Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez RUDNIKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1330

Twoja wiadomość

Do: gmina@rudniki.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:49

odczytano w dniu 28.09.2020 07:55.

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez STOLNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #317

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres sekretarz@stolno.com.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

Potwierdzenie otrzymania: Cyfryzacja gmin przez SZREŃSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1220

To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości

Do: szrensk@szrensk.com.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Data: 28.09.2020 07:49

Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez KRAŚNICZYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #432

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres sekretariat@krasniczyn.gmina.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez NOWYDWÓRGDAŃSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1743

Twoja wiadomość

Do: urzad@miastonowydwor.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:50

odczytano w dniu 28.09.2020 07:55.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez OPOCZNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #800

Twoja wiadomość

Do: umopoczno@um.opoczno.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:48

odczytano w dniu 28.09.2020 07:53.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez DOMASZOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1317

Twoja wiadomość

Do: ug@domaszowice.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:49

odczytano w dniu 2020-09-28 07:54.

Twój adres e-mail wymaga weryfikacjiverify#bE3OpNzI82sbeiUHXohYy-1601272493 przez PŁOTY w sprawie Cyfryzacja urzędów #2362

Wysłana wiadomość wymaga potwierdzenia,
że została wysłana przez człowieka, a nie jest źródłem spamu.

Aby zakończyć tę weryfikację, po prostu odpowiedz na tę wiadomość i wyślij
nie zmieniając tematu

Lub możesz kliknąć następujący link:

http://www.ploty.pl/cgi-sys/bxd.cgi?a=um@ploty.pl&id=bE3OpNzI82sbeiUHXohYy-1601272493

Nagłówki wiadomości wysłanej z Twojego adresu pokazano poniżej:

From el.9fa8687790873db9f5b2460dcfe8543e.1.siecobywatelska.smtp@news.emaillabs.co Mon Sep 28 07:54:53 2020
Received: from smtp2-2131.emaillabs.co ([185.243.31.151]:58920)
by whm-01.i.media.pl with esmtps (TLS1.2) tls TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_256_GCM_SHA384
(Exim 4.93)
(envelope-from <el.9fa8687790873db9f5b2460dcfe8543e.1.siecobywatelska.smtp@news.emaillabs.co>)
id 1kMm7f-000O7P-C5
for um@ploty.pl; Mon, 28 Sep 2020 07:54:53 +0200
Received: from smtp2-2131 (smtp2-2131.emaillabs.co [185.243.31.151])
by smtp2-2131.emaillabs.co (SMTP) with ESMTP id 4C0BXy5LnQz8RvHQ
for <um@ploty.pl>; Mon, 28 Sep 2020 05:54:10 +0000 (UTC)
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/relaxed; d=emaillabs.co;
s=emaillabs; t=1601272450; bh=bfRXav3yxN94W3hZ44rFRH7Io9U=;
h=Subject:From:To:Reply-To:Date;
b=Uw8f6I05JBfr+1ppyJ8px5VihNe6uLOCW7JOECCuawuUSXAJl1fjWa3nZ4TEJhjsz
ynt/I+50CXHdli+2kNXqbUwAdpIuwzxlCb4SSwZ2NgPX7toZJQi88VD/RcToCVl9Lv
2OG3/JvzRlG0ZGgNCSkP1wh7iwyPcBUZ4NJi4Leo=
Received: from app-prod.watchdog.internal (localhost [127.0.0.1])
by app-prod.watchdog.internal (SMTP) with ESMTP id 77B9028C0F
for <um@ploty.pl>; Mon, 28 Sep 2020 07:54:10 +0200 (CEST)
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="===============4119040939066022633=="
MIME-Version: 1.0
Subject: Cyfryzacja gmin

Przeczytane: Cyfryzacja gmin przez SZEPIETOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1629

To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<um@szepietowo.pl> o 2020-09-28 07:50

To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o2020-09-28 07:58

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez JASIONÓWKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1543

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres gmina@jasionowka.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez ALWERNIA w sprawie Cyfryzacja urzędów #980

Twoja wiadomość

Do: urzad@alwernia.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:48

odczytano w dniu 28.09.2020 07:54.

Przeczytane: Cyfryzacja gmin przez BOGDANIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #578

To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<gmina@bogdaniec.pl> o 28.09.2020 07:47

To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o28.09.2020 07:54

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez SZCZUROWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #947

Twoja wiadomość

Do: ug@szczurowa.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:48

odczytano w dniu 28.09.2020 07:50.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez ZŁOTY STOK w sprawie Cyfryzacja urzędów #184

Twoja wiadomość

Do: um@zlotystok.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:45

odczytano w dniu 28.09.2020 07:52.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez MUROWANA GOŚLINA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2152

Twoja wiadomość

Do: gmina@murowana-goslina.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:53

odczytano w dniu 28.09.2020 07:53.

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez STOCZEK ŁUKOWSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #442

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres miasto@stoczek-lukowski.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

--
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

1

Auto-odpowiedź: ***SPAM*** prezydent Cyfryzacja gmin przez Poznań w sprawie Cyfryzacja urzędów #2191

Niniejsza odpowiedź automatycznie wysłana z serwera pocztowego Urzędu Miasta
Poznania stanowi potwierdzenie wpływu korespondencji przesłanej na adres
poczty elektronicznej
[_prezydent@um.poznan.pl_](mailto:prezydent@um.poznan.pl) i nie należy na nią
odpowiadać.
Korespondencja przesłana na skrzynkę poczty elektronicznej
[_prezydent@um.poznan.pl_](mailto:prezydent@um.poznan.pl) jest przekazywana
przez kancelarię Urzędu do właściwego adresata, z zastrzeżeniem wewnętrznych
regulacji.
Korespondencja wnoszona za pomocą poczty elektronicznej, której przedmiotem
jest skarga lub wniosek, powinna zawierać imię i nazwisko (nazwę) oraz adres
(zamieszkania, siedzibę) podmiotu wnoszącego.

Problemy związane z funkcjonowaniem skrzynki poczty elektronicznej
[_prezydent@um.poznan.pl_](mailto:prezydent@um.poznan.pl) proszę zgłaszać pod
numerem telefonu 61 8785 227, 61 8785 214.

W przypadku, gdy sprawa wymaga wszczęcia procedury administracyjnej w
indywidualnej sprawie kończącej się wydaniem np. decyzji, postanowienia,
zaświadczenia, wówczas taką korespondencję należy skierować na skrzynkę Urzędu
Miasta Poznania na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej
(e-PUAP) albo złożyć ją osobiście w formie papierowej w punkcie kancelaryjnym
Urzędu Miasta Poznania.

[poznan.pl](http://www.poznan.pl/)
[![Linia
Miasta](https://atena.um.poznan.pl/icons/1sygnet3_ll.png)](http://www.poznan.pl/mim/main/o-nas,p,22722,22760.html
"Linia Miasta")
[![Poznań na
Facebook-u](https://atena.um.poznan.pl/icons/1facebook.png)](http://www.facebook.com/Poznan/
"Poznań na Facebook-u")[![Poznań na
Twitterze](https://atena.um.poznan.pl/icons/1twitter.png)](https://twitter.com/CityOfPoznan
"Poznań na Twitterze")[![POZnan* -
YouTube](https://atena.um.poznan.pl/icons/1youtube.png)](http://www.youtube.com/poznan
"POZnan* - YouTube")[![Poznań -
Foursquare](https://atena.um.poznan.pl/icons/1foursquare.png)](
https://foursquare.com/cityofpoznan "Poznań - Foursquare")[![Poznań -
Pinterest](https://atena.um.poznan.pl/icons/1pinterest.png)](http://www.pinterest.com/cityofpoznan/
"Poznań - Pinterest")[![Oficjalna galeria Miasta
Poznania](https://atena.um.poznan.pl/icons/1fotoportal.png)](http://www.fotoportal.poznan.pl/
"Oficjalna galeria Miasta Poznania")
![](https://atena.um.poznan.pl/icons/1lat_30.png)

**UWAGA:** Ta wiadomość oraz wszelkie załączniki są przeznaczone wyłącznie dla
adresata korespondencji e-mail. Jeśli otrzymałeś ten e-mail przez pomyłkę,
prosimy niezwłocznie powiadom nadawcę i usuń przesyłkę ze swojego systemu wraz
ze wszystkimi załącznikami. Kopiowanie, dystrybucja, ujawnianie i inne
wykorzystanie przesyłki e-mail, bez zgody nadawcy, jest zakazane.
**CAUTION:** Please note that the contents of this message including its
attachments is the information protected from disclosure. If this message is
not meant for you, please be warned that disclosing, copying, publishing or
using it or any attachments is prohibited. If you have received this message
by mistake, please inform the sender immediately and delete the message from
your system including all the attachments.
Przed wydrukowaniem pomyśl o środowisku.
Before printing think about the environment.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez FRAMPOL w sprawie Cyfryzacja urzędów #551

Twoja wiadomość

Do: umframpol@frampol.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:47

odczytano w dniu 2020-09-28 07:52.

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez BUKOWIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #229

Twoja wiadomość

Do: administracja@bukowiec.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:46

odczytano w dniu 28.09.2020 07:53.

Re: Cyfryzacja gmin przez GODÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1768

W dniu 28.09.2020 o 07:51, sprawa-30334@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
Urząd Gminy Godów potwierdza otrzymanie wiadomości e-mail

Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Cyfryzacja urzędów #2467

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Cyfryzacja urzędów #2466

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Cyfryzacja urzędów #2465

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Cyfryzacja urzędów #2464

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Cyfryzacja urzędów #2463

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji