Kto zabiera głos na Facebooku? przez KatarzynaBatkoToluc
Opis
Pytania, które wysyłamy stanowią kontynuację monitoringu dotyczącego blokowania użytkowników i użytkowniczek mediów społecznościowych (tamten monitoring dotyczył czterech województw - dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego). O ile poprzednio chcieliśmy dowiedzieć się jakie media społecznościowe są prowadzone w gminach i jakie zasady nimi rządzą, teraz skupiamy się głównie na Facebooku i pogłębiamy wiedzę o tym, jaką rolę wyznaczają mu władze gminne.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 169 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 144 | 0 |
Lubelskie | 213 | 0 |
Lubuskie | 81 | 0 |
Łódzkie | 177 | 0 |
Małopolskie | 183 | 0 |
Mazowieckie | 314 | 0 |
Opolskie | 71 | 0 |
Podkarpackie | 160 | 0 |
Podlaskie | 118 | 0 |
Pomorskie | 123 | 0 |
Śląskie | 167 | 0 |
Świętokrzyskie | 102 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 116 | 0 |
Wielkopolskie | 226 | 0 |
Zachodniopomorskie | 113 | 0 |
Listy
inf.publiczna przez BRZEG DOLNY w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2397
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedz.
Z poważaniem,
Magdalena Krzyszkowicz
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - wniosek o informację przez MIĘKINIA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2443
To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres urzad@miekinia.pl.
Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.
Re: RE: wniosek o informację przez AgnieszkaZdanowicz w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2347
Szanowni Państwo,
potwierdzam otrzymanie odpowiedzi na wniosek o informację dotyczący gminnych mediów społecznościowych. Jednocześnie proszę o uzupełnienie odpowiedzi (pod kątem formalnym) poprzez przekazanie informacji zgodnych z art. 12 ustawy o dostępie do informacji publicznej:
1. Informacje publiczne udostępniane w sposób, o którym mowa w art. 10 i 11, są oznaczane danymi określającymi podmiot udostępniający informację, danymi określającymi tożsamość osoby, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji, danymi określającymi tożsamość osoby, która udostępniła informację, oraz datą udostępnienia.
Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
1W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-07-02 08:43:49 z adresu sekretarz@zawonia.pl:
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
> Odpowiadając na wniosek o udzielenie informacji publicznej otrzymany w dniu 18
> czerwca 2021 r. poniżej udzielam informacji na wskazane pytania: CZĘŚĆ I -
> OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina prowadzi swój profil
> na Facebooku? a) tak b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym
> tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który
> ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma pełnić profil
> gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku
> odpowiedzi) a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie
> walorów miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga wszystkim
> mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją
> się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu,
> zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.) e) Inna, jaką?
> Udostępniane są także niektóre informacje ze strony internetowej Gminy Zawonia
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone
> dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o
> więcej informacji o tym, jakie to dokumenty. Nie było dyskusji w sprawie
> korzystania z FB. Nie ma dokumentów w tym zakresie. 4. Jak wygląda kwestia
> umieszczania informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko informacje, które
> znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu b) Facebook to
> pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w
> pierwszej kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści,
> niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP d)
> Inne, jakie? 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie
> przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na
> oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy? a) tak b)
> nie 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany? Nie stosowanie się do warunków/ reguł wskazanych w Regulaminie
> korzystania z konta FB Gminy Zawonia grozi zablokowaniem (banem). Regulamin nie
> zakłada odblokowywania użytkowników, którzy mimo upomnień nadal łamali zasady
> wskazane w Regulaminie. 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na
> wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
> Obecnie brak zablokowanych użytkowników. 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy,
> którzy zostali zablokowani po raz kolejny? a) tak b) nie c) nie dotyczy d)
> Inna sytuacja (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu
> czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu b) podmiot
> zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2) 8.1. Prosimy o
> wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
> związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko
> wskazane, że prowadzą media społecznościowe?) Stanowisko: Podinspektor ds.
> promocji i spraw społecznych, - tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe. 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
> Decyduje Administrator konta FB, na podstawie Regulaminu – pracownik urzędu.
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI
> PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 Nie dotyczy. 8.3.
> Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy
> o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
> https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) Administrator - dostęp do
> Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową
> kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
> społeczności, Reklamy, Statystyki d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy,
> Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki f) Inna - jaka? 8.3.1.
> Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz
> urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie. 8.3.2.
> Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma
> zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. 9. Czy widoczność wpisów na gminnym
> profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST
> tzw. wpisem publicznym. Widoczność wpisów nie jest ograniczana. CZĘŚĆ II -
> OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil
> wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak b) nie 11. Czy
> prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
> opłacane z budżetu gminy? Nie jest opłacane z budżetu. Nie jest to także
> oficjalny profil, a blog osobisty. 12. Jeśli nie istnieje oficjalny
> profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? Tak, Wójt Gminy Zawonia
> prowadzi blog osobisty. CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH
> SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego
> prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o
> sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy. a) Tak - zarówno
> na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na
> profilu(ach) gminy c) Tak - tylko na oficjalnym profilu
> wójta/burmistrza/prezydenta. d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii
> reklamowych w social mediach. e) Inna sytuacja - jaka? 13.1. Prosimy o
> informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w
> mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o
> ile dotyczy) Nie dotyczy. Z poważaniem Wojciech Hoffman
> Sekretarz Gminy Urząd Gminy Zawonia ul. Trzebnicka 11 55-106
> Zawonia e-mail: <mailto:sekretarz@zawonia.pl> sekretarz@zawonia.pl tel.
> 71 312 81 82 wew. 46 fax. 71 312 95 59
> <https://www.zawonia.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&sub=17&menu=19&strona=1> ___
> ________________________________________________________________________________
> _____ Uwaga! Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla
> osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać treści
> chronione przepisami prawa. Wgląd w treść wiadomości otrzymanej omyłkowo, dalsze
> jej przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź
> podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w niej informacje przez
> osobę lub podmiot nie będący adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca
> korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie
> nadawcy i usunięcie z komputera tego materiału bez zapoznawania się z jego
> treścią. Jeżeli chcą Państwo zapoznać się ze sposobem przetwarzania danych
> osobowych, zapraszamy na naszą stronę
> <https://www.zawonia.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&menu=232&strona=1>
> www.zawonia.pl
Re: Fwd: Fwd: wniosek o informację przez AgnieszkaZdanowicz w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2443
Szanowni Państwo,
potwierdzam otrzymanie odpowiedzi na wniosek o informację dotyczący gminnych mediów społecznościowych. Jednocześnie proszę o uzupełnienie odpowiedzi (pod kątem formalnym) poprzez przekazanie informacji zgodnych z art. 12 ustawy o dostępie do informacji publicznej:
1. Informacje publiczne udostępniane w sposób, o którym mowa w art. 10 i 11, są oznaczane danymi określającymi podmiot udostępniający informację, danymi określającymi tożsamość osoby, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji, danymi określającymi tożsamość osoby, która udostępniła informację, oraz datą udostępnienia.
Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
1W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-07-05 07:53:44 z adresu dotacje@miekinia.pl:
> Dzień dobry, poniżej informacje udzielone na podstawie art. 61 ust. 1
> Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina prowadzi
> swój profil na Facebooku? a) *tak* b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka
> profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać
> ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
> urzędu/miasta/gminy) c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką
> rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe
> jest udzielenie kilku odpowiedzi) a) *informacyjną (ułatwia trafienie do
> mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie
> internetowej)* b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz) c)
> dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
> sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać
> codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na
> profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
> mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się
> inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy
> itp.) e) Inna, jaką? 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z
> Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś
> dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
> *NIE* 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku? a)
> umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na
> stronie internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce
> umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności *c)
> Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z
> tym, co na stronie internetowej i w BIP* d) Inne, jakie? 5. Czy zasady
> blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
> zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie?
> (nie chodzi o regulamin Facebooka) a) tak *b) nie* 6. Czy w ciągu ostatnich
> 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
> gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy? a) tak *b) nie* 6.1. W
> jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? *NIE
> DOTYCZY* 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? *NIE DOTYCZY*
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
> a) tak b) nie *c) nie dotyczy* d) Inna sytuacja (jaka?) 8. Czy profil
> Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
> (osoba/firma)? *a) pracownicy urzędu* b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma)
> (proszę przejść do pytania 8.2) 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na
> których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem
> Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą
> media społecznościowe?) *PRACOWNICY REFERATU PROMOCJI* 8.2 Kto decyduje o
> zablokowaniu użytkowników na Facebooku? *NIE DOTYCZY* PONIŻSZE PYTANIA
> DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO
> PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie
> ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie
> z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do
> Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na
> wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki d) Reklamodawca -
> dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
> wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują
> się w umowie. 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego
> wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. 9. Czy
> widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
> sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. *NIE DOTYCZY*
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil
> wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak *b) nie * 11. Czy
> prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
> opłacane z budżetu gminy? *NIE DOTYCZY* 12. Jeśli nie istnieje oficjalny
> profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? *NIE DOTYCZY*
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na
> którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
> gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu,
> konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka
> promocja jest opłacana z budżetu gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy,
> jak i wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy c) Tak
> - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. *d) Nie - nie
> realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.* e) Inna sytuacja -
> jaka? 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja
> 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) *NIE DOTYCZY* Z poważaniem
> Justyna Hamkało -- Justyna Hamkało Urząd Gminy w Miękini Tel. 71 735 92
> 12 --- Treść przekazanej wiadomości --- Temat: wniosek o informację
> Data: Fri, 18 Jun 2021 15:47:55 -0000 Nadawca:
> sprawa-39312@fedrowanie.siecobywatelska.pl Odpowiedź-Do:
> sprawa-39312@fedrowanie.siecobywatelska.pl Adresat: urzad@miekinia.pl
> Na podstawie , stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o
> udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I - OFICJALNY
> PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina prowadzi swój profil na
> Facebooku? a) tak b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym
> tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który
> ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma pełnić profil
> gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku
> odpowiedzi) a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie
> walorów miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga wszystkim
> mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień
> dzieją się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli
> urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu,
> zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.) e) Inna, jaką? 3. Czy
> zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
> mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej
> informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia umieszczania
> informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się
> wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i
> najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w
> pierwszej kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści,
> niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP d)
> Inne, jakie? 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie
> przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na
> oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy? a) tak b)
> nie 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany? 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy
> są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny? a) tak
> b) nie c) nie dotyczy d) Inna sytuacja (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy
> prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a)
> pracownicy urzędu b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do
> pytania 8.2) 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni
> oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to
> konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA
> DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO
> PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie
> ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie
> z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do
> Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na
> wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki d) Reklamodawca -
> dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
> wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują
> się w umowie. 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego
> wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. 9. Czy
> widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
> sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. CZĘŚĆ II -
> OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil
> wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak b) nie 11. Czy prowadzenie
> oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z
> budżetu gminy? 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o
> sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? CZĘŚĆ III - REKLAMA
> GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z profili
> na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są
> działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
> kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i
> wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy c) Tak -
> tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. d) Nie - nie
> realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach. e) Inna sytuacja -
> jaka? 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja
> 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie
> wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres:
> sprawa-39312@fedrowanie.siecobywatelska.pl Szymon Osowski, Katarzyna Batko-
> Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami
> reprezentacji -- Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 |
> 02-605 Warszawa KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72 www.siecobywatelska.pl |
> www.sprawdzamyjakjest.pl www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
prośba przez Jelenia Góra w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2308
Odpowiedź na wniosek o dostęp do informacji publicznej przez Wrocław w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2231
1
Wniosek o informację przez WISZNIA MAŁA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2377
Dzień dobry,
przesyłam odpowiedzi na przesłany przez Państwa wniosek. Przepraszam, że
z opóźnieniem, ale e-mail trafił do spamu.
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
ad. 1 - a
ad. 2 - a i b
ad. 3 - Nie
ad. 4 - c
ad. 5 - b
ad. 6 - b
ad. 6.1 - gmina Wisznia Mała nie blokuje użytkowników FB
ad. 7 - 0
ad. 7.1 - c
ad. 8 - a
ad. 8.1 - pracownik ds. promocji i współpracy, pracownik ds. ochrony
środowiska i promocji
ad. 8.2 - gmina Wisznia Mała nie blokuje użytkowników FB
ad. 9 - wszystkie wpisy na profilu FB gminy Wisznia Mała są publiczne,
nie są ograniczane
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
ad. 10 - b
ad. 11 - nie
ad. 12 - wójt gminy prowadzi swój własny profil
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
ad. 13 - d
ad. 13.1 - nie dotyczy
--
Pozdrawiam
Anna Pietrzyk
Urząd Gminy Wisznia Mała
ul. Wrocławska 9
55-114 Wisznia Mała
tel. 71 3084818
Odpowiedz na informację publiczną przez MĘCINKA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2367
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedz na informację publiczną dot. gminnego
Facebooka.
Z poważaniem
Ilona Wojtarowicz
Podinspektor ds innowacyjności i promocji
Odpowiedź na wniosek przez SEROKOMLA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1906
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Gmina
Serokomla udziela informacji na pytania zawarte we wniosku:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
Nie prowadzono takiej dyskusji
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021
r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
użytkownicy?
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany?
Nie dotyczy
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych
na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Nie dotyczy
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
kolejny?
c) nie dotyczy
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to
konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
społecznościowe?)
Zastępca Wójta Gminy – treści
Informatyk – strona techniczna
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Nie dotyczy
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Widoczność wpisów nie jest ograniczana
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku?
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent
prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które
dzieją się w gminie/mieście?
Tak
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak
płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe?
Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy
Marcin Kurek
UG Serokomla
Gmina Wielgie - Odpowiedz na wniosek w sprawiemediów społecznościowych. przez WIELGIE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2225
Gmina Wielgie -odpowiedźna wniosek oinformację publicznąz dnia 18 czerwca 2021 przez WIELGIE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2225
Re: Fwd: Fwd: wniosek o informację facebook przez WĄPIELSK w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2391
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> --- Treść przekazanej wiadomości ---
> From: 56 2021 <>
> X-Account-Key: account3
> X-UIDL: 000106dc56768c9d
> X-Mozilla-Status: 0001
> X-Mozilla-Status2: 00000000
> X-Mozilla-Keys:
> Received: (qmail 30676 invoked from network); 18 Jun 2021 15:47:50 -0000
> Received: from unknown (HELO smtp2-2131.emaillabs.co)
> ([185.243.31.151]) by 10.128.18.5 with (DHE-RSA-AES256-GCM-SHA384
> encrypted) SMTP; 18 Jun 2021 15:47:50 -0000
> Received: from smtp2-2131 (smtp2-2131.emaillabs.co [185.243.31.151])
> by smtp2-2131.emaillabs.co (SMTP) with ESMTP id 4G63GZ4vRNz8Rw28 for
> <ug@wapielsk.pl>; Fri, 18 Jun 2021 15:47:50 +0000 (UTC)
> DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/relaxed; d=emaillabs.co;
> s=emaillabs; t=1624031270; bh=Ej9jabRhUpRLe+HPranzlMerb2Y=;
> h=Subject:From:To:Reply-To:Date;
> b=2scJj9Vb5LGFpzVgRhAgL58rSGwtcfnZAWNox3dQyEl/fqZVJFLiwev7+Js8iQ/L/
> gpR721fAobw4UdEZWXNXJCz38JJBeTjTtBG0C1ei0yEaRU4+QxwXlbEFrFwjnm31Id
> reIX0E5JS1bCv2UqqpSrLBjTZoIW2K4uafwETfhQ=
> Received: from app-prod.watchdog.internal (localhost [127.0.0.1]) by
> app-prod.watchdog.internal (SMTP) with ESMTP id 457F11F282 for
> <ug@wapielsk.pl>; Fri, 18 Jun 2021 17:47:50 +0200 (CEST)
> Content-Type: multipart/alternative;
> boundary="===============7810452404360077009=="
> MIME-Version: 1.0
> Subject: wniosek o informację
> From: sprawa-39260@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> To: ug@wapielsk.pl
> Reply-To: sprawa-39260@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Date: Fri, 18 Jun 2021 15:47:50 -0000
> Return-Receipt-To: sprawa-39260@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Disposition-Notification-To: sprawa-39260@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Message-ID:
> <162403127022.25707.16489023242082395196@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
> Feedback-ID:
> :siecobywatelska.emaillabs.co:1.siecobywatelska.smtp:emaillabs
> X-Sid: e3fea5a9d13a67de73977ba8be9da1c8@emaillabs.co
> X-Return-Path:
> <el.e3fea5a9d13a67de73977ba8be9da1c8.1.siecobywatelska.smtp@news.emaillabs.co>
>
> X-EsetId: 37303A291941B6596D7261
>
>
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
> publicznych:
>
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
> sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
> urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
> e) Inna, jaką?
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
> Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP
> lub na stronie internetowej urzędu
> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
> tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> d) Inne, jakie?
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> a) tak
> b) nie
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> użytkownicy?
> a) tak
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
> kolejny?
> a) tak
> b) nie
> c) nie dotyczy
> d) Inna sytuacja (jaka?)
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
> podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
> to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe?)
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
> PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
> społeczności, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
> umowie.
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku?
> a) tak
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
> e) Inna sytuacja - jaka?
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
> maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: sprawa-39260@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie
> zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
>
PR.1431.55.2021 - Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez OŁAWA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2274
4
From: GCI [mailto:gci@gminaolawa.pl]
Sent: Monday, June 21, 2021 7:54 AM
To: 'Promocja' <promocja@gminaolawa.pl>
Subject: FW: wniosek o informację
From: sekretariat@gminaolawa.pl <mailto:sekretariat@gminaolawa.pl> <sekretariat@gminaolawa.pl <mailto:sekretariat@gminaolawa.pl> >
Sent: Monday, June 21, 2021 7:47 AM
To: gci@gminaolawa.pl <mailto:gci@gminaolawa.pl>
Subject: FW: wniosek o informację
From: sprawa-39143@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-39143@fedrowanie.siecobywatelska.pl> <sprawa-39143@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-39143@fedrowanie.siecobywatelska.pl> >
Sent: Friday, June 18, 2021 5:48 PM
To: sekretariat@gminaolawa.pl <mailto:sekretariat@gminaolawa.pl>
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-39143@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-39143@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - wniosek o informację przez MEŁGIEW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1933
To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres melgiew@melgiew.pl.
Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 21 czerwca 2021r. przez SOSNOWICA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2001
Dzień dobry,
w załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej z dnia 21 czerwca 2021r.
Z poważaniem
Małgorzata Marczuk
Inspektor Ochrony Danych
UG SOSNOWICA
ul. Spokojna 10
21-230 Sosnowica
Administratorem, który odpowiada za przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych, zawartych w korespondencji prowadzonej drogą elektroniczną
jest GMINA SOSNOWICA, z siedzibą ul. Spokojna 10, 21 - 230 Sosnowica.
Kontakt we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana
danych osobowych oraz wykonywaniem praw, możliwy jest pod adresem
mailowym IOD@sosnowica.pl(inspektor ochrony danych).
Informacje o Pana/Pani uprawnieniach związanych z przetwarzaniem danych
osobowych zamieszczone są pod adresem:
https://ugsosnowica.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6.
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub
podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje
prawnie chronione. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze
jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie,
bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje
przez osobę lub podmiot nie będący jego adresatem, jest niedozwolone.
Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o
zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera. Dziękujemy
Chroń środowisko! Zastanów się czy musisz drukować ten e-mail.
1W dniu 2021-06-21 07:40, sekretarz@sosnowica.pl napisał(a):
> FROM: sprawa-38870@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> <sprawa-38870@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
> SENT: Friday, June 18, 2021 4:19 PM
> TO: sekretarz@sosnowica.pl
> SUBJECT: wniosek o informację
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
> publicznych:
>
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
> urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować
> ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w
> gminie/mieście)
> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom
> swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
> przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy
> gminy itp.)
> e) Inna, jaką?
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś
> dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
> dokumenty.
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej
> w BIP lub na stronie internetowej urzędu
> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
> tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> d) Inne, jakie?
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin
> Facebooka)
> a) tak
> b) nie
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> użytkownicy?
> a) tak
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po
> raz kolejny?
> a) tak
> b) nie
> c) nie dotyczy
> d) Inna sytuacja (jaka?)
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy
> zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania
> 8.2)
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy
> jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe?)
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
> PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY
> PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości,
> Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
> wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania
> znajdują się w umowie.
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest
> ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem
> publicznym.
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku?
> a) tak
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta
> na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe,
> takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i
> wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social
> mediach.
> e) Inna sytuacja - jaka?
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między
> 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: sprawa-38870@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk -
> członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. profilu gminy na Facebooku przez WINNICA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #526
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
- 151
- 152
- 153
- 154
- 155
- 156
- 157
- 158
- 159
- 160
- 161
- 162
- 163
- 164
- 165
- 166
- 167
- 168
- 169
- 170
- 171
- 172
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- 178
- 179
- 180
- 181
- 182
- 183
- 184
- 185
- 186
- 187
- 188
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- 194
- 195
- 196
- 197
- 198
- 199
- 200
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- 206
- 207
- 208
- 209
- 210
- 211
- 212
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- 218
- 219
- 220
- 221
- 222
- 223
- 224
- 225
- 226
- 227
- 228
- 229
- 230
- 231
- 232
- 233
- 234
- 235
- 236
- 237
- 238
- 239
- 240
- 241
- 242
- 243
- 244
- 245
- 246
- 247
- 248
- 249
- 250
- 251
- 252
- 253
- 254
- 255
- 256
- 257
- 258
- 259
- 260
- 261
- 262
- 263
- 264
- 265
- 266
- 267
- 268
- 269
- 270
- 271