Kto zabiera głos na Facebooku? przez KatarzynaBatkoToluc
Opis
Pytania, które wysyłamy stanowią kontynuację monitoringu dotyczącego blokowania użytkowników i użytkowniczek mediów społecznościowych (tamten monitoring dotyczył czterech województw - dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego). O ile poprzednio chcieliśmy dowiedzieć się jakie media społecznościowe są prowadzone w gminach i jakie zasady nimi rządzą, teraz skupiamy się głównie na Facebooku i pogłębiamy wiedzę o tym, jaką rolę wyznaczają mu władze gminne.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 169 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 144 | 0 |
Lubelskie | 213 | 0 |
Lubuskie | 81 | 0 |
Łódzkie | 177 | 0 |
Małopolskie | 183 | 0 |
Mazowieckie | 314 | 0 |
Opolskie | 71 | 0 |
Podkarpackie | 160 | 0 |
Podlaskie | 118 | 0 |
Pomorskie | 123 | 0 |
Śląskie | 167 | 0 |
Świętokrzyskie | 102 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 116 | 0 |
Wielkopolskie | 226 | 0 |
Zachodniopomorskie | 113 | 0 |
Listy
Re: wniosek o informację przez SŁAWATYCZE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1890
Dzień dobry.
Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, Gmina
Sławatycze udziela informacji:
W dniu 18.06.2021 o 16:18, sprawa-38759@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
> Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>
Nie
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
>
> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
>
> b) nie
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> użytkownicy?
>
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
Nie dotyczy
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
Nie dotyczy
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
> kolejny?
>
> c) nie dotyczy
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
> podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
> to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe?)
>
Informatyk - wskazanie ogólne
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
> PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
> umowie.
>
Nie dotyczy
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>
Nie dotyczy
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>
Nie
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku?
>
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>
Nie dotyczy
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>
Nie dotyczy
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy.
>
> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
> maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>
nie dotyczy
Pozdrawiam
/-/ Gerard Skalski
Sekretarz Gminy Sławatycze
Media Społecznościowe - Gmina Słubice przez SŁUBICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2081
RE: wniosek o informację przez MARCINOWICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2195
FW: wniosek o informację przez WĄDROŻEWIELKIE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2454
From: sprawa-39323@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-39323@fedrowanie.siecobywatelska.pl> <sprawa-39323@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-39323@fedrowanie.siecobywatelska.pl> >
Sent: Friday, June 18, 2021 5:48 PM
To: urzad@wadrozewielkie.pl <mailto:urzad@wadrozewielkie.pl>
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-39323@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-39323@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org><http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYyNDAzMTI3NzE2LjI1NzA3LjI2MDMzMzU3NzM4NTM0MzQ2OUBmZWRyb3dhbmllLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5wbHxGcmksIDE4IEp1biAyMDIxIDE1OjQ3OjU3IC0wMDAwfHVyemFkQHdhZHJvemV3aWVsa2llLnBsfDEuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnNtdHB8cmVkZ3JpZDF8MH>
Odpowiedź na udzielenie informacji publicznej (FaceBook) przez PIŁAWA GÓRNA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1861
Witam. Odpowiedź w załączniku. Pozdrawiam - Marcin
--
Marcin Rybicki - Informatyk
Urząd Miasta w Piławie Górnej
ul Piastowska 69
58-240 Piława Górna
tel 74 832 49 31
Re: wniosek o informację przez LUBOMIERZ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2379
1Dzień dobry,
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
otrzymanejw dniu 18 czerwca 2021 roku informuje, że :Ad.1
a)Tak
Ad.2
a)informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)Ad.3
a)Nie
Ad.4
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIPAd.5
b)Nie
Ad.6
b)Nie
Ad. 6. 1- nie dotyczy
Ad. 7
a)0
Ad.7.1
b)Nie
Ad.8
a)pracownicy urzędu
Ad. 8.1
Są to osoby wskazane z poszczególnych referatów:
-Referat finansowo-księgowy,
- Referat organizacyjno-prawny,
-Referat techniczny.
Ad.8.2
a)Burmistrz Gminy i Miasta w Lubomierzu
Ad.9
a)Nie
Ad. 10
b)Nie
Ad. 11
a)Nie
Ad. 12
a)Tak
Ad. 13
c)Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
Ad. 13.1.
a)Nie dotyczy.
Z poważaniem,
Magdalena Rozum
Młodszy referent
ds.kancelaryjno-organizacyjnych
tel.75 78 33 151 wew. 31W dniu 18.06.2021 o 17:47, sprawa-39248@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
> publicznych:
>
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
> sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
> urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
> e) Inna, jaką?
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
> Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP
> lub na stronie internetowej urzędu
> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
> tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> d) Inne, jakie?
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> a) tak
> b) nie
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> użytkownicy?
> a) tak
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
> kolejny?
> a) tak
> b) nie
> c) nie dotyczy
> d) Inna sytuacja (jaka?)
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
> podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
> to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe?)
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
> PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
> społeczności, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
> umowie.
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku?
> a) tak
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
> e) Inna sytuacja - jaka?
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
> maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: sprawa-39248@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie
> zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
>
--
Magdalena Rozum
Młodszy referent
ds.kancelaryjno-organizacyjnych
tel.75 78 33 151 wew. 31Urząd Gminy i Miasta Lubomierz
Plac Wolności 1
59-623 Lubomierz
Tel. 75 78 33 166
e-mail: ugim@lubomierz.pl
odp. na wniosek o udostepnienie informacji publicznej przez MROZY w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2471
RE: wniosek o informację przez ZŁOTY STOK w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2406
1
From: sprawa-39275@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-39275@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Friday, June 18, 2021 5:48 PM
To: um@zlotystok.pl
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-39275@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
Fwd: Re: Fwd: wniosek o informację przez GŁOWACZÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #736
Ponownie wysyłam odpowiedź na informację
-------- Wiadomość oryginalna --------
Temat: Re: Fwd: wniosek o informację
Data: 2021-06-21 18:35
Od: Kadry <kadry@glowaczow.pl>
Do: sprawa-37519@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Dzień dobry.
W odpowiedzi na udostępnienie informacji publicznych
Informuję, iż:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
- gmina posiada profil na Facebooku
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
- NIE
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
- umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w
BIP lub na stronie internetowej urzędu
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
- NIE
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
użytkownicy?
- NIE
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany?
- NIE DOTYCZY
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
- NIE MA ZABLOKOWANYCH OSÓB
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po
raz kolejny?
- NIE DOTYCZY
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy
zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
- pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
społecznościowe?)
NIKT NIE JEST ZATRUDNIONY W ZWIĄZKU Z PROWADZENIEM FACEBOOKA
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
- NIKT NIE JEST BLOKOWANY
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO
PYTANIA 9
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest
ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem
publicznym.
- WSZYSTKIE WPISY SĄ PUBLICZNE
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku?
- NIE
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/ burmistrza/prezydenta
na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
- NIE
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
- NIE DOTYCZY
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
- Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
- NIE DOTYCZY
POZDRAWIAM
--
Barbara Dudek
Urząd Gminy Głowaczów
ul. Rynek 35,
26-903 Głowaczów
Telefon: 48 623 10 75 Fax: 48 623 12 17
wniosek o informację przez KAZIMIERZ DOLNY w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2053
Szanowni Państwo,
W załączniku odpowiedź na Państwa wniosek z dnia 18.06.2021 r.
--
Weronika Ziarnicka
Podinspektor ds. Kultury i Komunikacji Społecznej
Urząd Miasta w Kazimierzu Dolnym
ul. Senatorska 5
24-120 Kazimierz Dolny
tel. 81 8810212 w. 15
tel. 81 5018270
www.kazimierz-dolny.pl
Klauzula bezpieczeństwa Urzędu Miasta w Kazimierzu Dolnym:
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu,do którego jest zaadresowana i może zawierać treść o charakterze poufnym lub zastrzeżonym.
Uprzedzamy, że wgląd w treść wiadomości e-mail otrzymanej omyłkowo, dalsze jej przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osobę lub podmiot nie będący jego adresatem, jest niedozwolone.
Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne odesłanie jej z powrotem do nadawcy oraz o usunięcie jej ze swojego systemu wraz z wszelkimi załącznikami.
Klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Urząd Miasta w Kazimierzu Dolnym dostępne są pod linkiem:
https://umkazimierzdolny.bip.lubelskie.pl/index.php?id=441
RE: wniosek o informację przez HANNA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1878
1
From: sprawa-38747@fedrowanie.siecobywatelska.pl [mailto:sprawa-38747@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Friday, June 18, 2021 4:19 PM
To: gmina@gminahanna.pl
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-38747@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.orgObraz usunięty przez nadawcę.
Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez GNIEWKOWO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2323
Witam,
w załączniku przesyłam odpowiedź na wniosek o informację publicznąPozdrawiam,
Łączę wyrazy szacunku
Lidia Świdrowicz
Inspektor ds. kultury i promocji gminy
T: 730 999 879 | E: swidrowicz@gniewkowo.com.pl mailto:swidrowicz@gniewkowo.com.pl | www.gniewkowo.com.pl http://www.gniewkowo.com.pl/PNG