Kto zabiera głos na Facebooku? przez KatarzynaBatkoToluc
Opis
Pytania, które wysyłamy stanowią kontynuację monitoringu dotyczącego blokowania użytkowników i użytkowniczek mediów społecznościowych (tamten monitoring dotyczył czterech województw - dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego). O ile poprzednio chcieliśmy dowiedzieć się jakie media społecznościowe są prowadzone w gminach i jakie zasady nimi rządzą, teraz skupiamy się głównie na Facebooku i pogłębiamy wiedzę o tym, jaką rolę wyznaczają mu władze gminne.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 169 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 144 | 0 |
Lubelskie | 213 | 0 |
Lubuskie | 81 | 0 |
Łódzkie | 177 | 0 |
Małopolskie | 183 | 0 |
Mazowieckie | 314 | 0 |
Opolskie | 71 | 0 |
Podkarpackie | 160 | 0 |
Podlaskie | 118 | 0 |
Pomorskie | 123 | 0 |
Śląskie | 167 | 0 |
Świętokrzyskie | 102 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 116 | 0 |
Wielkopolskie | 226 | 0 |
Zachodniopomorskie | 113 | 0 |
Listy
Re: Fwd: wniosek o informację przez NOWYŻMIGRÓD w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #844
02.06.2021 r. przesłany na adres gmina@nowyzmigrod.eu, podaję
następujące informacje:1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
*a) tak*
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)*a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)*
*b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)*
*c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)*
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.*nie*
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP
lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
*c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP*
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
*b) nie*6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021
r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
*a) tak*
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany?*Sytuacje blokowania zdarzają się sporadycznie (2 w ciągu ostatnich 12
miesięcy) oraz wynikają wyłącznie z zachowań nieakceptowalnych
społecznie, takich jak wyjątkowo wulgarne ataki słowne na innych
użytkowników obserwujących profil. Użytkownicy są ponownie odblokowywani
do 1 tygodnia. *7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych
na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?*0*
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
kolejny?
a) tak
b) nie
*c) nie dotyczy*
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
podmiot (osoba/firma)?
*a) pracownicy urzędu*
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to
konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)*Podinspektor w Referacie Infrastruktury i Ochrony Środowiska: promocja
gminy, gromadzenie materiałów o gminie i przygotowywanie materiałów
promujących gminę na zewnątrz, obsługa mediów społecznościowych,
tworzenie, przygotowywanie, publikacja i moderowanie treści na profilach
Gminy.*8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
*nie dotyczy*
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 98.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?*nie dotyczy*
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
umowie.*nie dotyczy*
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.*nie dotyczy*
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.*nie*
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
*b) nie*11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?*nie dotyczy*
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent
prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które
dzieją się w gminie/mieście?*Tak, jednak tego typu informacje publikuje niezwykle rzadko i na ogół
są to powielenia, bądź udostępnienia najistotniejszych treści
publikowanych na profilu gminnym.*CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak
płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe?
Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
*d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.*
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)*nie dotyczy
*Z up. Wójta
Mateusz Buczyński
Sekretarz Gminy*_Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych_*
sporządzona zgodnie z art.13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie
ochrony osób fizycznychw związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE(RODO) **1.Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest Gmina Nowy
Żmigród reprezentowana przez Wójta - ul. Mickiewicza 2, 38-230 Nowy
Żmigród, tel. 13 44 15 605, e-mail: gmina@nowyzmigrod.eu. Kontakt do
Inspektora Ochrony Danych e-mail: iod@nowyzmigrod.eu.2.Podstawa prawna przetwarzania danych to//art. 6 ust. 1 lit. c RODO –
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego
na Administratorze wynikającego z realizacji przepisów ustawy z dnia 6
września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.3.Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia informacji
publicznej.4.Podanie danych osobowych jest dobrowolne, niepodanie danych
kontaktowych uniemożliwia udzielenie odpowiedzi. W przypadku
konieczności wydania decyzji administracyjnej podanie danych osobowych
jest obowiązkowe, w tym przypadku niepodanie danych osobowych będzie
skutkowało pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.5.Państwa dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne do
osiągnięcia celu oraz przez okres wymagany kategoria archiwalną BE5 – 5
lat licząc od pierwszego stycznia następującego po roku zakończenia sprawy.6.Odbiorcą danych może być operator pocztowy w przypadku korespondencji
tradycyjnej, tj. Poczta Polska S.A., w przypadku odpowiedzi udzielonej
pocztą elektroniczną podmiotem przetwarzającym będzie podmiot, który
zapewnia usługę poczty elektronicznej tj. nazwa.pl sp. z o. o z siedzibą
w Krakowie. Dane nie są przekazywane do państwa trzeciego ani do
organizacji międzynarodowych. Szczegóły dotyczące odbiorców można
uzyskać w siedzibie Administratora.7.W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują
następujące uprawnienia: prawo dostępu do danych osobowych; prawo do
żądania sprostowania danych osobowych; prawo do usunięcia danych
osobowych - w przypadku gdy ustała podstawa do ich przetwarzania, zgoda
została wycofana, dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem, dane
osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku
wynikającego z przepisów prawa; prawo do żądania ograniczenia
przetwarzania danych osobowych - w przypadku, gdy: osoba, której dane
dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych, przetwarzanie danych
jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się
usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia, Administrator nie
potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą,
potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń.8.Przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych w Warszawie w przypadku niezgodne z prawem
przetwarzania Państwa danych osobowych.9.W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie
podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem
profilowania.**
W dniu 2021-06-07 o 06:52, Urząd Gminy Nowy Żmigród pisze:
>
>
>
>
> --- Treść przekazanej wiadomości ---
> Temat: wniosek o informację
> Data: Wed, 02 Jun 2021 17:22:23 -0000
> Nadawca: sprawa-37627@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Odpowiedź-Do: sprawa-37627@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Adresat: gmina@nowyzmigrod.eu
>
>
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
> publicznych:
>
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
> sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
> urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
> e) Inna, jaką?
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
> Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP
> lub na stronie internetowej urzędu
> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
> tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> d) Inne, jakie?
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> a) tak
> b) nie
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> użytkownicy?
> a) tak
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
> kolejny?
> a) tak
> b) nie
> c) nie dotyczy
> d) Inna sytuacja (jaka?)
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
> podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
> to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe?)
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
> PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
> społeczności, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
> umowie.
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku?
> a) tak
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
> e) Inna sytuacja - jaka?
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
> maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: sprawa-37627@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie
> zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
>
>
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
> Wolny od wirusów. www.avg.com
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
>
>
> <#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
Odpowiedź na wniosek o informację przez MIERZĘCICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1063
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej z dnia 02.06.2021r.
Pozdrawiam,
--
Sekretariat Urzędu Gminy Mierzęcice
tel.(32)2887900, (32)3811500
fax.(32)7500777
e-mail: gmina@mierzecice.pl
--
Ta wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana.
Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym nadawcy i usunięcie wiadomości.
Klauzula informacyjna
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Mierzęcice ul. Wolności 95, 42-460 Mierzęcice dalej ADO.
2. ADO przetwarza Pani/Pana adres e-mail wyłącznie w celu wymiany informacji drogą elektroniczną.
3. Jeśli kontaktujemy się z Panią/Panem za pomocą poczty elektronicznej, oznacza to że otrzymaliśmy adres konta mailowego bezpośrednio od Pani/Pana w celu kontaktu,
bądź pozyskaliśmy adres poczty z legalnego źródła uprawniającego do kontaktu z Panią/Panem.
4. Nie będziemy udostępniać innym podmiotom Pani/Pana adresu e-mail, chyba że będzie to wynikać z przepisu prawa.
5. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, usunięcia, cofnięcia zgody, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu.
6. Pani/Pana adres poczty elektronicznej będzie figurował w naszej bazie do momentu cofnięcia zgody na jego przetwarzanie.
RE: wniosek o informację przez KRASNE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #619
From: sprawa-37402@fedrowanie.siecobywatelska.pl [mailto:sprawa-37402@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Wednesday, June 2, 2021 7:18 PM
To: ug_krasne@krasne.pl
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-37402@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-37402@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org><http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYyMjY1NDI3OTYxLjMzNTEzLjEyMjUxNTQ2NzU5MTc2NjIyNDI2QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfFdlZCwgMDIgSnVuIDIwMjEgMTc6MTc6NTkgLTAwMDB8dWdfa3Jhc25lQGtyYXNuZS5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZGdyaWQxfDB8MS5kNDgzYzgwNTRhYjljZjQ5MjA4YjQ5NTgwZGY1MDYwYw%3D%3D>
--
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus
FW: ODPOWIEDŹ NA WNIOSEK przez CZYŻEW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #983
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - Gmina Jemielnica przez JEMIELNICA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #775
FW: wniosek o informację przez UNIEJÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #267
Re: Fwd: wniosek o informację przez POWIDZ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1682
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
Numer sprawy: ORG.1431.38.2021
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, który
wpłynął do gminy w dniu 02.06.2021 r. informuję:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
NIE
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie? – na stronie facebookowej gminy Powidz informacje
umieszczane są różnie: czasem są to linki do strony internetowej urzędu,
czasem krótkie informacje, przypomnienia są zamieszczane tylko na
facebeooku.
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021
r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
użytkownicy?
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany?
Nie było takich sytuacji.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych
na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
0
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
kolejny?
c) nie dotyczy
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to
konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
społecznościowe?)
-Pomoc administracyjna- prowadzenie mediów społecznościowych, promocja
gminy.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Nie było takich sytuacji, gdyby się pojawiły ostateczną decyzję podjąłby
Wójt Gminy.
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
- NIE DOTYCZY
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie, wszystkie wpisy na gminnym profilu oraz profilu Wójta Gminy są
publiczne, wszędzie jest otwarta możliwość dodawania komentarzy.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku?
a) tak
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
NIE
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent
prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które
dzieją się w gminie/mieście?
Istnieje oficjalny profil.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe?
Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
NIE DOTYCZY
Z poważaniem
--
Monika Andrzejewska
Urząd Gminy Powidz
ul. 29 Grudnia 24
62-430 Powidz
tel. 63 277 62 72 wew.14
kom. 696 862 715
www.powidz.pl
>> Do: ug_powidz@post.pl
>> Data: 2 czerwca 2021 21:34
>> Temat: wniosek o informację
>>
>>
>> Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
>> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
>> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
>> publicznych:
>>
>> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>>
>> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
>> a) tak
>> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
>> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
>> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
>> urzędu/miasta/gminy)
>> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>>
>> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
>> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>>
>> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
>> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
>> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
>> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
>> sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
>> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
>> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
>> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
>> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
>> urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
>> e) Inna, jaką?
>>
>> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
>> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
>> Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>>
>> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
>> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP
>> lub na stronie internetowej urzędu
>> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
>> tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
>> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
>> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
>> d) Inne, jakie?
>>
>> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
>> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
>> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin
>> Facebooka)
>> a) tak
>> b) nie
>>
>> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
>> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
>> użytkownicy?
>> a) tak
>> b) nie
>>
>> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
>> odblokowany?
>>
>> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
>> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>>
>> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
>> kolejny?
>> a) tak
>> b) nie
>> c) nie dotyczy
>> d) Inna sytuacja (jaka?)
>>
>> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
>> podmiot (osoba/firma)?
>> a) pracownicy urzędu
>> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
>>
>> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
>> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
>> to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
>> społecznościowe?)
>>
>> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>>
>> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
>> PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA
>> 9
>>
>> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
>> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
>> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
>> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
>> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
>> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
>> społeczności, Reklamy, Statystyki
>> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
>> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
>> f) Inna - jaka?
>>
>> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
>> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
>> umowie.
>>
>> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
>> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>>
>> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
>> Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>>
>> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>>
>> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
>> Facebooku?
>> a) tak
>> b) nie
>>
>> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
>> Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>>
>> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
>> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
>> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>>
>> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>>
>> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
>> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
>> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
>> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
>> budżetu gminy.
>> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i
>> wójta/burmistrza/prezydenta.
>> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
>> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
>> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social
>> mediach.
>> e) Inna sytuacja - jaka?
>>
>> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
>> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
>> maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>>
>> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
>> na adres: sprawa-38465@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>>
>> Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie
>> zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>>
>>
>> --
>> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
>> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
>> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
>> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
>> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
Odpowiedz na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez CEWICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1331
Odpowiedź na wniosek o udostepnienie informacji publicznej przez LIBIĄŻ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #442
Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez PRZEMYŚL w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #855
Odpowiedź na zapytanie na informację publiczną przez PLATERÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #505
Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez ZAWADZKIE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #770
Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez REGNÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #204
Odpowiedz na wniosek przez SZULBORZE WIELKIE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #544
Inf. publiczna Gm. Obrzycko przez OBRZYCKO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1635
Dzień dobry!
W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o dostęp do
informacji publicznej.
Z poważaniem
Paweł Mordal
Sekretarz Gminy
Odpowiedź na informację przez WYDMINY w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1524
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.
--
Z poważaniem
Emilia Chojnowska-Deleżuch
Sekretariat Wójta Gminy Wydminy
tel. 87 421 00 19 wew. 201
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z 2 czerwca 2021 r. przez WRONKI w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1658
FW: wniosek o informację przez JÓZEFÓW (woj. mazowieckie) w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #671
2
From: Urząd Miasta Józefowa <um@jozefow.pl>
Sent: Monday, June 7, 2021 3:29 PM
To: k.olesinska@jozefow.pl
Subject: FW: wniosek o informację
From: <mailto:sprawa-37454@fedrowanie.siecobywatelska.pl> sprawa-37454@fedrowanie.siecobywatelska.pl [ <mailto:sprawa-37454@fedrowanie.siecobywatelska.pl> mailto:sprawa-37454@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Wednesday, June 2, 2021 7:18 PM
To: <mailto:um@jozefow.pl> um@jozefow.pl
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-37454@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-37454@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>
Odpowiedź na wniosek o dostępie do informacji publicznej przez LIPCE REYMONTOWSKIE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #166
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
- 151
- 152
- 153
- 154
- 155
- 156
- 157
- 158
- 159
- 160
- 161
- 162
- 163
- 164
- 165
- 166
- 167
- 168
- 169
- 170
- 171
- 172
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- 178
- 179
- 180
- 181
- 182
- 183
- 184
- 185
- 186
- 187
- 188
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- 194
- 195
- 196
- 197
- 198
- 199
- 200
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- 206
- 207
- 208
- 209
- 210
- 211
- 212
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- 218
- 219
- 220
- 221
- 222
- 223
- 224
- 225
- 226
- 227
- 228
- 229
- 230
- 231
- 232
- 233
- 234
- 235
- 236
- 237
- 238
- 239
- 240
- 241
- 242
- 243
- 244
- 245
- 246
- 247
- 248
- 249
- 250
- 251
- 252
- 253
- 254
- 255
- 256
- 257
- 258
- 259
- 260
- 261
- 262
- 263
- 264
- 265
- 266
- 267
- 268
- 269
- 270
- 271
- 272