Opis

Pytania, które wysyłamy stanowią kontynuację monitoringu dotyczącego blokowania użytkowników i użytkowniczek mediów społecznościowych (tamten monitoring dotyczył czterech województw - dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego). O ile poprzednio chcieliśmy dowiedzieć się jakie media społecznościowe są prowadzone w gminach i jakie zasady nimi rządzą, teraz skupiamy się głównie na Facebooku i pogłębiamy wiedzę o tym, jaką rolę wyznaczają mu władze gminne.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1690
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2130
Lubuskie810
Łódzkie1770
Małopolskie1830
Mazowieckie3140
Opolskie710
Podkarpackie1600
Podlaskie1180
Pomorskie1230
Śląskie1670
Świętokrzyskie1020
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2260
Zachodniopomorskie1130

Listy

Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez GNIEWKOWO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2323

1

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez ALEKSANDRÓW (woj. lubelskie) w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1958

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej z dnia 21.06.2021 r.

1

Re: wniosek o informację przez NOWODWÓR w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1937

Witam

znak IP 1431.26.2021

> udzielam odpowiedzi na wniosek o udostępnienienie informacji publicznej:
>
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
> Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>
Zasady korzystania nie zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w dokumentach.
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
>
> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
>
> b) nie
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> użytkownicy?
>
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
0 osób zablokowanych na dzień odpowiedzi.
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
> kolejny?
>
> b) nie
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
> podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
> to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe?)
>
Prowadzeniem Facebooka zajmuje się Pan Wójt.
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>
O zablokowaniu użytkowników decyduje Pan Wójt.
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
> PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
> społeczności, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
> umowie.
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>
Widoczność wpisów nie jest ograniczana.
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku?
>
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku jest opłacane z budżetu gminy? - prowadzenie nie jest
> opłacane z budżetu gminy.
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>
Wójt nie prowadzi swojego profilu.
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy.
>
> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
> maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) 0 zł
>
> Z poważaniem

Zbigniew Marciniak

Re: odpowiedź na wniosek z dnia 02.06.2021 r. - MOSKiT.062.2.2021.AB przez ANDRYCHÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #320

1

odpowiedź Piwniczna przez PIWNICZNA-ZDRÓJ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #6

Dzień dobry!

Na wstępie przepraszam za tak późne udzielenie odpowiedzi, ale w związku
z nastąpieniem pewnych zmian organizacyjnych zmieniła się osoba
zajmująca się tym tematem:

CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU

1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak

2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)

a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)

3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty. NIE

4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
tam informacje trafiają w pierwszej kolejności

5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie

6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021
r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
b) nie

6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany? nie dotyczy

7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych
na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? nie

7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)

8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
podmiot (osoba/firma)?
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)

8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to
konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)

8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?

PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9

8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą

8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
umowie.

Bieżące umieszczanie treści na profilu.

8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.

9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. NIE

CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P

10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
b) nie

11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy? nie dotyczy

12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent
prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które
dzieją się w gminie/mieście? tak

CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak
płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe?
Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.

13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) nie dotyczy

Pozdrawiam,
Magdalena Nieć

--
Kamila Gumulak
Magdalena Nieć
Zespół ds. promocji Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój
Urząd Miejski w Piwnicznej-Zdroju
ul. Rynek 20
33-350 Piwniczna-Zdrój
tel. 18 446 40 43
e-mail: promocja@piwniczna.pl
www.piwniczna.pl

Dot. informacji publicznej przez GÓRZYCA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2114

Dzień dobry, w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej. Pozdrawiam, Kowalska

1

informacja publiczna przez LUBICZ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2329

2

Re: Fwd: wniosek o informację- Gmina Dobrzyń nad Wisłą przez DOBRZYŃ NAD WISŁĄ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2182

Dzień dobry. W odpowiedzi na mejla dotyczącego udostępnienia informacji
publicznej przekazuję informacje:

Cześć I

1. Odpowiedź na pytanie 1- TAK

2.Profil gminy na Facebooku   pełni funkcję: a-informacyjną i b-promocyjną

3. Nie- nie zostały odzwierciedlone w żadnych dokumentach

4.Odpowiedź na pytanie 4-  Na facebooka przygotowywane są różne treści,
niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP.

5. NIE- pytanie nr 5

6.NIE- pytanie nr 6

6.1- nie dotyczy

7. żadna osoba nie jest zablokowana

7.1-  c-nie dotyczy

8. Odpowiedź a: -Profil gminy prowadzą pracownicy urzędu

8.1 Facebooka prowadzi pracownik Urzędu- Referent ds. promocji i
rozwoju, który w zakresie obowiązków ma wykazane prowadzenie portalu
społecznościowego.

8.2- nie dotyczy

Część II- oficjalny profil W/B/P

10. Nie istnieje oficjalny profil burmistrza na Facebooku- NIE

11. nie dotyczy

12.Odpowiedź na pytanie 12 brzmi-NIE

CZĘŚĆ III- Reklama Gminy/Miasta w Mediach Społecznościowych

13. Odpowiedź na pytanie 13 brzmi- NIE- nie realizujemy płatnych
kampanii reklamowych w social mediach

13.1- nie dotyczy

W dniu 24.06.2021 o 11:28, Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą pisze:
--
Agnieszka Zielińska Referent ds. promocji i rozwoju Urząd Miasta i Gminy
Dobrzyń nad Wisłą ul. Szkolna 1 87-610 Dobrzyń nad Wisłą tel. 54 253 05 50