Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie350
Kujawsko-Pomorskie250
Lubelskie220
Lubuskie320
Łódzkie160
Małopolskie190
Mazowieckie300
Opolskie130
Podkarpackie300
Podlaskie220
Pomorskie300
Śląskie200
Świętokrzyskie160
Warmińsko-Mazurskie380
Wielkopolskie390
Zachodniopomorskie430

Listy

Re: Nadleśnictwo Kluczbork - Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #57

Szanowni Państwo,

w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.

Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.

2. Definicję podaną we wniosku:

„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.

należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.

"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.

3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.

4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.

Z wyrazami szacunku,

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji

--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Re: odpowiedź na wniosek przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #56

Szanowni Państwo,

w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.

Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.

2. Definicję podaną we wniosku:

„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.

należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.

"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.

3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.

4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.

Z wyrazami szacunku,

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji

--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Re: Dotyczy: udostępnienia informacji przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #55

Szanowni Państwo,

w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.

Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.

2. Definicję podaną we wniosku:

„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.

należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.

"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.

3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.

4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.

Z wyrazami szacunku,

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji

--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Kwidzyn w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #40

Twoja wiadomość

Do: Michał Wudarczyk - Nadleśnictwo Kwidzyn
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:38:57 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 20:19:18 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Browsk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #5

Twoja wiadomość

Do: Danuta Szumarska
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:04:22 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 14:37:58 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

informacja publiczna przez Nadleśnictwo Szczytno w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #199

Szczytno, dnia 30 listopada 2020 r.

Nadleśniczy Nadleśnictwa Szczytno
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe
Nadleśnictwo Szczytno
ul. Zbigniewa Sobieszczańskiego 4
12-100 Szczytno

Adresat / Strona:
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-33700@fedrowanie.siecobywatelska.pl

ODPOWIEDŹ
NA WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ

Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na przesłany pocztą elektroniczną wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 04 listopada 2020 r. godz. 21:49, informujemy odnośnie:
Punkt 1.
Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów "współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej" w postaci "zgłaszania postulatów, wniosków i uwag", które definiujecie m.in. jako "przesłanie zapytania". Nie sposób przyjąć - jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest "formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej". Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza, że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie "formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej".

Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach "wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną". Tak samo nie rejestruje każdego "udziału w spotkaniu na temat gospodarki leśnej" każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo, w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji "strony społecznej" (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).
Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:
-ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
-brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
-koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych
w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
-możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych
w postaci publikacji w mediach "zainicjowanych przez stronę społeczną" w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach); informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:
-uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż "przestrzeń ostatnich trzech lat" wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
-wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie.

Punkt 2.
W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych "procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej" sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w "procesach", jeśli te ostatnie wynikają i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).

NADLEŚNICZY
Janusz Kleszczewski

Anna Boruszewska-Cudak
spec. ds. ochrony przyrody, edukacji leśnej i zamówień publicznych
tel. 600123668
anna.boruszewska@olsztyn.lasy.gov.pl<mailto:anna.boruszewska@olsztyn.lasy.gov.pl>
[cid:image003.jpg@01D6C70B.B1C0AB50]

1

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Czerwony Dwór w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #7

Twoja wiadomość

Do: Edyta Domańska
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:11:26 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 11:18:42 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 4.8 MX1] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Cewice w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #32

Twoja wiadomość

Do: Izabela Śmigielska - Nadleśnictwo Cewice
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 4.8 MX1] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:29:51 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 10:53:35 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Borne Sulinowo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #308

Twoja wiadomość

Do: Marek Bogucki (Nadleśnictwo Borne Sulinowo)
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:27 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 09:51:11 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Nieprzeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 4.8 MX1] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Lębork w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #41

Twoja wiadomość

Do: Jolanta Noryśkiewicz - Nadleśnictwo Lębork
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 4.8 MX1] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:40:26 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została usunięta nieprzeczytana: 30 listopada 2020 09:39:55 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Ełk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #10

Twoja wiadomość

Do: Wioletta Majerowska
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:13:35 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 09:39:32 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Elbląg w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #34

Twoja wiadomość

Do: Mariusz Potoczny - Nadleśnictwo Elbląg
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:31:32 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 09:37:16 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Nieprzeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Knyszyn w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #15

Twoja wiadomość

Do: Mariusz Staniszewski
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:15:42 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlin, Berno, Rzym, Sztokholm, Wiedeń

została usunięta nieprzeczytana: 30 listopada 2020 09:30:24 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlin, Berno, Rzym, Sztokholm, Wiedeń.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Knyszyn w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #15

Twoja wiadomość

Do: Maciej Dawidziuk
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:15:42 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 08:53:38 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Waliły w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #30

Twoja wiadomość

Do: Ewa Kulesza
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:21:50 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 08:51:26 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Gdańsk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #35

Twoja wiadomość

Do: Katarzyna Rybakowska - N Gdańsk
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:32:38 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 08:45:30 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Nieprzeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Bolesławiec w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #378

Twoja wiadomość

Do: Arkadiusz Sudoł
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:31 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została usunięta nieprzeczytana: 23 listopada 2020 09:44:36 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Knyszyn w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #15

Twoja wiadomość

Do: Teresa Rutkowska
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:15:42 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 08:40:34 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Pomorze w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #24

Twoja wiadomość

Do: Paweł Kamiński
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:21:03 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 08:36:31 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Pomorze w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #24

Twoja wiadomość

Do: Paweł Kamiński
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:13 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 08:36:51 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Wejherowo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #46

Twoja wiadomość

Do: Jacek Szulc - Nadleśnictwo Wejherowo
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:45:08 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlin, Berno, Rzym, Sztokholm, Wiedeń

została przeczytana: 30 listopada 2020 07:58:34 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlin, Berno, Rzym, Sztokholm, Wiedeń.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Olecko w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #21

Twoja wiadomość

Do: Zbigniew Poniatowski
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:19:18 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 08:07:23 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Browsk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #5

Twoja wiadomość

Do: Patrycja Grzywińska
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:04:22 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 08:01:10 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Gdańsk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #35

Twoja wiadomość

Do: Kinga Walter - N Gdańsk
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:32:38 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 07:56:03 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Wejherowo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #46

Twoja wiadomość

Do: Joanna Hoppe-Kowalska - Nadleśnictwo Wejherowo
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:45:08 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 30 listopada 2020 07:53:15 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.