Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie350
Kujawsko-Pomorskie250
Lubelskie220
Lubuskie320
Łódzkie160
Małopolskie190
Mazowieckie300
Opolskie130
Podkarpackie300
Podlaskie220
Pomorskie300
Śląskie200
Świętokrzyskie160
Warmińsko-Mazurskie380
Wielkopolskie390
Zachodniopomorskie430

Listy

odpowiedź na wniosek przez Nadleśnictwo Złotów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #218

Dzień dobry,
W załączeniu odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej.

Z poważaniem
Łukasz Galimski
Zastępca Nadleśniczego
+48 694 440 375
[logo_lp_100x100]

Nadleśnictwo Złotów

77-400 Złotów, al. P.J. Lenne 1
tel.: 67 263 34 71
www.lasy.gov.pl

2

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Chocianów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #380

Dzień dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedź na poniższy e-mail.

Z poważaniem

Piotr Motyl

Specjalista SL ds. Stanu Posiadania, BHP

tel. kom.: +48 600 025 679

59-140 Chocianów, ul. Kościuszki 23

tel.: +48 76 81 83 500 wew. 332

<http://www.lasy.gov.pl/> www.chocianow.wroclaw.lasy.gov.pl

4

odpowiedz na zapytanie z dnia 04.11.2020 przez Nadleśnictwo Lubliniec w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #64

Pismo w załączeniu

Z poważaniem

Andrzej Gajda
Starszy Specjalista SL ds. użytkowania lasu
tel.: +48 34 351 33 38, tel. kom.: +48 602 463 416, IP: 3219334

[cid:image001.png@01D6BE80.39FE5970]

42-700 Lubliniec ul. Myśliwska 1
tel.: +48 34 351 33 38, fax.: +48 34 373 40 12

www.lubliniec.katowice.lasy.gov.pl<http://www.lubliniec.katowice.lasy.gov.pl/>

2

Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Dynów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #106

Dzień dobry.
W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa zapytanie.

Z wyrazami szacunku
Maria Sudoł
Starszy Specjalista Służby Leśnej
Nadleśnictwo Dynów
Tel. 600 050 110

1

Odpowiedź na wniosek przez Nadleśnictwo Niepołomice w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #97

Dzień dobry,
Nadleśnictwo Niepołomice w załączeniu przesyła odpowiedź na przesłane pytania.

Z poważaniem

Paweł Dzięgielowski
Zastępca Nadleśniczego
tel.kom.: +48 662 258 326
[Nowy obraz (18)]

Nadleśnictwo Niepołomice
32-005 Niepołomice, ul. Myśliwska 41
tel. sekr.: +48 12 281 15 66 wew. 22, fax.: +48 12 281 28 12
www.niepolomice.krakow.lasy.gov.pl<http://www.niepolomice.krakow.lasy.gov.pl/>

www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

2

Informacja publiczna w sprawie konsultacji społecznych w Nadleśnictwie Chojna przez Nadleśnictwo Chojna w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #275

Z poważaniem

Barbara Sokólska
Starszy Specjalista Służby Leśnej
Tel: +48 604 578 758, IP: 1005331

[cid:image001.gif@01D516C2.3F641DD0]
74-500 Chojna, ul. Szczecińska 36
tel.: +48 91 414-10-77

www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl>

2

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Smolarz w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #301

Szanowni Państwo,

w załączeniu przesyłam odpowiedź Nadleśnictwa Smolarz na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem
Tomasz Jerczyński
p.o. Specjalista Służby Leśnej ds. Ochrony Lasu

[logo do maila]
66-530 Drezdenko, Klesno 3
tel.: +48 95 762 05 63, wew. 333, tel. IP 1028333

www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

3

odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez Nadleśnictwo Siedlce w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #371

Dzień dobry

Przesyłam w załączeniu odpowiedź Nadleśnictwa Siedlce na złożony przez Państwa w dniu 05.11.2020r. wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem
Michał Dziedzic
Zastępca Nadleśniczego
tel. kom.: +48 600 401 863; tel. IP.: 1709311
[cid:image001.jpg@01D5ECB0.57C5AEB0]
08-110 Siedlce, ul. Kazimierzowska 9
tel. sekr.: + 48 25 63 284 31
www.siedlce.warszawa.lasy.gov.pl<http://www.siedlce.warszawa.lasy.gov.pl/>

2

Konsultacje społeczne - odpowiedź przez Nadleśnictwo Prudnik w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #68

Dzień dobry,

W załączniku przesyłam odpowiedź na wiadomość e-mail z dnia 4.11.2020 r.
Pozdrawiam.

Z poważaniem

Szymon Rypień
Specjalista Służby Leśnej
tel.: 77 436 32 41 wew. 335, kom.: 696 425 401
[nadlesnictwo prudnik]
48-200 Prudnik, ul. Dąbrowskiego 34
tel.: +48 77 436 32 41, fax.: +48 77 406 73 42
prudnik@katowice.lasy.gov.pl<mailto:prudnik@katowice.lasy.gov.pl>

www.katowice.lasy.gov.pl/prudnik<http://www.katowice.lasy.gov.pl/prudnik>

2

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Kaliska w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #36

Dzień dobry, w załączeniu przesyłam odpowiedź Nadleśnictwa Kaliska.

pozdrawiam

Bartosz Skowronowski
Dział Gospodarki Leśnej
tel. kom.: +48 502079260
tel. 58 5889820

________________________________
Nadleśnictwo Kaliska
ul.Długa 64
83-260 Kaliska
NIP 592-000-63-86

www.kaliska.gdansk.lasy.gov.pl<http://www.kaliska.gdansk.lasy.gov.pl/>
kaliska@gdansk.lasy.gov.pl<mailto:kaliska@gdansk.lasy.gov.pl>

tel . 58 5889818
fax: 58 5889814

[cid:image001.jpg@01D6BE78.8CEAA830] [cid:image002.jpg@01D6BE78.8CEAA830] [cid:image003.jpg@01D6BE78.8CEAA830]

4

Odpowiedź na wniosek dot. przekazanie informacji publicznej przez Nadleśnictwo Czarnobór w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #312

Dzień dobry, w załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek złożony w dniu 05.11.2020 r.

Z poważaniem

Piotr Nowakowski
sekretarz nadleśnictwa
tel. kom.: +48 692 480 056
[cid:image001.jpg@01D6BE77.DA47C2D0]

78-400 Szczecinek; ul. Czarnobór 1
tel.: +48 (94) 37 430 22, IP: 1130671,
www.lasy.gov.pl

2

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Pomorze w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #24

Dzień dobry
W załączniku przesyłam odpowiedź Nadleśnictwa Pomorze na Państwa wniosek o udzielenie informacji publicznej.

Z poważaniem
Wojciech Piwnicki
Specjalista SL ds. ochrony lasu i edukacji leśnej
tel. 87 516 - 57- 95
[cid:image002.jpg@01D6BE77.258B9A60]
Pomorze 8
16-506 Giby
tel. 87 516 57 80
fax 87 516 50 52
www.pomorze.bialystok.lasy.gov.pl<http://www.pomorze.bialystok.lasy.gov.pl/>

3

Odpowiedź: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Wołów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #406

Dzień dobry,
w załączeniu pismo odnośnie wniosku o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym przez Nadleśnictwo Wołów w dniu 05.11.2020 r.

Z poważaniem
Z up. Z-cy Nadleśniczego Nadleśnictwa Wołów
­­­­­
Justyna Burak
tel. +48 71 380 93 61 w.531
[Logo LP1]
56-100 Wołów, ul. Leśna 37
tel. +48 71 380 93 61 w.531, IP Cisco: 1306531
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

2

odpowiedź na wniosek przez Nadleśnictwo Puławy w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #141

Dzień dobry,

W załączniku przesyłam odpowiedź na Państwa zapytanie.

Pozdrawiam,

Leopold Leśko

Specjalista Służby Leśnej

Nadleśnictwo Puławy

ul. Żyrzyńska 8

24-100 Puławy

tel. 81 886 42 41 w. 32

1

Odpowiedź na zapytanie (sprawa-33838@fedrowanie.siecobywatelska.pl) przez Nadleśnictwo Bydgoszcz w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #337

Sporządził,

Tomasz Lewicki

Starszy Specjalista Służby Leśnej

tel. kom.: +48 600 238 046

86-005 Białe Błota, ul. Sosnowa 9

tel.: +48 52 381 73 84, tel. sekr.: +48 52 381 41 08
tel. IP: 1202334

<http://www.lasy.gov.pl/> www.lasy.gov.pl

3

Odpowiedź na zapytanie (sprawa-33838@fedrowanie.siecobywatelska.pl) przez Nadleśnictwo Bydgoszcz w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #337

Sporządził,

Tomasz Lewicki

Starszy Specjalista Służby Leśnej

tel. kom.: +48 600 238 046

86-005 Białe Błota, ul. Sosnowa 9

tel.: +48 52 381 73 84, tel. sekr.: +48 52 381 41 08
tel. IP: 1202334

<http://www.lasy.gov.pl/> www.lasy.gov.pl

3

odpowiedź przez Nadleśnictwo Orneta w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #190

Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem,

______________________________________________________________________________

Aleksandra Pielas
SEKRETARIAT
Tel. kom.: +48 514 601 465
a.pielas@olsztyn.lasy.gov.pl<z.baginski@olsztyn.lasy.gov.pl>

[Logo NO400]
11-130 Orneta, ul. 1. Maja 26
tel. sekr.: + 48 55 24 21 149
www.orneta.olsztyn.lasy.gov.pl<strona>

2

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Lubichowo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #43

Dzień dobry,

W odpowiedzi na poniżą wiadomość e-mail Nadleśnictwo Lubichowo informuje:
Ad. 1 Lista przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa:

1. Czytelnik Gazety Kociewskiej;
2. Zarzut „wycinki lasu na ogromną skalę”, bezpośredniego eksportu drewna do Chin, co skutkuje problemami lokalnych odbiorców drewna z zaopatrzeniem w surowiec;
3. BIP, strona internetowa, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania – w omawianym przypadku prasa za pośrednictwem kontaktu za pomocą poczty elektronicznej z pracownikiem redakcji;
4. Nadleśnictwo w sposób merytoryczny odniosło się do przesłanych uwag, stanowisko zostało opublikowane w Gazecie Kociewskiej, przez co strona społeczna mogła uzyskać lub uzupełnić wiedzę dotyczącą podstaw prowadzenia gospodarki leśnej, w szczególności w zakresie pozyskania i sprzedaży drewna;
5. Dokumentacja – w załączeniu

Ad. 2 Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?

W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy.

Z wyrazami szacunku

Adam Góralski
Zastępca Nadleśniczego
tel.: +48 58 58 85 871, tel. kom.: +48 533 637 288

[cid:image002.png@01D6BE6B.DC6AE760]

84-240 Lubichowo, ul. Leśna 12
tel.: +48 58 58 85 323, fax.: +48 58 58 85 322

www.lubichowo.gdansk.lasy.gov.pl<http://www.lubichowo.gdansk.lasy.gov.pl/>

3

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Gdańsk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #35

Szanowni Państwo

Nadleśnictwo Gdańsk przesyła pismo w odpowiedzi na wniosek z dnia 04.11.2020 r. o udostępnienie informacji publicznej, który wpłynął do nadleśnictwa w dniu 05.11.2020 r.

Z poważaniem
Łukasz Plonus
Specjalista Służby Leśnej ds.
Zagospodarowania lasu i komunikacji społecznej
tel. kom. +48 601 900 174
[cid:image002.jpg@01D6BE69.FE941750]
Nadleśnictwo Gdańsk z siedzibą w Gdyni
81-006 Gdynia, ul. Morska 200
tel. sekr.: + 48 58 667 42 80
www.nadlesnictwo.gdansk.lasy.gov.pl<http://www.nadlesnictwo.gdansk.lasy.gov.pl/>
www.facebook.com/nadleśnictwo.gdansk<https://www.facebook.com/nadlesnictwo.gdansk/>
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe (LP) od 1924 r. opiekuje się w imieniu Skarbu Państwa i obywateli ogólnonarodowym dobrem, jakim są lasy. Prowadzimy zrównoważoną gospodarkę leśną, chroniąc lasy przed różnymi zagrożeniami, zwiększając ich powierzchnię i zasobność, dbając o różnorodność biologiczną, a jednocześnie udostępniając je wszystkim oraz zaspokajając zapotrzebowanie polskich firm i rodzin na drewno. Pracujemy dla lasu i dla ludzi.

2

konsultacje społeczne przez Nadleśnictwo Sarbia w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #212

Dzień dobry. Przesyłam w załączeniu odpowiedź na Państwa pismo.

Z poważaniem

Izabela Mokrzycka

Inżynier Nadzoru

tel. kom.: +48 694 485 976

cid:image002.jpg@01D65529.1B6DD050

64-700 Czarnków, Sarbka 46

tel.: +48 67 255 12 20

<http://www.sarbia.lasy.gov.pl/> www.sarbia.lasy.gov.pl

3

Not read: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Sokołów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #372

Twoja wiadomość

Do: Robert Płocki
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:31 (UTC+01:00) Belgrad, Bratysława, Budapeszt, Lublana, Praga

została usunięta nieprzeczytana: 19 listopada 2020 11:32:53 (UTC+01:00) Belgrad, Bratysława, Budapeszt, Lublana, Praga.

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach - odpowiedz Nadleśnictwa Lębork przez Nadleśnictwo Lębork w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #41

Szanowni Państwo,

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa wniosku
o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym przez Nadleśnictwo Lębork w dniu 05.11.2020

1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:

1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
2. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
3. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
4. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
5. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.

Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż
w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które definiujecie m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nie sposób przyjąć – jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”. Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”.

Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje każdego „udziału
w spotkaniu na temat gospodarki leśnej” każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami
o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej
w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji
w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo,
w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji „strony społecznej” (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).

Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:

* ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
* brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
* koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych
w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
* możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych
w postaci publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach);
informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie
i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:

* uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich trzech lat” wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
* wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie.

1. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?

W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej
w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają
i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).

Z poważaniem

Andrzej Kąckowski
Podleśniczy
tel. kom.: +48 608414564

[cid:image002.jpg@01D6BE67.931627E0]

Nadleśnictwo Lębork

84-300 Lębork, ul. Wojska Polskiego 32
tel.: +48 59 863 59 50, fax: +48 59 862 20 27

www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie danych przez Nadleśnictwo Strzelce Krajeńskie w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #302

Dzień dobry.
W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 05.11.2020 r. Nadleśnictwo Strzelce Krajeńskie przesyła następujące informuje.
Odpowiadając na 1 część wniosku:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
Nadleśnictwo Strzelce Krajeńskie informuje, że we wskazanym przez Państwo okresie, nie wpłynęły do Nadleśnictwa żadne postulaty, wnioski czy też uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie naszego Nadleśnictwa.
Odpowiadając na 2 część wniosku:
2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
Nadleśnictwo Strzelce Krajeńskie informuje, że w przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).

[1562237344123]

1

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jarocin w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #231

Dzień dobry,
W załączeniu odpowiedź na Państwa wniosek.
Z poważaniem

Nadleśnictwo Jarocin
Specjalista SL ds. hodowli i ochrony lasu
Joanna Henicz-Szklarz

2

Odpowiedź na pismo przez Nadleśnictwo Ełk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #10

Przesyłam odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym w dniu 05.11.2020.

Z wyrazami szacunku,

Adam Klepacki
p.o. Zastępcy Nadleśniczego Nadleśnictwa Ełk
tel.: 885 707 702

[cid:image001.png@01D61C8A.36077010]
19-300 Ełk, Mrozy Wielkie 21
tel. +48 87 620 25 13
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

2