Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Odpowiedź na informację publiczną przez PAWONKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1909

Dzień dobry,
W odpowiedzi na wniosek z dnia 28 września 2020 r. o udzielenie informacji publicznej Urząd Gminy w Pawonkowie informuje, że:
Ad 1. Tutejszy urząd oferuje mieszkańcom gminy rozwiązania cyfrowe:
a)załatwienie spraw za pośrednictwem ePuap,jednak niewielka ilość mieszkańców korzysta z tej możliwości z powodu konieczności posiadania podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego (miesięcznie 3 wnioski głównie w sprawie dowodów osobistych). Ponadto wdrażany jest system potwierdzenia profilu zaufanego,
d)załatwienie spraw zwykłym e-mailem. Z tej formy korzysta znaczna większość mieszkańców naszej gminy.
Ad 2.
Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawienia się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50%-do75%) np. e-mapa, płatności internetowe za podatek, odpady komunalne, koncesję za alkohol, wszelkie zaświadczenia itp.) Odpowiedź b.
Ad 3. W momencie udzielania odpowiedzi na wniosek w tutejszym urzędzie nie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów. Odpowiedź b.
Ad 4.
W transformacji cyfrowej urzędu brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją. Odpowiedź a oraz problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową. Odpowiedź d.
Ad. 5
Obecnie Urząd Gminy nie uczestniczy w żadnym programie cyfrowej transformacji urzędu.
Z poważaniem Grażyna Poloczek- Sekretarz Gminy

Cyfryzacja gmin - odpowiedź na wniosek przez CHYNÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #999

Dzień dobry,

wybrane odpowiedzi na pytania z wniosku o udostępnienie informacji
publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie?
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
b) Tak, ale mamy obawy czy to wystarczy

Z poważaniem
Zbigniew Woźniak
Urząd Gminy w Chynowie

--- Treść przekazanej wiadomości ---

*Temat: *

Cyfryzacja gmin

*Data: *

Mon, 28 Sep 2020 05:49:05 -0000

*Nadawca: *

sprawa-29565@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<mailto:sprawa-29565@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

*Odpowiedź-Do: *

sprawa-29565@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<mailto:sprawa-29565@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

*Adresat: *

biuro@chynow.pl <mailto:biuro@chynow.pl>

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-29565@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<mailto:sprawa-29565@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Fwd: Fwd: Fwd: Fwd: Fwd: Cyfryzacja gmin przez CHĘCINY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1930

OR-I.1431.73.2020.AN

Odpowiedź należy skierować na adres e-mail:
sprawa-30496@fedrowanie.siecobywatelska.pl

**W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej w
sprawie cyfryzacji gmin, złożony do tutejszego Urzędu drogą
elektroniczną w dniu 28.09.2020 roku, Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach
informuje, co następuje.

Ad. 1 a) i d),

Ad. 2 a),

Ad. 3 a),

Ad. 4 c),

Ad. 5 d).

--
Z poważaniem

Paweł Brola
Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny

e-mail: sekretarz@checiny.pl
tel: 41 3153 125, centrala 41 3151 006

Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach
26-060 Chęciny, Pl. 2 Czerwca 4
http://www.checiny.pl

Sporządziła: Anna Nowaczek

*Klauzula informacyjna
dotycząca przetwarzania
danych osobowych:*

1. Administratorem Pani/Panadanych osobowych jest Gmina Chęciny z
siedzibą w Chęcinach Pl. 2 Czerwca 4, kod pocztowy: 26-060, adres
e-mail: _gmina@checiny.pl <mailto:gmina@checiny.pl>_, tel. 41 31 51 006.**

2. W sprawach związanych z ochroną swoich danych osobowych można
kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail:
_iodo@checiny.pl <mailto:iodo@checiny.pl>_, tel. 41 31 53 117.

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach niezbędnych do
udzielenia odpowiedzi na Pani/Pana pytanie, na podstawie przepisu prawa,
określonego w ustawie z 6 września 2001r. o informacji publicznej
(tj.Dz.U. z 2016r. poz. 1764), zgodnie z art. 6 ust. 1 c RODO.

4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z kategorią
archiwalną.

5. Informujemy o prawie żądania od administratora dostępu do treści
swoich danych osobowych, do ich sprostowania, usunięcia, jak również
prawie do ograniczenia ich przetwarzania, prawie do przenoszenia danych,
do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

6. Informujemy o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym
w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres siedziby:
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie
danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia wskazanego na wstępie.

7. Informujemy o prawie do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych
osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale jest to warunkiem
udzielenia odpowiedzi na nadesłane pismo.

9. Informujemy, iż dane osobowe nie będą przekazywane do państwa
trzeciego, organizacji międzynarodowych ani innych odbiorców danych oraz
że nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: Cyfryzacja gmin
Data: Mon, 28 Sep 2020 05:51:53 -0000
Nadawca: sprawa-30496@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiedź-Do: sprawa-30496@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Adresat: gmina@checiny.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-30496@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

--

/Z poważaniem,/

*Sekretariat Burmistrza*

e-mail: gmina@checiny.pl <mailto:gmina@checiny.pl>
tel: 41 315 10 06
tel: 41 315 31 23
fax: 41 31 51 085

Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach
26-060 Chęciny, Pl. 2 Czerwca 4
http://www.checiny.pl

/Wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla zamierzonego adresata i może
zawierać informacje o charakterze poufnym. W razie stwierdzenia, że
odbiorcą miała być inna osoba proszę poinformować nadawcę oraz
niezwłocznie usunąć wiadomość.
Wgląd w treść wiadomości otrzymanej omyłkowo, dalsze jej przekazywanie,
rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie
jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w niej informacje przez osobę
lub podmiot nie będący adresatem, jest niedozwolone./

Udzielnie informacji publicznej przez NOWABRZEŹNICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #741

W odpowiedzi na wniosek z dnia 28.09.2020 r. udziela się następujących
odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Tomasz Pluta

Urząd Gminy w Nowej Brzeźnicy

ul. Kościuszki 103

98-331 Nowa Brzeźnica

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez WYRZYSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #2186

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek e-mailowy  z dnia
28.09.2020r. BOM.1431.58.2020 oraz obowiązek informacyjny.

Z poważaniem
Joanna Krakowiak
*Urząd Miejski w Wyrzysku*
ul. Bydgoska 29
89-300 Wyrzysk
tel. +48 (67) 286 41 00
fax. +48 (67) 286 26 26

Ta wiadomość zawiera informacje, które mogą być w całości lub części
poufne i/lub objęte ochroną prawną i/lub tajemnicą służbową. Jeżeli
wiadomość niniejsza została otrzymana przez pomyłkę, proszę zawiadomić
nadawcę wysyłając odpowiedź na tę wiadomość. Jeśli nie są Państwo
zamierzonym i/lub właściwym odbiorcą niniejszej wiadomości to nie mogą
jej Państwo używać, ujawniać, rozpowszechniać, kopiować, drukować ani
korzystać z niej.

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina
Wyrzysk, ul. Bydgoska 29, 89-300 Wyrzysk. Administrator wyznaczył
Inspektora Ochrony Danych Osobowych: e-mail: inspektor@rodo-krp.pl,
tel. +48 792 304 042.

Pani/Pana dane osobowe (w szczególności: imię, nazwisko, e-mail, nr
telefonu i dane podane w korespondencji) są przetwarzane m.in. w celu
załatwiania sprawy i prowadzenia korespondencji i/lub w innych celach.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do
realizacji celów, oraz czas wynikający z przepisów prawa. Pani/Pana dane
osobowe mogą zostać przekazane do innych podmiotów.

Prosimy o zapoznanie się z przysługującymi Pani/Panu uprawnieniami oraz
pełną treścią obowiązku informacyjnego dostępnego pod adresem:
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
<http://www.biuletyn.net/nt-bin/start.asp?podmiot=wyrzysk/&strona=14&typ=podmenu&typmenu=14&menu=527&id=529&str=1>

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez LIPNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #292

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z
dnia 28 września 2020 roku.

---
Pozdrawiam
Paweł Romański
Urząd Miejski w Lipnie
Wydział Organizacyjny
tel. 54 288 42 52

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez MIEROSZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #208

Dzień dobry!

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

pozdrawiam

Beata Brzezińska

Urząd Miejski w Mieroszowie

tel.74 30 30 010

1

Re: Cyfryzacja gmin przez STRZELIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #192

Dzień dobry,
Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.
Pozdrawiam,
*Waldemar Pater*
/Inspektor d/s Informatyki,/
/Urząd Miasta i Gminy w Strzelinie/
/Tel: 71 392 19 71 w. 141/

/
W związku z wejściem w życie przepisów Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (RODO), informujemy, że administratorem Państwa danych
osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Strzelin, ul. Ząbkowicka 11,
57-100 Strzelin. Przetwarzanie danych odbywa się co do zasady gdy jest
niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na
administratorze, bądź jest związane z wykonywaniem zadania realizowanego
w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej
powierzonej administratorowi. Kontakt z inspektorem ochrony danych:
iod@strzelin.pl. Więcej informacji znajduje się na stronie
https://bip.gmstrzelin.finn.pl./

W dniu 2020-09-28 o 07:45, sprawa-28758@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

odpowiedź na informację publiczną przez GOSTYNIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1227

1

odpowiedź wniosek przez SANOK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1510

Dzień Dobry. W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji
publicznej przesyłam n.w. odpowiedzi (podkreślona kursywa)

. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
/_a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_/
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
_/d) Zwykłym mailem/_
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
/_c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)_/
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
/_a) Tak_/
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
/_c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_/
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
_/b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy/_
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Pozdrawiam
Krzyszczyk Piotr
Naczelnik
Wydziału Organizacyjnego i Kadr
tel. 134652810 e-mail: krzyszczyk@um.sanok.pl

Odpowiedź na informację publiczną WAG.1431.76.2020 przez HALINÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1048

Dzień dobry,

W załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28.09.2020 r.

Z poważaniem,

Małgorzata Kręzel

Sekretariat

Urząd Miejski w Halinowie | ul. Spółdzielcza 1 | 05-074 Halinów

Tel. (22) 783 60 20 wew. 122 | Fax. (22) 783 61 07

Email: <mailto:halinow@halinow.pl> halinow@halinow.pl | Internet:
<http://www.halinow.pl> www.halinow.pl

2

odp. Cyfryzacja gmin przez GOŁDAP w sprawie Cyfryzacja urzędów #2041

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28.09.2020r.

--
Z poważaniem,
Piotr Mietliński
Starszy Informatyk
Urząd Miejski w Gołdapi
tel. 87 615 60 66

1

RE: Cyfryzacja gmin przez GOZDOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1175

Dzień dobry,

W załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 roku.

Z poważaniem,

-------------------------------------------

Ewa Kolankiewicz

Inspektor ds. archiwizacji, Biuletynu Informacji Publicznej, informacji publicznej,CEIDG oraz kasy

Urząd Gminy w Gozdowie

ul. Krystyna Gozdawy 19

09-213 Gozdowo

tel. 24 364-48-39

e-mail: ekolankiewicz@gozdowo.eu

www.gozdowo.eu

2

Re: Cyfryzacja gmin przez DOBRA w sprawie Cyfryzacja urzędów #905

Nasz znak: OR.1431.49.2020

Dobra, dn. 12.10.2020 r.

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020 r. Urząd Gminy Dobra udziela następujących odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
e) Inne, jakie: Gmina brała udział w konkursie, którego celem była cyfrowa
transformacja urzędu, jednak nie udało się pozyskać środków i znajduje się
na liście rezerwowej

Sporządził: Grzegorz Palkij

Grzegorz Palkij

Informatyk Urzędu
Urząd Gminy Dobra

Dobra 233, 34-642 Dobra
tel. 18 333 00 20 wew. 155

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez GOLENIÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2438

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
z dnia 28 września 2020 r.

--
Sell Arkadiusz
Sekretarz Gminy Goleniów

Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie
Plac Lotników 1
72-100 Goleniów
tel. (+48) 91 46 98 201
e-mail: sekretarz@goleniow.pl

1

RE: Cyfryzacja gmin przez RYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #2116

Witam

W odpowiedzi na wniosek:

1. Odp: a), d), e) platforma eusług w realizacji

2. Odp: d)

3. Odp: b)

4. Odp: a)

5. Odp: a)

Z poważaniem

Tomasz Alończyk

Informatyk

Urząd Miasta i Gminy Ryn

ul. Ratuszowa 2

11-520 Ryn

Tel. (87) 429 39 74

Klauzula poufności

Ta wiadomość i wszelkie załączone do niej pliki są poufne i podlegają ochronie prawnej. Jeśli nie jesteś jej prawidłowym adresatem proszę o niezwłoczne powiadomienie o tym nadawcy i jej usunięcie. Jakiekolwiek jej ujawnienie, reprodukcja, dystrybucja lub inne rozpowszechnianie, są ściśle zabronione.

Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Ryn. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są na stronie internetowej www.bip.miastoryn.pl w zakładce klauzula informacyjna, w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Rynie, ul. Ratuszowa 2 w sekretariacie oraz na tablicy ogłoszeń.

odp. informacja publiczna przez MORAWICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1936

W załączeniu odpowiedź na informację publiczną.

Paweł Marcjan - informatyk

Urząd Miasta i Gminy w Morawicy

ul. Spacerowa 7, 26-026 Morawica

tel. 41 3114-691 wew. 208

<http://www.morawica.pl> www.morawica.pl

1

Gmina Dobiegniew - Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez DOBIEGNIEW w sprawie Cyfryzacja urzędów #629

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o informację publiczną z dnia 28 września br.

Z poważaniem

Izabela Rosińska

Gmina Dobiegniew <http://dobiegniew.pl/>

ul. Obrońców Pokoju 24

66-520 Dobiegniew

tel. 95 7611001

1

Odpowiedź na wniosek przez GRABICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #815

Dzień dobry,

w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej w
załączeniu przekazuję pismo z odpowiedzią.

Z poważaniem

Magdalena Wspaniała

Urząd Gminy w Grabicy

tel. 44 616-11-25 wew. 37

1

(bez tematu) przez CHOCIANÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #70

Witam

W załączeniu odpowiedź na informację publiczną.

Pozdrawiam Agata Czech

1

Odpowiedź na wniosek przez DOBRZYŃ NAD WISŁĄ w sprawie Cyfryzacja urzędów #239

Dobrzyń nad Wisłą, 12 października 2020 r.

OiSO.1431.16.2020

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa

sprawa-28805@fedrowanie.siecobywatelska.pl mailto:sprawa-28805@fedrowanie.siecobywatelska.pl

W odpowiedzi na wniosek przesłany e-mailem z dnia 28.09.2020 r. informuję, co następuje:
* w zakresie pkt 1: urząd oferuje mieszkańcom załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap (a) oraz zwykłym mailem (b);
* w zakresie pkt 3: nie (b).
W pozostałym zakresie wniosku organ nie posiada wytworzonej informacji publicznej.

Z up. Burmistrza
Ryszard Machnowski
Sekretarz Miasta i Gminy
Dobrzyń nad Wisłą

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez SUCHOWOLA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1532

Urząd Miejski w Suchowoli w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem,
Jan Lola - Sekretarz Gminy

W dniu 2020-09-28 o 07:50, sprawa-30098@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--
Urząd Miejski w Suchowoli
16-150 Suchowola
Plac Kościuszki 5
tel. (85) 72 29 400, fax (85) 72 29 419
adres e-mail: sekretariat@suchowola.pl

1

informacja publiczna przez WIELOWIEŚ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1787

Szanowni Państwo,

w zał. odpowiedz na wniosek  w sprawie udostępnienia informacji publicznej.

--

2

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez CHOROSZCZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1636

Pismo w załączeniu

Urząd Miejski w Choroszczy

ul. Dominikańska 2

16-070 Choroszcz

tel.: +48 85 713 22 00

fax.: +48 85 719 18 39

1

UG LELIS - INFORMACJA PUBLICZNA - KTK.1431.50.2020 przez LELIS w sprawie Cyfryzacja urzędów #1095

Dzień dobry

Odpowiadając na wniosek o dostęp do informacji publicznej z dnia 28.09.2020
r. przesłany drogą elektroniczną z adresu
sprawa-29661@fedrowanie.siecobywatelska.pl dot. e-usług, Urzędzie Gminy
Lelis przesyła w załączeniu odpowiedź na zadane pytania we wniosku.

W razie pytań proszę o kontakt:

Sprawę prowadzi:

Piotr Parzych - St. Informatyk UG Lelis, tel. /29/ 746-90-18
email: administrator@lelis.pl

_____

HERB_POCZTA

Piotr Parzych
<mailto:administrator@lelis.pl> administrator@lelis.pl
Urząd Gminy Lelis
___________________
Adres:
Lelis, Szkolna 39
07-402 Lelis
<http://www.lelis.pl/> www.lelis.pl

<http://www.bip.lelis.pl/> www.bip.lelis.pl
tel.(29) 746-90-18

2