna.pl
www.piwniczna.pl <http://www.piwniczna.pl>
tel: 18 4464043, 184464173,
fax: 184464186
______________________________________

W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w korespondencji
pisemnej / e-mail, których zakres może zawierać (Imię, Nazwisko, adres
e-mail, telefon) informujemy, iż treść klauzuli informacyjnej
wynikającej z Artykułu 13 ust 1 i 2 RODO znajduje się pod bezpośrednim
linkiem: https://bip.malopolska.pl/umigpiwnicznazdroj,m,308092,rodo.html

Ponadto przetwarzamy Twoje dane na podstawie Artykułu 6 ust 1 lit. b , c
, eRODO. Szczegółowe określenie podstawy przetwarzania danych osobowych,
czasu przechowywania itp. wynikają z treści korespondencji lub z rodzaju
realizowanej sprawy.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez CHOJNÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #198

Twoja wiadomość

Do: urzad.miejski@chojnow.eu
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:45

odczytano w dniu 28.09.2020 08:45.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez LEŚNICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1357

Twoja wiadomość

Do: um@lesnica.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:49

odczytano w dniu 2020-09-28 08:50.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez KROTOSZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #163

Twoja wiadomość

Do: ug@krotoszyce.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:45

odczytano w dniu 28.09.2020 08:52.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez BIAŁE BŁOTA w sprawie Cyfryzacja urzędów #297

Wiadomość przeczytano 28.09.2020 08:48:42

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez LIPKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2149

Twoja wiadomość

Do: gmina@lipka.pnet.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:53

odczytano w dniu 28.09.2020 08:51.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez KOLNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1560

Twoja wiadomość

Do: kolno@home.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:50

odczytano w dniu 28.09.2020 08:51.

Gmina Sienno odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez SIENNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1144

Gmina Sienno

Udzielam niniejszym odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap - tak
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym - tak
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem - tak tylko w sprawach dopuszczonych ustawami
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

- brak informacji

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

- brak informacji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne - Baza wiedzy i Elektroniczna administracja z Urzędem
Marszałkowskim Woj. Mazowieckiego

Piotr Dąbrowski - sekretarz gminy

sekretarz@sienno.pl <mailto:sekretarz@sienno.pl>

517 530 115

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez UŁĘŻ w sprawie Cyfryzacja urzędów #403

Twoja wiadomość

Do: gmina@ulez.eurzad.eu
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:47

odczytano w dniu 2020-09-25 08:51.

Re: Cyfryzacja gmin przez NOWODWÓR w sprawie Cyfryzacja urzędów #443

Witam

znak IP 1431.24.2020

w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej udzielam
informacji\;

Ad 1

Urząd oferuje mieszkańcom załatwienie spraw za pośrednictwem ePuap oraz
poprzez email.

Ad. 2

Możliwość załatwienia całej sprawy przez internet oceniam na około 25%.

Ad. 3

Na moment udzielania odpowiedzi na wniosek w Urzędzie nie funkcjonuje
Elektroniczny Obieg Dokumentów.

Ad. 4

Głównym problemem są koszty wdrożenia rozwiązań do cyfryzacji.

Ad. 5

Na chwilę obecną Urząd nie uczestniczy w programie cyfryzacji.

Z poważaniem

Zbigniew Marciniak

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez MURÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1324

Twoja wiadomość

Do: sekretarz@murow.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:49

odczytano w dniu 2020-09-28 08:50.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez KRUSZWICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #267

Twoja wiadomość

Do: um@kruszwica.um.gov.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:46

odczytano w dniu 2020-09-28 08:55.

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez TRZCINICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2262

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres gmina@trzcinica.com.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

--
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez SABNIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1082

Twoja wiadomość

Do: sabnie@pro.onet.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:49

odczytano w dniu 2020-09-28 08:42.

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez MIĘKINIA w sprawie Cyfryzacja urzędów #207

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres urzad@miekinia.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

RE: Cyfryzacja gmin przez RÓŻAN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1215

Wiadomość odebrana.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że: 1)administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Gminy Różan, adres: ul. Plac Obrońców Różana 4, 06-230Różan; 2)administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: ugrozan@post.pl; 3)administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, co wynika z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego; 4)dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także na rzecz podmiotów, z którymi administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np. kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem, zleceniobiorcą świadczącym usługę z zakresu ochrony danych osobowych); 5)administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej; 6)mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie administratora. Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:1)Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, tj. z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej;2)przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego; 3) w przypadku realizacji zadań ustawowych podanie danych jest obligatoryjne, w pozostałych przypadkach podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych będzie odmowa załatwienia sprawy przez administratora; 4)administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe.