Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez KatarzynaBatkoToluc
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 35 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 25 | 0 |
Lubelskie | 22 | 0 |
Lubuskie | 32 | 0 |
Łódzkie | 16 | 0 |
Małopolskie | 19 | 0 |
Mazowieckie | 30 | 0 |
Opolskie | 13 | 0 |
Podkarpackie | 30 | 0 |
Podlaskie | 22 | 0 |
Pomorskie | 30 | 0 |
Śląskie | 20 | 0 |
Świętokrzyskie | 16 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 38 | 0 |
Wielkopolskie | 39 | 0 |
Zachodniopomorskie | 43 | 0 |
Listy
Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Kłodawa w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #286
Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek.
Z poważaniem
Agnieszka Trawińska
Starszy Specjalista Służby Leśnej
tel. kom.: +48 570 090 280
[cid:image003.png@01D5ED91.77DD2480]
66-415 Kłodawa, ul. Gorzowska 31
tel.: +48 95 727 97 30, tel. IP: 1015334
.www.lasy.gov.pl
Nieprzeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Sucha w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #75
Twoja wiadomość
Do: Maria Czarniak
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:15 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została usunięta nieprzeczytana: 24 listopada 2020 11:51:29 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Informacja publiczna w sprawie konsultacji społecznych przez Nadleśnictwo Jawor w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #383
Dzień dobry,
Nadleśnictwo Jawor przesyła w załączeniu odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej w sprawie konsultacji społecznych w Nadleśnictwie Jawor.
Z poważaniem
Bożena Celmer
St. Specjalista SL ds. Stanu Posiadania
tel. kom. +48 722 100 161
[image001]
59-400 Jawor, ul. Myśliborska 3
tel. +48 76 871 16 00
www.jawor.wroclaw.lasy.gov.pl<http://www.jawor.wroclaw.lasy.gov.pl/>
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Krynki w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #16
Witam serdecznie
W odpowiedzi na Państwa pytania informujemy, że nie wpłynęły do naszego nadleśnictwa wnioski i uwagi do PUL na terenie Nadleśnictwa.
Pozdrawiam
Monika Hulewicz
1From: [External] sprawa-33517@fedrowanie.siecobywatelska.pl [mailto:sprawa-33517@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Wednesday, November 04, 2020 9:49 PM
To: 0129 Nadleśnictwo Krynki
Subject: Konsultacje społeczne w NadleśnictwachNa podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33517@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
odpowiedź przez Nadleśnictwo Stuposiany w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #124
Dzień dobry
Nadleśnictwo Stuposiany przesyła w załączeniu odpowiedź na wniosek
Z poważaniem
Z. Amarowicz
Nieprzeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Sulechów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #422
Twoja wiadomość
Do: Tomasz Frankowski
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:35 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została usunięta nieprzeczytana: 24 listopada 2020 07:06:58 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Pytania do Nadleśnictwa przez Nadleśnictwo Resko w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #296
Dzień dobry,
W związku z niemożliwością kontaktu z Państwem w sprawie pytań przesłanych do Nadleśnictwa Międzyzdroje, informuję, że odpowiedź na Państwa pytania drogą e-mail będzie przekazana niezwłocznie do 27.11.2020 r.
Z poważaniem
Kinga Plucińska
Specjalista Służby Leśnej
[cid:image001.png@01D5E7D2.B78FF130]
72-500 Międzyzdroje ul.Niepodległości 35
tel.: +48 91 328 00 57.
.www.lasy.gov.pl
N-ctwo Płock przez Nadleśnictwo Płock w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #161
Witam
Nadlesnictwo Płock w załączeniu przesyła pismo.
Pozdrawiam
Jarosław Kosman
Specjalista Służby Leśnej
Nadleśnictwo Płock
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Zamrzenica w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #361
Twoja wiadomość
Do: 1221 N.Zamrzenica Sebastian Nowak
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 23 listopada 2020 17:50:21 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 24 listopada 2020 08:39:10 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Zamrzenica w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #361
Twoja wiadomość
Do: 1221 N.Zamrzenica Aleksandra Bona
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 23 listopada 2020 17:50:21 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 24 listopada 2020 07:03:28 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Sulechów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #422
Dzień dobry
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek.
Z poważaniem
Jacek Kaminiarz
Zastępca Nadleśniczego
tel. kom.: +48 501 657 274
[Opis: http://www.zielonagora.lasy.gov.pl/documents/33009/0/logo_poczta/825a95f2-83c7-4d49-8b22-7008fe1646de?t=1430979572000]
Nadleśnictwo Sulechów
66-100 Sulechów, ul. Bankowa 2
tel.:+48 68 385 20 42 wew. 122,
www.sulechow.zielonagora.lasy.gov.pl<http://www.sulechow.zielonagora.lasy.gov.pl>
-------------------------------------------------------------------------------------------
Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu będącego jej adresatem i może zawierać poufne lub uprzywilejowane informacje. Zakazane jest przeglądanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub inne wykorzystywanie tych informacji, jak również podejmowanie działań na ich podstawie przez osoby lub podmioty inne niż zamierzony adresat. Jeśli otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę prosimy o poinformowanie nadawcy i usunięcie jej z komputera.
Re: odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji przez MarzenaBlaszczyk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #361
Szanowna Pani,
niniejszym potwierdzam otrzymanie odpowiedzi.
Z wyrazami szacunku,
Marzena Błaszczyk
Członkini Zarządu
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-17 13:13:28.534195+00:00 z adresu Alicja.Kaczynska@torun.lasy.gov.pl:
> Dzień dobry, W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie
> informacji. Proszę o mailowe potwierdzenie otrzymania tej wiadomości. Z
> wyrazami szacunku Alicja Kaczyńska Specjalista Służby Leśnej ds. zamówień
> publicznych i ochrony przyrody tel. kom.: +48 664 721 669 tel. 52 3341175 wew.
> 334 [logoLP] 89-510 Bysław, Zamrzenica 1A tel.: +48 52 3341175, tel. fax.:
> +48 52 3341173 tel. IP 1221334 www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>
> Ochrona danych osobowych. Klauzula
> informacyjna.<http://www.zamrzenica.torun.lasy.gov.pl/ochrona-danych-
> osobowych#.XiBAkiNCe60> _______________________________________________________
> ___________________________ Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby
> lub podmiotu będącego jej adresatem i może zawierać poufne lub uprzywilejowane
> informacje. Zakazane jest przeglądanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub inne
> wykorzystywanie tych informacji, jak również podejmowanie działań na ich
> podstawie, przez osoby lub podmioty inne niż zamierzony adresat. Jeśli otrzymali
> Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o poinformowanie nadawcy i usunięcie
> jej z komputera. ______________________________________________________________
> ____________________ The information transmitted is intended only for the
> person or entity to which it is addressed and may contain confidential or
> privileged material. Any review, retransmission, dissemination or other use of,
> or taking of any action in reliance upon, this information by persons or
> entities other than the intended recipient is prohibited. If you received this
> in error, please notify the sender and delete the material from your computer.
FW: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Torzym w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #425
Dzień Dobry,
W odpowiedzi na poniższy e-mail Nadleśnictwo Torzym, załączniku przesyła pismo Zn. spr. ZG-O.0172.7.2020.
Z poważaniem
Elżbieta Pancześnik
Specjalista SL ds. ochrony lau, ochrony przyrody i ppoż.
Tel.: 68 34 16276; 535 548 255
e-mail: elzbieta.panczesnik@zielonagora.lasy.gov.pl<mailto:elzbieta.panczesnik@zielonagora.lasy.gov.pl>
[http://www.zielonagora.lasy.gov.pl/documents/33009/0/logo_poczta/825a95f2-83c7-4d49-8b22-7008fe1646de?t=1430979572000]
Nadleśnictwo Torzym
66-235 Torzym, ul. Wodna 1
tel.:+48 68 34 13654, tel. sekr.: + 48 68 34 16260
www.zielonagora.lasy.gov.pl<http://www.zielonagora.lasy.gov.pl/> Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu będącego jej adresatem i może zawierać poufne lub uprzywilejowane informacje. Zakazane jest przeglądanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub inne wykorzystywanie tych informacji, jak również podejmowanie działań na ich podstawie, przez osoby lub podmioty inne niż zamierzony adresat. Jeśli otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o poinformowanie nadawcy i usunięcie jej z komputera.
2From: [External] sprawa-33926@fedrowanie.siecobywatelska.pl [mailto:sprawa-33926@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Wednesday, November 04, 2020 9:50 PM
To: 1413 Torzym
Subject: Konsultacje społeczne w NadleśnictwachNa podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33926@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Dot. odpowiedzi na wniosek Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne Zn. spr.: ZGS.0172.27.2020 z dnia 23.11.2020 r. przez Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #126
Dzień Dobry,
W załączniku przesyłam Państwu pismo dot. odpowiedzi na wniosek Nadleśnictwa Ustrzyki Dolne Zn. spr.: ZGS.0172.27.2020 z dnia 23.11.2020 r.
Z Poważaniem
Agnieszka Czeżyk-Wójtowicz
Sekretariat
Nadleśnictwa Ustrzyki Dolne
Dot. odpowiedzi na wniosek Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne Zn. spr.: ZGS.0172.27.2020 z dnia 23.11.2020 r. przez Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #126
Dzień Dobry,
W załączniku przesyłam Państwu pismo dot. odpowiedzi na wniosek Nadleśnictwa Ustrzyki Dolne Zn. spr.: ZGS.0172.27.2020 z dnia 23.11.2020 r.
Z Poważaniem
Agnieszka Czeżyk-Wójtowicz
Sekretariat
Nadleśnictwa Ustrzyki Dolne
FW: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach - Nadleśnictwo Cybinka przez Nadleśnictwo Cybinka w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #413
- tym razem z załącznikiem !
Witam serdecznie.
W załączeniu przesyłam do Państwa pismo NN.0172.1.2020.BL z dn. 23.11.2020 roku w sprawie zapytań odnoszących się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej (oryginalna treść poniżej).
Z poważaniem
Bartłomiej Lenard
Inżynier Nadzoru
Rzecznik Prasowy
tel. biuro: (68) 3911307 wew. 33
tel. kom.: +48 606 870 016
[LogoLP_Cybinka_sm]
69-108 Cybinka, ul. Dąbrowskiego 43
tel: +48 68 391 11 10; +48 68 391 13 07; +48 68 391 11 52
fax: 68 391 14 77 e-mail:
www: www.cybinka.zielonagora.lasy.gov.pl<http://www.cybinka.zielonagora.lasy.gov.pl/>
e-mail:cybinka@zielonagora.lasy.gov.pl<mailto:cybinka@zielonagora.lasy.gov.pl>
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>
Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu będącego jej adresatem i może zawierać poufne lub uprzywilejowane informacje.
Zakazane jest przeglądanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub inne wykorzystywanie tych informacji, jak również podejmowanie działań na ich podstawie, przez osoby lub podmioty inne niż zamierzony adresat.
Jeśli otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o poinformowanie nadawcy i usunięcie jej z komputera.
The information transmitted is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential or privileged material.
Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by persons or entities other than the intended recipient is prohibited.
If you received this in error, please notify the sender and delete the material from your computer.
2From: [External] sprawa-33914@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-33914@fedrowanie.siecobywatelska.pl> <sprawa-33914@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-33914@fedrowanie.siecobywatelska.pl>>
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:50 PM
To: 1401 Cybinka <cybinka@zielonagora.lasy.gov.pl<mailto:cybinka@zielonagora.lasy.gov.pl>>
Subject: Konsultacje społeczne w NadleśnictwachNa podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.
Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33914@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-33914@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl<http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach - Nadleśnictwo CYbinka przez Nadleśnictwo Cybinka w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #413
Witam serdecznie.
W załączeniu przesyłam do Państwa pismo NN.0172.1.2020.BL z dn. 23.11.2020 roku w sprawie zapytań odnoszących się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej (oryginalna treść poniżej).
Z poważaniem
Bartłomiej Lenard
Inżynier Nadzoru
Rzecznik Prasowy
tel. biuro: (68) 3911307 wew. 33
tel. kom.: +48 606 870 016
[LogoLP_Cybinka_sm]
69-108 Cybinka, ul. Dąbrowskiego 43
tel: +48 68 391 11 10; +48 68 391 13 07; +48 68 391 11 52
fax: 68 391 14 77 e-mail:
www: www.cybinka.zielonagora.lasy.gov.pl<http://www.cybinka.zielonagora.lasy.gov.pl/>
e-mail:cybinka@zielonagora.lasy.gov.pl<mailto:cybinka@zielonagora.lasy.gov.pl>
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>
Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu będącego jej adresatem i może zawierać poufne lub uprzywilejowane informacje.
Zakazane jest przeglądanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub inne wykorzystywanie tych informacji, jak również podejmowanie działań na ich podstawie, przez osoby lub podmioty inne niż zamierzony adresat.
Jeśli otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o poinformowanie nadawcy i usunięcie jej z komputera.
The information transmitted is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential or privileged material.
Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by persons or entities other than the intended recipient is prohibited.
If you received this in error, please notify the sender and delete the material from your computer.
1From: [External] sprawa-33914@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-33914@fedrowanie.siecobywatelska.pl> <sprawa-33914@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-33914@fedrowanie.siecobywatelska.pl>>
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:50 PM
To: 1401 Cybinka <cybinka@zielonagora.lasy.gov.pl<mailto:cybinka@zielonagora.lasy.gov.pl>>
Subject: Konsultacje społeczne w NadleśnictwachNa podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.
Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33914@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-33914@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl<http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Re: RE: [SPAM] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez MarzenaBlaszczyk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #91
Szanowni Państwo,
w przesłanej odpowiedzi brakowało załącznika.
Z wyrazami szacunku,
Marzena Błaszczyk
Członkini Zarządu
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-17 13:32:40.561811+00:00 z adresu pawel.byrtek@krakow.lasy.gov.pl:
> Dzień Dobry W odpowiedzi na Państwa wniosek przesyłam pismo Nadleśnictwa
> Krzeszowice. Z uszanowaniem Paweł Byrtek Specjalista S.L. ds. edukacji
> leśnej i ochrony przyrody tel. kom.: +48 696 493 061
> [cid:image001.jpg@01D6BCEE.6C9B8C60] 32-080 Zabierzów, ul. Leśna 13 tel.: +48
> 12 28 51 180 wewn. 12, tel. sekr.: +48 12 28 51 180
> www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>
Odpowiedź z Nadleśnictwa Cisna przez Nadleśnictwo Cisna w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #104
Dzień dobry.
W załączeniu Nadleśnictwo Cisna przesyła odpowiedź na Państwa pytania odnośnie konsultacji społecznych.
Z poważaniem
Mateusz Świerczyński
St. specjalista SL. ds. łowiectwa i edukacji leśnej
tel. kom: +48 539 936 705
[cid:image001.jpg@01D5A8E4.86826500]
38-607 Cisna, Cisna 87A
tel.: (0-13) 468 63 01
www.cisna.krosno.lasy.gov.pl<http://www.cisna.krosno.lasy.gov.pl/>
Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach. przez Nadleśnictwo Brzózka w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #411
Dzień dobry.
W załączeniu przesyłam Państwu odpowiedź na pytania.
Z poważaniem
Krzysztof Miazgowicz
Zastępca Nadleśniczego
tel. kom.: +48 512 043 450
[http://www.zielonagora.lasy.gov.pl/documents/33009/0/logo_poczta/825a95f2-83c7-4d49-8b22-7008fe1646de?t=1430979572000]
Nadleśnictwo Brzózka
66-626 Dychów, Dychów 6a
tel.:+48 68 383 50 54
www.zielonagora.lasy.gov.pl<http://www.zielonagora.lasy.gov.pl/>
Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu będącego jej adresatem i może zawierać poufne lub uprzywilejowane informacje. Zakazane jest przeglądanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub inne wykorzystywanie tych informacji, jak również podejmowanie działań na ich podstawie, przez osoby lub podmioty inne niż zamierzony adresat. Jeżeli otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o poinformowanie nadawcy i usunięcie jej z komputera.
Ochrona Danych Osobowych: Klauzula informacyjna
Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu będącego jej adresatem i może zawierać poufne lub uprzywilejowane informacje. Zakazane jest przeglądanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub inne wykorzystywanie tych informacji, jak również podejmowanie działań na ich podstawie, przez osoby lub podmioty inne niż zamierzony adresat. Jeśli otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o poinformowanie nadawcy i usunięcie jej z komputera.
___________________________________________________________________________________________________________
The information transmitted is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential or privileged material. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by persons or entities other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please notify the sender and delete the material from your computer.
Przed wydrukowaniem tej wiadomości, upewnij się, że jest to konieczne. Ochrona środowiska jest w naszych rękach.
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Trzciel w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #304
Szanowni Państwo,
Poniżej Nadleśnictwo Trzciel zamieszcza odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa zgłoszeniu
o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym przez Nadleśnictwo w dniu 4 listopada 2020 r.
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż
w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które definiujecie m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nie sposób przyjąć – jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”. Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”.
Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje każdego „udziału
w spotkaniu na temat gospodarki leśnej” każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami
o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej
w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji
w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo,
w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji „strony społecznej” (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).
Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:
* ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
* brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
* koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych
w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
* możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych
w postaci publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach);
informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie
i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:
* uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich trzech lat” wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
* wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie.
2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej
w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają
i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).
Z poważaniem
Radosław Głąb
Inżynier Nadzoru
tel. kom.: +48 602 570 951
66-320 Trzciel, ul. Graniczna 18
tel.: +48 95 742 86 11 wew. 219, tel. IP: 1029219
.www.lasy.gov.pl
2
From: [External] sprawa-33805@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-33805@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:49 PM
To: 1029 Nadleśnictwo Trzciel <trzciel@szczecin.lasy.gov.pl>
Subject: [SPAM] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33805@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-33805@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwNDUyMjk2NzYxLjQxNDk0LjE4MTI0NjQ3NzUzMTc2MjgxNTc5QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfFdlZCwgMDQgTm92IDIwMjAgMjA6NDk6MjcgLTAwMDB8dHJ6Y2llbEBzemN6ZWNpbi5sYXN5Lmdvdi5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZG>
NADLEŚNICTWO STAROGARD: ZG.0172.15.2020 - Konsultacje społeczne w nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Starogard w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #44
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Państwa wiadomość mailową z 4 listopada br. Nadleśnictwo Starogard informuje:
Ad. 1 Lista przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa:
1. 1. Czytelnik Gazety Kociewskiej,
2. mieszkanka powiatu tczewskiego
2. 1. Zarzut „wycinanie wiekowego lasu”
2. Zarzut ,,obawy związane z wycinką lasu”
1. BIP, strona internetowa, gazety, radio, media społecznościowe (również lokalnych NGOsów), obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, prasa za pośrednictwem kontaktu za pomocą poczty elektronicznej z pracownikiem redakcji, akcje edukacyjne.
1. Gazeta Kociewska
2. Radio Tczew, pismo do wnioskodawczyni
1. Nadleśnictwo w sposób merytoryczny każdorazowo odniosło się do przesłanych uwag.
1. stanowisko zostało opublikowane w Gazecie Kociewskiej w dniu 20.02.2019 r.
2. dwa nagrania głosowe wyemitowane w Radiu Tczew oraz oficjalne pismo Nadleśnictwa Starogard wysłane drogą mailową.
W drugim przypadku zaprosiliśmy również Panią do wzięcia udziału w coroczne akcji sadzenia lasu, podczas której mieliśmy na celu przeprowadzić prywatna rozmowę oraz pokazać nasze działania w terenie.
Pani nie odpowiedziała na pismo oraz zaproszenie. Nie wzięła udziału w akcji.
Ww. sposoby przekazywania informacji umożliwiły stronie społecznej uzupełnić wiedzę dotyczącą podstaw prowadzenia gospodarki leśnej, w szczególności w zakresie tworzenia PUL, planowania, pozyskania i odnawiania lasu.
1. 1. Artykuł w załączeniu
2. Nagrania i pismo
Ad. 2 Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy.
Z wyrazami szacunku,
Karol Skonieczny
Starszy Specjalista Służby Leśnej
Dział Gospodarki Leśnej
tel. +48 585 633 260
tel. kom. +48 694 493 727
[logo_LP+dLdL_poziomM]
Nadleśnictwo Starogard
83-200 Starogard Gdański, ul. Gdańska 12
tel. +48 585 624 028
fax. +48 585 624 028
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>
www.facebook.com/LasyPanstwowe<http://www.facebook.com/LasyPanstwowe>
www.starogard.gdansk.lasy.gov.pl/<http://www.starogard.gdansk.lasy.gov.pl/>
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe (LP) od 1924 r. opiekuje się w imieniu Skarbu Państwa i obywateli ogólnonarodowym dobrem, jakim są lasy. Prowadzimy zrównoważoną gospodarkę leśną, chroniąc lasy przed różnymi zagrożeniami, zwiększając ich powierzchnię i zasobność, dbając o różnorodność biologiczną, a jednocześnie udostępniając je wszystkim oraz zaspokajając zapotrzebowanie polskich firm i rodzin na drewno. Pracujemy dla lasu i dla ludzi.
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Ostrów Mazowiecka w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #373
W odpowiedzi na załączeniu przesyłamy pismo
3
From: [External] sprawa-33874@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<sprawa-33874@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:50 PM
To: 1711 Nadleśnictwo Ostrów Mazowiecka <ostrow.maz@warszawa.lasy.gov.pl>
Subject: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe
pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych,
zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o
gospodarce leśnej, które:1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli,
inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie
tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały
komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we
współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat,
gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi
dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego
przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki
leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane
przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej
Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i
jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz
prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie
zmiany są planowane?W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną
społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio,
media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta
elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie
spotkania, etc."Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne
działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne
organizacje i instytucje"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych
form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce
leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania,
bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4.
Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego
zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w
spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i
Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego
przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony
społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli
dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację
dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres email: sprawa-33874@fedrowanie.siecobywatelska.plW razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Nieprzeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Podanin w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #210
Twoja wiadomość
Do: N-ctwo Podanin - Teresa Kończak
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:22 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została usunięta nieprzeczytana: 22 listopada 2020 18:18:04 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Odpowiedź przez Nadleśnictwo Zdrojowa Góra w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #217
W załączeniu przesyłamy zapytanie o doprecyzowanie informacji na Państwa
wniosek.
Z poważaniem
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129